We zijn nu toch bijna 2 maanden verder, en met enige opluchting mag ik zeggen dat ook mijn snelheidsproblemen een tijdje na dat laatste bericht opgelost raakten. Enkel de manier waarop is ... vreemd, en wou ik jullie niet onthouden.
Ik kreeg dus een telefoontje van T2, was helaas niet thuis, en mijn vrouwtje wist nergens van. Ze zouden nog wel terugbellen, maar ik was zelf te nieuwsgierig over wat ze me dan wisten te vertellen. Dat ging dan zo (namen weerhouden) en -ter referentie- tot die dag had ik dus 's avonds rotsnelheden :
- mijnheer, u heeft problemen met snelheid (gevolgd door lijnkwaliteit/afstand/software-litanie)
ik : nou kijk, mijn lijn is goed, kan u zelf zien, dit zijn de resultaten op die en die datums, u ziet dat mijn lijnkwaliteit hoog blijft en mijn snelheid duikt.
- klopt. we hebben hier geen oplossing voor. Uw lijn is goed. We kunnen u proberen om te zetten naar 1.1mbps.
ik : nope. Dat gaat enkel helpen bij onstabiele lijn. is niet het geval hier, is technisch gezien waanzin dus weiger ik.
- klopt helaas. maar we hangen vast aan BGC, BGC zegt dat alles ok is, en aan onze kant hebben we ook geen problemen vast kunnen stellen.
ik : dus u heeft geen oplossing voor mij.
- nee, helaas, en we vinden dit jammer. We weten en begrijpen dat we aan u nu waarschijnlijk een klant verliezen, maar we staan machteloos. We kunnen nog een laatste maal BGC navragen, maar die zeggen dat alles ok is, en zoals U zelf ziet zijn uw lijnspecs ook niet het probleem.
Die avond kom ik thuis. 3300kbps, in geen maanden gehaald tijdens de avondspits. Toeval denk je dan.
We zijn nu bijna 2 maanden verder, en het blijft dus ok. Inmiddels heb ik nog contact gehad met T2, en deze beweren dat ze zelf helemaal niets aan de situatie hebben aangepast of verandert, aangezien ze onder Broba dat helemaal niet kunnen. Wondere wereld, nietwaar.
Hoe dan ook, ik dank _wie dan ook_ ervoor gezorgd heeft dat ik terug een werkbare snelheid heb op het net.
Of dat nu een blauw of een geel mannetje is maakt me niet uit : bij deze, dank U.
Nu wat "BGC zegt dat alles OK is" heb ik vandaag nog een goeie gehad. Klant klaagt over het feit dat zijn nieuwe (analoge) fax niet werkt en stuk moet zijn, want BGC is al bij zijn thuis geweest (klant heeft me zelfs de bon laten zien als bewijs) en zegt dat alles ok is. Ik test die fax : werkt bij ons perfect. Klant zegt dat het toestel bij ons een heel ander geluid heeft als bij hem. Ik begin me af te vragen of die lijn eigenlijk wel "live" is, dus vraag ik of hij een kiestoon heeft op die analoge lijn. Wist hij niet, hij gebruikt enkel GSM om te bellen, aan die lijn hangt enkel de fax. Hij gaat terug naar huis, belt me daarna op en dat blijkt dan niet het geval te zijn.
"Maar volgens BGC is alles OK". Right.
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)