Dommel overname

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Bodhy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2003, 16:48

Zeg, mense, ik heb ergens gehoord dat dommel misschien overgenomen word door Belgacom, ook iemand iets van gehoord?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

LOL

Bron ?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Heeft hier vorig jaar nog al is gestaan
Een overname aan dezelfde voorwaarden + beter helpdesk zou mooi zijn
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Dan weer met een vergelijkbaar scenario geconfronteerd worden als met de overgang Chello - Telenet zeker?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ik zie hier maar 1 probleem mee, belgacom heeft eerder een historiek van goed functionerende en goed beheerde bedrijven over te nemen ...

Dus het zou mij persoonlijk heel vreemd lijken als ze deze mismanaged pile of shit willen overnemen ...

Ze zouden dan om te beginnen de hele helpdesk moeten buitenstampen en vervangen door meer en sneller personeel, verder zou het hele facturatiesysteem buite moeten, want dat is blijkbaar heel onflexibel en kan geen creditnotas maken (haha...) , dan moeten ze het hele voip systeem herbekijken, want dat werkt ook langs geen kanten...

En dan nog het feit dat een pak mensen gaan afhaken "omdat het belgacom is", en een pak klanten die nu al aant twijfelen zijn om te vertekken om dat de service nergens op trekt.

en dan hou je als bgc zijnde pretty much een empty shell over , waarvan de naam op zich ook niks waard is, want staat gelijk aan "no service".
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Is Belgacom dan zodanig op zoek naar bedrijven om over te nemen?

Straks kloppen ze nog aan de dxADSL deur ..., wat ik op zich niet erg zou vinden, als de huidige voorwaarden en service bewaard blijven.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

saffie schreef:Is Belgacom dan zodanig op zoek naar bedrijven om over te nemen?

Straks kloppen ze nog aan de dxADSL deur ..., wat ik op zich niet erg zou vinden, als de huidige voorwaarden en service bewaard blijven.


als ik me niet vergis is bgc de afgelopen tijd eerder in het buiteland aan het kijken voor overnames, om zich buiten de belgische markt te begeven, dus het hele overname verhaal van dommel lijkt me vergezocht infeite :)

Maar bgc doet natuurlijk (zoals geen enkele firma) hun beleid op dat vlak publiek uit de doeken, dus infeite hebbe we er het raden naar momenteel :)
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Een fusie lijkt geschikter,met als passende naam,: "Belgacommel"
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

vanuit het oogpunt van dommel bekeken zou het een logische stap zijn, ze hebben blijkbaar als prioriteit het maximaliseren van het aantal klanten. dit betekent meer geld bij overname, en zou ook verklaren waarom ze minder aandacht besteden aan klantentevredenheid en dergelijke.

of belgacom interesse en de middelen heeft? geen idee
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

ceurrrix schreef:Een fusie lijkt geschikter,met als passende naam,: "Belgacommel"


ja dan heb je weer een nieuw bedrijf om aan de klagen en topics over te starten ;-)
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

xenne schreef:vanuit het oogpunt van dommel bekeken zou het een logische stap zijn, ze hebben blijkbaar als prioriteit het maximaliseren van het aantal klanten. dit betekent meer geld bij overname, en zou ook verklaren waarom ze minder aandacht besteden aan klantentevredenheid en dergelijke.

of belgacom interesse en de middelen heeft? geen idee


Denkt ge da? Ik denk da toch nie zenne. Ik heb ze voor de keuze gesteld om mijne verhuis inorde te maken of ik ben weg. En heb nooit geen antwoord gekregen. Dus moeite doen ze der nie voor zenne.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik ben sinds een zestal weken weg bij dommel , ben ondertussen alles nog wat aan het volgen op de dommel fora , blijkbaar is er nog niet veel veranderd in de tussentijd .
Velen dachten dat ik een 'klager ' was en mijn problemen veel groter zag dan dat ze in werkelijkheid waren , maar als ik het hier allemaal lees heb ik nog geen moment spijt dat ik de overstap heb gemaakt .
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

ceurrrix schreef:Een fusie lijkt geschikter,met als passende naam,: "Belgacommel"


Het is te hopen dat het niet "BelgakLommel" wordt :twisted:
Willen precies alle alternatieven.
Middelen zullen ze wel voldoende hebben.
Maar ik twijfel er toch sterk aan dat ze Dommel zouden overnemen :lol:
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

FlashBlue schreef:ik zie hier maar 1 probleem mee, belgacom heeft eerder een historiek van goed functionerende en goed beheerde bedrijven over te nemen ...


Telindus goed functionerend??
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Eerst bewijzen op tafel, dan zien we wel. Met geruchten koop je niets he.

Het zou mij niet verbazen moest het waar zijn, maar ik wil effectief bewijzen voor ik uitleg waarom het mij niet verbaast.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

gr4vity schreef:Eerst bewijzen op tafel, dan zien we wel. Met geruchten koop je niets he.


Vind ik ook! Je hoort zoveel zeggen.
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het zou me straf lijken... Als Dommel in de aanbieding staat is de kans dat anderen het overnemen toch pak groter dan Belgacom, tenzij Belgacom Scarlet niet mag overnemen.
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

fieldoxide schreef:Ik ben sinds een zestal weken weg bij dommel , ben ondertussen alles nog wat aan het volgen op de dommel fora , blijkbaar is er nog niet veel veranderd in de tussentijd .
Velen dachten dat ik een 'klager ' was en mijn problemen veel groter zag dan dat ze in werkelijkheid waren , maar als ik het hier allemaal lees heb ik nog geen moment spijt dat ik de overstap heb gemaakt .


Tjah voor sommige mensen zal het minder zijn geweest dan voor andere. Je problemen waren in ieder geval niet algemeen sinds ik praktisch geen problemen heb ervaren bij mijn overstap naar Homeconnect.

Tot de switchvervanging er was kon ik soms niet bellen maar dat is nu opgelost. Voor de rest werkt alles perfect en wacht ik geduldig op mijn 12 Mbps / 24 Mbps upgrade :).
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

FredWP schreef:
Je problemen waren in ieder geval niet algemeen sinds ik praktisch geen problemen heb ervaren bij mijn overstap naar Homeconnect.


:eek:

Ik heb exact dezelfde problemen/ervaring als fieldoxide :-(

Nog 28 dagen te gaan (einde 1e jaar) en m'n Dommel = Rommel opzegbrief is de deur uit :-D
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

metal schreef:
xenne schreef:vanuit het oogpunt van dommel bekeken zou het een logische stap zijn, ze hebben blijkbaar als prioriteit het maximaliseren van het aantal klanten. dit betekent meer geld bij overname, en zou ook verklaren waarom ze minder aandacht besteden aan klantentevredenheid en dergelijke.

of belgacom interesse en de middelen heeft? geen idee


Denkt ge da? Ik denk da toch nie zenne. Ik heb ze voor de keuze gesteld om mijne verhuis inorde te maken of ik ben weg. En heb nooit geen antwoord gekregen. Dus moeite doen ze der nie voor zenne.

het kost meer geld om infrastructuur uit te bouwen voor zulke problemen dan gewoon klanten lokken met reklame...
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Spijtig dat Dommel niet groot genoeg is om beursgenoteerd te zijn. Als er maar genoeg geruchten verspreid worden dat een bedrijf wordt overgenomen, dan gebeuren er allerlei "interessante" zaken met de beurswaarde. Zie ook Fortis, Dexia. Het wordt een self fulfilling prophecy. ;-)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Wel, als we er logisch over nadenken, klinkt het nog niet zo gek. Ik heb toch een aantal keren gelezen dat BGC van plan is om een budgetprovider op te starten. Als de overname van Scarlet niets wordt (omwille van alle tegenkantingen) dan kan misschien Dommel wel een goede partij zijn. Met uitzondering van hun Cityconnect abonnementen gebruiken zij (voor zover ik weet) enkel het BGC netwerk. Ze zijn dus zeker compatibel. Verder is er op die manier weer een (kleine maar sterk groeiende) concurrent uit de weg geruimd.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

1 April :eek:

Bgc heeft geld genoeg
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”