Hoi,
Afgelopen week werd onze klassieke telefoonlijn omgezet in een I-Talk lijn, en na een korte en vlotte installatieprocedure werkt alles zoals het hoort. Toch blijft één iets onduidelijk voor mij: kan ik ook een tweede telefoontoestel op de modem aansluiten met hetzelfde telefoonnummer?
Op Userbase kon ik niet meteen een antwoord vinden terwijl de FAQ van Belgacom doet uitschijnen van niet. De software van de witte Phillips modem voorziet het namelijk wel ("Common number on Port 1 and Port 2") maar bij de installatieprocedure staat uitdrukkelijk vermeld dat je enkel de derde optie ("Dedicated number on Port 1") mag selecteren omdat je anders problemen krijgt tijdens het bellen. Daarnet heb ik toch eens de eerste optie geselecteerd en voor zover ik zie werken beide telefoons dan toch gewoon zoals het hoort.
Kan iemand uitsluitsel geven? 't Is geen ramp, maar het zou toch leuk zijn als ik ze allebei zonder problemen aan de praat kan krijgen.
Alvast bedankt,
Frederik
I-Talk: twee telefoontoestellen, één nummer?
Ah, daar had ik nog niet aan gedacht. Vind je zulke splitters in de gewone elektrohandel? Nu ja, ondertussen gebruiken we nog steeds gewoon beide poorten van de modem via de software en dat lukt ook perfect. Bellen en gebeld worden is geen probleem, en Belgacom heeft ons nog niet op de vingers getikt dus voorlopig doen we het maar zopeewee schreef:dit kan maar je moet op je phone 1 poort gewoon een tussenstukje zetten
een M/F/F stukje zodat je 2 toestellen kan aansluiten op die ene poort.
Werkt zonder probleem.
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Groetjes,
Frederik