BGC = oplichter en DIEF !

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Shekeer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 apr 2008, 19:10

april 2008: aanvraag discovery-lijn (nieuwe lijn)
...
mei 2008: factuur gekregen !!! waar zijn die 3 maanden gratis ????????????
+ --> niemand langs geweest = GEEN installatie, niets !!!
3x gebeld
antwoord: 3x afspraak voor installatie -> 3x NIEMAND GEKOMEN

juli 2008: 4e afspraak eindelijk technicien langs gekomen !!!

augustus 2008: factuur 200€ installatiekosten WTF !!!!!!!!!!!!!!!!
10x gebeld: installatie was toch gratis ?!
antwoord: mjah mijnheer dat bedrag moet betaald worden... tjah...

ik heb niet betaald en ben blijven klagen...

september 2008: mijn lijn werd op inactief gezet -> alarmcentrale naar de klote !!!

3 nieuwe facturen gekregen
- 200€ + iets voor installatie GRATIS HEEEEE)
- 70+€ voor abbonnement (3 maanden gratis heeeeeeee)
- 45€ -> éénmalige kost ?!!!!!!! WTF ??????!!!!!

ik ben het KOTS BEU, die vuile smeerlappen willen gewoon STELEN !!!!!!

tot mijn ergernis heb ik alles betaald, maar mijn lijn is na 2 weken nog altijd NIET actief, ze zeggen elke dag dat ze het morgen zullen openen !!!!

ALS IK HET ZOU KUNNEN, ZOU IK GANS DAT GEBOUW DOEN ONTPLOFFEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ZE BELOVEN GRATIS INSTALLATIE EN 3 MAANDEN GRATIS

MAAR ZE DOEN MIJ 300+ € BETALEN

WAT KAN IK MEER ZEGGEN ???????
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Had je op papier dat men gratis kwam installeren en je 3 maand gratis kreeg ?
Ik denk het niet.
Ik heb bij BC eens 3 maand gratis internet mogen uitproberen en opgezeggen zonder kosten,
tegelijkertijd 2 telefoonlijnen gratis laten installeren met 2 maand gratis gebruik inbegrepen.
Alles stond wel ondertekend op papier.
Buiten het feit dat ze 3 maand later vergaten te factureren,en ze nadien verkeerde facturen stuurden,
en ik een maand op de installatie moest wachten,ondervond ik weinig problemen.
Laatst gewijzigd door ceurrrix op 30 okt 2008, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Ik ken de situatie niet van beide kanten, maar als alles wat je hier schrijft zo is dan moet je ofwel testaankoop of de ombudsdienst aanspreken.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Alle bewijzen verzamelen (e-mail verkeer, eventueel factuur mobiel bellen, datum en tijdstippen dat de technieker zou komen, ...) en een klacht indienen bij de ombudsdienst.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Installatie is gratis onder bepaalde voorwaarden.
Graafwerken of extra binnenbekabeling zit daar niet bij.
Als ze een gewone installatie hadden aangerekend was dit ofwel 66€ ofwel 135€, maar zeker geen 200€, dus wat heeft men extra gedaan?

70 € abonnementskosten voor een disco lijn klopt ook niet MAAR ik zie wel dat je dit gebruikte als connectie met je alarmcentrale... Tja niet slim he want je centrale belt MEERDERE keren uit naar de meldkamer dus betaal je 0,15€ surplus bovenop je gesprekskost en dit wordt op je factuur vermeldt als extra kost.

De 45€ is waarschijnlijk een wederindienststellingskost die men u wellicht aanrekent na dit hele verhaal.

Volgens de informatie die ik hier van u krijg kan ik onmogelijk zien of Belgacom in zijn recht is ja of nee, dus laat ofwel uw factuur ontleden of schrijf hier in detail de verschillende kosten eens op met de uitleg, dan kan iemand u misschien een duidelijke verklaring formuleren.

Maar laat volgende keer uw caps lock gerust. :wink:
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Insom schreef:Maar laat volgende keer uw caps lock gerust. :wink:


En vooral de uitroepteken- en vraagtekentoets.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

DaNi0 schreef:
Insom schreef:Maar laat volgende keer uw caps lock gerust. :wink:


En vooral de uitroepteken- en vraagtekentoets.


NEE EIGENLIJK NIET ? :lol:

Je zou voor minder heel kwaad worden, dit is pure diefstal.
klacht indienen bij de ombudsdienst en test aankoop.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

je kan misschien al eens beginnen met een deftige uitleg over die factuur aan BGC te vragen? Testaankoop doet enkel iets voor jou als je lid bij hen bent.

Als je een klacht indient bij de Ombudsdienst moet je over de nodige bewijzen beschikken; en dat is niet: ze hebben gezegd! Die dingen moeten op papier staan!

En zoals Insom aanhaalt, er kloppen een aantal dingen niet in het verhaal van Shekeer.
DEWAELE
Member
Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 sep 2004, 11:24
Locatie: ninove
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Gratis ? Wij kregen eind augustus 2 vertegenwoordigers van Belgacom over de vloer. Bij overschakelen naar BelgacomTV+internet(ADSL GO)+telefoon+GSM(Proximus) : 3 maanden gratis BelgacomTV, gratis installatiepakket, geen activeringskosten Belgacom TV. (Hadden al ADSL GO)
Wij maakten afspraak dat we bestelling zouden plaatsen via Belgacomwinkel.
Hier werden deze "promotietoestanden" bevestigd. (Bestellen via internet gaf wel 4 maanden gratis maar wij opteerden voor bestelling via Belgacomwinkel).
Indiensttreding: 11 september 2008.
Op factuur van 14.10.2008 : eenmalige kosten activering Pack Internet + TV : € 41.32 ; BelgacomTV 11/9--> 30/9 : €5.9226, okt/nov 2008 : 2x € 8.8839.

Hebben Belgacom om uitleg gevraagd, kregen e-mail registratie betwisting factuur op 21/10/2008, zouden binnen 10 dagen uitleg geven. Van Belgacom nadien niets meer gehoord. Zal factuur betalen om verder onheil te voorkomen. Ik wacht nog enkele dagen op hun antwoord, zoniet volgt officiële klacht.

Indien dit niet geregulariseerd wordt staat een ding zeker: volgend jaar met alles (TV, internet, vaste telefoonlijn + GSM's) weg naar Telenet.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

DEWAELE schreef:Hier werden deze "promotietoestanden" bevestigd.


en heb je dat op papier want anders heb je geen poot om op te staan.
Shekeer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 apr 2008, 19:10

op de facturen staat NERGENS waarvoor die kosten zijn.

aan de telefoon zeggen ze dat het herstellingskosten zijn... maar eigenlijk weten zij het ook niet en zeggen ze zomaar wat.
ze hebben duuuuuuure materiaal gebruikt zeggen ze... hahaaa: zo'n kleine witte splitterke van 2€ bedoelen ze dus...

kzal me maandag gaan richten tot de ombudsdienst


even een vraag ivm de alarmcentrale: zal dat nu constant gefactureerd worden aan BGC elke keer dat ik het aan-en uitzet ?!!!
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

op de BGC-factuur staat toch vermeldt waarvoor die bedragen zijn; of heb jij het over een andere Belgacom?

Nu reden te meer om uitleg bij Belgacom te vragen in plaats van wat in het ijle te gissen en een lang aanslepende procedure met onzekere afloop bij de ombudsdienst op te starten. Vergeet niet dat de ombudsdienst geen enkele dwingende macht heeft, die kan enkel maar vragen stellen.

als je alarmcentrale zich iedere keer via de telefoon aan- en afmeldt bij een centrale, dan kost je dat iedere keer een gesprek. Maar die was toch kapot?
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Shekeer schreef:even een vraag ivm de alarmcentrale: zal dat nu constant gefactureerd worden aan BGC elke keer dat ik het aan-en uitzet ?!!!

Klopt, elke keer je centrale een controle uitvoert of een melding maakt zal je extra kosten betalen en die kunnen zoals je al gezien hebt zwaar oplopen.

Ik volg Staartmees in zijn mening dat je beter eerst via Belgacom tot een consensus kan komen vooraleer je de ombudsdienst inschakelt.
Protesteer je factuur en onderbouw je klachten en laat deze in een case optekenen wanneer je belt naar 080022800 klantendienst.

In elk geval zou ik aanraden om altijd kalm te blijven in je communicatie met Belgacom. Het draait waarschijnlijk om miscommunicatie. Of weinig voorkennis van het product.
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Shekeer schreef:op de facturen staat NERGENS waarvoor die kosten zijn.

aan de telefoon zeggen ze dat het herstellingskosten zijn... maar eigenlijk weten zij het ook niet en zeggen ze zomaar wat.
ze hebben duuuuuuure materiaal gebruikt zeggen ze... hahaaa: zo'n kleine witte splitterke van 2€ bedoelen ze dus...

kzal me maandag gaan richten tot de ombudsdienst


even een vraag ivm de alarmcentrale: zal dat nu constant gefactureerd worden aan BGC elke keer dat ik het aan-en uitzet ?!!!


dit staat er altijd op.
je moet wel op het detail van de factuur gaan kijken.
het eerste blad is enkel het globaal overzicht en de eigenlijke wettelijke factuur.
voor meer info, moet je gaan kijken naar het detail dat belgacom bijvoegt maar wat niet verplicht is. mocht je enkel het eerste blad krijgen, wat perfect kan als je dit ooit gevraagd hebt, ga je altijd gaan kijken op de online dienst (gratis) bill viewer.
stubru
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 feb 2008, 21:14

Ik heb gelijkaardige ervaring met BGC :

- Jan 2008 : Discovery Line : Gratis installatie + 20u gratis bellen. Op factuur niets van te merken, 200 € installatie kosten. Gebeld en was wel vrij vlug opgelost dan.
- Sep 2008 : Lijn opgezegd om naar Raw Copper over te gaan. Eerst telefonisch : 'ja, je kan opzeggen zonder kosten (door prijsaanpassing), maar als je die lijn nog wil gebruiken kan je ze niet opzeggen.' Raw copper kenden ze niet. Dan maar via aangetekend schrijven gedaan, is intussen geregeld.
- Eind oktober 2008 : Opzeggingskosten : 20€ (nog 2 maand contract) alhoewel ik in mijn aangetekend schrijven duidelijk had vermeld dat ik opzegde naar aanleiding van de prijsverhoging. Dus volgende week terug bellen. Ik heb dus ook de ervaring dat ze gewoon aanrekenen en dan wachten tot de klant reageert !
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Hetzelfde probleem heb je bijna steevast als je belgacom-TV opzegt. Klant brengt alles binnen, krijgt een ontvangstbewijs.
Factuur later staat alles er nog op. Vervolgens moet je reclameren, wordt er een nummer klachtnummer opgemaakt en moet je later maar terugbellen als ze je binnen de 5 dagen niet zelf gecontacteerd hebben.
In slechts 20 procent van de gevallen zal effectief het abo van belgacom-TV stopgezet worden.
Opzeg van internet gebeurt daarentegen wel altijd goed.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

staartmees schreef:je kan misschien al eens beginnen met een deftige uitleg over die factuur aan BGC te vragen? Testaankoop doet enkel iets voor jou als je lid bij hen bent.


Klopt. Echter, kun je daarin ook geluk hebben. Ik ben geen lid bij TestAankoop. Toch heeft TestAankoop me indertijd geholpen met het terugvorderen van de 1050 euro, die mijn bankier bij Argenta te Sint-Anna (via een borderel) me valselijk ontnomen heeft.

Die 1050 euro was zogezegd voor de terugbetalingskosten van mijn kasbons. Terwijl ik die terugbetalingskosten al betaald had in mijn terugbetalingsdocument (zaten er reeds in verzekerd). Volgens hem waren dit extra kosten. Niet dus...

Via TestAankoop heb ik mijn geld toch (na 3 maand wachten) netjes terug gehad.

Ik zou zeggen, waag een poging. Scan al je documenten in en mail ze door naar de website van TestAankoop.

Idd, echt schandalig wat Belgacom je aandoet. P.S. Ik heb er zelf ook slechte ervaringen mee. 1e keer moesten ze ADSL lijn komen activeren. En konden ze dit niet doen (hadden geen toestemming van belgacom voor 1e koperpaar). Dan zijn ze week later teruggekomen (Dommel kon die mannen helaas weer betalen, want mijn installatie was gratis), installeren lijn, alles ok. Paar weken later komt er terug een pipo van Belgacom die het wandcontactdoosje in de garage wilt vervangen (naar nieuw europees model). Na 10 minuten is hij weg (ik lag nog te slapen, vriendin had hem binnen gelaten). Lap, ik stond op en niets werkte meer. Ik was mijn ADSL signaal kwijt. Zoiets kunnen ze toch nakijken ? Heb lopen vloeken, alles nagekeken, gebeld naar Belgacom (die me niet wilden helpen, omdat ik bij Dommel zat en geen klant was bij hen), dan terug naar Dommel (die konden terug technieker sturen, waardoor ik mss voor die kosten zou mogen opdraaien, als de lijn wel actief bleek te zijn)

En dat was ook zo. De lijn was actief in de wandcontactdoos. Maar de verdeling naar de telefooncontacten in de huiskamer (waar modem op aangesloten zit) waren verkeerd aangesloten.

Volgens mij een bewuste fout !! (een vriend van me werkt bij Belgacom en heeft die verhaal nogal gehoord, de laatste tijd). Dus Belgacom werkt die alternatieve ISP's gewoon tegen. En voor hen eigen volk, bestelen ze ze ook al :-(

Wat jij allemaal moet betalen, kan dus niet!
Jammer, dat je ondertussen al betaald hebt.

Hopelijk krijg je via de ombudsdienst (of TestAankoop) nog wat van je geld terug

Succes!
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Gent32m schreef:
Volgens mij een bewuste fout !! (een vriend van me werkt bij Belgacom en heeft die verhaal nogal gehoord, de laatste tijd). Dus Belgacom werkt die alternatieve ISP's gewoon tegen.


dat een technieker van belgacom dit bewust doet, is klinkbare onzin. je hebt geen enkel bewijs dat dit zo is. Trouwens dat een medewerker van belgacom dit gezegd, is moeilijk te geloven en wil totaal niks zeggen.
Moet iemand zijn volgens mij die tegen zijn goesting (bij belgacom) werkt, want anders zeg je zoiets niet over je werkgever.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Zamba schreef:dat een technieker van belgacom dit bewust doet, is klinkbare onzin. je hebt geen enkel bewijs dat dit zo is. Trouwens dat een medewerker van belgacom dit gezegd, is moeilijk te geloven en wil totaal niks zeggen.
Moet iemand zijn volgens mij die tegen zijn goesting (bij belgacom) werkt, want anders zeg je zoiets niet over je werkgever.


Die vriend heeft niet gezegd dat Belgacom de alternatieve ISP's bewust tegenwerkt. Heeft wel gezegd dat ze zich blijkbaar vaker vergissen bij het aansluiten (vervangen) van die wandcontactdoos. Of dit opzettelijk of onkunde is, laat ik in het midden. Feit is, dat het wel gebeurt.

Uiteindelijk heb ik zelf die wandcontactdoos aangesloten (dankzij de hulp van iemand op dit forum). Echt moeilijk was dit niet. In die zin kan ik ook maar moeilijk geloven waarom die technieker mijn uitgaande telefoonlijnen van TEL (groen) naar het blauwe DSL blokje aangesloten heeft ? Ik had nergens splitters in huis zitten. Waarom doet die man dat dan ? En waarom meet hij niet eerst alles eens na.

Voor mensen die hier niet veel kaas van hebben gegeten (ik had dit trouwen ook niet), ben je daarna wel mooi gekl**t. Ik heb een hele dag zonder internet gezeten, was kwaad en had enorm veel vragen.

Iets dat werkte, werkte plots niet meer. En Belgacom kon me verder ook niet helpen (zeker niet omdat ik bij Dommel zat). Dommel zelf was dan weer onvoldoende op de hoogte. Hoe je die draden moest aansluiten, wisten zij zelf niet. Was hun domein niet.

Nog eens een technieker laten afkomen, heb ik me niet geriskeerd. Kans bestond dat ik (door fout van die vorige technieker) zelf voor de interventiekosten (van 80 euro) mocht opdraaien.

Gelukkig was er userbase. Waardoor ik die fout zelf kunnen rechtzetten heb. Was dit onkunde door Belgacom. Zeker. Bewust of onbewust. Dat laat ik in het midden.

Ik vind het alvast verdacht als ik (van een vriend die bij Belgacom werkt) hoor dat dit bij nog meer mensen al is voorgevallen.

Dit zijn de objectieve feiten. De conclusie of deze fout bewust of onbewust bij me gemaakt is, laat ik in het midden. Ik zelf geloof van wel (maar dat is mijn eigen mening)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Gent32m schreef:
Ik vind het alvast verdacht als ik (van een vriend die bij Belgacom werkt) hoor dat dit bij nog meer mensen al is voorgevallen.

Dit zijn de objectieve feiten. De conclusie of deze fout bewust of onbewust bij me gemaakt is, laat ik in het midden. Ik zelf geloof van wel (maar dat is mijn eigen mening)


objectieve feiten, zeg je. ik ken ook iemand die bij belgacom werkt en die zegt dat dit bitter weinig voorkomt. dit zijn voor mij dan de objectieve feiten. :-D

zoals je ziet, kan je niet verder gaan op wat iemand zegt, ook al zit hij aan de bron in dit verhaal.

dus oppassen wat je zegt, je mag je mening hebben, maar je moet voorzichtig zijn in het zomaar beschuldigen.

laat ons zeggen dat dit gewoon pech hebben is, en dat kan altijd gebeuren.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Zamba schreef:laat ons zeggen dat dit gewoon pech hebben is, en dat kan altijd gebeuren.


Dat weet ik dus niet :wink:
Net zo min als jij dat weet.

Wie moeten we geloven ?

Het aantal gevallen waar dit voorgevallen is, zal waarschijnlijk klein zijn. Zeker in verhouding met het aantal ADSL abbonnee's. In die zin valt dit idd te verwaarlozen.

Maar als het je zelf voorvalt, is het zeker niet leuk :-(
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”