Wanneer activatiekosten?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
stevenv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2007, 12:51
Locatie: Gent
Contacteer:

Hallo,

Ik overweeg om over te stappen naar een SmartShake of een GoldShake.

Aangezien het aantal HD kanalen op dit ogenblik naar mijn mening te beperkt is om daar elke maand 8 EUR voor te betalen, zou ik eerder opteren voor de SmartShake met daarbij gewone standaard definitie digitale TV (aankoop digibox op Ebay).

Om naar de SmartShake over te schakelen vanuit mijn ExpressNet zouden er volgens Telenet geen activatiekosten betaald moeten worden.

Om de digibox te activeren zal er uiteraard wel 50 EUR op tafel gelegd moeten worden.

Maar stel nu dat ik op termijn (als het HD aanbod wat rijker is) toch van de SmartShake naar de GoldShake zou willen gaan, moet ik dan opnieuw 50 EUR betalen? Of valt dit dan weg omdat ik de 50 EUR voor de digitale TV al eerder heb betaald?

Bij Telenet blijft het oorverdovend stil als ik hen de vraag voorleg.

Steven
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Activatiekosten is gewoon de melkkoe van Telenet... puur easy money waar geen enkele dienst tegenover staat.

Ik blijf dus hopen dat meer en meer mensen dit gaan inzien en weigeren dit te betalen. Tot op heden heb ik dan ook nog geen enkele keer een activatiekost moeten betalen, maar het vraagt wel wat werk met hun administratieve diensten (de ene persoon zegt dat het gratis, je krijgt dan toch een factuur, men zegt dan dat het niet gratis is, je kan gaan protesteren...)

Volgens de laatste mededeling van TN (Charlotte op het TIK forum dacht ik) is er echter een activatiekost per nieuw product dat afzonderlijk genomen wordt. In princiepe zou je dus die 50 euro moeten betalen... en logisch gezien de tweede keer niet... al is men bij TN zo achterbaks om "digitale TV huren" een ander product te noemen dan "digitale TV met gekochte decoder".

Maar dus nogmaals... protesteer op voorhand tegen deze afzetterij indien men niets bij je thuis moet komen installeren (aangezien je reeds een modem hebt is dit zo, en ik veronderstel dat je zelf ook een stekker in het stopcontact kan steken, en een UTP kabel leggen).
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

Zie mijn post op het TIK-forum.

Om in het kort op de vraag te antwoorden:

Je hebt ExpressNet en je zou een Smartshake nemen. Een Smartshake bevat Internet + Telefonie. Telefonie is een nieuw product, maar hiervoor worden geen activeringskosten aangerekend. Als je kiest voor de standaard comfortinstallatie, dan is ook deze installatie gratis. De informatie die je van Telenet kreeg is dus correct.

Als je later naar een Shake zou gaan met Digital TV bij, dan betaal je voor de activering van dit nieuwe product wel €50.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Gisteren een freephone abonnement genomen in een telenetshake (had reeds internet en digitale tv ) en heb inderdaad geen extra activatiekost moeten betalen.
stevenv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2007, 12:51
Locatie: Gent
Contacteer:

@Charlotte:

Dank u voor dit antwoord. Dit maakt al veel duidelijk.

Nog één puntje is niet helemaal duidelijk: Stel dat ik buiten de SmartShake om SD digitale TV laat activeren (en dus 50 EUR betaal), en ik kies later om naar HD te gaan in de GoldShake, moet er dan opnieuw 50 EUR betaald worden?

En dan nog een extra vraag: Stel dat ik vandaag beslis om van ExpressNet naar de GoldShake of SmartShake te gaan, verlies ik dan mijn webspace? Ik heb andere postings gezien waarin staat dat mensen die een website hadden deze kunnen behouden, maar geldt dit ook nog op dit moment? Of was dit enkel omdat dit in het begin onduidelijk gecommuniceerd geweest is?

Steven
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

stevenv schreef:Nog één puntje is niet helemaal duidelijk: Stel dat ik buiten de SmartShake om SD digitale TV laat activeren (en dus 50 EUR betaal), en ik kies later om naar HD te gaan in de GoldShake, moet er dan opnieuw 50 EUR betaald worden?


Ja...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

THDBASED schreef:
stevenv schreef:Nog één puntje is niet helemaal duidelijk: Stel dat ik buiten de SmartShake om SD digitale TV laat activeren (en dus 50 EUR betaal), en ik kies later om naar HD te gaan in de GoldShake, moet er dan opnieuw 50 EUR betaald worden?


Ja...


Inderdaad JA zoals ik al aangaf... de kassa moet rinkelen... digitale TV is geen digitale TV.

Ik vraag me af of mensen activatiekosten moeten betalen bij de aankoop van een koffiezet, een ijskast, een TV, een paar schoenen, ... :roll:
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb bij scarlet geen activatiekosten moeten betalen en ik hou er zeker rekening mee bij mijn volgende keuze's. Ik vind het ook niet kunnen die activatiekost. Ze moesten blij zijn met nieuw cliënteel of producten die worden bijbesteld.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

nonkie schreef:Ik heb bij scarlet geen activatiekosten moeten betalen en ik hou er zeker rekening mee bij mijn volgende keuze's. Ik vind het ook niet kunnen die activatiekost. Ze moesten blij zijn met nieuw cliënteel of producten die worden bijbesteld.

Helemaal mee eens.

Die 1 op 4 die er niet zo over denkt, brengt waarschijnlijk meer op voor TN dan de winst zonder activatiekost die ze op de andere drie zouden kunnen halen. Ik zie anders niet in waarom ze dit vol blijven houden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dfrog schreef:Ik zie anders niet in waarom ze dit vol blijven houden.


Easy money... zolang iedereen dit zonder morren blijft betalen zal men het volhouden. Reken maar uit wat dit opbrengt, zo'n 500.000 digitale TV klanten maal 50 euro (da's 1 miljard Belgische frankskens) !

Dergelijke activatiekosten geven trouwens gewoon aan dat er een monopolie achtige positie is op de markt is, anders zouden mensen gewoon overstappen naar een andere aanbieder. Als ik een koffiezet koop betaal ik ook geen activatiekost... net omdat ik die op iedere hoek van de straat kan kopen.

Nogmaals... aan iedereen; protesteer tegen dit geldgewin !
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Ahzo ... en die mevrouw van de TN helpdesk zei mij het volgende i.v.m. mijn verhuis:

Ik: "Kan ik niet gewoon mijn modem en decoder enzo meenemen naar mijn nieuwe woonst en daar zelf aansluiten ? Dan moet ik geen 2 weken wachten vooraleer er een technieker langskomt"
TN Helpdesk: "Nee meneer, dat mag niet. U moet alles wat vast tegen de muur hangt laten hangen, ook de modem, en een technieker moet dat komen installeren".
Ik: En wat kan dat kosten ?
TN Helpdesk: "50€ + materiaalkosten meneer"

Mijn vraag, klopt deze informatie ? Of heb ik me weeral laten vangen door de commerciële motor ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:Mijn vraag, klopt deze informatie ? Of heb ik me weeral laten vangen door de commerciële motor ?


Voor zover ik weet klopt dit niet... een verhuis is normaal gratis ! (wel opletten dat je je geen ander "type verhuis" laat aansmeren waar men bv. je PC ook zal installeren, maar dan extra gaat aanrekenen).

Voor dergelijke dingen bel je best niet naar de helpdesk... echt helpen doen ze je daar uiterst zelden. Bel gewoon naar hun commerciele dienst, vraag de persoon duidelijk z'n naam en bespreek dit op een deftige manier.
byter
Pro Member
Pro Member
Berichten: 335
Lid geworden op: 02 dec 2003, 14:50
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Het verhuizen van een televisie product is niet gratis, bij de andere producten hangt het van je installatie type af.

http://telenet.be/784/0/1/nl/thuis/tele ... ieven.html
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

met materiaalkosten bedoelen ze trouwens niet modem/versterker maar wel bijvoorbeeld switch/netwerkkaart/accesspoint indien je deze nog niet had.
Afbeelding
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

byter schreef:Het verhuizen van een televisie product is niet gratis, bij de andere producten hangt het van je installatie type af.

http://telenet.be/784/0/1/nl/thuis/tele ... ieven.html


hmm
stel dat ik ooit gaat verhuizen kan ik dan best mijn huidige abo van internet, digitaal tv,.. gaan afzeggen en dan bij mijn nniuew woongebied gewoon een nieuwe abo nemen met de bij hoorden promotie??
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

superchan schreef:
hmm
stel dat ik ooit gaat verhuizen kan ik dan best mijn huidige abo van internet, digitaal tv,.. gaan afzeggen en dan bij mijn nniuew woongebied gewoon een nieuwe abo nemen met de bij hoorden promotie??
Ik dacht dat dat enkel geldt na 6 maanden van niet-klant geweest te zijn.
Een promotie kan je maar één keer meemaken denk ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

superchan schreef:hmm
stel dat ik ooit gaat verhuizen kan ik dan best mijn huidige abo van internet, digitaal tv,.. gaan afzeggen en dan bij mijn nniuew woongebied gewoon een nieuwe abo nemen met de bij hoorden promotie??


Je zet het dan gewoon op naam van je vriendin/vrouw 8)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”