Mijn Top 10 ergernissen Dommel (na pas 1 maand klant)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
testerx
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 12 aug 2008, 03:40

HITPARADE

1> TOPPER : dat je al direct wordt gefaktureerd vanaf de periode dat je een abonnement hebt aangevraagd (en zelfs nog geen kabel hebt, nog geen technieker langsgeweest) en zelf moet bellen om een correctie + ze nemen dan nog niet de dag van het eerste signaal via de modem. Thanks dommel...

2> dat een telefoonnr overdracht van Telenet minstens 1 maand duurt en het maar blijft aanslepen en daardoor hoge gsm kosten hebt... Als je belt kunnen ze GEEN datum zeggen wanneer je telefoon actief wordt.. tip: keep Telenet Freephone!!! Thanks dommel...

3> Dat je dan ook meer dan een maand niet kan inloggen om je webspace up te loaden of webmail in te stellen door de stomme foutmelding "de overdracht van uw telnr is nog niet afgerond", webspace & mail heeft niets met een stom telefoonr te maken... thanks dommel...

4> Dat je voor alles ZELF moet bellen (en dan nog kalm moet blijven).
Als je tussen 17-18 één uur aan de lijn hangt wordt je afgeknipt om 18u zonder iemand te hebben gesproken, en ze zijn naar huis... Thanks 4 the service dommel!

5> Het goeie ouwe bekende spook-ticket-systeem... thanks again dommel...

6> Dat je niet via de site kan overschakelen van abonnementsformule
We bellen wel nog een paar uur met leuke muziek, thanks dommel...

7> Als je een telnr overdracht correct op hun website hebt aangeklikt, dat ze bellen dat het niet lukt bij Telenet, en dat ze blijven proberen, ondanks dat je vraagt gelijk welk telnr, zo snel mogelijk. Ze blijven de overdracht proberen (en ondertussen maar gsm kosten)... thanks dommel

8> Er staat wel 'klant' en 'klantendienst' op hun site, maar in realiteit voel je je geen klant, maar een doe-het-zelver. We wisten dit op voorhand, maar we zijn eigenlijk geen klanten wegens doe het zelf + niet bereikbaar of indien uitzondelrijk bereikbaar geen oplossingen. We huren gewoon een internetlijn van Belgacom en betalen Dommel... thanks dommel....

9> De wachtlijnen (geen nieuwtje meer, maar in Okt zou er meer personeel zijn, nog niets van gemerkt....) Ironisch is ook dat we door hun fout meer dan een maand geen telefoonnr hebben, de meeste mensen werken tot 17u, als je tss 17-18 belt geen kans, tussen 12-13 middagpauze idem. Wel betalen we telkens 40min-1u per keer dat we bellen aan dure tarieven met onze gsm, voor hun lijn die ze niet kunnen activeren... thanks dommel...)

10> Misschien wel het meest noodzakelijk : ACTIEF KLANTENBEHEER:
een facturatiedienst die zelf de startfacturatiedatum aanpast, 3e gratis maand zelf geeft.

Als door hen alles op voorhand in orde zou gesteld worden moeten we niet bellen, telefoonpersoneel minder maar beter personeel voor NIEUWE KLANTEN correct op te volgen, zowel technisch als op facturatiegebied. We moeten zelf bellen met de nodige ergernissen... thanks dommel...

Maak er nog een top 11 van :
11> Zelfs als je telefonisch binnengeraakt zijn er geen concrete oplossingen, er wordt vanalles beloofd, ze checken de diensten, maar concreet gebeurt er niets... je bent dan eens blij dat je binnengeraakt maar er gebeurt niets.... thanks dommel...

We kregen deze cursus ooit op het werk, bij Dommel mogen ze dit ook eens geven http://www.salesiseenvak.nl/wat-is-een-klant/

Kort : een klant heeft altijd gelijk, als hij niet tevreden is doe je er alles aan om hem te houden of hij stapt over naar de concurrentie. Klantentevredenheid is ZEEEEEEEEEEEER belangrijk om ze te behouden.

Cheers,
TesterX
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Zonder uitspraken te doen over jou situatie, en zonder te reageren op Dommel (klachten genoeg al op dit forum), de klant heeft NIET altijd gelijk.
Als je echt denkt dat je met die 50 euro per maand die je betaalt de meest belachelijke eisen mag stellen ben je wel verkeerd.
finchy
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jun 2007, 23:53

Mr.T schreef:meest belachelijke eisen



Ik daag je uit om dit etiket te plakken op één of meerdere van bovenstaande items.

Echt, ik daag je uit...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@Testerx

Proficiat hebt Dommel leren kennen in ware aard .
Enige troost die men kan geven is dat we men een hele hoop zijn en niemand die ons kan of wil helpen .
Prototype
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 maa 2008, 22:33

Wie niet horen wil, zal voelen.
Je kende de meeste problemen uit je top 10 voor je een abonnement nam bij Dommel.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Heeft waarschijnlijk de slogan,:


Wil je kunnen klagen
Neem dan een abonnement bij Dommel
Zonder het te vragen
Heb je de nodige rommel.


ook ergens gelezen
Laatst gewijzigd door ceurrrix 30 okt 2008, 04:02, in totaal 1 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Bodhy
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2003, 16:48

Snap het niet, ik heb niks problemen bij dommel, maar tja, zal wel aan mij ligge zekers. Ik kom van telenet, daar had ik veel problemen en mijn factuur 3 maal zo hoog, dus, dommel rules! Bij je klantenbeheer heb je misschien wel gelijk, kan zijn. Heb daar geen ervaring mee. Als je 5 km van de centrale woont en er word niets aan gedaan, moet je bij belgacom gaan klagen, dommel huurt die lijnen enkel. Belgacom doet de actie!!!. Uw telefoon nr overdracht, Weer bij begacom en Telenet gaan klagen!!!
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Het kan uiteraard ook omgekeerd , ikzelf kom ook van dommel en heb ook zeer vele problemen gehad .
Ben nu overgestapt naar telenet en heb GEEN problemen meer .
Ik betaal wel meer bij telenet (gold shake ) maar als je de wekelijkse telefoontjes en ergernissen er bij dommel moet bijnemen is mijn rekening snel gemaakt .
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Bodhy schreef:Snap het niet, ik heb niks problemen bij dommel, maar tja, zal wel aan mij ligge zekers. Ik kom van telenet, daar had ik veel problemen en mijn factuur 3 maal zo hoog, dus, dommel rules! Bij je klantenbeheer heb je misschien wel gelijk, kan zijn. Heb daar geen ervaring mee. Als je 5 km van de centrale woont en er word niets aan gedaan, moet je bij belgacom gaan klagen, dommel huurt die lijnen enkel. Belgacom doet de actie!!!. Uw telefoon nr overdracht, Weer bij begacom en Telenet gaan klagen!!!


Misschien er nog even bij vermelden dat de infrastructuur van cityconnect van dommel is en niet van belgacom , je betaalt enkel nog 'the last mile ' van je telefoonlijn aan belgacom.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

nummeroverdracht is en blijft een heikel punt bij eender welke operator en je bent daarvoor 100% afhankelijk van de operator die je nummer moet vrijgeven.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Mr.T schreef:Als je echt denkt dat je met die 50 euro per maand die je betaalt de meest belachelijke eisen mag stellen ben je wel verkeerd.


Dommel Fan-Base ??????

Als klant verwacht je dat het product waarvoor je betaald gewoonweg simpel werkt. Dat is bij Dommel niet zo, dus heeft men als klant zeker reden tot klagen. Het moet nu echt eens gedaan zijn om de gigantische problemen met Dommel zo zacht mogelijk onder het tapijt te vegen. Het forum staat hier ondertussen vol van. Het gaat zelfs zover dat het van mijn part mag veranderen van naam ipv userbase zou het beter "het Dommelhoekje" worden.

Een waarschuwing voor de praktijken van Dommel zou op de voorpagina van dit forum niet mis staan.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Leer lezen? Of is dat misschien te moeilijk?

Mijn reactie was enkel op TesterX zijn korte samenvatting.
Moest hij die geschreven hebben in het Tele2/Scarlet/Belgacom/Telenet/... subforum, had ik evengoed gereageerd.

Ik heb geen Dommel aansluiting, en ik wil er geen ook. Dus ga een ander verwijten een Dommel fanboy te zijn.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Dat er mensen zijn die Dommel door dik en dun verdedigen, is misschien ergelijk maar de laatste tijd wordt een mens al zéééééééér snel verweten als lid van Dommel fanbase. En dat is even ergerlijk :? Niet persoonlijk op iemand bedoeld om misverstanden te vermijden :wink:

Heb zelf geen problemen met dommel maar ben dan ook klant geworden "in den goeden ouden tijd" toen alles nog zéér vlot ging. Eén van de redenen dat ik tot nu toe mijn abbonement niet veranderd heb, is gewoonweg om problemen te vermijden. Heb nu speedpack aangevraagd, op hoop van zegen.

Heb nog nooit moeten bellen naar dommel maar toch al een paar keer gehoord dat over de middag bellen net méér kans op succes geeft.
apostasia
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:02

LOL weeral een ontevreden persoontje..

Je kende de meeste problemen uit je top 10 voor je een abonnement nam bij Dommel.


what he says...

en over je zgn. 'TOPPER': is voorafbetaling nu zo raar? Er zijn veel bedrijven die dit gebruiken.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Mr.T, trek het je niet aan !
Ik denk dat Zambo wat gefrustreerd rond loopt.

Ik sluit me aan bij wat je zegt. Voor 50 euro in de maand kun je geen belachelijke eisen stellen.

Wil je een super-service, dan moet je bereid zijn daarvoor een super-bedrag te betalen.

Als je de top 10 (allé 11 :wink: ) van Testerx erop na leest, zie je nergens staan dat het product van Dommel niet deugt. Meerendeel van zijn klachten slaan gewoon op de slechte support + bereikbaarheid van de ISP.

Iets waar ik hem (en vele andere Dommelaars) niet echt ongelijk kan in geven. Dommel is geen super-ISP wat support betreft. (al gaat dit bij veel mensen er maar niet in)

De support van Dommel is niet slecht. Die mensen verrichten daar goed werk. Echter doen ze dit (zeker de laatste maanden) allemaal veel langzamer, veel trager (dan je zelf graag zou hebben)

Cf de proforma-facturen, je gratis maand (die je pas na je derde betaalde maand krijgt), de trage werking van hun administratie, trage aanpassing van hun software (bugfixes), moeilijke bereikbaarheid via telefoon, helemaal geen bereikbaarheid meer via tickets (mail), etc.

Een half jaar geleden (voor de opstart voor Homeconnect), kreeg je bij Dommel telefonisch nog meteen antwoord. Zelfs 24u/24u. Toen hoorde je niemand over de hoge GSM kosten klagen. Tickets via mail werden ook binnen de 5 dagen beantwoord. Maar dat was vroeger en nu is nu...

Waar zitten we vandaag ? Duidelijk in een ander straatje. Alvast veel meer klanten, veel meer vragen / aansluitings-problemen. En vooral veel meer klanten die op tijd niet geholpen geraken. Dat is (volgens mij) het grootste probleem waar Dommel momenteel mee te kampen heeft.

De support die er (kleinschalig) is.
Kan met moeite volgen.

Maakt dit Dommel slecht ? Nee.
Maakt dit Dommel ergelijk ? Ja, ergens wel

Zeker wanneer je een probleem hebt en daarvoor maar niet binnen geraakt (of op tijd geholpen wordt). Als alles goed werkt (je de support niet meer nodig hebt) heeft Dommel een goed product (dat kun je hier overal nalezen). Heb je een probleem ermee ? Dan moet je redelijk wat geduld aan de dag leggen. Zeker in tijden zoals nu...

Mensen die ongeduldig zijn (of geen zoek/doe het zelvers zijn), zou ik Dommel (vandaag) NIET aanraden. Die gaan beter bij een andere ISP (Telenet, Belgacom, Scarlet, EDPNet, etc) die hun op tijd kan helpen, meer personeel hebben en sneller kunnen inspelen op hun vragen.

Is Dommel overwerkt ? Mogelijks. Hoe zit het met hun personeelsbestand ? Welke prioriteiten leggen ze in hun taken ?

Zo heb ik deze week gebeld (voor de laatste stap in mijn Dommel HomeConnect verhaal). Mijn Homeconnect product is nu volledig in orde. Surfen ok. Telefoneren ok. Gratis maand heb ik gehad. De resterende 12 Mpbs zou tegen eind dit jaar (onder voorbehoud) opgeleverd worden. Enkel mijn dommiciliering moet nog in orde gebracht worden.

Ik heb hiervoor al twee keer naar de Helpdesk gebeld. Een email ging volgen (maar heb ik tot op heden nog niet ontvangen). Best mogelijk dat mijn dommicilierings-aanvraag een maand (of langer) zal aanslepen. Is dit leuk ? Is dit ergelijk ? Voor mij niet echt. Ik stoor me daar niet zo aan. De administratie bij Dommel heeft het waarschijnlijk druk. Ik kan zelf gerust even zonder die dommicliering voortleven.

Als zoiets wel ergelijk voor je is, heb ik maar één raad. Blijf bij Dommel weg en ga op een andere ISP (in de hoop dat je daar niet hetzelfde tegenkomt).

Want klant is (helaas) niet altijd koning.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

ceurrrix schreef:Heeft waarschijnlijk de slogan,:


Wil je kunnen klagen
Neem dan een abonnement bij Dommel
Zonder het te vragen
Heb je de nodige rommel.


ook ergens gelezen


Heb jij, van die 366 posts, eigenlijk al één die niet vol zever of emoticons staat? Denk het niet...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Voorbeeldje :P met mijn woorden :wink:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”