In mijn vraag aan de helpdesk via het contactformulier in "mijn scarlet" wat de kostprijs is van een fixed IP adres krijg ik dit als antwoord:
"De goedkoopste formule voor een fixed IP is ±250euro per maand. Wat ik aanraad is een vast intern ip adres in te stellen in de router. Normaal zou dit het probleem wel verhelpen. "
Uiteraard ben ik compleet verbaasd over dit tarief, terwijl dat bij Belgacom zelfs slechts een 80 euro kost, en bij alternatieve providers zelfs maar 40 a 50 euro.
Levert Scarlet bij dit abonnement maandelijks een fles champagne ofzo?
heeft iemand scarlet met Fixed?
Scarlet met Fixed Ip
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Beste,speciall schreef:In mijn vraag aan de helpdesk via het contactformulier in "mijn scarlet" wat de kostprijs is van een fixed IP adres krijg ik dit als antwoord:
"De goedkoopste formule voor een fixed IP is ±250euro per maand. Wat ik aanraad is een vast intern ip adres in te stellen in de router. Normaal zou dit het probleem wel verhelpen. "
Uiteraard ben ik compleet verbaasd over dit tarief, terwijl dat bij Belgacom zelfs slechts een 80 euro kost, en bij alternatieve providers zelfs maar 40 a 50 euro.
Scarlet levert geen Fixed IP's op hun residentiële abbo's, iets wat andere ISP's wel doen. Het antwoord van scarlet is correct, maar je betaald dan ook voor een bedrijfsgerichte DSL connectie met een serieuze SLA op.
Als een vast IP effectief zo belangrijk is raad ik je aan te veranderen van ISP.
Mvg,
Sasuke
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Redelijk stom, als je ziet dat DX-adsl dat wel kan, nochtans op praktisch hetzelfde netwerk. Belgacom levert dit voor 25 EUR per maand extra, dus de prijs voor residentiële abo's is dan 41,75 + 25 = 66.75 incl. BTW 

- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
alternatief wil niet automatisch goedkoper zeggen en zoals hier boven wordt aangehaald, het is niet enkel het ip dat je betaald maar het compleet pakket.speciall schreef:Uiteraard ben ik compleet verbaasd over dit tarief, terwijl dat bij Belgacom zelfs slechts een 80 euro kost, en bij alternatieve providers zelfs maar 40 a 50 euro.