Telenet dig TV probleem om ongewenste PRIME op te zeggen

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Hallo,
We hebben sinds september digitale TV van Telenet.
Een week later bel ik om onze digicorder te activeren. Na activatie vroeg een vriendelijke persoon of ik interesse had om eens een maand gratis PRIME Film en Sport te bekijken.
Ik vroeg om hoe de opzeg moest gebeuren want gratis lijkt me altijd wel gevaarlijk .... niets is gratis. Hierop antwoordde de man dat het automatisch op het eind van de maand zou stopgezet worden.
Nu krijgen we onze tweede factuur en wat blijkt ...er staat een bedrag op van 24,06 euro (excl btw). Ik bel naar de klantendienst, leg hun uit wat die man zei en die zegt me doodleuk dat het mijn woord tegen het hunne is en dat ik door de betaling van de eerste factuur ik het contract van een jaar aanvaard heb.
Ik moet wel zeggen dat er duidelijk het volgende op de factuur stond : PRIME Sport & Film 17,07 euro en dan eronder 1 maand gratis Prime -17,07 euro.
Dan was het ons duidelijk dat het effectief in orde was, dat het dus wel gratis was en dat de kous af was.
Dik fout natuurlijk. Als ik het nu opzeg, moet ik een boete betalen van 130€ wegens contractbreuk. Als ik het niet opzeg, betaal ik elke maand zo'n 27€.
Weet er iemand of we hiertegen iets kunnen doen? Niet betalen lijkt ons ook niet echt een optie.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Simpel,

Bel en vraag aan telenet dat zij u een contract voorleggen waarop uw handtekening staat dat je dit voor een jaar wou.

Het is aan hun om te bewijzen dat jij een jaar gevraagd hebt.
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Telenet kennende zal het wel niet zo simpel gaan.
Zij beschouwen het betalen van je factuur als teken dat je akkoord bent.
Dan vraag ik me juist af hoe ze dat forceren als je via domiciliëring werkt
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Djorre schreef:Weet er iemand of we hiertegen iets kunnen doen? Niet betalen lijkt ons ook niet echt een optie.


Terug bellen naar de facturatie dienst, niet de normale helpdesk. Rustig het probleem uitleggen, en dan komt het normaal wel in orde. Vraag ook steeds de volledige naam van de persoon met wie je spreekt zodat je eventueel deze kan vermelden later als er nog problemen zijn.

Oh ja, en leg maar meteen klacht neer tegen de eerste persoon wegens een onbeschoft antwoord (hun woord tegen jou woord). Het is tijd dat de arrogantie van de helpdeskers wat ingeperkt wordt... dat is geen manier om met nieuwe klanten om te gaan.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

rpr schreef:Simpel,

Bel en vraag aan telenet dat zij u een contract voorleggen waarop uw handtekening staat dat je dit voor een jaar wou.

Het is aan hun om te bewijzen dat jij een jaar gevraagd hebt.



De betaling is het contract betaling is akkoord verklaren ! 'k Wist dat ze bij telenet smeerlappen waren maar zo'n smeerlappen wist ik niet.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Djorre schreef:Telenet kennende zal het wel niet zo simpel gaan.
Zij beschouwen het betalen van je factuur als teken dat je akkoord bent.
Dan vraag ik me juist af hoe ze dat forceren als je via domiciliëring werkt


uitzondering :p enkel bij domiciliëring kan het in twijfel getrokken worden, als de domiciliëring natuurlijk specifiek voor het product was.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Als Telenet het niet wil opzeggen kan je een klacht indienen bij de ombudsman Telecom. Normaal geeft Telenet hier dan wel snel aan toe.
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

Ik vermoed dat de eerste persoon die je aan de telefoon had verkeerde info gegeven heeft. Wat ik tot nog toe gehoord heb (ben zelf geen dig. tv klant) is dat die maand gratis Prime automatisch omgezet wordt in een jaarcontract tenzij je het (tijdig) opzegt.
Dat zal meer dan waarschijnlijk ook wel zo in het contract staan, indien dit niet het geval is vermoed ik dat ze geen been hebben om op te staan.
Ik denk dat je dus een beetje overgeleverd bent aan de goodwill van Telenet om hiervoor een regeling te treffen. (mss iets in de zin van, deze maand betalen en daarna kostenloos opzeggen?) Als ik de andere reacties hier lees valt er blijkbaar wel iets te regelen. Met vriendelijkheid krijg je in dit geval waarschijnlijk wel veel meer gedaan dan met roepen en schelden. :wink:
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Eigenlijk teken je niks, als je de eerste factuur betaald, waarop er trouwens enkel staat "1 Maand gratis prime" dan blijkt het dat je akkoord gaat met alles die op de factuur staat.
Ook al staat er nergens vermeld dat je een abbonement van een 1 jaar neemt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kleine schreef:Wat ik tot nog toe gehoord heb (ben zelf geen dig. tv klant) is dat die maand gratis Prime automatisch omgezet wordt in een jaarcontract tenzij je het (tijdig) opzegt.


Het is zelfs zo dat je meteen een jaarcontract aangaat, waarvan de eerste maand gratis is, en tijdens welke je kan opzeggen. Vanaf dag 32 zit je dus voor een jaar vast (waar er op dat moment dus reeds één maand van voorbij is).

Maar zoals ik al eerder schreef, neem contact op met de administratie (niet de arrogante helpdesk) en leg je probleem duidelijk en vriendelijk uit... normaal moet het dan wel lukken (en anders is er de Ombudsdienst voor Telecom).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er was hier reeds iemand die hetzelfde voorhad. Na tussenkomst van charlotte, de officiële Telenet klantendienst account, was dit opgelost. PM charlotte eens.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

r2504 schreef:
Kleine schreef:Wat ik tot nog toe gehoord heb (ben zelf geen dig. tv klant) is dat die maand gratis Prime automatisch omgezet wordt in een jaarcontract tenzij je het (tijdig) opzegt.


Het is zelfs zo dat je meteen een jaarcontract aangaat, waarvan de eerste maand gratis is, en tijdens welke je kan opzeggen. Vanaf dag 32 zit je dus voor een jaar vast (waar er op dat moment dus reeds één maand van voorbij is).

Maar zoals ik al eerder schreef, neem contact op met de administratie (niet de arrogante helpdesk) en leg je probleem duidelijk en vriendelijk uit... normaal moet het dan wel lukken (en anders is er de Ombudsdienst voor Telecom).

Voilà, komt zo min of meer op hetzelfde neer. Dat van die "factuur betalen en daardoor akkoord gaan" is naar mijn bescheiden mening helpdeskzever. Het zou me trouwens niet verbazen dat je voor een digitaal tv abonnement een contract in papieren versie krijgt. (wat je wel degelijk tekent)
Cyrano.ak
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 mei 2006, 14:18

Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Toen we internet en digitale tv telefonisch bestelden (03/09), vroeg die vrouw ons of ik geinteresseerd was in 1 maand gratis prime. Ik zei dat het goed was maar enkel als er verder niks aan verbonden was. Die vrouw antwoordde uiteraard van niet.
Installatie telenet op 15/09.
Paar dagen later op onze 1e factuur stond " 1 maand gratis abonnement Prime"... Mmmm bizar dat er "abonnenement' stond.. :P Door al onze internet-problemen met telenet (zie mijn andere topic), direct naar klantendienst gebeld.
Die man zei dat ik een jaarabbo prime had waarvan 1 maand gratis tenzij ik zelf zou bellen op 15/10 om het stop te zetten. Heb dan maar direct gezegd dat ik het niet meer hoef te hebben :)
Heb dus geen schade opgelopen maar als ik niet zo wantrouwig was geworden (oa. door de vele verhalen op internet), had ik ook zo een jaarabbo aan mn broek :lol:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Kleine schreef:Voilà, komt zo min of meer op hetzelfde neer. Dat van die "factuur betalen en daardoor akkoord gaan" is naar mijn bescheiden mening helpdeskzever. Het zou me trouwens niet verbazen dat je voor een digitaal tv abonnement een contract in papieren versie krijgt. (wat je wel degelijk tekent)

Een factuur betalen is wel degelijk akkoord gaan er mee. Maar als het op de eerste factuur niet aangerekend werd kan je die factuur ook niet protesteren.
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

Cyrano.ak schreef:Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
Toen we internet en digitale tv telefonisch bestelden (03/09), vroeg die vrouw ons of ik geinteresseerd was in 1 maand gratis prime. Ik zei dat het goed was maar enkel als er verder niks aan verbonden was. Die vrouw antwoordde uiteraard van niet.
Installatie telenet op 15/09.
Paar dagen later op onze 1e factuur stond " 1 maand gratis abonnement Prime"... Mmmm bizar dat er "abonnenement' stond.. :P Door al onze internet-problemen met telenet (zie mijn andere topic), direct naar klantendienst gebeld.
Die man zei dat ik een jaarabbo prime had waarvan 1 maand gratis tenzij ik zelf zou bellen op 15/10 om het stop te zetten. Heb dan maar direct gezegd dat ik het niet meer hoef te hebben :)
Heb dus geen schade opgelopen maar als ik niet zo wantrouwig was geworden (oa. door de vele verhalen op internet), had ik ook zo een jaarabbo aan mn broek :lol:


Op de factuur stond er nergens het woord abonnement ... dat is juist het rare :eek:
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

ik heb een probleem vandaag kwam een instalateur voor digitaal tv en alles was goed verlopen totdat ik ging zappen en zag dat prime active was ?? terwijl geen enkle pakketen had gekocht.nu ging dus verzappen en zag dat alle pakketen geactiveert is ?? Wat moet ik nu doen ??
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

superchan schreef:ik heb een probleem vandaag kwam een instalateur voor digitaal tv en alles was goed verlopen totdat ik ging zappen en zag dat prime active was ?? terwijl geen enkle pakketen had gekocht.nu ging dus verzappen en zag dat alle pakketen geactiveert is ?? Wat moet ik nu doen ??


kan zijn dat je misschien een actie hebt met 1 maand alles gratis ofzo.. zou toch is zeker bellen dat je misschien zelf moet opzeggen als je het niet wilt..

persoonlijk geen ervaring mee.. maar als niemand anders antwoord toch morgen is 'ff' bellen.
Djorre
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 16 feb 2004, 08:06
Locatie: Ronse

is het niet zo dat je een week alle kanalen gratis krijgt als je digitale tv neemt?
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

Djorre schreef:is het niet zo dat je een week alle kanalen gratis krijgt als je digitale tv neemt?


die risico neem ik niet als ik het wou had ik het zelf wel om gevraag ik ga dan al morgen bellen om al die pakketen te laten verwijderen.
Het is zo klote dat ik alleen via de telefoon kan doen.
Terwijl het eigenlijk via de digibox moet kunnen verwijderen??
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

je krijgt de eerste 2 weken alle kanalen te zien , op proef , zonder echte aankoopverplichtingen

om je waterachtig te maken om ze terug te nemen eens ze erna gedeactiveerd worden :P
The eternal and true pessimist :D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

a3ke schreef:je krijgt de eerste 2 weken alle kanalen te zien


In tegenstelling tot PRIME is hier ook geen enkel risico aan verbonden... ze verdwijnen zonder enig probleem (en zelfs als ze dat niet doen is het niet jou probleem).

Bij PRIME ligt het iets anders omdat daar de eerste gratis maand eigenlijk reeds een onderdeel is van een jaarcontract (dat je wel kan opzeggen in die eerste maand maar indien dat om welke reden dan ook foutgaat is het wel jou probleem).
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

wat ik eigenlijk precies wil weten moet ik zelf optijd gaan bellen voor al die pakketen te anuleren alz zij dat niet doen ?? en als ik zelf nikx gaat aanpassen en die gratis maand is al voorbij wil dat zeggen dat ik ermee akkoord gaat voor een abo of wordt er nog appart een bevestinging van gemaakt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

superchan schreef:wat ik eigenlijk precies wil weten


Lees mijn antwoord nogmaals...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”