Hallo iedereen.
Momenteel zit ik zonder internet en ik zie niet echt een uitweg uit deze situtatie. Laat ik even de hele historie vertellen.
We zijn al meer dan een jaar bij klant bij EDPnet, Max6dyn om precies te zijn. Daarbij had ik nooit problemen en kon ik steeds EDPnet aanraden aan vrienden en kennissen.
Enkele weken geleden bestelden we Max12dyn, wat ons een goede upgrade leek, slechts €5 meer per maand voor een verdubbelde snelheid en een hoger datalimiet.
Tot zover alles goed, we kregen te horen dat de upgrade nog even op zich ging laten wachten.
Maandag vielen we plots zonder internet. Het lampje van ADSL bleef maar pinken en we konden geen verbinding maken. Omdat we dachten dat dit gewoon aan de update lag, lieten we het even zo.
Toen ik vandaag, woensdag, belde kreeg ik te horen dat VANDAAG onze upgrade was geactiveerd en dat ons gebrek aan internet lag aan het feit dat we geen ADSL2 modem hadden voor het nieuwe abbo.
Dit verwondert mij ten zeerste: 1) omdat we al sinds maandag geen internet meer hebben, voor de upgrade dus en 2) omdat ik geen enkele vermelding zie van adsl2 zie op de webpagina van Max12dyn en 3) omdat, de laatste keer dat ik keek, wij (net buiten Gent), helemaal geen adsl2 konden ontvangen.
De helpdesk liet mij dan ook weten dat ik mijn verbinding eerst moest testen met een ADSL2-modem vooraleer zij de lijn wouden laten controleren door Belgacom.
Ondertussen hebben we hier al besloten dat, indien deze verbinding echt enkel werkt met een ADSL2-modem, we van onze upgrade willen afzien. Een modem van €100 is veel meer dan de interessante upgradekost van €25. Ik heb dat in het support-ticket laten weten maar voorlopig nog geen antwoord op gehad.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met volgende vragen.
1) Is Max12dyn inderdaad een adsl2-abbonnement waarvoor je een nieuwe modem nodig hebt?
2) Hoe kan ik EDPnet duidelijk maken dat het probleem niet bij adsl2 ligt maar ergens anders, aangezien de problemen al begonnen waren vóór de upgrade?
Alvast bedankt,
Pieter
Geen internet, geen oplossing.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 127 keer
- Contacteer:
Ja ADSL(1) kan maar tot en met 8 Mbps, ADSL2+ kan maximaal tot 24 Mbps...dus EDPnet heeft hier volledig gelijk
Punt 2 kan best zijn dat je maandag al bent geupgrade, maar dat edpnet dat pas woensdag van belgacom heeft gehoord
Punt 2 kan best zijn dat je maandag al bent geupgrade, maar dat edpnet dat pas woensdag van belgacom heeft gehoord
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik heb dan toch maar een ADSL2-modem gekocht (een Linksys AM200).
Het lampje van ADSL blijft echter nog steeds pinken. Is de volgende stap (zoals mij vanmiddag aan de telefoon werd gezegd) het testen van de lijn door Belgacom?
Iemand een idee hoe lang ik nog in de huidige toestand blijf zitten? Ik heb mijn internettoegang wel broodnodig.
Alvast bedankt.
Het lampje van ADSL blijft echter nog steeds pinken. Is de volgende stap (zoals mij vanmiddag aan de telefoon werd gezegd) het testen van de lijn door Belgacom?
Iemand een idee hoe lang ik nog in de huidige toestand blijf zitten? Ik heb mijn internettoegang wel broodnodig.
Alvast bedankt.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Wijzigingen die door BGC moeten gebeuren kunnen tot 5 werkdagen duren.Javache schreef:Bedankt voor jullie antwoorden.
Alvast bedankt.
Als je bij BGC klant bent is het binnen de 30 minuten
Bij onze overstap naar EDPnet hadden we dat probleem ook al met Belgacom. Het heeft 2 weken geduurd voor zij een kabeltje in de centrale veranderden...svermassen schreef: Wijzigingen die door BGC moeten gebeuren kunnen tot 5 werkdagen duren.
Als je bij BGC klant bent is het binnen de 30 minuten
Ik hoop dat het niet te lang duurt, ik heb als student informatica toch wel echt mijn internettoegang nodig
Werkt uw vaste telefoon nog?Javache schreef:Bedankt voor jullie antwoorden.
Alvast bedankt.
Al eens geprobeerd om uw modem te testen als alle telefoontoestellen uitgetrokken zijn?Javache schreef:Ja.Joris84 schreef: Werkt uw vaste telefoon nog?
Normaal kan je ook met een adsl1 modem sychro krijgen op een adsl2+ poort. En de upgrade is volgens mij ook goed uitgevoerd want uw telefoon werkt nog steeds.
Eventueel, als je kan, ook een keer proberen te testen rechtstreeks op de binnenkomende lijn.
Hallo,
even een update... ik heb nog steeds geen internet.
Maar blijkbaar zijn BC en EDPnet er nu toch aan bezig.
Sinds vanavond brandt het syncronisatielampje weer en kan ik ook inbellen naar EDPnet. Ik krijg nog geen verbinding met het internet maar dit ligt denk ik aan het testen van BC.
Ik zet hier even mijn ticket, misschien snappen jullie iets meer van de berichten van de techniker. Ik vraag me vooral af wat CPE level is.
even een update... ik heb nog steeds geen internet.
Maar blijkbaar zijn BC en EDPnet er nu toch aan bezig.
Sinds vanavond brandt het syncronisatielampje weer en kan ik ook inbellen naar EDPnet. Ik krijg nog geen verbinding met het internet maar dit ligt denk ik aan het testen van BC.
Ik zet hier even mijn ticket, misschien snappen jullie iets meer van de berichten van de techniker. Ik vraag me vooral af wat CPE level is.
Bedankt voor jullie hulp alvast, 2 weken zonder internet zitten s**** zwaar, zeker als je het eigenlijk elke dag nodig hebt...20/10/2008 19:17:39
Klant weet over wrongfull , uitgelegd dat techniker zal testen aan eerste punt , klant is bewust dat hij 150 euro moet betalen als er synchronisatie aan intro.
21/10/2008 13:51:48
-------- omschrijving --------------------------------------
Error message/(very) brief problem description: geen sync
Has it worked before? yes
Brand/type of router/modem: Speedtouch Thompson , Lynksys
Has the router/modem been rebooted? yes
Has the router/modem been reset to factory defaults and reconfigured by a skilled person? yes
Is there any stable sync (DSL carrier signal)? no
If not, is the sync/DSL LED blinking or is it completely dead? blinking
If no sync, test done on the demarcation point (internal cabling physically disconnected from the point of entry)? no , but on wallsocket near intro
Is (PSTN/ISDN) telephony working OK on the same socket as the one the modem is mounted on (mark raw copper/new line service if applicable)? yes
Number of (telephone) sockets (mark rc/nls if applicable): 3
Number of ADSL filters (mark full rate or rc/nls if applicable): 3
Internal cabling length: ongeveer 2m
Are the customer premises a 1/2-storeyed house, or a multi-storeyed apartment block (mark on which floor the customer lives)? house
VPI/VCI: 8 / 35
Contact person:
* name: ***
* preferred language: EN
* (mobile) phone: ****
* availability (for the following 3 working days, AM/PM): PM
-------- omschrijving --------------------------------------
22/10/2008 9:17:09
*** NOTES 21/10/2008 14:03:45 STFOOMS Action Type: Manager review Detected line quality problems
Confidence Impact Description Proposed repair actions
100% No connectivity. The CPE is failing to initialize.
*** NOTES 21/10/2008 14:05:31 STFOOMS Action Type: Manager review Dear EDPnet,
Could you please test again with the customer with another modem?
I suspect the modem is broken because it won't initialize.
Kind regards,
22/10/2008 13:06:18
Kan klant niet bereiken op zijn mobiel , later terugbellen.
22/10/2008 15:06:29
Sinds 13.10.08 (datum van Change) niet online:
# type logged in session time ip address upload download server terminate cause callerid
1 PPP/Virtual 2008-10-13 00:01:40 15 hours, 35 minutes, 20 seconds 213.219.137.240 15.99 MBs 63.75 MBs broba-gent.edpnet.be:2147483647 Lost-Carrier =2Akdk-rb01.mpl=2A14/3=2A15=2A873
2 PPP/Virtual 2008-10-10 06:52:41 2 days, 17 hours, 8 minutes, 40 seconds 213.219.138.146 710.87 MBs 5751.28 MBs broba-gent.edpnet.be:2147483647 Lost-Carrier =2Akdk-rb01.mpl=2A14/3=2A15=2A873
3 PPP/Virtual 2008-10-06 13:10:49 3 days, 17 hours, 41 minutes, 35 seconds 213.219.138.146 824.62 MBs 7446.54 MBs broba-gent.edpnet.be:2147483647 Admin-Reset =2Akdk-rb01.mpl=2A14/3=2A15=2A873
22/10/2008 15:16:57
Heb klant opgebeld, is niet bereikbaar.
22/10/2008 16:04:00
er is reeds met 3 modem getest. Het feit dat etool zegt dat dit cid niet van ons is betekend niets?
22/10/2008 16:14:37
Probeerde klant te bereiken, lukt niet.
23/10/2008 11:42:17
100811595091 is not a valid BROBA or BRUO CIRCUIT ID,
or it is not a CIRCUIT which is connected through to a RedBack.
# type logged in session time ip address upload download server terminate cause callerid
1 PPP/Virtual 2008-10-13 00:01:40 15 hours, 35 minutes, 20 seconds 213.219.137.240 15.99 MBs 63.75 MBs broba-gent.edpnet.be:2147483647 Lost-Carrier =2Akdk-rb01.mpl=2A14/3=2A15=2A873
23/10/2008 11:56:33
Heb klant opgebeld, verteld over conclusie van techniker; advies gegeven op de interface van de modem Modulatie/Operation Mode op ITU G.992.1 te zetten.
23/10/2008 13:38:05
*** NOTES 22/10/2008 17:09:40 PLOGISTE Action Type: Manager review SELT test shows no problem with the line - but the line is rather long for this kind of profile.
I downgraded the connection to 1 Mb profile , please check with the customer if he can get sync now.
However the results I get from tests do indicate a problem @ CPE level
23/10/2008 18:53:35
Beste,
Sinds dat ik thuis ben brandt het Sync-lampje op de modem weer en kunnen we ook authenticeren met onze EDPnet-login.
We krijgen (zoals bedoeld als ik bovenstaande meldingen lees) slechts een 1mbit profiel maar de Internet Gateway wordt niet ingevuld.
Dit is de volledige status van de modem
Modem Information
Software Version: 1.19.02
ADSL Version: 7.2.3.0
Boot Code Version: 0.01
MAC Address: 00-1C-10-E9-F5-57
System Uptime: 00:00:04:00
DSL Status
DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: Auto
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 96 Kbps
Upstream Rate: 256 Kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 27 db
Downstream Line Attenuation: 47
Upstream Line Attenuation: 59
Downstream Transmit Power: 10
Upstream Transmit Power: 11
LOS Errors: 0
PVC Connection
PVC Status: UP
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35
--------------------------------------------------------------------------------
Internet Connection
PPP Login: Up
Internet IP Address: 213.219.156.181
Internet Netmask: 255.255.255.0
Internet Gateway: 0.0.0.0
Ik heb ook de DSL Modulation Mode aangepast, zoals de dame van de helpdesk mij had aangeraden maar dit maakte geen verschil.
Alvast bedankt,
Pieter
Ik zit even op te zoeken wat al deze lijnwaarden betekenen en vind het vreemd dat sommige zo slecht uitvallen.
Ter vergelijking, anderhalf jaar geleden had ik deze waarden
Iemand een suggestie hoe dit kan komen?
Ter vergelijking, anderhalf jaar geleden had ik deze waarden
En nuDownstreamNoiseMargin 31 dB
UpstreamNoiseMargin 24 dB
DownstreamAttenuation 20 dB
UpstreamAttenuation 10 dB
Als ik deze topic (http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ijnwaardes) lees, lijkt het me duidelijk waarom ik zoveel moeilijkheden had om te synchroniserenDownstream Margin: 6 dB
Upstream Margin: 27 dB
Downstream Line Attenuation: 47 dB
Upstream Line Attenuation: 59 dB
Iemand een suggestie hoe dit kan komen?
Zie dat u data kabel niet dicht bij u voeding ligt of zeker niet errond rollen. Dit kan voor noise zorgen op u data kabel.
Ik had zelf ook van de ene dag op de andere problemen met mijn synchronisatie en snelheid.
Bleek dat mijn noise ook veel te hoog was om een 6mbit profiel.
De adsl modem zelf maakte ineens een hoogpiepend geluid en ik denk dat het door één of ander condensatorke was die de noise veroorzaakte.
Andere modem gehangen en de problemen waren weg.
Ik kan u natuurlijk niet garanderen dat bij u ook het geval is.
Ik had zelf ook van de ene dag op de andere problemen met mijn synchronisatie en snelheid.
Bleek dat mijn noise ook veel te hoog was om een 6mbit profiel.
De adsl modem zelf maakte ineens een hoogpiepend geluid en ik denk dat het door één of ander condensatorke was die de noise veroorzaakte.
Andere modem gehangen en de problemen waren weg.
Ik kan u natuurlijk niet garanderen dat bij u ook het geval is.