Van Netconnect > Homeconnect + verhuis + geen aansluiting

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Hallo iedereen,

Eerste post hier op het forum en direct met een complexe zaak beginnen :s

Ik heb reeds enkele maanden naar alle tevredenheid Netconnect van Dommel. Binnen 2 maand ben ik van plan te verhuizen naar een woning waar geen Belgacomlijn ligt EN ik wil direct overstappen op Homeconnect.
Hoe los ik dit nu zonder veel miserie op?

Na een beetje zoeken kun je:

A. Een Discoverylijn aanvragen, Dommel homeconnect box kopen en dan Discoverylijn opzeggen

B. Homeconnect box kopen, laten activeren en Belgacom in opdracht van Dommel de lijn laten leggen.

Ik denk voor optie 2 te gaan, maar hoe kan ik nu mijn huidige abonnement nog 2 maand houden (in huidige woonst) + homeconnect al laten leggen en dan ergens eind september de overstap definitief maken zodat alles smooth en zonder onderbrekingen gebeurt....

Alvast hartelijk bedankt
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik zou mijn netconnect laten verhuizen (aan BGC vragen om dat te doen), dan meedelen aan Dommel dat je verhuist bent; dan pas je met homeconnect gaan bezighouden. Dit gaat echter ook de duurste oplossing zijn (verhuiskost, ...).

De goedkoopste oplossing, alsj e al 1 jaar of meer bij Dommel bent: netconnect opzeggen, verhuizen, homeconnect box kopen en wachten op aansluiting. Maar dan heb je downtime.
Laatst gewijzigd door Goztow 30 jul 2008, 14:56, in totaal 1 gewijzigd.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Eigenlijk is je probleem zo moeilijk niet; je Netconnect en HomeConnect zijn 2 dingen volledig los van elkaar.

1) op je nieuwe adres vraag je direct HomeConnect aan en de telefoonleiding wordt aangelegd door BGC in opdracht van Dommel.
2) je zegt je Netconnect op je oude adres op van zodra je die niet meer nodig hebt; wel opletten dat je je contract niet onrechtmatig verbreekt.

Maar de beste oplossing is de situatie aan Dommel voor te leggen.
B__V
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 jun 2005, 01:50
Locatie: Diepenbeek ( zonhoven )

Goztow schreef:Ik zou mijn homeconnect laten verhuizen (aan BGC vragen om dat te doen), dan meedelen aan Dommel dat je verhuist bent; dan pas je met homeconnect gaan bezighouden. Dit gaat echter ook de duurste oplossing zijn (verhuiskost, ...).

De goedkoopste oplossing, alsj e al 1 jaar of meer bij Dommel bent: netconnect opzeggen, verhuizen, homeconnect box kopen en wachten op aansluiting. Maar dan heb je downtime.


ik heb hetzelfde gedaan vorig jaar .
heb dommel laten weten twee weken voor ik ging verhuizen dat was eind nov en in april had ik eindelijk terug internet op mijn nieuwe lokatie.

ps:een goude tip ga persoonlijk naar dommel en vraag achter bart .
hij er is op ma & di neem ook uw huidige contract mee zodat het gins snel veranderd kan worden.
dan zal je waarsch snel geholpen zijn ;)
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

tussen eind november en april had je géén internet ???

Aan de TS: ik heb hetzelfde probleem...

Ik heb voor optie B gekozen, dommel homeconnect besteld op m'n nieuw adres en hopen dat BGC de opdracht van dommel (= de lijn leggen) rap uitvoert, alleen vrees ik dat dit de bottleneck zal vormen..
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Na 2uur wachtmuziek bij dommel ben ik eindelijk binnengeraakt op hun helpdesk.

Ik heb hen de situatie eens voorgelegd, en zij adviseerden mij om bij Belgacom een discoverylijn aan te vragen en als die er ligt homeconnect aan te vragen bij dommel.

Alles rechtstreeks aan dommel vragen zou te hoge installatiekosten met zich meebrengen ??? :|

Als ik een discoverylijn vraag en ik neem na 1 maand homeconnect (hierbij neemt dommel de lijn over) moet ik dan de resterende 11 maanden aan Belgacom betalen?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Volgens mij heb je zowiezo een OYO aan je broek bij BGC als je een discovery line aanvraagt ...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Spooik schreef:Na 2uur wachtmuziek bij dommel ben ik eindelijk binnengeraakt op hun helpdesk.

Ik heb hen de situatie eens voorgelegd, en zij adviseerden mij om bij Belgacom een discoverylijn aan te vragen en als die er ligt homeconnect aan te vragen bij dommel.

Alles rechtstreeks aan dommel vragen zou te hoge installatiekosten met zich meebrengen ??? :|

Als ik een discoverylijn vraag en ik neem na 1 maand homeconnect (hierbij neemt dommel de lijn over) moet ik dan de resterende 11 maanden aan Belgacom betalen?


Ik vermoed van wel daar het een jaarcontract is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat is uiteraard een jaarcontract. maar begrijp niet dat dommel u de raad geeft van dat te doen? als je homeconnect neemt heb je toch geen vaste lijn meer nodig? of is dat alleen geldig als er al bedrading ligt van vroeger? moet je in het andere geval belgacom betalen voor de bedrading te komen leggen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

of is dat alleen geldig als er al bedrading ligt van vroeger? moet je in het andere geval belgacom betalen voor de bedrading te komen leggen?


In mijn geval ligt er geen bedrading in huis. Er was een telenet installatie maar die is door de vorige eigenaars uitgebroken.

Iemand (Belgacom al dan niet in opdracht van dommel) moet de bedrading komen leggen, een contactdoos op de muur plaatsen enz enz....

Bij dommel heb je geen 'Belgacomlijn' meer nodig, maar natuurlijk moet er wel de bedrading zijn langs waar je adsl signaal binnenkomt.

Voor zover ik het goed begrepen heb, raadt Dommel mij aan een discoverylijn bij Belgacom te nemen zodoende zal BGC ook de bedrading voorzien. Wat dit moet kosten is nog een andere vraag.

Pas wanneer er een lijn ligt (Discovery) kan Dommel pas zijn werk doen...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ah zo, dan zal een discoverylijn wel goedkoper uitkomen.
gratis installatie als je er naar vraagt + 12x10euro = 120 euro

als belgacom iov dommel bedrading moet komen leggen zal je dat wellicht véél meer kosten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Wat zijn de voorwaarden om een gratis installatie te krijgen?

Had ergens de tarieven van Belgacom opgesnord, en de kosten kunnen zo oplopen tot €135 (plaatsen van de contactdoos = €30, enz enz)

Gevonden:

Indienstellingskosten € 66,00 (steeds te betalen)
Forfaitaire verplaatsingskosten € 39,00 (indien nodig)
Plaatsing van een aansluitdoos € 30 (indien nodig)

Totaal 135 euro.

dit was wel voor een Classic Line. Wat de normale kostprijs is voor een Discovery Lijn staat er niet bij...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Spooik schreef:Wat zijn de voorwaarden om een gratis installatie te krijgen?
er naar vragen :wink:

maar ik zou me wel een informeren over het feit dat belgacom die bedrading niet gratis moet komen leggen als er nog niets ligt, want ergens gelezen dat "Als je Homeconnect neemt, komt die technieker gratis bij je langs (zit inbegrepen in de gratis activatie van je starterkit). "
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

volgens de FAQ:

Komt er een technieker langs om mijn telefoonkabel opnieuw aan te sluiten? (bvb als die doorgeknipt is door Telenet)
Neen. Als de lijn al in huis ligt, komt er geen technieker meer langs. Dan moet je de aansluiting zelf doen.
Als je nog een rawcopper aansluiting moet krijgen (dus als je nog geen Belgacom telefoonlijn in huis had), dan komt er wel een technieker.


- Hoe krijg je die technieker?
- Plaatst die de bedrading?
- Doet die dat gratis, zoniet wat zijn de kosten?
- Als je homeconnect wil, hoe vraag je dit dan aan bij Dommel?
[/code]
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Spooik: Als je homeconnect wil, hoe vraag je dit dan aan bij Dommel?

't is heel heel simpel: je koopt zo'n HomeConnectdoos en daarin zitten de nodige papieren waarop je kunt invullen of er al dan niet een BGC-lijn ligt.
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

't is heel heel simpel: je koopt zo'n HomeConnectdoos en daarin zitten de nodige papieren waarop je kunt invullen of er al dan niet een BGC-lijn ligt.


:???:
Ik heb in de doos niets anders zien zitten dan de modem en wat cd's... Ik zal vanavond nog eens goed kijken.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Spooik schreef:
't is heel heel simpel: je koopt zo'n HomeConnectdoos en daarin zitten de nodige papieren waarop je kunt invullen of er al dan niet een BGC-lijn ligt.


:???:
Ik heb in de doos niets anders zien zitten dan de modem en wat cd's... Ik zal vanavond nog eens goed kijken.


zit een cd in daar zit een wizard

't is een groene cd zover ik me herinner

deze wizard doorlopen die print papieren af.
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

zit een cd in daar zit een wizard

't is een groene cd zover ik me herinner

deze wizard doorlopen die print papieren af.


Idd nu is alles duidelijk. Hoe dom kan een mens zijn om de wizard niet te doorlopen! Ik ben gestopt met de wizard toen de waarschuwing kwam "sluit de blablabla nog niet aan" :oops:

Vandaar al mijn vragen :roll:
Mijn excuses voor de domme vragen
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dus als je homeconnect wil en geen bedrading liggen hebt komt belgacom die gratis leggen? vraag mij dan wel af waarom dommel support je een discoverylijn aangeraden heeft
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

In de wizard stond er (als ik mij goed kan herinnneren) 'als er geen lijn is komt er een technieker langs, deze interventie is kostenloos'

Zou het nog eens willen bekijken, maar heb de registratie procedure nu al doorlopen. Ik snap ook totaal niet waarom dommel dan een discoverylijn aangeraden heeft. 't Was een hollander aan de lijn, waarschijnlijk was die niet goed op de hoogte :s

Maakt het wel verwarrend zo.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

misschien rekent belgacom de kosten door aan dommel? dan is het nog zo dom niet van die hollander van een discoverylijn aan te raden :oops:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Zo na mijn gesukkel met het aanvragen van homeconnect is alles nu gelukt.

Zoals ik eerder schreef ligt er geen Belgacom draad in huis en al zeker niet op de plaats waar ik die zou willen hebben. In de brief van Dommel stond echter dat een interventie van een technieker niet nodig was en dat het omschakelen naar Dommel een eenvoudige operatie was die moest gebeuren in de kast van Belgacom.

Dit deed bij mij een belletje rinkelen dat er dus ergens in het huis de Belgacomlijn moet zitten. Ik heb het enige mogelijke 5-polige aansluitpunt uit de muur gehaald en daar blijken 2 telefoon draden in te zitten. De ene was aangesloten (van de telenet installatie die er was) en een niet aangesloten telefoondraad. Vermoedelijk is dit dus de oorspronkelijke Belgacomlijn.

2 vragen daar nu over:

- Hoe sluit ik deze aan op de 5-polige contactdoos?
Voor zover ik weet is het enkel nodig de witte en de blauwe draad aan te sluiten op de 2 linkse pinnen. Er is nog een groene en paarse draad.

- Als er een Dommel Signaal op de lijn zit en je sluit een telefoontoestel aan op de deze 5-polige stekker, moet je dan een kiestoon of ander signaal horen? Zo zou ik kunnen controleren of dit effectief wel de juiste draad is en ofdat er signaal op zit.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Spooik schreef:Zo na mijn gesukkel met het aanvragen van homeconnect is alles nu gelukt.

Zoals ik eerder schreef ligt er geen Belgacom draad in huis en al zeker niet op de plaats waar ik die zou willen hebben. In de brief van Dommel stond echter dat een interventie van een technieker niet nodig was en dat het omschakelen naar Dommel een eenvoudige operatie was die moest gebeuren in de kast van Belgacom.

Dit deed bij mij een belletje rinkelen dat er dus ergens in het huis de Belgacomlijn moet zitten. Ik heb het enige mogelijke 5-polige aansluitpunt uit de muur gehaald en daar blijken 2 telefoon draden in te zitten. De ene was aangesloten (van de telenet installatie die er was) en een niet aangesloten telefoondraad. Vermoedelijk is dit dus de oorspronkelijke Belgacomlijn.

2 vragen daar nu over:

- Hoe sluit ik deze aan op de 5-polige contactdoos?
Voor zover ik weet is het enkel nodig de witte en de blauwe draad aan te sluiten op de 2 linkse pinnen. Er is nog een groene en paarse draad.

- Als er een Dommel Signaal op de lijn zit en je sluit een telefoontoestel aan op de deze 5-polige stekker, moet je dan een kiestoon of ander signaal horen? Zo zou ik kunnen controleren of dit effectief wel de juiste draad is en ofdat er signaal op zit.


kun je foto geven?

normaal moe tje het punt zoeken in de keldeR..
dus waar heeft telenet hun modem aangesloten op dat 'potske'? aangezien daar vroeger gewoon Belgacom op zat.

Moet ook even zeggen dat rawcopper heel vaak op het "2de" paar wordt gezet ipv het 1ste.
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

normaal moe tje het punt zoeken in de keldeR..
dus waar heeft telenet hun modem aangesloten op dat 'potske'? aangezien daar vroeger gewoon Belgacom op zat.


Dat is helaas niet meer mogelijk. De installatie van telenet is uitgebroken + de aansluiting van telenet modem op het telefoonnetwerk thuis is niet meer toegankelijk (weg gewerkt achter een muur). Plus de telenet installatie kwam in een kamer boven binnen en werd vandaar verdeeld over 3 kamers.
2 slaapkamers boven + 1 aansluiting in de living eronder.

In het 5-pin aansluitpunt in de living op het gelijkvloers zitten 2 kabels (met elk 4 draden). De ene gaat naar boven (dus naar waar de telenet aansluiting boven was) en een andere draad die niet is aangesloten en waarvan ik vermoed dat het de Belgacom lijn is.

Van deze laatste moetek weten hoe die moet aangesloten worden en of er signaal op zit en hoe ik dat kan testen....

Bovendien wil ik alle aansluitingen concentreren in de hall onder de elektriciteitskast. Zowel internet, tv, ... dus als de kabel werkt, moet hij nog verlegd worden...
Spooik
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 jul 2008, 10:49

Ok, na een tijdje sukkelen is alles nu in orde!

Met een voltmeter vond ik 50V op de paarse en groene draad die verscholen zat in een telefoonaansluiting.

Aangesloten op de modem en ja binnen de korste keren gaf de modem ADSL signaal aan. De software geinstalleerd op de pc, wizard uitgevoerd, activatiecode ingegeven en binnen de 5 minuten had ik internet.

Volgens de berichten hier op userbase kan VOIP lang duren, dus heb ik de modem aangesloten gelaten en na paar connectiedrops (ik begon al problemen te vrezen) brande na 1:30 wachten plots het VOIP ledje en ik kon direct bellen naar Base, Proximus, Telenet (met Belgacom en anderen heb ik nog niet kunnen testen) en ik kon ook direct gebeld worden. De gesprekskwaliteit is buitengewoon goed. Zeer helder, geen echo's of dergelijke...
:-D

Conclusie: homeconnect werkt weldegelijk zeer goed. Enkel is de communicatie en software rond hun product zeer onduidelijk en kan de bereikbaarheid van de helpdesk een stuk beter....
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

chaoske schreef:tussen eind november en april had je géén internet ???


Dommel kan zich alles permiteren want Dommelaars slikken alles. Waarschijnlijk werd er zelfs betaald voor het niet krijgen van internet :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”