Ik ben in het bezit van een Fritz!box 7170 modem met VOIP .
Sinds enige tijd heb ik regelmatig geen internet . Krijg dan de melding probleem met DNS en bij mijn netwerk staat "toegang ; lokaal" . Dit is geen draadloze verbinding en ik maak gebruik van VISTA .
Volgens de provider heeft 't met mijn modem te maken , hier valt op verschillende tijdstippen de verbinding weg (meestal 's nachts) en wordt vervolgens weer aangemaakt ????
Tijdens deze downtime wordt in mijn modem weergegeven dat er geen verbinding is , zo plots als die downtime onstaat verdwijnt deze dan ook weer en werkt alles weer normaal (zonder iets te veranderen aan mijn instellingen) ???????
Modem resetten verhelpt het probleem ook niet , soms duurt die downtime enkele minuten , maar soms ook uren .
Jammer genoeg ken ik er zelf niet echt veel van , maar ik had dit probleem toch graag opgelost gehad en dan ook eens graag geweten als mijn provider gelijk kan hebben en 't probleem ook daadwerkelijk aan mijn modem of bedrading kan liggen ????
Ik vind het maar een raar verhaal , zeker doordat de verbinding vanzelf weer terug komt .
Wie weet raad ?????
Verbinding valt weg !!!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
1 tip:gebruik een andere modem! (heb zelf ook een 7170)
Die modem is echt slecht(voor de duitsche firmware is er al een verbetering beschikbaar, maar dan zul je moeten patchen naar duitsche firmware)
vb.SPeedtouch (780 ofzo),... 2dehands vanaf 10€ (geen usb modem nemen!)
Die modem is echt slecht(voor de duitsche firmware is er al een verbetering beschikbaar, maar dan zul je moeten patchen naar duitsche firmware)
vb.SPeedtouch (780 ofzo),... 2dehands vanaf 10€ (geen usb modem nemen!)
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
- Bedankt: 631 keer
Kan je eens zeggen wat er slecht is aan deze modem? Ik heb er zelf ook 1 tot grote tevredenheid.silencer schreef:1 tip:gebruik een andere modem! (heb zelf ook een 7170)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
snr e.d. (als je geen uitstekende lijn hebt) zijn barslecht.on4bam schreef:Kan je eens zeggen wat er slecht is aan deze modem? Ik heb er zelf ook 1 tot grote tevredenheid.silencer schreef:1 tip:gebruik een andere modem! (heb zelf ook een 7170)
-
- Member
Dus 't probleem KAN dan toch alleen de modem zijn ???
Heeft die speedtouch ook aansluiting voor VOIP zoals deze fritz!box ????
Heeft die speedtouch ook aansluiting voor VOIP zoals deze fritz!box ????