Webspace

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
kos
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Volgens hun site hebben we bij dommel homeconnect recht op 200Mb webspace.
Nu wou ik een bestand van 133Mb uploaden, maar kreeg de melding: "disk quota exceeded". 't Is 't eerste dat ik wou uploaden.
Wel zag ik dat er reeds een hele hoop mappen en bestanden op m'n webspace stonden bij 't connecteren via Filezilla.
Iemand een idee waarvoor al die bestanden daar staan en of het kwaad kan indien ik ze verwijder?
staartmees
Plus Member
Plus Member

Laat al die mappen maar mooi staan, of de boel gaat kaduuk. Bestanden voor een website mag je enkel oploaden in de map httpdocs/

Mogelijk is er een beperking op de grootte en het type van de bestanden die je kunt uploaden. Wil je een groot bestand met andere mensen delen dan kan je beter gebruiken maken van diensten zoals www.yousendit.com
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Probeer dat bestand eens te splitsen in stukken van 10 MB en zie eens of het dan wel lukt.
Afbeelding
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

ik wist niet dat er een file-size-limit was bij dommel :( helaas want ik wou mijn webruimte ook gebruiken om grote bestanden te sharen met familie. ( digitale filmpjes van familiefeesten , grote zip bestanden met foto's enz)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
kos
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Heb 't bestand gesplitst in 2 stukken van ±70mb elk. Zodra er 100mb geupload is, flest 't weer: Disk quota exceeded

Weeral iets waarvoor we betalen en niet krijgen! Ze beloven 200mb webspace, maar zetten de helft ervan wel vol met hun eigen rommel zodat er voor ons amper 100mb overblijft! :eek:
Zelete
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Die andere hoop rommel dat er al op stond is hooguit één megabyte ofzo. Het is gewoon ergens verkeerd ingesteld ofzo. Aan hun kant dan denk ik. En probeer eens in stukken van 10 megabyte.
staartmees
Plus Member
Plus Member

kos schreef:Weeral iets waarvoor we betalen en niet krijgen! Ze beloven 200mb webspace, maar zetten de helft ervan wel vol met hun eigen rommel zodat er voor ons amper 100mb overblijft! :eek:
Dat is geen rommel maar mappen essentieel om een bereikbare website te kunnen uitbouwen.
webruimte is bedoeld om een website op te plaatsen en niet om grote bestanden op te plaatsen. Omwille van beveiliging kan je daar dan ook enkel maar websitegerelateerde bestanden - htm,html,php,... - plaatsen. Dat is niet alleen zo bij Dommel maar ook als je ergens professionele hosting neemt.

Wil je grote foto of videobestanden delen met je familie, dan kan je beter gebruik maken van oa. Picasaweb. Dat kan je perfect instellen dat enkel de door jou uitgenodigde mensen die kunnen bekijken.

Trouwens de kans is reëel dat je met grote bestanden redelijk snel over je datalimiet zou gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”