dommel bereiken

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dazz
Starter
Starter

Ik probeer nu al 3 weken dommel te bereiken. Al minstens 15 mails gestuurd, ettelijke uren aan de telefoon gehangen maar ik krijg nooit iemand aan de lijn of enige reacties op mijn mails.

Ik heb 2 maanden geleden het speed pack aangevraagd en begin oktober heb ik hiervan een mail gekregen dat het geinstalleerd zou zijn.
Maar sinds dien gaat mijn internet juist trager. Ik haal nog geen 2Mb.

Dus ik probeer ze te bereiken om te vragen hoe het nu zit. 99€ betalen om een tragere lijn te krijgen is helemaal belachelijk.
(je moet toch niet zelf iets van instellingen aan je router veranderen he, anders zou ik mij wel heel dom voelen)

Maar weet er iemand dus iemand ne truk ofzo om toch iemand aan de lijn te krijgen? Speciaal nummer ofzo? Kheb ook al geprobeerd op het sales nummer enzo maar krijg gewoon het zelfde irritante wachtmuziekje.

Alvast bedankt
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

'k zou zeggen, 'join the club'. Gelukkig ben ik er geen lid van. ;-)

Er wordt gezegd dat bellen rond het middaguur het meeste kans op slagen heeft. Anderzijds melden sommigen dat ze regelmatig al na een aantal minuten binnen geraken. Goed karma zeker?

Succes!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
dazz
Starter
Starter

het bellen rond de middag werkt blijkbaar, ben juist binnengeraakt.

bedankt voor de tip
cumme
Plus Member
Plus Member

Geef het op na 15 minuten en probeer het later eens lukraak. Toch geen uren aan de lijn blijven hangen ?
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
Bettina
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

dazz schreef:Ik probeer nu al 3 weken dommel te bereiken. Al minstens 15 mails gestuurd, ettelijke uren aan de telefoon gehangen maar ik krijg nooit iemand aan de lijn of enige reacties op mijn mails.

Ik heb 2 maanden geleden het speed pack aangevraagd en begin oktober heb ik hiervan een mail gekregen dat het geinstalleerd zou zijn.

Dus ik probeer ze te bereiken om te vragen hoe het nu zit. 99€ betalen om een tragere lijn te krijgen is helemaal belachelijk.
(je moet toch niet zelf iets van instellingen aan je router veranderen he, anders zou ik mij wel heel dom voelen)

Maar weet er iemand dus iemand ne truk ofzo om toch iemand aan de lijn te krijgen? Speciaal nummer ofzo? Kheb ook al geprobeerd op het sales nummer enzo maar krijg gewoon het zelfde irritante wachtmuziekje.

Alvast bedankt
Die mensen zullen nooit niet op nemen , ik ben al 3 maanden aan het bellen om te kunnen vragen wanneer ik mijn internet eindelijk heb , na 3 x betalen van 75 euro , 24 euro & nog eens 24 euro . Ze hebbe toch ne schone cent in hun zakke kunne steke ... kwou da ik ook op zo een manier zakgeld kon verdienen!
liger
Elite Poster
Elite Poster

Bettina schreef:
dazz schreef:Ik probeer nu al 3 weken dommel te bereiken. Al minstens 15 mails gestuurd, ettelijke uren aan de telefoon gehangen maar ik krijg nooit iemand aan de lijn of enige reacties op mijn mails.

Alvast bedankt
Die mensen zullen nooit niet op nemen , ik ben al 3 maanden aan het bellen om te kunnen vragen wanneer ik mijn internet eindelijk heb , na 3 x betalen van 75 euro , 24 euro & nog eens 24 euro . Ze hebbe toch ne schone cent in hun zakke kunne steke ... kwou da ik ook op zo een manier zakgeld kon verdienen!
kan je best ff aanpassen :)
macamba
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Op een BTW nummer zullen ze inderdaad niet opnemen :P
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Bettina schreef:

Alvast bedankt
Aangetekende brief schrijven met ontvangsbevestiging om hen in gebreke te stellen.
Contact opnemen met de ombudsdienst voor telecommunicatie
Contact opnemen met Test-Aankoop
Contact opnemen met de Federale Overheid consumentenzaken.
Elke vorm van Domiciliering stopzetten tegenover Dommel

Userbase wanneer gaan jullie eindelijk eens actie ondernemen tegenover Dommel? De wantoestanden bij dat bedrijf lopen ondertussen de spuigaten uit.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Zambo schreef: Userbase wanneer gaan jullie eindelijk eens actie ondernemen tegenover Dommel? De wantoestanden bij dat bedrijf lopen ondertussen de spuigaten uit.
Userbase is een forum, geen consumentenorganisatie en als dusdanig geen partij om wat dan ook aan te klagen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

on4bam schreef: Userbase is een forum, geen consumentenorganisatie en als dusdanig geen partij om wat dan ook aan te klagen.
zou nogtans geen slecht idee zijn als de 'know how' er is op dat vlak.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

misterjo schreef:
on4bam schreef: Userbase is een forum, geen consumentenorganisatie en als dusdanig geen partij om wat dan ook aan te klagen.
zou nogtans geen slecht idee zijn als de 'know how' er is op dat vlak.
De knowhow is er wel, doch is en blijft userbase een onafhankelijk discussieforum. Er zijn geen banden met enige Internet provider, nog zijn er ambities op dat vlak.

Mensen die effectief een of andere actie willen starten kunnen we altijd doorverwijzen naar Tik (www.tik.be) waar sinds kort een DUG is gestart (Dommel User Group).

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Arqentus
Premium Member
Premium Member

Welkom bij de club.

Voor ADSL2+ upgrade: tussen de +- 4.0 a 4.7Mbits synchronisatie. Na de upgrade, 3.5Mbits is het max dat stabiel blijft.

Intussen heb ik er genoeg van gekregen. Mijn lijn toont duidelijk een probleem. Gezien de afstand, zou Adsl2+ 9Mbits juist op de rand zitten. Maar ik haal ADSL2+ 3.5Mbits. Aka, er is een probleem.

Nog leuker, vroeger deed ik ADSL1 tegen 6Mbits ( nipt ) via Scarlet. Switch Belgacom ( Dommel ), zelfde centrale, andere dslam en over de jaren is het signaal slechter & slechter aan het worden ( waren al eens problemen met dat ding ).

Waardoor de lijn synchroniseert tussen de 4Mbits ( soms eens lager, maar 90% van de tijd toch nog aan de 4 of hoger ). Neem contact op met Dommel omdat het vreemd is. Hun oplossing? De lijn cappen op 3.3Mbits, en dan zonder toestemming op 2Mbits... arf? Zo dus, een lijn dat origineel 6Mbits aankon, naar 2Mbits cappen. Maar snel mochten ze het ongedaan maken gvd ( heeft ook een maand geduurd eer ze hun eenzijdig beslissing ongedaan gemaakt hadden nadat ik men beklag deed )!

Je hoopt dat de ADSL2+ upgrade beterschap zal brengen. Aka, dat men je switched naar een andere dslam in de centrale ( waar volgens mij het probleem ligt ). Nowp. Gewoon remote upgrade.

Intussen gezien de verslechterde ADSL2+ upgrade, maak ticket aan voor een Belgacom technicus langst te sturen, omdat het probleem op de kabel of central ligt ( er is geen binnen installatie. Modem staat op 1m van waar de kabel binnenkomt, rechtstreeks aangesloten ).

Response. Geen.

Een week later, ticket2. Bug gevonden in Dommels control panel. Je kan je limiet niet hoger zetten, als je ook een ADSL2+ speedpack hebt. Een of andere slimme ontwikkelaar is vergeten de form tag af te sluiten. ;) Tegelijk nog eens bevraagt achter de BC technicus. 0 response.

Nog een week later, ticket 3 ( vorig zaterdag ). Maandag, nog geen response.

Ik begin langzaam zin te krijgen om op een ander te gaan. Maar ja, moet je voor opletten, of je bent internet kwijt voor een periode ( horrorverhalen dxadsl + raw copper ), en ik ben afhankelijk van internet toegang voor mijn werk. Ole... En dan spreek ik nog niet over de dan verspilde adsl2+ 99 euro upgrade, want die zullen ze nooit terug betalen, gezien de hoeveelheid posts hier hoe vlot dat gaat als ze moeten betalen...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

Je zou eens kunnen bellen...
Rimson
Plus Member
Plus Member

icekiller2k6 schreef:Je zou eens kunnen bellen...

vind de ironie in dit bericht prachtig :lol:
Arqentus
Premium Member
Premium Member

icekiller2k6 schreef:Je zou eens kunnen bellen...
Nog meer kosten. En aangezien het al gepost geweest is, eenmaal dat je hun wacht muziek krijgt, dat de kosten volle bak beginnen te lopen, in combinatie met wachttijden van een half uur of een uur... Hmmmm... Zullen we gecompenseerd worden voor het wachten? Nee. Dat is intussen vrij duidelijk, support kost geld via dommel.

Zo nodig begin ik gewoon iedere dag een ticket te sturen. Beetje zoals de lotto. *bingo* U hebt gewonnen. A nee, vandaag niet, probeer morgen nogmaals. ;-)

Ondanks dat ik intussen ook de kostenplaatje maak. Via dxADSL ben je 10 euro goedkoper uit, dan via Dommel ( enige wat ik voor vrees is de downtime tussen transfers, en bye bye 99euro adsl2 upgrade ). Probleem is, technische gezien kan je ze niet in gebreken stellen, en het bedrag terugvorderen, want er is een aanpassing gebeurt. Je hebt adsl2 gekregen. Dat de snelheid verwachtingen niet ingelost zijn, tja, dat is een andere zaak. Aka, je kan ze niet pakken op het niet naleven van het contract ( alsof het de moeite loont, aangezien ze toch maar weinig reageren ).

Persoonlijk doet Dommel me meer & meer denken aan mijn ex-Werk. Zelfde toestand. Het is niet de Dommel meer van een jaar of 2 geleden.

Iets wat me opvalt, je moet ieder jaar of 2, a 3 van provider veranderen. Klinkt vreemd, maar nogal veel ondervonden. In het begin is het goed. Beperkte hoeveelheid klanten, goede voorwaarden. En als men begint te groeien, dan beginnen de problemen vaak.
staartmees
Plus Member
Plus Member

Arqentus schreef:Nog meer kosten. En aangezien het al gepost geweest is, eenmaal dat je hun wacht muziek krijgt, dat de kosten volle bak beginnen te lopen, in combinatie met wachttijden van een half uur of een uur... Hmmmm... Zullen we gecompenseerd worden voor het wachten? Nee. Dat is intussen vrij duidelijk, support kost geld via dommel.
Via een vaste lijn kost je dat maximum 30 eurocent per gesprek of na 17u zelfs gratis (BGC HappyTime); via VOIP kan het ook gratis of goedkoopo. Als je met een gsm belt lopen die kosten natuurlijk op maar dat weet iedereen toch al ondertussen?

Dat je met een hogere ADSL lagere snelheden haalt of een onstabiele verbinding krijgt, is nu éénmaal inherent aan ADSL - http://www.engineering-online.nl/?subj= ... ntent=adsl - en daar kan mijn insziens Dommel niets aan doen.

Een aangetekende ingebrekestelling geeft je de mogelijkheid om kosteloos van hun contract verlost te worden. Vraag is enkel of het probleem met DxADSL opgelost is vermits die over dezelfde BGC-infrastructuur gaan.
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Arqentus schreef:

Persoonlijk doet Dommel me meer & meer denken aan mijn ex-Werk. Zelfde toestand. Het is niet de Dommel meer van een jaar of 2 geleden.

Iets wat me opvalt, je moet ieder jaar of 2, a 3 van provider veranderen. Klinkt vreemd, maar nogal veel ondervonden. In het begin is het goed. Beperkte hoeveelheid klanten, goede voorwaarden. En als men begint te groeien, dan beginnen de problemen vaak.

Da doet me denken aan a2f. Ook goed int begin en als ze wa meer succes krijgen is alles omzeep. En iedere dag een ticket sturen helpt toch nie. Ik heb de mijn zelf maar gesloten want ze reageren toch nie.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

mijn laatste 2 tickets hebben ze gesloten zonder reactie.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”