mij lijkt het eerder het het netwerk in het gedrang zou komen door de digitale tv dan door het internet zelf (die veel minder bandbreedte vraagt)
Nuja gelukkig is belgacom-tv niet het verhoopte succes, dus het zou al erg moeten worden eer het internet faalt op het belgacom netwerk.
Ik vermoed eerder dat de backbone nu en dan eens ferm afziet, en natuurlijk moet Belgacom nog willen betalen voor een snelle verbinding...
Maarja dat lijkt mij nog allemaal redelijk in orde.
Lancering optie volume 25GB
-
- Elite Poster
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
- Locatie: Zwevegem
- Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
- Bedankt: 106 keer
Wanneer je Go + 25 GB pack neemt, kom je qua kostprijs zo ergens uit tussen een Go en een Plus abonnement.
Er goede timing, om nu deze optie aan te bieden. Dommel staat al een tijdje in het slechte daglicht wat support (met vele problematische gevolgen) betreft en de functionaliteiten van Homeconnect is voor zover ik diagonaal lees, ook alles behalve dat.
Neem daarbij nog de duurder geworden Discovery lijn, en ze hebben het ultime slagwapen tegen iedere alternatieve kleine provider waar menig consument naar lonkt om over te stappen.
Diezelfde consument die dus nu dankzij de limiet wijzingen, snelheidsverhoging en volume uitbereidingen eerder nièt dan wel zal overstappen.
En Telenet sprak ook al eerder over "goedkope volumeblokken" (al is het systeem van Belgacom een permanente limiet uitbereiding).
Het is trouwens zo te zien ook mogelijk om de 25 GB uitbereiding via de e-services te activeren...
Er goede timing, om nu deze optie aan te bieden. Dommel staat al een tijdje in het slechte daglicht wat support (met vele problematische gevolgen) betreft en de functionaliteiten van Homeconnect is voor zover ik diagonaal lees, ook alles behalve dat.
Neem daarbij nog de duurder geworden Discovery lijn, en ze hebben het ultime slagwapen tegen iedere alternatieve kleine provider waar menig consument naar lonkt om over te stappen.
Diezelfde consument die dus nu dankzij de limiet wijzingen, snelheidsverhoging en volume uitbereidingen eerder nièt dan wel zal overstappen.
En Telenet sprak ook al eerder over "goedkope volumeblokken" (al is het systeem van Belgacom een permanente limiet uitbereiding).
Het is trouwens zo te zien ook mogelijk om de 25 GB uitbereiding via de e-services te activeren...
Waarom moeten andere providers er nou weer bij betrokken worden?Bates schreef:Het resterende volume is net zoals bij andere providers, niet overdraagbaarsvermassen schreef:Is de rest overdraagbaar als het niet opgebruikt is?
Je stigmatiseerd alle providers met dit antwoord, schaam je!
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Ik heb het over deze optie, het is een jaarcontract en is dus niet sporadisch bij te kopen als volumepack. Na het verstrijken van de maand ben je dus je overgebleven volume kwijt.Wicky schreef:Ben je zeker ? Ik heb nog altijd 3 ongebruikte GB's ter beschikking van een 5 GB volumepack dat ik 4 maanden geleden gekocht heb (vdsl).Bates schreef:Belgacom lanceert, vanaf 20 augustus volumepack 25GBHet resterende volume is net zoals bij andere providers, niet overdraagbaarsvermassen schreef:Is de rest overdraagbaar als het niet opgebruikt is?
-Eric-
Schaam je? Euh waarom? Ik betrek helemaal geen andere providers... ik wil alleen duidelijk maken hoe het in z'n werk zit..dbr schreef:Waarom moeten andere providers er nou weer bij betrokken worden?
Je stigmatiseerd alle providers met dit antwoord, schaam je
Jezus man.. beetje gefrustreerd?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Kan je dit bevestigen, ik had uit de mailing begrepen dat het een jaarcontract was ?hollebollegijs schreef:die 25 GB is een maandelijks abo ! en nog eens, niet overdraagbaar voor alle duidelijkheid. maar je kan dit op elk moment stopzetten zonder opzegkosten te betalen.gert.jansen schreef:Wat mij nog niet duidelijk is (ook al heb ik zelf geen interesse - maar wil het wel weten) :
Is het een optie die je laat activeren en die je dus maandelijks betaalt, of is het zoals met een volumepack dat je het neemt wanneer je er nood aan hebt?
Als het maandelijks wordt vanaf dat je het eens geactiveerd hebt, wordt het wel heel erg duur voor de gebruikers die occasioneel eens over de huidig geldende limiet gaan ...
dat is het ookTomsworld schreef:Kan je dit bevestigen, ik had uit de mailing begrepen dat het een jaarcontract was ?hollebollegijs schreef:die 25 GB is een maandelijks abo ! en nog eens, niet overdraagbaar voor alle duidelijkheid. maar je kan dit op elk moment stopzetten zonder opzegkosten te betalen.gert.jansen schreef:Wat mij nog niet duidelijk is (ook al heb ik zelf geen interesse - maar wil het wel weten) :
Is het een optie die je laat activeren en die je dus maandelijks betaalt, of is het zoals met een volumepack dat je het neemt wanneer je er nood aan hebt?
Als het maandelijks wordt vanaf dat je het eens geactiveerd hebt, wordt het wel heel erg duur voor de gebruikers die occasioneel eens over de huidig geldende limiet gaan ...
-
- Pro Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Dan spreken jullie mekaar wel tegen. Wordt wel moeilijk voor de gewone klant, als de Belgacom medewerkers al iets verschillend vertellen :s
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is bij meer zaken zo hoor. Ik heb al in discussie gelegen met een aantal werknemers van Belgacom/Proximus, ze kenden amper hun eigen producten :"Dgert.jansen schreef:Dan spreken jullie mekaar wel tegen. Wordt wel moeilijk voor de gewone klant, als de Belgacom medewerkers al iets verschillend vertellen :s
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
je kan het opzeggen zonder een schadevergoeding te betalen.Bates schreef:dat is het ookTomsworld schreef:Kan je dit bevestigen, ik had uit de mailing begrepen dat het een jaarcontract was ?hollebollegijs schreef:die 25 GB is een maandelijks abo ! en nog eens, niet overdraagbaar voor alle duidelijkheid. maar je kan dit op elk moment stopzetten zonder opzegkosten te betalen.gert.jansen schreef:Wat mij nog niet duidelijk is (ook al heb ik zelf geen interesse - maar wil het wel weten) :
Is het een optie die je laat activeren en die je dus maandelijks betaalt, of is het zoals met een volumepack dat je het neemt wanneer je er nood aan hebt?
Als het maandelijks wordt vanaf dat je het eens geactiveerd hebt, wordt het wel heel erg duur voor de gebruikers die occasioneel eens over de huidig geldende limiet gaan ...
200% zeker. staat duidelijk vermeld in de interne communicaties BGC.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Pro Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Het is en blijft een gase verbetering tov de 1€ die ze per GB meer vroegen.
-
- Pro Member
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
- Locatie: Oostmalle
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Niet in alle gevallen.proxiboyke schreef:Het is en blijft een gase verbetering tov de 1€ die ze per GB meer vroegen.
Voor mensen die bv. gemiddeld minder dan 5 gigabyte over de limiet gaan, verandert er niks.
Het wordt pas interessant voor hen die gemiddeld 5 a 10 gig/maand over de limiet gingen, en dat zijn dan de mensen die - puur op volume gezien - bij Belgacom niet op hun plaats waren.
Je zegt zelf net zoals bij andere providers.. ik ben niet gefrustreerd hoor!Bates schreef:chaam je? Euh waarom? Ik betrek helemaal geen andere providers... ik wil alleen duidelijk maken hoe het in z'n werk zit..
Jezus man.. beetje gefrustreerd?
Ik vind het bijzonder stigmatiserend dat je andere providers erbij moet halen om de Belgacom regels te verdedigen, dat is alles
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Elite Poster
- Berichten: 2048
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
dbr, ik denk dat je hem gewoon verkeerd begrepen hebt. Bates wil gewoon zeggen dat dit pack moet beschouwen als een uitbreiding van je limiet en niet als een volumepack.
Een volumepack is wel overdraagbaar naar de volgende maand. Je GB die je nog over hebt op je limiet niet. Niet bij Belgacom, niet bij eender welke andere ISP. Dat is wat hij bedoelt.
Een volumepack is wel overdraagbaar naar de volgende maand. Je GB die je nog over hebt op je limiet niet. Niet bij Belgacom, niet bij eender welke andere ISP. Dat is wat hij bedoelt.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 19 sep 2007, 13:53
Dat is één manier om de concurentie te vergelijken met elkaar .cloink schreef:Ze komen in elk geval dichter in de buurt ja.fluppie schreef:Link dat even aan dit extra volume pack,dan is het toch al wat menslijker wat prijs betreft.
Dommel netconnect + Discovery = 45,90€ voor 100GB
Belgacom ADSL Go + 25GB pack = 51,70€ voor 50GB
Belgacom ADSL Go Plus + 25GB pack = 67,00€ voor 85GB
Dus nog niet helemaal, maar het verschil is nog nooit zo "klein" geweest. Voorlopig denk ik er nog niet echt aan om over te stappen (ook omwille van de "gratis" Giganews bij Dommel), maar het is alvast geruststellend te noemen dat ook een klassieker als Belgacom stilaan ontwaakt uit een diepe volume-coma.
Bovendien (en voeg dat misschien ook toe aan je tabelletje) zal de marge BC VS DOMMEL terug wat groter van zodra iedereen aansluitbaar zal zijn voor cityconnect = als geen limiet met wel 2x de snelheden = nuja als je bijna in de centrale woont .
Maar dan nog, "ZOU" ik snelheden moete behalen van niet minder dan 18 Mbit als mijn berekeningen kloppen. Nu haal ik op mijn 4,6 Mbit lijntje een slordige 4,1 a 4,2 Mbit uit de testen die ik heb gedaan.
Soms zie ik denk ik troeble wanneer ik bij die speedtest meer dan 6Mbit aflees ...! Vraag mij niet hoe dit komt ... setup misschien!
Maar 4 / 5 tests schommellen tussen de 4,1 a 4,2 Mbit. Ik woon dan ook maar een KM ofzo van de centrale .
edit: En als klap op de vuurpijl, BC speelt het vuil dmv de telefonie abbo prijzen op te schroeven met maar liefst 45% (zo lees ik van mijn factuur)
En dat is nog maar het topje, even verder op diezelfde factuur staat er vermeld dat er vanaf 01/10/2008 "NoG" eens een prijs verhoging komt !!
En dommel mensen kunnen daar weinig tegen inbrengen vermits het een hele nieuwe installatie aan modems en etc kost om volledig met BC te kappen !? Heb geinformeerd , en huidige (nieuwe) modem werkt niet op dommel hun telefoon lijntjes
Das een klap in het gezicht na al die tijd..
groeten,
frietjespatat
Dat klopt maar dat is weer 1 van die ergerlijke uitzonderingen op de regel.hollebollegijs schreef:
je kan het opzeggen zonder een schadevergoeding te betalen.
200% zeker. staat duidelijk vermeld in de interne communicaties BGC.
Boeketten van BGC zijn ook 1 jaar contract, maar als je opzegt worden er ook geen kosten aangerekend.
Tjah zo kun je bezig blijven natuurlijk..
Daarom zeg ik, extra vol 25 Gb IS een jaar contract (officieel), maar jah, er worden geen kosten aangerekend bij opzeg.
Dommel heeft toch ook zo'n aanbod om in 1 keer veel volume bij te bestellen dat niet over te dragen valt? Daar krijg je wel 50Gb extra voor slechts 6€ en nog enkele voordelen zoals snellere mediumband en onbeperkte toegang tot de nieuwsservers.
Nu ja vergeleken met de normale prijzen van Belgacom is dit inderdaad een scherpe aanbieding, het is maar wat je gewend bent.
Nu ja vergeleken met de normale prijzen van Belgacom is dit inderdaad een scherpe aanbieding, het is maar wat je gewend bent.
Gebruikt volume voor deze maand 59 GB 480 MB van de beschikbare 85 GB (25 GB 521 MB overblijvend).
Vanmorgen gebeld en nu al geactiveerd, helpdesk zei dat het nog tot vannacht ging duren maar des te beter
Vanmorgen gebeld en nu al geactiveerd, helpdesk zei dat het nog tot vannacht ging duren maar des te beter
ik zit nu bij dxadsl, betaal slechts 24,95€ per maand en heb 40GB ter beschikking, ja echt wel hoor, betaal je slechts 2 euro meer, 26,95€ dus dan ga je naar het home abonnement waar je zelfs 75GB volume krijgt, dat is een volume waar belgacom en telenet abonnees enkel maar van kunnen dromen, hahahaaa maak ze maar rijk jongens!!
en ooh ja, de copper line kost nu slechts 7€ en je hebt dus diene BG discovery ook niet meer nodig.
en ooh ja, de copper line kost nu slechts 7€ en je hebt dus diene BG discovery ook niet meer nodig.
cybermix schreef:ik zit nu bij dxadsl, betaal slechts 24,95€ per maand en heb 40GB ter beschikking, ja echt wel hoor, betaal je slechts 2 euro meer, 26,95€ dus dan ga je naar het home abonnement waar je zelfs 75GB volume krijgt, dat is een volume waar belgacom en telenet abonnees enkel maar van kunnen dromen, hahahaaa maak ze maar rijk jongens!!
en ooh ja, de copper line kost nu slechts 7€ en je hebt dus diene BG discovery ook niet meer nodig.
- ben er ook over aan het denken om naar dxadsl te gaan ben nu bij bgc en vind ze echt wel duur voor wat je krijgt
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 11:08
- Locatie: Mortsel
Die zijn goed zot bij Belgacom...
Las ik hier 2weken terug dat men dus een maandelijks abo voor die 25GB extra ten bedrage van 9,99euro maandelijks kan aanschaffen als je bv een ADSL Plus abonnement hebt.
Dus... ,ik denk bij mezelf ,dat is een goede zaak ,ik ga dat ook doen.
Ik ga naar m'n Belgacom services ,vervolgens naar internet opties en ik lees nog eens goed of alles wel klopt en is zoals men zegt.
En ik kies voor deze maandelijkse optie twv 9,99euro maandelijks (minimum duurtijd = 1 jaar).
Vorige week kreeg ik dan de bevestiging en de aanpassing van wijziging in de bus ,waarop ook duidelijk vermeld staat dat ik dus een bijkomend maandelijks volume 25GB bekom voor 9,99euro / maand.
Alles goed en in orde zou je denken.
Nu krijg ik gisteren de online Belgacom factuur toegezonden en ik open deze vandaag om te betalen en ik val gewoon achterover :
Hebben ze ongevraagd mijn ADSL Plus met die extra 25GB optie veranderd met TERUGWERKENDE KRACHT en REKENEN ZE bovendien ook nog eens OPNIEUW 14maanden aan 47,1488euro / maand + 1maand aan 45,5772euro + btw daarvoor aan...
Maw :die hebben dus ineens heel mijn voorbije 15maanden (die alllemaal volledig betaalt zijn) herzien en herberekend en nu opnieuw aangeboden om deze nogamaals te betalen.
Elk normaal mens begrijpt toch als je de voorwaarden van hun optie leest dat je vanaf uw datum van aanvraag van die 25GB optie maandelijks uw factuur verhoogt ziet met 9,99euro en niet dat je vanaf het begin van uw al bestaande contract alles moet opnieuw betalen...
Ik ben niet goed mee hoor ,maar wat voor oplichting is dit?
We spreken hier nu over een factuur van 1036,65euro ipv de door mij voorzien 70euro (ADSL Plus + optie 25GB + Discovery telefoonlijn (30min17sec oproep naar vaste lijn + 11sec Versatel oproep??? + 10min40sec oproer naar Duitsland).
Ik ga me morgen weer fijn kunnen kwaad maken na een eindeloos lijkende wachttijd aan de telefoon.
En dat terwijl die gratis telefoonlijn van hen altijd wegtrekt en contant luid/stil gaat ,wat voor mij als hardhorende een enorme last met zich meebrengt.
Naar de winkel gaan in Mortsel moet ik daarmee ook niet ,want die jonge snotapen zeggen dan gewoon dat je maar thuis moet bellen ,ook als dat niet vanzelfsprekend is voor u.
Ja, als het goed weer is, kan ik misschien met de fiets naar Deurne-Zuid ,waar ze dan toch altijd nog de mensen willen verder helpen ,maar wel met de pech dat je makkelijk 1uur of langer kan aanschuiven eer het uw beurt is.
Klojo's ,hebben gelijk mijn weekend om zeep geholpen.
Ben eens benieuwd of diegene die daarvoor verantwoordelijk is zelf zou lachen met zulke praktijken.
Las ik hier 2weken terug dat men dus een maandelijks abo voor die 25GB extra ten bedrage van 9,99euro maandelijks kan aanschaffen als je bv een ADSL Plus abonnement hebt.
Dus... ,ik denk bij mezelf ,dat is een goede zaak ,ik ga dat ook doen.
Ik ga naar m'n Belgacom services ,vervolgens naar internet opties en ik lees nog eens goed of alles wel klopt en is zoals men zegt.
En ik kies voor deze maandelijkse optie twv 9,99euro maandelijks (minimum duurtijd = 1 jaar).
Vorige week kreeg ik dan de bevestiging en de aanpassing van wijziging in de bus ,waarop ook duidelijk vermeld staat dat ik dus een bijkomend maandelijks volume 25GB bekom voor 9,99euro / maand.
Alles goed en in orde zou je denken.
Nu krijg ik gisteren de online Belgacom factuur toegezonden en ik open deze vandaag om te betalen en ik val gewoon achterover :
Hebben ze ongevraagd mijn ADSL Plus met die extra 25GB optie veranderd met TERUGWERKENDE KRACHT en REKENEN ZE bovendien ook nog eens OPNIEUW 14maanden aan 47,1488euro / maand + 1maand aan 45,5772euro + btw daarvoor aan...
Maw :die hebben dus ineens heel mijn voorbije 15maanden (die alllemaal volledig betaalt zijn) herzien en herberekend en nu opnieuw aangeboden om deze nogamaals te betalen.
Elk normaal mens begrijpt toch als je de voorwaarden van hun optie leest dat je vanaf uw datum van aanvraag van die 25GB optie maandelijks uw factuur verhoogt ziet met 9,99euro en niet dat je vanaf het begin van uw al bestaande contract alles moet opnieuw betalen...
Ik ben niet goed mee hoor ,maar wat voor oplichting is dit?
We spreken hier nu over een factuur van 1036,65euro ipv de door mij voorzien 70euro (ADSL Plus + optie 25GB + Discovery telefoonlijn (30min17sec oproep naar vaste lijn + 11sec Versatel oproep??? + 10min40sec oproer naar Duitsland).
Ik ga me morgen weer fijn kunnen kwaad maken na een eindeloos lijkende wachttijd aan de telefoon.
En dat terwijl die gratis telefoonlijn van hen altijd wegtrekt en contant luid/stil gaat ,wat voor mij als hardhorende een enorme last met zich meebrengt.
Naar de winkel gaan in Mortsel moet ik daarmee ook niet ,want die jonge snotapen zeggen dan gewoon dat je maar thuis moet bellen ,ook als dat niet vanzelfsprekend is voor u.
Ja, als het goed weer is, kan ik misschien met de fiets naar Deurne-Zuid ,waar ze dan toch altijd nog de mensen willen verder helpen ,maar wel met de pech dat je makkelijk 1uur of langer kan aanschuiven eer het uw beurt is.
Klojo's ,hebben gelijk mijn weekend om zeep geholpen.
Ben eens benieuwd of diegene die daarvoor verantwoordelijk is zelf zou lachen met zulke praktijken.
Respect voor alles en iedereen
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Je gaat inderdaad moeten bellen. Die wachtmuziek gaat inderdaad altijd luid/stil en dat is enorm irritant, zelfs voor iemand die niet hardhorend is, vooral als je de microfoon op luid zet.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken