2 routers, kan niet op de configuration page van de ene

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Turfie
Starter
Starter

Ik heb 2 routers thuis (een gewone en een draadloze). De 2de router fungeert als een switch maar daardoor kan ik niet meer op de site (default gateway) van die router.

De 2de router fungeert als een switch omdat er anders 2x gerout wordt en dan werkt heel de boel niet meer :-(

Ik heb al geprobeerd een andere default gateway in te stellen omdat ze alle2 dezelfde hebben 192.168.2.2 ipv 192.168.1.1 maar dit helpt niet omdat de 2de enkel als switch werkt denk ik.

Bedankt op voorhand :)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Vergeet niet, van degene die je alleen als switch wil gebruiken, dhcp af te zetten.
Wanneer dit de wireless is, en je wil het wifi gedeelte gebuiken, moet deze in dezelfde range staan als de primaire router, maar wel met een ander adres.

Wanneer je niet precies weet waar je mee bezig bent is dit een verwarrende configuratie.
Turfie
Starter
Starter

Na wat problemen is het eindelijk gelukt :D

Bleek dat ze niet dezelfde gateway hadden , de ene was 192.168.123.254 en de starting range van 100 tot 199. Duurde eventjes voor ik dat doorhad :)

Heb dan gedaan wat er gezegd werd en nu lukt het prima.

Thx !
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Mooi!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”