Wat is de reden dat het ip van de router geen andere range kan hebben dan 192.168.x.x igv klasse C? of doe ik iets verkeerd?
Mijn netwerk thuis zit in de range 212.171.x.x en wil dit graag zo houden omdat ik aantal vaste ip's heb...
sx762 ip instellen
Jij hebt een paar vast ip adressen? Welk abonnement heb jij dan bij dommel? Want dat kan normaal enkel vanaf een Netconnect Pro (dat niet meer bestaat).
Normaal dien je je modem gewoon bridged te zetten en in bellen van op je computers. Of eventueel meerdere routers achter je siemens plaatsen.
Maar toch vind ik het maar een vreemde situatie... De 212.171.x.x is volgens mij niet eens een IP range van dommel.
Normaal dien je je modem gewoon bridged te zetten en in bellen van op je computers. Of eventueel meerdere routers achter je siemens plaatsen.
Maar toch vind ik het maar een vreemde situatie... De 212.171.x.x is volgens mij niet eens een IP range van dommel.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
intern éh lees eens...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Waarom niet?gr4vity schreef:Mja, waarom zou je dat willen?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
- Bedankt: 317 keer
Vergis ik mij nu, of is 212.171.x.x totaal niet bedoeld voor private networks, en is dat gewoon een public range ?no name schreef:Mijn netwerk thuis zit in de range 212.171.x.x en wil dit graag zo houden omdat ik aantal vaste ip's heb...
Volgens ripe is bvb de 212.171.0.0 - 212.171.3.255 bvb assigned aan Telecom Italia ...
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Standaard SOHO routers zullen in hun web interface enkel non-public IP space aanvaarden. Als ik me niet vergis, vergist de TS zich enkel van IP range. 212.71.0.0/19 is een route object van AS9031 (EDPnet). Bottom line: als hij die IP adressen wenst te gebruiken intern, is dat geen probleem. Als hij die uitgaande via de Dommel verbinding wil gebruiken, dan gaat hij vermoedelijk moeten NAT-en op het public IP adres van de Siemens router, en een statische route instellen voor die betreffende range (al dan niet met een interne link naar zijn 2de router die hij gebruikt voor EDPnet). Of hij kan 2 modems koppelen op één router, op dewelke hij dan nat instelt & regels instelt voor dual wan policy's (bvb gebruikmakende van http://www.pfsense.org).Wat is de reden dat het ip van de router geen andere range kan hebben dan 192.168.x.x igv klasse C? of doe ik iets verkeerd?
Mijn netwerk thuis zit in de range 212.171.x.x en wil dit graag zo houden omdat ik aantal vaste ip's heb...
Ik weet dat 192.168 reeks voorzien is voor interne netwerken, maar ik ga graag tegen de stroom in Uiteindelijk speelt het intern weinig rol welke range je kiest. De ip's die ik gebruik komen nog uit het verleden voor we thuis internet hadden dusja...FlashBlue schreef:Vergis ik mij nu, of is 212.171.x.x totaal niet bedoeld voor private networks, en is dat gewoon een public range ?no name schreef:Mijn netwerk thuis zit in de range 212.171.x.x en wil dit graag zo houden omdat ik aantal vaste ip's heb...
Volgens ripe is bvb de 212.171.0.0 - 212.171.3.255 bvb assigned aan Telecom Italia ...
De sx762 is in ieder geval de eerst router die ik installeer die deze beperking heeft.Goendi schreef:Standaard SOHO routers zullen in hun web interface enkel non-public IP space aanvaarden.
Waarschijnlijk zal ik er niet onderuit kunnen dan men IP's aan te passen...