Het ideale abonnement

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Waarde userbasers,

Ik zou graag het initiatief lanceren om samen te zoeken wat het perfecte abonnement inhoud. Ik bedoel hiermee, wat zou een goed abonnement zijn binnen het mogelijke.

Reden is dat er mensen zijn van alternatieve providers die dit forum lezen, op die manier kunnen zij gratis een goed marktonderzoek krijgen. Want wij zijn allen consumenten en dus de mensen die de abonnementen zouden nemen.

Ik wil wel benadrukken, binnen het mogelijke. Dus niet af komen met VDSL2 van minimaal 100/60Mbit ofzo :)

Deze discussie zal zwaar gemodereerd worden, dus blijf on topic. Kan iedereen proberen om het een beetje standaard te houden. Neven discussies mogen in een 2de topic.
Laatst gewijzigd door gr4vity 24 okt 2008, 13:30, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
gr4vity
Erelid
Erelid
Contacteer:

Het ideale abonnement voor mij: 12/1,5Mbit, Mediumband van 3/1Mbit +/-100GB dataverkeer, fixed IP, stabiele verbinding (bij voorkeur turboline gebaseerd).
Kostprijs: 60 EUR.

Redenen:
- Downstream snelheid: 12Mbit is confortabel genoeg om de bestanden te downloaden. Met bestanden bedoel ik backup files of ISO's. Al de rest maakt mij weinig uit.
- Upstream snelheid: 1,5Mbit is perfect voor het uploaden van 'grotere' bestanden (bv online backup).
- Dataverkeer: Ik gebruik normaal rond de 50-60GB dataverkeer, maar er zijn ook maanden dat ik daar boven zit. In de gevallen ik er echt veel over zit ben ik bereid om aan betaalbare prijzen dataverkeer bij te kopen.
- Fixed IP: omdat ik een testing + mailserver heb draaien thuis (dit mag een optie zijn en wil hier maximaal 10 EUR extra betalen).
- Stabiele verbinding: Ik heb nog niet echt grote problemen gehad met mijn ADSL, maar ik wil toch ergens met gerust hard dingen kunnen doen.
- Kostprijs: Ik vind 60€/maand aanvaardbaar indien de bovenstaande dingen gerespecteerd worden.
Laatst gewijzigd door gr4vity 24 okt 2008, 13:31, in totaal 2 gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

gr4vity schreef:Het ideale abonnement voor mij: 12/1,5Mbit, +/-100GB dataverkeer, fixed IP, stabiele verbinding (bij voorkeur turboline gebaseerd).
Ongeveer hetzelfde. Alleen zou ik graag 10/10 hebben.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

12 Mbit / 1 Mbit, 40 gieg volume (lijkt me genoeg voor een standaardgebruiker), optie om prioriteit te geven aan specifiek verkeer (voor gaming, bijvoorbeeld). Fixed ip is op zich niet nodig.

Router inbegrepen met mogelijkheid tot voip, met deftige Qos.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Praetorian
Premium Member
Premium Member

ik ga geen heel epistel neerschrijven, maar kort:

geen vast ip: dat kan serieus sparen qua geld, en slechts klein aantal klanten gebruikt dit waarvoor het dient: dus enkel als optie.

Meer uploadsnelheid ( zit je wel vast met belgacom), want ik durf te wedden dat 90% van de modale klant download met torrents.

downloadsnelheid: denk dat de meesten al lang toekomen met 10 mbit, nadeel is dat sneller beter bekt, bij telenet.

traffiek: 50-100 gig zou meer dan voldoende moeten zijn. Ik zit maar met een twintigtal gig traffiek per maand ( 5 gebruikers)

maw:

1 mbit up ( al zou 512 kbit als minimumnorm kunnen zijn), minimaal 8 mbit down, 50tal gig download. en prijs: goh, niet te veel: systeem van edpnet met werkende meter...30-35 euro is voor mij ok. Maar let wel: meeste mensen wensen packs/ shakes/ hoe je ze ook noemt. Reden: prijs.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

prijs: max 20~25 maar vermits we in belgie zitten maak ik er een realistische 30~35 van
vast ip: hoeft niet
snelheid up: belangrijk, liefst zo hoog mogelijk vanwege telewerk en eigen site hosten
snelheid down: ben al tevreden met de 8mbit, hoger mag maar is momenteel geen criteria.
transfert limiet: met 20GB kom ik al toe maar wil wel meer voor als het eens nodig is.
poorten: ze moeten allemaal open zijn. anders is het een gehandicapte internet connectie. is belangrijk voor zelf-studie, ...
stabiele verbinding: dat is vanzelfsprekend.
service: moet ook goed zijn. vanwege de service is dommel mij als klant verloren. service = snel/duidelijk/compleet bij beantwoording/hulpverlening/omschakeling
wireless: als dat binnen de bovenstaande criteria valt dan ben ik direct verkocht.

abo waar ik tevreden mee zou zijn:

10/2mbit ; 50GB ; 30 euro ; alle poorten open (behalve mail -> tegen spam)
Please help, looking for a way to get rich and fast
The_One_be
Pro Member
Pro Member

Dommel Cityconnect Plus
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

- 10M down
- 1M up
- 50GB volume (+ "nachtsurfen" tussen 24.00 en 12.00 = de helft verrekend)
- stabiel (beoogde uptime: 99,8 a 99,9 %)
- VOIP abo (uitgaand) met tarieven die in de buurt komen van Betamax (zéker gratis bellen naar Belgische landlijnen)
- GEEN verplichte hardware (eigen vrije keuze moet kunnen)
= 25€/maand

Opties:
- static IP (10€)
- extra blok van 1GB extra volume (0,10€)
- usenet toegang via Giganews (5€ tot max. 10€, geen idee wat de wholesale price hiervan is?)
- extra "blok" van +1 Mbit up (5€) (uitbreidbaar tot de technische limiet bereikt)
- extra "blok" van +1 Mbit down (2,5€) (uitbreidbaar tot de technische limiet bereikt)
- raw copper (5€) + optie om een VOIPin nummer te krijgen

Redenering hierachter: met het "basis" abo is een medium-heavy gebruiker al goed gesteld. Qua snelheid zeker "ok" en qua volume redelijk goedkoop uitbreidbaar (voor 30€/maand hebt ge al 100GB). Voor de downloaders lijkt me de Giganews-feed een erg goeie deal, het static IP moet betaalbaar blijven en voor de snelheidsfreaks is er de upgrade qua snelheid (al is dat laatste niet echt goed uitgewerkt, maar ik ben hier snel-snel een ideetje aan het lanceren). Voor een full-blown 12/3 abo met 150GB volume en alle toeters en bellen zou het 65€ kosten.

Allicht nog te finetunen door anderen... :D
ooh. shiny.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

gr4vity schreef:Het ideale abonnement voor mij: 12/1,5Mbit, Mediumband van 3/1Mbit +/-100GB dataverkeer, fixed IP, stabiele verbinding (bij voorkeur turboline gebaseerd).
Kostprijs: 60 EUR.
Kan ik goed mee leven
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

'k wil de pret hier niet drukken, maar 'het' ideale abonnement (dat ideaal is voor iedereen) bestaat imo niet.

De ideale situatie is die waarbij je zelf à la carte je abo kan samenstellen met de dingen die jij wil. Wil je een fixed IP, meer volume, ... dan betaal je ervoor.

Het voorstel van cloink is imo het beste (tot nu toe).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Maglor schreef: De ideale situatie is die waarbij je zelf à la carte je abo kan samenstellen met de dingen die jij wil. Wil je een fixed IP, meer volume, ... dan betaal je ervoor.
je bedoelt zoals Euphony het doet? ;)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

The_One_be schreef:Dommel Cityconnect Plus
Chello Extreme van een jaar geleden aan 30 à 35 euro per maand, met een optie tot vast ip van 5 euro extra, dat zou het ideale zijn ...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bij Euphony zie ik enkel de mogelijkheid staan om extra volume standaard bij te vragen (tenzij ik ergens over kijk). Ik bedoelde het eigenlijk veel uitgebreider, zoals cloink reeds beschreef.

- Newsserver: ja/nee
- Fixed IP: ja/nee
- Speed Increase: x€/ extra Mbps
- Volume Increase x€ / extra 10GB
- enz...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Tele2 All-In met ADSL2+ specs (24/3MBit) Unlimited internet + vaste lijn voor 25€/maand. Met die voorwaarden zouden we slechts een beetje beter doen dan de buurlanden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ADSL2: 20/1 Mbps, unlimited volume (FUP), 20 EUR.
Kabel: 20/2 Mbps, unlimited volume (FUP), 50 EUR.
Kabel Docsis3.0: 40/4, unlimited volume (FUP), 60 EUR.
Kabel Docsis3.0: 100/10, unlimited volume (FUP), 120 EUR.

Allen met Dyn. IP, fix.IP = 10 EUR / maand extra. Telefoonlijn onb. daluren = +10 EUR, unlmtd +5 EUR (dus +15 EUR voor unlmtd telefoon).

In packs zou dat 20+15 = 35 EUR met korting => 30 EUR
50 + 15 = 60 EUR
60 + 15 = 70 EUR
120 + 15 = 125 EUR
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

- Vast IP in optie, zonder dat hier schandalig hoge prijzen voor betaald moeten worden.
- Bandbreedte minstens 100GB met een nachttarrief, anders hoger.
- Deftige uploadsnelheid & download snelheid 10mbit is meer dan voldoende, maar vooral de upload snelheid niet vergeten, 10/10, het is gewoon niet meer van deze tijd lage upload snelheid, ..
- Geen filters op de trafiek, .. geen mailboxen en webhosting of andere services die het abonnement onnodig duur maken.
- Prijs laat ik aan isp over maar moet betaalbaar zijn voor iedereen, niet mits een of ander speciaal tarief voor bepaalde bevolkingsgroep.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Een triple play (telefoon, internet, tv) aanbod voor 29.90 Euro.

Telefoon moet zelfs niet ongelimiteerd bellen zijn.
Digitale tv moet zelfs niet in HD zijn.
internet een gewoon goed adsl2+ profiel is al goed met een 100tal gig traffic.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

down: 12-30 Mbit
up: 1-3 Mbit
(elk jaar een verhoging eventueel)
volume:100GB (wel niet een 80/20 ofzo ...)
extra volume: 50GB voor 5 Euro.
vast ip: optie (5 Euro)

prijs: 30-40 euro

Ik heb persoonlijk nog altijd liever een 'hoog' limiet als FUP , je weet waar je staat en die 'kleine marginale' groep kan de stabiliteit van het netwerk niet omzeep helpen.
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

Snelheid ADSL Super Tot 20 Mb/s downstream
1 Mb/s upstream
Bij gebruik van draadloos internet kan de snelheid lager uitvallen.
Snelheid ADSL Super
(Indien u geen actieve, analoge telefoonlijn van KPN heeft) Tot 20 Mb/s downstream
1 Mb/s upstream
Bij gebruik van draadloos internet kan de snelheid lager uitvallen.
Bijzonderheden Niet mogelijk in combinatie met ISDN en alarmlijnen/alarmcentrales (zoals voor beveiliging huis).
Datalimiet per maand Fair Use Policy
Modemtype Wireless Multi PC
Ondersteunende interfaces Ethernet (10/100 Mbps)
Wireless (802.11 b/g)
IP adressen 1 vast IP adres. Tele2 behoudt het recht om dit IP adres te veranderen
Meerdere gebruikers mogelijk Ja
Inclusief switch/hub Ja
Servers toegestaan Ja
Inlogprocedure PPPoE
Webmail/POP3 1 emailadres
Grootte mailbox 20 Mb
Grootte eigen homepage 20 Mb
Spam en virusfilter e-mail Ja

Vereist voor installatie
Postcodecheck Positieve postcode check voor dit product.
Computer Zie voorwaarden voor minimale systeemeisen
Benodigde elektriciteit 1 vrij stopcontact bij binnenkomst telefoonlijn

Apparatuur
Multimedia modem (IAD) In bruikleen: blijft eigendom van Tele2

Installatie
Doe-Het-Zelf pakket GRATIS

Contractduur
Periode 12 maanden

Prijzenoverzicht
Maandelijkse kosten ADSL Super €19,95 p/mnd.
Maandelijkse kosten ADSL Super
(Indien u geen actieve, analoge telefoonlijn ) €19,95 + € 5 p/mnd.
Eénmalige administratiekosten en verzendkosten € 14,95
Huur Multimedia Modem Gratis gebruik draadloos modem
(t.w.v. €149,-).

TELE2.nl !!! :!:
Live life to the Max
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

sjah mijn ideale abonnement zou niet 'adsl2+' zijn aangezien ik dan toch maar 6Mbit haal ofzo:p. Mijn zijn 'ideale waardes' :p
Dus vdsl2 of docsis
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Downstream : 20Mbps
Upstream : 1Mbps
Dataverkeer : Unlimited
Newsserver
99,9% uptime
Deftige service
+
Digitale tv met HD aanbod.

Daar wil ik 50€/maand aan geven.
mm2
Pro Member
Pro Member

Wat ook nog ontbreekt vind ik:

- internet "pur": een 4.6 Mbit account waar je onbeperkt mag op uploaden/downloaden en dat buiten internettoegang geen enkele andere service levert (dus geen nieuwsserver/antispam , mailserver, gratis foto's of muziek,...)

- internet "uptime": een standaard internetabonnement met een service level agreement. Bij problemen wordt binnen de afgesproken tijd een technieker gestuurd naar de klant. Die technieker moet ervoor zorgen dat de internettoegang tot aan de modem zo snel mogelijk hersteld wordt. Voor alle duidelijkheid: problemen met de PC van de gebruiker vallen NIET onder de SLA.
Lag het probleem bij de provider of lag het probleem in het netwerk van buiten tot aan de deur dan betaalt de klant niets voor de interventie.
Lag het probleem binnen in zijn huis (slechte filter, kabel,...) dan wordt de interventie alsnog aangerekend.
Vooral bij mensen voor wie uptime belangrijker is dan limiet (zelfstandigen, vrije beroepen,...) denk ik wel dat deze formule succes zal hebben.
tooslow
Plus Member
Plus Member

Mijn voorstel voor een goed abonnement :

Downloadsnelheid : is wat mij betreft 10/12 mbit meer dan voldoende. Ik zou wel graag een optie zien voor mensen die dat niet kunnen halen wegens te ver van de centrale dat die een korting krijgen als ze minder dan 50% van de max snelheid kunnen krijgen. (ik denk bijv aan 5 euro per maand korting voor dit verlies )
Uploadsnelheid : 1 mbit zou toch wel mooi zijn

Prijs tussen de 30 en 40 euro per maand

download en upload limiet : ik stel voor 1 op 30 GB en 1 op 100 GB zodat er wat keuze is (natuurlijk een gepaste korting voor de 30 GB ). Wie meer wil moet daarvoor extra betalen vind ik. Anders worden de andere gebruikers op den duur slachtoffer hiervan door hogere prijzen voor iedereen.

Wat ik wel nog zou willen is een deftige limiet voor de opslagruimte van emails een beetje meer richting yahoo en dergelijke dus in de buurt van 500 mb of 1 GB zou mooi zijn.

Ik hoef geen speciale extra's maar als ze gratis zijn mogen ze er natuurlijk altijd bij zijn zolang er geen verplichte filters zijn is het voor mij goed.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

misterjo schreef:sjah mijn ideale abonnement zou niet 'adsl2+' zijn aangezien ik dan toch maar 6Mbit haal ofzo:p. Mijn zijn 'ideale waardes' :p
Dus vdsl2 of docsis
sorry maar ze kunnen vdsl2 of docsis gebruiken, trouwens docsis gebruiken ze al ik neem aan dat je docsis 3 bedoelt, en docsis is enkel voor kabel, nu om terug te komen op wat je zegt zelfs als ze al het bovenstaande gebruiken kan het nog zijn dat ze u een 6mbit profiel geven, .. het punt is het topic was wat is je ideale abonnement, en jij noemt 2 protocolen op waar je je van herinnert dat ze snel waren.. zeg dan gewoon welke snelheid je ideaal zou vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”