Enkel vragen Digitale TV Telenet

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Kielse
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 25 okt 2007, 16:10

Wij hebben op dit moment hier thuis Integan (zone 03 Antwerpen), maar onlangs zat er een brief in de bus dat Integan overgenomen is door Telenet.
Er zat ook een brochure bij voor digitale tv.
Ik heb eens zitten bladeren en het leek me best interessant. Ik zou dan voor het goedkoopste willen kiezen, namelijk Digital TV wat neerkomt op een maandelijkse prijs van 4€.
Op jaarbasis wordt dit dan 48€ + 50€ (eenmalige activatiekost) = 98€. Geen idee wat ik nu voor integan betaal, maar dat zoek ik nog even op.

Die 98€, is dit dan alles wat je voor digitale tv betaalt? Geen addertjes onder het gras?
En kan ik met dit pakket ook tv programma's pauzeren of niet?
En hoeveel tv kan ik daar op aansluiten.
Wij hebben 2 aansluitingen: 1 beneden en 1 boven. Kan ik dan 2 tv's uitrusten met digitale tv voor 4€ per maand of niet?
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

Uw kabelabonnement wat je nu betaalt blijft onveranderd.
Die 4 euro is de prijs die je betaalt om een digibox te huren.
Met die digibox kan je alleen digitaal tv kijken, je hebt dan wel de extra digitale zenders en interactiviteit maar je zal geen programma's kunnen pauzeren.
Om te pauzeren heb je een hd-digicorder nodig. (8 euro / maand)
Je kan maar op 1 tv digitaal kijken met zo'n box maar de vraag is of je die digitale tv op elke tv wil. Je blijft immers je analoge kabelabonnement behouden wat wil zeggen dat je ten alle tijden ook nog op elke tv analoog kan kijken zoals nu het geval is.

Kijk eens op de website van Telenet, het staat behoorlijk goed uitgelegd. :wink:
magicstarlet
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2008, 19:49

Niet helemaal juist

Je hebt geen HD digicorder nodig om te pauzeren, met een gewone digicorder lukt het ook :wink: 6 euro /maand
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

magicstarlet schreef:Niet helemaal juist

Je hebt geen HD digicorder nodig om te pauzeren, met een gewone digicorder lukt het ook :wink: 6 euro /maand

Mja, dat dacht ik ook maar ik zie op de site van Telenet alleen nog de Digibox (4 euro), HD Digibox (6 euro) en de HD Digicorder (8 euro)
http://telenet.be/342/0/1/nl/thuis/tele ... nodig.html
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Kielse schreef:Op jaarbasis wordt dit dan 48€ + 50€ (eenmalige activatiekost) = 98€. Geen idee wat ik nu voor integan betaal, maar dat zoek ik nog even op.

Die 98€, is dit dan alles wat je voor digitale tv betaalt? Geen addertjes onder het gras?

Dat bedrag komt dus bovenop je huidige (analoge) rekening.
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

rottekop schreef:
Kielse schreef:Op jaarbasis wordt dit dan 48€ + 50€ (eenmalige activatiekost) = 98€. Geen idee wat ik nu voor integan betaal, maar dat zoek ik nog even op.

Die 98€, is dit dan alles wat je voor digitale tv betaalt? Geen addertjes onder het gras?

Dat bedrag komt dus bovenop je huidige (analoge) rekening.

Die dan vanaf de volgende jaarlijkse aanrekening maandelijks op je factuur komt te staan.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

rottekop schreef:Dat bedrag komt dus bovenop je huidige (analoge) rekening.

Dit klopt niet volledig. Op je analoog abonnement zal je maar 12% BTW meer betalen ipv 21%.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lithion schreef:Dit klopt niet volledig. Op je analoog abonnement zal je maar 12% BTW meer betalen ipv 21%.


Daar ga je geen fortuin mee besparen hoor... de winst van de komende vijf jaar heb je reeds nodig om je "activatiekosten" te betalen. Niet slecht gezien van TN hé, de staat promoot digitale TV voor de burgers door een verlaging van de BTW, en TN vraagt een activatiekost zodat jou centen meteen in hun zakken komen... of hoe de staat een sponsor is van TN !

rottekop schreef:Dat bedrag komt dus bovenop je huidige (analoge) rekening.


Inderdaad, al is het dus wel geen 98 euro... maar iets tussen de 48 en 96 afhankelijk van welke decoder je kiest.
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

ik had ook een vraagje
ik gebruik nu die extra pakketen voor 1 maand gratis en mijn vraag is dat bij mij Prime Sport HD en bij Prime Film HD geen geluid krijgt heeft hier iemand ook deze problem of weet iemand hier een oplossing voor ??
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

superchan schreef:ik had ook een vraagje
ik gebruik nu die extra pakketen voor 1 maand gratis en mijn vraag is dat bij mij Prime Sport HD en bij Prime Film HD geen geluid krijgt heeft hier iemand ook deze problem of weet iemand hier een oplossing voor ??
Pas op: zelf opzeggen vóór het einde van die maand of je hangt er een jaar aan vast.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

omdat ik er geen apart topic over wil openen hier deze vraag:

doet telent soms rond de eindejarsperiode soms acties om de activatiekost te laten vallen?
dus enkel het maandelijkse bedrag te betalen...
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

barbapapa5800 schreef:omdat ik er geen apart topic over wil openen hier deze vraag:

doet telent soms rond de eindejarsperiode soms acties om de activatiekost te laten vallen?
dus enkel het maandelijkse bedrag te betalen...


Bij een self-starter installatie vervalt de activatiekost (=promotie).
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik zie het nu ook staan op hun website.
maar telkens ik dit product wil bestellen, komt er automatisch 50 euro bij.
er staat zo'n klein 1tje bij, maar het verwijst nergens naar...

mss morgen eens kijken bij een lokale telenet verdeler ;-)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die 50 euro korting bij Self-starter-kit is het wegvallen van de INSTALLATIE-kost, niet de ACTIVATIE-kost van 50 euro die nog aanwezig is...
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

meon schreef:Die 50 euro korting bij Self-starter-kit is het wegvallen van de INSTALLATIE-kost, niet de ACTIVATIE-kost van 50 euro die nog aanwezig is...


not...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:INSTALLATIE-kost, niet de ACTIVATIE-kost van 50 euro die nog aanwezig is...


Ze zullen bij Telenet altijd wel een naam verzinnen om je gemakkelijk 50 euro af te persen.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik ga morgen als ik tijd vind naar de lokale telenet verdeler hier in de buurt...
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

de lokale dealer wist nog niks van dat product af, maar ging maandag die pakketten bestellen.
later meer info :wink:
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Tsss. Hij kon toch gewoon in c@fé kijken hé om dat pakket te bekijken.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik ben vandaag naar een winkel wat verderop gegaan die me via mail hadden verwittigd het pakket te hebben.
jammer genoeg ging de winkel dicht om 18u en wilden ze me niet meer helpen omdat ik er pas om 18u was...
morgen nog eens proberen.

conclusie, het pakket bestaat wel! :-)
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

vandaag terug gegaan om zo'n pakket.
vraag ik of er alles bijzit, ook de modem...

jaja meneer, komp ik htuis zit er geen modem bij zeker?
volgens het boekje wat ik in het starterspakket vond zeiden ze dat de modem het hart is van de installatie en dat dit in de doos moet zitten... :evil:

kan ik morgen voor de derde keer terug, grrrr :bang:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Die modem heb je niet nodig om digitale TV te kijken hoor... enkel om op de Rode knop te drukken bij spelletjes a rato van 0.5 tot 1 euro het stuk.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik heb alle geinstalleerd, tv kijken lukt wel, maar zoals het nieuws herbekijken lukt niet.
ik krijg nog de melding dat de smartcard niet geactiveerd is.
rond 17u gebeld naar telenet en die ging het in orde brengen, niet dus...

werkt het ding eigenlijk wel met internet via dommel?
het moet toch geen telenet modem te zijn he?
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Het retour singaal moet bij telenet via hun eigen modem, dus alle op aanvraag dingen moeten via hun kabels. Als je (zoals ik) alleen digitale tv bij telenet hebt krijg je wel een volledige modem, maar internet werkt er niet op.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

kan ik die dan ook zelf installeren of moet hier een technieker aan te pas komen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

barbapapa5800 schreef:kan ik die dan ook zelf installeren of moet hier een technieker aan te pas komen?


BIj een Selfstarter installatie moet je die inderdaad zelf installeren, anders is het via een technieker.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Zoals ik hier lees kan ik dus met de Selfstarter-kit digitaal Tv kijken en heb ik geen modem nodig. Gewoon een kabel-aansluitdoos met versterker met de bijhorende voeding, aansluiten op de digibox (HD digicorder) en klaar is kees .
Ik heb geen internet van Telenet, dus ook geen modem, zal dit gaan met enkel de Selfstarter-kit ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik moet een dezer naar de winkel voor een telenet modem, dan zou het wel moeten werken.
weer een doos bij... :roll:
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ongelooflijk toch he?
kom ik in die winkel, vertel ik hem dat er ooit telenet was, maar nu niet meer.
daarna vroeg hij of ze die modem zijn komen halen.
daarop verteld ik hem dat ik die na 3 jaar er ongebruikt te hangen, ik hem in de vuilbak heb gegooid.
probleem zei hij.
nu moet ik eerst naar telenet bellen om te vragen wat er nu moet gebeuren.
momenteel ben ik al 3 keer in de winkel geweest en al meer dan een uur getelefoneerd om nog altijd niet klaar te zijn.
geweldige service ginder bij telenet en verdelers... :evil:
Gebruikersavatar
Asuske
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 dec 2007, 12:14
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

barbapapa5800 schreef:daarop verteld ik hem dat ik die na 3 jaar er ongebruikt te hangen, ik hem in de vuilbak heb gegooid.



Dat is dus 50 euro de vuilbak ingepleurd,want dat is uwe waarborg. En wss zal het u ook wel 50 euro (of meer) kosten voor ne nieuwe 8)
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik had mijn 50 euro waarborg teruggekregen...
superchan
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 sep 2008, 22:45

lithion schreef:
rottekop schreef:Dat bedrag komt dus bovenop je huidige (analoge) rekening.

Dit klopt niet volledig. Op je analoog abonnement zal je maar 12% BTW meer betalen ipv 21%.



ow wow

hoe lang zo het duren voordat ik echt een voordeel uit haald door die klote/onbegrijpelijk activatie kosten van 50 euro !!!!
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik sta hier op het punt om Telenet Digital TV te bestellen in de vorm van een HD Digicorder. Ik doorloop het bestelproces en dan krijg ik dit:
telenet-bestellen.PNG
(14.73 KiB) 44 keer gedownload

Is er geen actie of weet ik veel dat ik over het hoofd heb gezien om die activeringskost te laten vallen? Ter info; ik heb geen zin in modems, powerlines, rode knoppen, iWatch en andere dingen.

Zit er bij die HD Digicorder trouwens een HDMI-kabel bij?
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

dan moet je naar een telenet verdeelpunt gaan, die vind je via de site van telenet...
daar kan je starterspaketten verkrijgen.
installeren is helemaal niet moeilijk, het is alleen een zenuwslopend process als de winkel niet goed meewerkt.
ik heb er veel problemen mee gehad omdat ik geen internet van telenet heb, maar van dommel.
en ik wil wel die interactiviteit die nodig is om het nieuws op gelijk welk moment van de dag te bekijken.

echt niet tevreden over telenet (ze probeerden me achteraf ook 50 euro aan te rekenen + kabelabbo tvv 45 euro)
nu weet ik weer waarom ik er destijds weggegaan ben...
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”