woning met BGC-lijn -> welke ADSL provider ?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Shekeer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 apr 2008, 19:10

hallo

ik zit ergens op 1.5 km vd BGC centrale en moet dringend internetverbinding hebben. het zal via ADSL moeten zijn.
BGC telefoonlijn is reeds aanwezig.

echter ben ik momenteel helemaal niet op de hoogte van welke providers beste prijs/kwaliteit aanbieden.

wat raden jullie mij aan ?

alvast bedankt ;)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

www.xs.be kan je al op weg helpen.

Voor het moment denk ik dat velen zullen zeggen om dxADSL te nemen.


EDIT: zeg, als ik zo jouw vorige posts bekijk heb je al van in mei (of nog langer) een nieuwe verbinding nodig en schipper je tussen Belgacom, Telenet, Dommel, dxADSL en terug.

Wat wordt het nu? :wink:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Shekeer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 apr 2008, 19:10

weet echt niet...

kdacht voor dommel te gaan, maar klees er nu enkel maar slechte dingen over...

idem over dxadsl; iedereen klaagt over snelheidsproblemen...

ALS ik telenet neem (TV moet zowieso) dan moet ik het doen met powerlines (maar het 'huis' is reusachtig groot). dus weet niet of het zal werken...
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

de problemen bij dommel zijn echter maar bij een select groepje :-). Zelf heb ik nog nooit problemen bij hen ondervonden. Qua intern infrastructuur maken ze enkel gebruik van de A-merken (cisco,...). Enkel met de homeconnect aansluitingen waren er de laatste maanden misschien een aantal problemen, maar voor netconnect en cityconnect loopt alles vlot. Activering is normaal binnen de week.
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Ik ben zeer tevreden over www.adsl20.be tegen 20 € p/maand ( wel 6 Mbps...nog geen adls2+ )!

Geen snelheidsproblemen ...

Download Speed: 5315 kbps (664.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 526 kbps (65.8 KB/sec transfer rate) ...en dit iets meer dan 2,5 km van de centrale!

Wel éénmalige activatiekost van 50€.....
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Shekeer schreef:weet echt niet...

kdacht voor dommel te gaan, maar klees er nu enkel maar slechte dingen over...

idem over dxadsl; iedereen klaagt over snelheidsproblemen...

ALS ik telenet neem (TV moet zowieso) dan moet ik het doen met powerlines (maar het 'huis' is reusachtig groot). dus weet niet of het zal werken...


Waarom niet normale Wifi ? Powerlines kan ook, maar dat is peperduur in aankoop (in vergelijking met een Wifi systeem) en dan moet je al aparte stopcontacten hebben per Powerline adapter (kan dus niet werken i.c.m. een stroomblok bvb).

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

jimghw schreef:de problemen bij dommel zijn echter maar bij een select groepje :-)


fout , de problemen kunnen bij iedereen zijn !
maar zolang er niets misloopt bij aanvraag + je wil geen aanpassingen later en technisch is alles goed heb je aan dommel echt een superprovider

verwacht gewoon geen service , zelfs geen slechte

klinkt misschien cru maar zo is het
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

barco schreef:Ik ben zeer tevreden over www.adsl20.be tegen 20 € p/maand ( wel 6 Mbps...nog geen adls2+ )!

Geen snelheidsproblemen ...

Download Speed: 5315 kbps (664.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 526 kbps (65.8 KB/sec transfer rate) ...en dit iets meer dan 2,5 km van de centrale!

Wel éénmalige activatiekost van 50€.....
Is gewoon scarlet, dus als je in een niet te drukke buurt zit: OK, anders kan het verkeren...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Is niet gewoon Scarlet....:)

Voor de "Scarlet Light" moet je al 25,40 € betalen p/maand voor 1 gigabyte volume ( up & down ) :oops:

Er is een wezenlijk verschil tss. adsl20 van Scarlet EN www.adsl20.be ...al is het maar de prijszetting en de betere voorwaarden!

Ik heb lak aan het feit of dit allemaal onder "Scarlet" ressorteert! :wink:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

barco schreef:Is niet gewoon Scarlet....:)

Voor de "Scarlet Light" moet je al 25,40 € betalen p/maand voor 1 gigabyte volume ( up & down ) :oops:

Er is een wezenlijk verschil tss. adsl20 van Scarlet EN www.adsl20.be ...al is het maar de prijszetting en de betere voorwaarden!

Ik heb lak aan het feit of dit allemaal onder "Scarlet" ressorteert! :wink:

Mss offtopic, maar hoeveel krijg je om in iedere post wwwadsl20.be te laten vallen .... lijkt me veel sluikreclame .
Veel blabla over het 20 abo zoals scarlet, maar bijna niemand zal die snelheid halen/krijgen! (valse reclame)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

activering binnen een week? Ja, als ze alles optijd lezen ginder. Ben al meer dan een week aant wachten op mijne verhuis maar ze reageren maar niet op mijn aanvraag via hun ticket. Morgen maar is bellen denk ik.
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Mss offtopic, maar hoeveel krijg je om in iedere post wwwadsl20.be te laten vallen .... lijkt me veel sluikreclame .
Veel blabla over het 20 abo zoals scarlet, maar bijna niemand zal die snelheid halen/krijgen! (valse reclame)
[/quote]--------------------------------------------

Het heeft met sluikreclame NIETS te maken...integendeel...als het goed is, mag het ook gezegd worden....Heb jij een beter voorstel voor 20 € p/mnd???

Het is niet altijd Telenet of Skynet wat de klok slaat...?

Afbeelding
:-D

!...en het is absoluut geen valse reclame...! Ik betwijfel wie voor iedere post iets optrekt :lol:
Laatst gewijzigd door barco op 21 okt 2008, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 28 feb 2007, 14:55
Contacteer:

Ik zit met practisch dezelfde snelheidswaarden als Barco en ik zit bij DxAdsl op een 6Mbit profiel.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

barco schreef:!...en het is absoluut geen valse reclame...!

Kijk even in andere topic, ik ben niet alleen die vind dat het valse reclame is ! zowel van adl20.be als scarlet (zelfde netwerk)
sommige niets-wetende mensen zouden dan speciaal adsl 20 nemen, maar zullen nooit aangesloten worden op het adsl2+ netwerk (wegens niet beschikbaar adsl2+) of zullen die snelheid nooit halen wegens te ver van centrale.
mja elk zijn hobby zeker :lol:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 983#263983
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
barco
Plus Member
Plus Member
Berichten: 127
Lid geworden op: 17 jan 2003, 10:25
Bedankt: 5 keer

Topic of geen topic....! Voor 20 € heb ik een perfecte 6 Mbit adsl-aansluiting ...bij Skynet betaalde ik het dubbele voor ???? Ja...geen betere verbinding! Zit boven de 2,5 km van de centrale....Ik ben zeker geen uitzondering! Valse reclame heb ik niet nodig ...maar voorlopig kan het niet beter....We zullen wel zien over een 6-tal maanden wat de concurrentie te bieden heeft! Ik ben al meermalen van provider veranderd doch dit is voor mij momenteel de beste verhouding qua prijs <-> kwaliteit!!! Kortom ...een meer dan tevreden gebruiker!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Sluikreclame??? Zegt de man met zelf een Telenet userbar. Als je een provider wil kiezen is het aan het aan de klant om zelf eerst een maandelijks budget in te calculeren voor Internet en of telefonie.

Eerst een eigen profiel opstellen van je eigen vooraleer een keuze te maken.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”