ook ADSL2 bij TELE2?
Het is duidelijk dat iedereen nog wat zal mogen wachten op het zogenaamde ADSL2+ aanbod via het Belgacom netwerk. Hoewel men gesteld heeft dat dat netwerk vanaf 1 juli opengesteld moest worden. Belgacom die zichzelf zo de hemel inprijst met zijn "zo goede service" is er niet eens klaar voor de upgrade uit te voeren vanaf 1 juli. Vandaar dat ze voor deze maand nog 50Euro activatie kosten vragen voor diegenen die nu al willen overgezet worden. (lees: nog wat meer geld uit de zakken van de consument proberen te persen). Pas vanaf augustus zouden de klanten automatisch overgezet worden op een ADSL2+ profiel.HANs schreef:De Tele2 medewerkers zijn op vakantie denk ik. Geen nieuws van hun kant ofwel zoals ze reeds melden weten ze zelf ook van niks.
Voorlopig wacht ik nog even wacht maar dommel lonkt wel.
In dit daglicht is het dan ook niet verwonderlijk dat Tele2 maar ook de andere alternatieve isp's nog geen ADSL2+ aanbod kunnen lanceren. Daar men nog altijd niet weet wat Belgacom gaat doen en wanneer het effectief gaat beschilbaar worden.
Tele2 kan er dus niets aan doen en ze worden net als alle andere isp's voor de zoveelste keer gegijzeld door het staatsbedrijf en monopolist Belgacom.
Tele2 zal niets te verwijten vallen.
Wel... het is een hele tijd weer goed geweest aan 12mbps en later zat ik zelfs op 13mbps, tot begin juli.kaween schreef:... geeft dat dan nog steeds problemen ? Ik had namelijk de indruk dat de Bruo gebruikers inmiddels terug op 12mbps hingen gezien hun opmerkingen op dit forum.
Ondertussen zit ik terug op 5mbps.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
Belgacom valt niets te verwijten. Gij probeert Belgacom zwart te maken met argumenten die kant noch wal raken.Zambo schreef:Het is duidelijk dat iedereen nog wat zal mogen wachten op het zogenaamde ADSL2+ aanbod via het Belgacom netwerk. Hoewel men gesteld heeft dat dat netwerk vanaf 1 juli opengesteld moest worden. Belgacom die zichzelf zo de hemel inprijst met zijn "zo goede service" is er niet eens klaar voor de upgrade uit te voeren vanaf 1 juli. Vandaar dat ze voor deze maand nog 50Euro activatie kosten vragen voor diegenen die nu al willen overgezet worden. (lees: nog wat meer geld uit de zakken van de consument proberen te persen). Pas vanaf augustus zouden de klanten automatisch overgezet worden op een ADSL2+ profiel.HANs schreef:De Tele2 medewerkers zijn op vakantie denk ik. Geen nieuws van hun kant ofwel zoals ze reeds melden weten ze zelf ook van niks.
Voorlopig wacht ik nog even wacht maar dommel lonkt wel.
In dit daglicht is het dan ook niet verwonderlijk dat Tele2 maar ook de andere alternatieve isp's nog geen ADSL2+ aanbod kunnen lanceren. Daar men nog altijd niet weet wat Belgacom gaat doen en wanneer het effectief gaat beschilbaar worden.
Tele2 kan er dus niets aan doen en ze worden net als alle andere isp's voor de zoveelste keer gegijzeld door het staatsbedrijf en monopolist Belgacom.
Tele2 zal niets te verwijten vallen.
Ten eerste :
Belgacom rekent geen 50,00 € aan. Het gebeurt gratis op voorwaarde dat ge er achter vraagt. Hebt ge da nu nog niet door. Ge moet de andere topics hier op UB beter lezen of gewoonweg lezen want ik twijfel eraan of je dat wel doet hoor.
Ten tweede :
Het netwerk staat open voor iedereen. Ook voor de alternatieve aanbieders van adsl. En dat zij nog geen adsl2+ abonnementen aanbieden, dat is enkel aan hen te wijten. Zij zijn nog niet klaar.
Trouwens er zijn al enkele providers naast belgacom die adsl2+ aanbieden. Ge moet maar even zoeken om te weten wie, zambo, doe je eens iets nuttig.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Ik heb momenteel een ADSL2+ aansluiting via een raw copper, nu wil ik overgaan naar een andere provider (all-in solution en wegens de prijs bij een concurrent van BGC), deze provider meldt mij echter dat BGC geen interventie wil doen omwille van die raw copper waar nog een signaal op actief is.hollebollegijs schreef:
Belgacom valt niets te verwijten. Gij probeert Belgacom zwart te maken met argumenten die kant noch wal raken.
Standaard procedure is toch dat je je verbinding aanvraagt met vermelding van je huidige provider en daar opzegt eens je een bevestiging/activatiedatum van je nieuwe provider hebt. Indien je een raw copper verbinding hebt zou je echter eerst je huidige verbinding dienen op te zeggen en dan pas een andere aanvraag kunnen indienen.
Vraag is waarom BGC het overzetten daar niet op dezelfde manier kan doen als bij een aansluiting waar er wel een actieve BGC lijn is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Nou, je werknemers' info spreekt toch wel andere taal hoor.Ten eerste :
Belgacom rekent geen 50,00 € aan. Het gebeurt gratis op voorwaarde dat ge er achter vraagt. Hebt ge da nu nog niet door. Ge moet de andere topics hier op UB beter lezen of gewoonweg lezen want ik twijfel eraan of je dat wel doet hoor
http://www.belgacom.com/group/gallery/c ... eed_nl.pdf
Waar toch wel duidelijk vermeld wordt dat die 50€ te betalen valt aan BGC. Officieel persbericht van BGC zelf, nota bene. En aub, geen verdediging erbij sleuren met "bij BGC TV is dat gratis", want dat raakt kant noch wal in deze argumentatie. Wat Zambo leest of niet leest op UB is in dit geval volledig triviaal : tenzij je me een officieel document kan tonen dat bovenstaande PDF weerlegt, "it didn't happen".
Zambo doet inderdaad nogal eens uitspraken die ... nogal twijfelachtig zijn, maar in dit geval geeft zelfs je werkgever aan dat hij _geen_ ongelijk heeft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
geloof me maar hoor.kaween schreef:Nou, je werknemers' info spreekt toch wel andere taal hoor.Ten eerste :
Belgacom rekent geen 50,00 € aan. Het gebeurt gratis op voorwaarde dat ge er achter vraagt. Hebt ge da nu nog niet door. Ge moet de andere topics hier op UB beter lezen of gewoonweg lezen want ik twijfel eraan of je dat wel doet hoor
http://www.belgacom.com/group/gallery/c ... eed_nl.pdf
Waar toch wel duidelijk vermeld wordt dat die 50€ te betalen valt aan BGC. Officieel persbericht van BGC zelf, nota bene. En aub, geen verdediging erbij sleuren met "bij BGC TV is dat gratis", want dat raakt kant noch wal in deze argumentatie. Wat Zambo leest of niet leest op UB is in dit geval volledig triviaal : tenzij je me een officieel document kan tonen dat bovenstaande PDF weerlegt, "it didn't happen".
Zambo doet inderdaad nogal eens uitspraken die ... nogal twijfelachtig zijn, maar in dit geval geeft zelfs je werkgever aan dat hij _geen_ ongelijk heeft.
officieel kost het 50,00 € maar als je er achter vraagt, gebeurt het gratis met uiteraard een nieuw jaarcontract. en profiteer ermaar van, dit is maar een tijdelijke actie hoor. deze actie loopt al 2 weken en is geen officieele actie van belgacom. vandaar dat je het nergens in de pers zal vinden.
dus gewoon naar vragen. zo simpel is het.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
er staat een signaal op, dus is het in feite geen raw copper. je zal dat eerst moeten annuleren. belgacom treft hier geen schuld en handelt volledig correct. anders werd de aanvraag probleemloos uitgevoerd.ispwatch schreef:Ik heb momenteel een ADSL2+ aansluiting via een raw copper, nu wil ik overgaan naar een andere provider (all-in solution en wegens de prijs bij een concurrent van BGC), deze provider meldt mij echter dat BGC geen interventie wil doen omwille van die raw copper waar nog een signaal op actief is.hollebollegijs schreef:
Belgacom valt niets te verwijten. Gij probeert Belgacom zwart te maken met argumenten die kant noch wal raken.
Standaard procedure is toch dat je je verbinding aanvraagt met vermelding van je huidige provider en daar opzegt eens je een bevestiging/activatiedatum van je nieuwe provider hebt. Indien je een raw copper verbinding hebt zou je echter eerst je huidige verbinding dienen op te zeggen en dan pas een andere aanvraag kunnen indienen.
Vraag is waarom BGC het overzetten daar niet op dezelfde manier kan doen als bij een aansluiting waar er wel een actieve BGC lijn is.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Pro Member
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
- Locatie: Maaseik
- Bedankt: 9 keer
Dat is dan iets wat recent is, voorheen kwam bij een overgang de BGC techie langs en nadat ie zijn interventie gedaan had diende je in te loggen met de gegevens van je nieuwe provider, en klaar was kees, nergens diende je eerst op te zeggen, het wordt door de providers trouwens afgeraden, je krijgt de raad me pas op te zeggen als je een bevestiging/activatiedatum hebt gekregen.hollebollegijs schreef:er staat een signaal op, dus is het in feite geen raw copper. je zal dat eerst moeten annuleren. belgacom treft hier geen schuld en handelt volledig correct. anders werd de aanvraag probleemloos uitgevoerd.ispwatch schreef:Ik heb momenteel een ADSL2+ aansluiting via een raw copper, nu wil ik overgaan naar een andere provider (all-in solution en wegens de prijs bij een concurrent van BGC), deze provider meldt mij echter dat BGC geen interventie wil doen omwille van die raw copper waar nog een signaal op actief is.hollebollegijs schreef:
Belgacom valt niets te verwijten. Gij probeert Belgacom zwart te maken met argumenten die kant noch wal raken.
Standaard procedure is toch dat je je verbinding aanvraagt met vermelding van je huidige provider en daar opzegt eens je een bevestiging/activatiedatum van je nieuwe provider hebt. Indien je een raw copper verbinding hebt zou je echter eerst je huidige verbinding dienen op te zeggen en dan pas een andere aanvraag kunnen indienen.
Vraag is waarom BGC het overzetten daar niet op dezelfde manier kan doen als bij een aansluiting waar er wel een actieve BGC lijn is.
Bij een abonnement e-leven->BGC werd de aansluiting onmiddellijk gedaan, de e-leven klant hoefde niet eerst bij e-leven de afsluiting te laten doen, dus als BGC geen onderscheid maakt tussen raw-copper of actieve BGC lijn maken ze wel onderscheid tussen overschakeling naar BGC of andere provider, of is een aansluiting op raw copper voor een BGC klant anders dan die voor een klant van een alternatieve provider?
ik stel voor dat we hier terug gaan naar het al dan niet aanbieden van nieuwe diensten / producten door Tele2 op het opengestelde netwerk?
ivm de bestaande adsl2+ klanten, we hebben deze inderdaad weer op 12mbps gezet gehad, maar sommigen hebben nog problemen... spijtig genoeg
ivm de bestaande adsl2+ klanten, we hebben deze inderdaad weer op 12mbps gezet gehad, maar sommigen hebben nog problemen... spijtig genoeg
-
- Elite Poster
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
- Locatie: Zuiderkempen
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Tele2 allin klanten kunnen volgens mij niet zelf een adsl2 upgrade vragen aan belgacom
omdat de lijn raw copper(?, bij mij komt er enkel tuut tuut uit) is ... ofwel soms ?
omdat de lijn raw copper(?, bij mij komt er enkel tuut tuut uit) is ... ofwel soms ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... voor HANs hoeft het allersinds niet meer. Zit nu bij Dommel.
Als T2 zelfs geen hint geeft over hoe of wat er in de pijplijn zit, gaat dat binnen dit en de volgende maanden wel meer klanten kosten, en echt niet enkel aan Dommel hoor.
Een redelijk tevreden T2 klant die op snelheidsverhoging zit te wachten en een melding krijgt van "op die datum beginnen we ...." gaat veel minder snel naar alternatieven kijken dan een klant die van helemaal niets weet. Ongelooflijk dat T2 die les nog steeds niet begrijpt, maar het zal wel aan mijn domheid liggen.
Als T2 zelfs geen hint geeft over hoe of wat er in de pijplijn zit, gaat dat binnen dit en de volgende maanden wel meer klanten kosten, en echt niet enkel aan Dommel hoor.
Een redelijk tevreden T2 klant die op snelheidsverhoging zit te wachten en een melding krijgt van "op die datum beginnen we ...." gaat veel minder snel naar alternatieven kijken dan een klant die van helemaal niets weet. Ongelooflijk dat T2 die les nog steeds niet begrijpt, maar het zal wel aan mijn domheid liggen.
Bij Dommel hebben we gezien wat het effect is als er gehint en zelfs ingeschreven wordt op een produkt dat dan op zich laat wachten. September lijkt immers naar voren te komen als 12Mbit-startdatum voor de alternatieve providers (zie ook EDPnet).
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Interessante opmerking die uitnodigt tot discussie, waarvoor dank !
*rant mode ON*
Maar da's net het punt : (en dit is een puur persoonlijke observatie, en derhalve ook slechts een persoonlijke mening)
Dommel laat horen "vanaf die datum" (of ze dat kunnen waarmaken of niet is nu even totaal naast de kwestie, zie verder).
BGC laat dat ook horen
Edp laat dat ook horen
DX-ADSL ook
God-mag-weten-welke ISP laat dat ook horen
.....
T2 laat *niks* horen.
In het ergste geval halen ze hun deadline niet, zit je met een paar (of hoop) gefrustreerde klanten maar die _klanten heb je dus wel degelijk binnengehaald en die zitten voor een jaar aan jouw als ISP vast_. En mensen hebben een kort geheugen (zeker bij de prijsvechters) : als ze 2 maanden LANGER moeten wachten wegens technische problemen alleraard, en daarna 10 maanden een sneller en betrouwbaar internet hebben, zullen ze daarna ook echt wel bij jouw als provider blijven. (en ik spreek uit eigen ervaring als T2 klant die bijna 5 maanden heeft moeten wachten op een stabiele lijn, maar op het einde van de rit werkte de boel en betaalde ik mijn maandelijkse factuur met veel plezier, goed wetende dat me een vergelijkbaar aanbod bij de concurrentie veel meer kostte)
HANs is een mooi voorbeeld. Hij blijkt nu al problemen te hebben met zijn Homeconnect telefoonlijn. Veel geluk Hans (zonder enig sarcasme !!! Ik meen het van harte !) om dat snel bij Dommel geregeld te krijgen, je zal het nodig hebben. Maar Hans' voorbeeld is ideaal om mijn punt te illustreren : die klant ben je dus kwijt, die zit nu voor minstens 12 maanden bij een andere ISP waar hij *nu* problemen heeft, maar wanneer deze binnen stel nog pas 2 weken opgelost zijn, zal hij op het einde van zijn jaarcontract vooral onthouden dat hij een stabiele ADSL2 lijn heeft, iets wat T2 hem niet wou of kon leveren en _daarom_ is hij het afgestapt. Als ongeduldige Hans van T2 gehoord had "over 2 maanden beginnen we eraan", was hij denk ik zonder twijfel gewoon bij T2 gebleven. Maar Hans hoorde _niks_ en heeft zijn beslissing gemaakt op basis van de informatie die hij wel had.
Je kan argumenteren dat T2's "geen reclame voor iets wat we niet kunnen leveren" een bewonderenswaardige en zeldzaam eerlijke houding is.
Je kan argumenteren (terecht trouwens) dat T2 dezelfde "shoot first, ask later" strategie gebruikt heeft bij het eerste jaar All-in, waar er hopen nieuwe klanten zijn aangeworven en men goed wist dat men _niet_ de manpower had om deze van correcte service te voorzien. Hopen slechte pers, boze reakties en weet ik veel tot gevolg.
Maar vergeet dan niet dat _dankzij_ deze strategie heeft T2 zijn huidige, niet te onderschatten klantenbestand heeft.
In ieder geval : van T2 hoor je _niks_, en da's geen verwijt naar de jongens van T2 op dit forum hoor !
Ergo voor hetzelfde geld zitten wij allemaal over 12 maanden nog STEEDS op 4bmps. Let op : ik denk persoonlijk niet dat dit het geval zou zijn want T2 kan zich dat niet veroorloven, maar toch. Ik denk dat we bij T2 een reaktie zullen zien op het moment dat men een te groot aantal klanten blijkt te verliezen, _ongeacht_ de technische staat of problemen die er op dat moment nog zijn; derhalve hecht ik zeer weinig geloof aan het "we werken eerst alle problemen eruit". Als dat ECHT het geval zou zijn, bestond All-in op 4mbps tot vandaag niet eens.
Er is op dit moment geen enkel commitment van T2, dus ook geen vooruitzichten. Dus _waarom_ zou je dan ervoor kiezen langer bij T2 te blijven na je eerste jaar te hebben uitgezeten als een hogere snelheid voor jouw als klant doorslaggevend is, of wanneer een andere ISP net nu een leuke promotie zou starten hamerende op de combinatie snelheid en lage kosten ? Wel juist, _geen reden_. Net als in topsport is in dit soort zaken enkel belangrijk wat je _vandaag_ kan voorleggen of wat men _morgen van je kan verwachten_, niet wat je in het verleden hebt gedaan.
Dit compleet gebrek aan communicatie kost duidelijk klanten. Wonderlijk eigenlijk dat een firma in de telecomsector dit niet doorheeft.
*rant mode OFF*
Aangezien T2m/320i/my-number-one dit forum ook van dichtbij volgen en de algemene sentimenten doorsluizen naar hun oversten, leek me een beetje vuurstoken/aan de boom schudden geen slecht idee .... niet geschoten is altijd mis.
*rant mode ON*
Maar da's net het punt : (en dit is een puur persoonlijke observatie, en derhalve ook slechts een persoonlijke mening)
Dommel laat horen "vanaf die datum" (of ze dat kunnen waarmaken of niet is nu even totaal naast de kwestie, zie verder).
BGC laat dat ook horen
Edp laat dat ook horen
DX-ADSL ook
God-mag-weten-welke ISP laat dat ook horen
.....
T2 laat *niks* horen.
In het ergste geval halen ze hun deadline niet, zit je met een paar (of hoop) gefrustreerde klanten maar die _klanten heb je dus wel degelijk binnengehaald en die zitten voor een jaar aan jouw als ISP vast_. En mensen hebben een kort geheugen (zeker bij de prijsvechters) : als ze 2 maanden LANGER moeten wachten wegens technische problemen alleraard, en daarna 10 maanden een sneller en betrouwbaar internet hebben, zullen ze daarna ook echt wel bij jouw als provider blijven. (en ik spreek uit eigen ervaring als T2 klant die bijna 5 maanden heeft moeten wachten op een stabiele lijn, maar op het einde van de rit werkte de boel en betaalde ik mijn maandelijkse factuur met veel plezier, goed wetende dat me een vergelijkbaar aanbod bij de concurrentie veel meer kostte)
HANs is een mooi voorbeeld. Hij blijkt nu al problemen te hebben met zijn Homeconnect telefoonlijn. Veel geluk Hans (zonder enig sarcasme !!! Ik meen het van harte !) om dat snel bij Dommel geregeld te krijgen, je zal het nodig hebben. Maar Hans' voorbeeld is ideaal om mijn punt te illustreren : die klant ben je dus kwijt, die zit nu voor minstens 12 maanden bij een andere ISP waar hij *nu* problemen heeft, maar wanneer deze binnen stel nog pas 2 weken opgelost zijn, zal hij op het einde van zijn jaarcontract vooral onthouden dat hij een stabiele ADSL2 lijn heeft, iets wat T2 hem niet wou of kon leveren en _daarom_ is hij het afgestapt. Als ongeduldige Hans van T2 gehoord had "over 2 maanden beginnen we eraan", was hij denk ik zonder twijfel gewoon bij T2 gebleven. Maar Hans hoorde _niks_ en heeft zijn beslissing gemaakt op basis van de informatie die hij wel had.
Je kan argumenteren dat T2's "geen reclame voor iets wat we niet kunnen leveren" een bewonderenswaardige en zeldzaam eerlijke houding is.
Je kan argumenteren (terecht trouwens) dat T2 dezelfde "shoot first, ask later" strategie gebruikt heeft bij het eerste jaar All-in, waar er hopen nieuwe klanten zijn aangeworven en men goed wist dat men _niet_ de manpower had om deze van correcte service te voorzien. Hopen slechte pers, boze reakties en weet ik veel tot gevolg.
Maar vergeet dan niet dat _dankzij_ deze strategie heeft T2 zijn huidige, niet te onderschatten klantenbestand heeft.
In ieder geval : van T2 hoor je _niks_, en da's geen verwijt naar de jongens van T2 op dit forum hoor !
Ergo voor hetzelfde geld zitten wij allemaal over 12 maanden nog STEEDS op 4bmps. Let op : ik denk persoonlijk niet dat dit het geval zou zijn want T2 kan zich dat niet veroorloven, maar toch. Ik denk dat we bij T2 een reaktie zullen zien op het moment dat men een te groot aantal klanten blijkt te verliezen, _ongeacht_ de technische staat of problemen die er op dat moment nog zijn; derhalve hecht ik zeer weinig geloof aan het "we werken eerst alle problemen eruit". Als dat ECHT het geval zou zijn, bestond All-in op 4mbps tot vandaag niet eens.
Er is op dit moment geen enkel commitment van T2, dus ook geen vooruitzichten. Dus _waarom_ zou je dan ervoor kiezen langer bij T2 te blijven na je eerste jaar te hebben uitgezeten als een hogere snelheid voor jouw als klant doorslaggevend is, of wanneer een andere ISP net nu een leuke promotie zou starten hamerende op de combinatie snelheid en lage kosten ? Wel juist, _geen reden_. Net als in topsport is in dit soort zaken enkel belangrijk wat je _vandaag_ kan voorleggen of wat men _morgen van je kan verwachten_, niet wat je in het verleden hebt gedaan.
Dit compleet gebrek aan communicatie kost duidelijk klanten. Wonderlijk eigenlijk dat een firma in de telecomsector dit niet doorheeft.
*rant mode OFF*
Aangezien T2m/320i/my-number-one dit forum ook van dichtbij volgen en de algemene sentimenten doorsluizen naar hun oversten, leek me een beetje vuurstoken/aan de boom schudden geen slecht idee .... niet geschoten is altijd mis.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Grotendeels met je eens Kaween. Zou het daarom niet zijn dat ze nu een sterke promo hebben? Tegenover een uitstroom zal nu ook wel redelijk wat instroom zijn.
Nu denk ik wel dat de snelheidszoekers voor het grote deel bij Telenet zitten of vorig jaar reeds op het Scarletnetwerk zaten (6Mbit/s) en dat T2 daar bijgevolg minder hinder van heeft.
Nu denk ik wel dat de snelheidszoekers voor het grote deel bij Telenet zitten of vorig jaar reeds op het Scarletnetwerk zaten (6Mbit/s) en dat T2 daar bijgevolg minder hinder van heeft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Discussies, I love it !
... en over welke sterke promo gaat het dan ?
De promo die ik de laatste 2 maanden van T2 in mijn brievenbus kreeg waren puur GSM related. Geen interesse (voor mij mogen morgen alle GSM's ter wereld ontploffen, heel eerlijk !) en vergeleken met andere aanbiedingen op markt helemaal niet zo geweldig, of je zou echt moeten omvallen van de aanbieding om een gratis cheapo Nokia te kunnen krijgen. Not.
De 4mbps+1 jaar limitless loopt wel al wat langer mee als het openstellen van ADSL2, en gaat je uitflux van bestaande klanten niet tegenhouden.
Snelheidszoekers, als je zo wil noemen, _hoeven_ dus niet meer bij Telenet te gaan. Iedere ADSL2 Broba aanbieder kan diezelfde klanten nu aanspreken, behalve de _enige_ grotere provider die vandaag de dag _geen enkele ADSL2 aanbod in zijn huidige productstruktuur heeft_, zijnde Tele2. Derhalve is dit soort abo bij alle "grotere spelers" binnenkort standaard of binnen afzienbare en aangekondigde tijd beschikbaar, maar weet de T2 klant vandaag totaal niet of en wanneer dit ook voor hem/haar het geval zal zijn. En dat is het kernpunt van mijn argument, en een pijnlijke misser van T2.
Of, in voetbaltermen, T2 is koud gepakt op snelheid, al dan niet met een schijnbeweging.
... en over welke sterke promo gaat het dan ?
De promo die ik de laatste 2 maanden van T2 in mijn brievenbus kreeg waren puur GSM related. Geen interesse (voor mij mogen morgen alle GSM's ter wereld ontploffen, heel eerlijk !) en vergeleken met andere aanbiedingen op markt helemaal niet zo geweldig, of je zou echt moeten omvallen van de aanbieding om een gratis cheapo Nokia te kunnen krijgen. Not.
De 4mbps+1 jaar limitless loopt wel al wat langer mee als het openstellen van ADSL2, en gaat je uitflux van bestaande klanten niet tegenhouden.
Snelheidszoekers, als je zo wil noemen, _hoeven_ dus niet meer bij Telenet te gaan. Iedere ADSL2 Broba aanbieder kan diezelfde klanten nu aanspreken, behalve de _enige_ grotere provider die vandaag de dag _geen enkele ADSL2 aanbod in zijn huidige productstruktuur heeft_, zijnde Tele2. Derhalve is dit soort abo bij alle "grotere spelers" binnenkort standaard of binnen afzienbare en aangekondigde tijd beschikbaar, maar weet de T2 klant vandaag totaal niet of en wanneer dit ook voor hem/haar het geval zal zijn. En dat is het kernpunt van mijn argument, en een pijnlijke misser van T2.
Of, in voetbaltermen, T2 is koud gepakt op snelheid, al dan niet met een schijnbeweging.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik bedoel de Allin-promo, mobile is inderdaad niet interessant.
Waarom zouden ze moeten gewacht hebben op het openstellen van ADSL2+ ? Ze zullen waarschijnlijk al langer weten dat ze voorlopig niet aan ADSL2+ meedoen. Het zou dus niet dom zijn om deze promo als tegengewicht aan te bieden.
Ik begrijp je "probleem" met de communicatie over de toekomstige producten wel. Het zou fijn zijn om erover te kunnen dromen.
Ik denk daarentegen dat de gemiddelde T2 klant het niet de snelheid daar wel de prijs primeert. Zoals eerder gezegd, Scarlet+resellers boden vroeger meer snelheid voor minder geld (zonder telefonie). Die klanten (waar snelheid/prijs zo belangrijk zou zijn) zouden toen waarschijnlijk al overgeschakeld zijn.
Vergeet ook niet dat de prijzen van ADSL2+ niet dezelfde zijn als die voor ADSL.
Persoonlijk kan ik ermee leven dat een prijsbreker minder innovatief is.
Waarom zouden ze moeten gewacht hebben op het openstellen van ADSL2+ ? Ze zullen waarschijnlijk al langer weten dat ze voorlopig niet aan ADSL2+ meedoen. Het zou dus niet dom zijn om deze promo als tegengewicht aan te bieden.
Ik begrijp je "probleem" met de communicatie over de toekomstige producten wel. Het zou fijn zijn om erover te kunnen dromen.
Ik denk daarentegen dat de gemiddelde T2 klant het niet de snelheid daar wel de prijs primeert. Zoals eerder gezegd, Scarlet+resellers boden vroeger meer snelheid voor minder geld (zonder telefonie). Die klanten (waar snelheid/prijs zo belangrijk zou zijn) zouden toen waarschijnlijk al overgeschakeld zijn.
Vergeet ook niet dat de prijzen van ADSL2+ niet dezelfde zijn als die voor ADSL.
Persoonlijk kan ik ermee leven dat een prijsbreker minder innovatief is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... nou, je moet -om de ironie van mijn argumentatie te smaken- rekening houden met het feit dat T2 als één van de belangrijkste Olo's van het "platform" als hardste aan het hele ADSL2-over-Broba heeft zitten trekken, tenminste als je de activiteit en gesprekken hierover in de Bipt-rapporten erover naleest.
En laat het nu net _die_ speler zijn die niets meer van zich laat horen.
Zoals ik al zei, dit is gewoon een poging om wat reakties los te maken hoor, ik ben daar heel eerlijk in. Als ik niet tevreden zou zijn over T2 was ik ook al weg, merkgetrouwheid is niet echt iets voor mij, maar ook op "slechts" 4mbps is de ballans nog steeds overwegend positief.
Maar dat wil niet zeggen dat ik "niet van mijn tak mag maken en links en rechts wat tegen de schenen mag stampen" hé.
En laat het nu net _die_ speler zijn die niets meer van zich laat horen.
Zoals ik al zei, dit is gewoon een poging om wat reakties los te maken hoor, ik ben daar heel eerlijk in. Als ik niet tevreden zou zijn over T2 was ik ook al weg, merkgetrouwheid is niet echt iets voor mij, maar ook op "slechts" 4mbps is de ballans nog steeds overwegend positief.
Maar dat wil niet zeggen dat ik "niet van mijn tak mag maken en links en rechts wat tegen de schenen mag stampen" hé.
Maar de bestaande klanten mogen natuurlijk de formule behouden , waaronder deze tevreden Tele2 klant , vette snelheid en unlimited download , het leven kan toch mooi zijn320i schreef:vergeet ook niet dat Tele2 destijds (nb 2007) reeds ADSL2+ heeft aangeboden. Echter - door gekende redenen - heeft Tele2 die verkoop moeten stoppen.
Your DOWNLOAD Speed:
10362 kbps or 1295 KB/sec
an efficiency of ~86%
Your UPLOAD Speed:
708 kbps or 89 KB/sec
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... klopt. En ik gun het iedereen dat de zon schijnt, begrijp me niet verkeerd.
Maar feit is : daar hebben de "ongelukkige anderen" helemaal niets aan. En zonder tegenbericht van T2 hebben wij dus ook totaal geen enkel uitzicht op verbetering. Ik herhaal : het telt allemaal niet wat je als provider _verleden jaar_ kon aanbieden, enkel wat je vandaag kan aanbieden of wat binnen afzienbare tijd er zit aan te komen is relevant.
Ach, we zullen wel zien. Ik geef T2 tot het einde van het jaar. Indien er tegen die tijd nog niets aan zit te komen zoek ik een andere ISP. Een responstijd van 6 maanden zou voor iedere ISP haalbaar moeten zijn.
Maar feit is : daar hebben de "ongelukkige anderen" helemaal niets aan. En zonder tegenbericht van T2 hebben wij dus ook totaal geen enkel uitzicht op verbetering. Ik herhaal : het telt allemaal niet wat je als provider _verleden jaar_ kon aanbieden, enkel wat je vandaag kan aanbieden of wat binnen afzienbare tijd er zit aan te komen is relevant.
Ach, we zullen wel zien. Ik geef T2 tot het einde van het jaar. Indien er tegen die tijd nog niets aan zit te komen zoek ik een andere ISP. Een responstijd van 6 maanden zou voor iedere ISP haalbaar moeten zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Als je een beetje rondneust, zie je dat het bij de andere ISP's ook een hele hoop "ze hebben beloofd en nu zijn we een maand verder en ik heb nog niks" type posts rondgaan, met allerlei nietes-welles spelletjes over wiens schuld het nu eigenlijk is.
Ik heb indertijd een mailtje naar T2 gestuurd, en kreeg als antwoord "we zijn ermee bezig". Zit er dik in dat T2 de kat uit de boom gaat kijken en wachten tot de hele situatie landelijk min of meer in orde is, voordat ze dit systeem aanbieden.
Maar indien de T2 jongens wat meer te vertellen hebben, ik ben één en al oor.
Ik heb indertijd een mailtje naar T2 gestuurd, en kreeg als antwoord "we zijn ermee bezig". Zit er dik in dat T2 de kat uit de boom gaat kijken en wachten tot de hele situatie landelijk min of meer in orde is, voordat ze dit systeem aanbieden.
Maar indien de T2 jongens wat meer te vertellen hebben, ik ben één en al oor.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... is dat niet _exact_ hetzelfde als ik in september daar neergepoot heb ?fluppie schreef:Kaween,ik geloof dat alle ADSL providers in hetzelfde bedje ziek zijn,veel (snelheids) beloftes, maar geen resultaten tot nog toe,niet alleen bij Tele2,ook zeker bij Scarlet ze.
Ik zal er nog een schepje bovenop doen : zou me niet verwonderen dat tegen de tijd dat ADSL2+ min-of-meer gemeengoed is geworden (rekening houdende met de technische beperkingen en de blijkbaar zeer hoge lijnkwaliteitseisen die BGC stelt voor hun ADSL2+ Broba aanbod) het "VDSL2 Broba" proposal al door de kerk is, waardoor het hele spel weer opnieuw kan beginnen.
Heb me er inmiddels een beetje bij neergelegd.
- Dfrog
- Elite Poster
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
- Locatie: Beerse
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
kwijl kwijlispwatch schreef:Op 21/10/2008 aanvraag gedaan tele2 pure adsl 4mb , vandaag ga ik via mijntele2 even kijken en wat zie ik :
Bandbreedte: 12288/1024
Status: INACTIVE
Aangevraagd op: 21/10/2008
Leuk vooruitzicht.
Je zal op het eigen netwerk van Tele2 zitten, dat is het "Pure"-gamma. Dat is inderdaad een netwerk waar Tele2 reeds vroeger een poging heeft gedaan om 12Mbits aan te bieden.ispwatch schreef:Op 21/10/2008 aanvraag gedaan tele2 pure adsl 4mb , vandaag ga ik via mijntele2 even kijken en wat zie ik :
Bandbreedte: 12288/1024
Status: INACTIVE
Aangevraagd op: 21/10/2008
Leuk vooruitzicht.
Ik denk dat uw situatie ietsjes anders is dan de meerderheid van de mogelijk aansluitbare klanten die dan hopen op een 12Mbits lijntje via het Belgacom netwerk