ik heb cityconnect aangevraagd

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
outline
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 sep 2006, 16:27

ik heb een speedtouch ST536 kan ik deze ook gebruiken met mijn cityconnect en kan ik ook de volle snelheid met deze halen of moet ik een nieuwe modem kopen? voor de volle snelheid te kunnen halen?
Of kan ik een firmware upgrade doen tot ik deze wel kan gebruiken?


groetjes outline
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

elke versie is het?
aan de onderkant staat dat normaal
V6 kan annex m aan:
:adsl debug multimode config=g992.5_AnnexA+g992.5_AnnexM­ ­
:adsl debug multimode
:saveall
outline
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 sep 2006, 16:27

Product Name: ST536
Serial Number: CP0632ET5SU
Software Release: 6.2.15.5
Software Variant: AA
Boot Loader Version: 1.0.6
Product Code: 3594265A
Board Name: BANT-V


dit staat in de config van de router

Link Information

Uptime: 0 days, 22:25:17
Modulation: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 512 / 4.640
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 0,00 / 0,00
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 16,0 / 31,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 22,0 / 16,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 80
HEC Errors (Up/Down): 0 / 18
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

aan de onderkant staat
v5 of v6 of mss niets..
als het 'niets' is is het wrs 1 2 3 ...
outline
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 sep 2006, 16:27

icekiller2k6 schreef:aan de onderkant staat
v5 of v6 of mss niets..
als het 'niets' is is het wrs 1 2 3 ...



er staat 536v6 heb het eindelijk gevonden
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

dan kun je annex m doen..
of je max haatl ga je enkel te weten komen nadat je dat gedaan hebt..


hoe ver ben je van de centrale?
outline
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 sep 2006, 16:27

afstand weet ik niet juist maar ik haal nu constant 480kb/sec binnnen dus het maximum wa ik kan halen hé

maar hoe moet ik die op annex m zetten? iemand tutorial van of een beetje meer uitleg dat ik dit kan doen?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

3 840 kbps...

Heb je toevallig lijnwaarden bij de hand of toch niet ergens een afstand?
(Had je vroeger adsl of kabel?)
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Ik denk dat je nog niet op cityconnect staat

Modulation: G.992.1 annex A


lijkt mij eerder nog steeds standaard ADSL
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
bobsys
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 mei 2008, 17:00

icekiller2k6 schreef:elke versie is het?
aan de onderkant staat dat normaal
V6 kan annex m aan:
:adsl debug multimode config=g992.5_AnnexA+g992.5_AnnexM­ ­
:adsl debug multimode
:saveall


Hallo icekiller

Blijkbaar weet jij heel wat van de ST536. Heb sinds gisteren Cityconnect op mijn kot in Leuven en heb een ST536 V6. Afstand tot de Vismarkt waar de DSLAM staat is 590 meter.
Origineel was de modem cripple ware van Belgacom maar heb hem zelf vorig jaar naar laatste firmware geflashed omdat ik toen Eleven als provider had . Eleven is echter failliet gegaan vandaar Dommel. Ik had bij eleven 18 mb/sec down maar nu slechts 12 mb/s. Komt waarschijnlijk omdat de router slecht is ingesteld. Ik kan via de html interface alleen in bridge mode of routed PPP schakelen. routed PPP vraagt paswoord dus werkt niet. In bridge heb ik wel ADSL maar nu staat het routergedeelte uit. Mijn PC krijgt daarom mijn public IP en ik kan dus maar 1 IP krijgen terwijl er meerdere PC's dienen aangesloten worden via een switch die achter de ST536 staat. Ik zou dus 2 dingen willen bereiken namelijk ten eerste het ding in Annex M zetten (omdat cityconnect 3 mb/s upload zou moeten kunnen) en ten tweede zou hij moeten routen waarvoor ik het juiste protocol zou moeten kunnen zetten. Cityconnect gebruikt namelijk rfc2684, vpi 8/35 , ip = DHCP en encapsulation llc. Dan zou een login en pw niet nodig zijn. Maar.... hoe doe ik dat allemaal via de command prompt want via de GUI kan dat allemaal niet???
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

bobsys schreef:
icekiller2k6 schreef:elke versie is het?
aan de onderkant staat dat normaal
V6 kan annex m aan:
:adsl debug multimode config=g992.5_AnnexA+g992.5_AnnexM­ ­
:adsl debug multimode
:saveall


Hallo icekiller

Blijkbaar weet jij heel wat van de ST536. Heb sinds gisteren Cityconnect op mijn kot in Leuven en heb een ST536 V6. Afstand tot de Vismarkt waar de DSLAM staat is 590 meter.
Origineel was de modem cripple ware van Belgacom maar heb hem zelf vorig jaar naar laatste firmware geflashed omdat ik toen Eleven als provider had . Eleven is echter failliet gegaan vandaar Dommel. Ik had bij eleven 18 mb/sec down maar nu slechts 12 mb/s. Komt waarschijnlijk omdat de router slecht is ingesteld. Ik kan via de html interface alleen in bridge mode of routed PPP schakelen. routed PPP vraagt paswoord dus werkt niet. In bridge heb ik wel ADSL maar nu staat het routergedeelte uit. Mijn PC krijgt daarom mijn public IP en ik kan dus maar 1 IP krijgen terwijl er meerdere PC's dienen aangesloten worden via een switch die achter de ST536 staat. Ik zou dus 2 dingen willen bereiken namelijk ten eerste het ding in Annex M zetten (omdat cityconnect 3 mb/s upload zou moeten kunnen) en ten tweede zou hij moeten routen waarvoor ik het juiste protocol zou moeten kunnen zetten. Cityconnect gebruikt namelijk rfc2684, vpi 8/35 , ip = DHCP en encapsulation llc. Dan zou een login en pw niet nodig zijn. Maar.... hoe doe ik dat allemaal via de command prompt want via de GUI kan dat allemaal niet???


Ik heb ook slechte ervaringen met speedtouch modems en cityconnect. Toch tenminste wat synchronisatienegotiatie betreft. Mijn speedtouch 516 synchroniseerde slechts op 12 Mbit en hoe ik ook lag te prutsen met CLI commando's en andere firmwares, dat ding wou niet hoger.

Sinds ik de - door velen hier verguisde - officiële Siemens homeconnect router heb, heb ik synchronisatie rond de 16 Mbit.

Disclaimer: hiermee wil ik niet zeggen dat de speedtouch modem crap is, maar wel dat de combo speedtouch - cityconnect blijkbaar niet goed marcheert.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”