Installatiekost battery pack - Boerenbedrog?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
stevenv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2007, 12:51
Locatie: Gent
Contacteer:

Hallo,

Zonet heb ik een conversatie gehad met een Telenet installateur. Deze komt binnenkort voor de installatie van Telenet telefonie (vervanging van Internet modem die hier niet op voorzien is)

Aangezien er een alarm installatie aan de telefoon modem zal hangen heb ik gevraagd naar een battery pack. Volgens de installateur was dit 25 EUR extra. Geen probleem.

De installateur broebelde ook iets dat het type installatie dan naar Comfort Plus gewijzigd moest worden. Na dit even verder op Internet nagekeken te hebben blijkt deze echter ook 50 EUR te kosten in tegenstelling tot de gratis Comfort installatie.

Heb ik me dus laten vangen en zal die set batterijen dus 75 EUR (25 + 50) kosten in plaats van de 25 EUR die me is voorgespiegeld?

Kabels moeten er voor de rest niet getrokken of weggewerkt worden, en evenmin PCs geinstalleerd, dus daarvoor heb ik geen Comfort plus installatie nodig.

Steven
Laatst gewijzigd door stevenv 21 okt 2008, 13:31, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

stevenv schreef:De installateur broebelde ook iets dat het type installatie dan naar Comfort Plus gewijzigd moest worden. Na dit even verder op Internet nagekeken te hebben blijkt deze echter ook 50 EUR te kosten in tegenstelling tot de gratis Comfort installatie.


Dit is toch geen installatie... het is TN die gewoon noodzakelijk onderhoud komt doen op z'n apparatuur. Ik zie dan ook niet in waarom je "installatie" zou moeten betalen (bij mij heeft men een goed half jaar geleden ook de telefonie modem vervangen... gratis).
stevenv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2007, 12:51
Locatie: Gent
Contacteer:

De telefonie is nieuw ... Tot nu toe had ik enkel internet. Dus in zekere zin is er wel sprake van een installatie ...
stevenv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2007, 12:51
Locatie: Gent
Contacteer:

Ik heb daarjuist nog even met Telenet gebeld.

Hier komt het toppunt: Bij Telenet weten ze het zelf niet! De vriendelijke man aan de lijn was wel zeer behulpzaam, maar kon me geen antwoord geven.

Hij wist me wel te vertellen dat ze achter mijn rug inderdaad een comfort plus installatie hebben aangesmeerd, en dat die inderdaad als dusdanig betaald zal moeten worden.

De batterij zal me dus in totaal geen 25 EUR maar 75 EUR kosten.

Wat een boerenbedrog!

Waarschijnlijk kan ik al niet meer terug, maar ik heb echt wel zin om Telenet hier met zijn klikken en zijn klakken buiten te gooien. Er valt gewoon niet met die mensen te communiceren (zie vorige posts i.v.m. de omschakeling naar een Shake)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

PM Charlotte eens met een link naar deze topic.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:PM Charlotte eens met een link naar deze topic.


Charlotte kan beter haar bed op de "knoeidesk" zetten daar :lol:
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Volgens mij moet je geen comfort+ installatie hebben als je een battery pack wilt... Ik zou niet weten waar die tech dat gehaald heeft :?

Jij hebt dat niet gevraagd (enkel het battery pack) dus in feite kan je dreigen af te zien van de aankoop.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Wat is trouwens het verschil tussen een Comfort-installatie en
Comfort Plus-installatie voor telefonie ?

Steken ze dan je telefoonstekkertje in je modem ?
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

r2504 schreef:Wat is trouwens het verschil tussen een Comfort-installatie en
Comfort Plus-installatie voor telefonie ?

Steken ze dan je telefoonstekkertje in je modem ?
Ongeveer, ik denk bij een gewone installatie dat ze u da kabels geven en dat ze voor de plus installatie ook alles mooi installeren qua binnenhousbekabeling.

Binnehousbekabeling is normaal voor de klant en om de technieker die te laten doen is een extra dienst gelovek.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 maa 2008, 00:34
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

|T-J| schreef:
r2504 schreef:Wat is trouwens het verschil tussen een Comfort-installatie en
Comfort Plus-installatie voor telefonie ?

Steken ze dan je telefoonstekkertje in je modem ?
Ongeveer, ik denk bij een gewone installatie dat ze u da kabels geven en dat ze voor de plus installatie ook alles mooi installeren qua binnenhousbekabeling.

Binnehousbekabeling is normaal voor de klant en om de technieker die te laten doen is een extra dienst gelovek.

Zo is het.
Bij een comfort wordt de telefoon bijgevolg meestal gewoon verplaatst naar de plaats waar de modem staat.
Bij een comfort+ neemt de tech de ganse binnenhuisbekabeling over waardoor de telefoon kan blijven staan waar die stond.
Afbeelding
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:37

comfort installatie = u verplaatst het telefoon toestel naar de modem of technieker geeft u een utp kabel met aan weerszijden een rj11, of u deze wegwerkt en hoe is voor de klant zelf

comfort+ installatie = klant neemt de huidige binnenbekabeling over indien mogelijk, of plaatst een kabel + 5polige opbouwdoos op de plaats waar u dit wenst

om op uw vraag terug te komen
neen, met een battery pack bent u niet verplicht van ook een comfort+ installatie te nemen, weet dan wel dat u dan ook zelf de telenet telefoonlijn moet aansluiten op uw alarmcentrale ( niet zo moeilijk indien de installateur v/h het alarm het een beetje deftig hebben aangesloten, ttz blauw/wit, blauw van de telenet modem op de plaats waar ervoor uw bgc kabel aangesloten was)
stevenv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 dec 2007, 12:51
Locatie: Gent
Contacteer:

Even het vervolg op dit verhaal vertellen.

Omdat ik toch niet tevreden was met de gang van zaken ben ik bij de helpdesk blijven aandringen om een deftig antwoord te krijgen.

Een eerste keer de volledige uitleg. De eerste persoon kon mij niet helpen. Dat was een zaak voor de administratie zei hij. Doorgeschakeld.

Een tweede keer de volledige uitleg. Nee meneer, dat is geen zaak voor ons. U moet bij de technische dienst zijn. Doorgeschakeld.

Een derde keer de volledige uitleg. Sorry meneer, ik kan u niet helpen, maar ik schakel u door naar de persoon die u zeker zel kan helpen. Doorgeschakeld.

Terug naar de administratie, met een vierde keer de volledige uitleg. En haleluja, eindelijk iemand die van pakaan was! Jammer genoeg kon dit pas na 90 minuten (!) aan de telefoon (een GSM dan nog wel).

Zij wist me te vertellen dat de hele zaak effectief verkeerd is aangepakt. Ze heeft het ganse boeltje, inclusief de Comfort+ installatie geannulleerd en opnieuw aangemaakt met Comfort installatie. Toen ze een probleempje had met het computersysteem beloofde ze 's anderendaags terug te bellen, en dan denk je natuurlijk "die horen we niet meer terug", maar effectief, ze heeft terug gebeld met de bevestiging dat alles in orde was. Een dikke pluim voor Kristien van de administratie!

Hopelijk is nu eind goed al goed, al kijk ik wel met angst uit naar de eerste factuur.

Steven
¤0paddy0¤
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2007, 13:48

Zo zie je, met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld kom je er :p

Enfin, ik ben blij voor je dat de zaak uitgeklaard is. Gelukkig
zijn er toch nog een paar werknemers bij telenet die weten
waar ze me bezig zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”