Hello,
Ik ben nog niet zo heel lang bij Dommel en heb momenteel een Homeconnect abonnement.
Nu vroeg ik me af hoe en waar ik terecht kan als gebruiker om een .be domeinnaam en webhosting op te starten. Dit zit wel inbegrepen in het abonnement, maar heb daar nog geen toegang voor gevonden.
Iemand die meer weet en mij kan helpen.
Thx
Homeconnect: website & hosting
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
En dan vanonder naar extra gaan als ik me niet vergis
Ik heb eerst webruimte aangevraagd (mijnkeuze.dommel.be) was actief na 10 min. Je kan je gegevens (ftpserver, inlog en passwoord) aflezen in hetzelfde tabblad.
Daarna .be aangevraagd (zelfde tabblad) is actief na x-aantal uren.
Je moet ook opgeven naar welk extern e-mail adres mails naar [email protected] moeten worden geforward.
Standaard verwijst je domeinnaam naar je webruimte die je hebt aangemaakt bij dommel. In het CRM pannel (https://crm.schedom-europe.net/)l kan je dat allemaal veranderen.
Ik heb eerst webruimte aangevraagd (mijnkeuze.dommel.be) was actief na 10 min. Je kan je gegevens (ftpserver, inlog en passwoord) aflezen in hetzelfde tabblad.
Daarna .be aangevraagd (zelfde tabblad) is actief na x-aantal uren.
Je moet ook opgeven naar welk extern e-mail adres mails naar [email protected] moeten worden geforward.
Standaard verwijst je domeinnaam naar je webruimte die je hebt aangemaakt bij dommel. In het CRM pannel (https://crm.schedom-europe.net/)l kan je dat allemaal veranderen.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Zit waarschijnlijk in volgende release.frado schreef:nog altijd geen fix voor je domeinnaam aan te vragen, als je eerst je hosting aanvroeg?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
srry maar weet jij eens waar ze het over hebben?Stormlord schreef:Ja, dat zit al MAANDEN "wellicht in de volgende release" - puur bedrog als je 't mij vraagt.
domein naam registeren gaat!
je moet enkel webspace EN domeinnaam tegelijk activeren!! dat is de ENIGSTE voorwaarden.
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
ja je kan zelfs een domeinnaam registeren die niet van jou is. heb ik dus voor (zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21034). ticket verstuurd en nog geen reactie. werkt dus van geen kanten!
-
- Plus Member
die domeinnaam coenen.be is al sinds 24 april 2007 geregistreerd door de TSC Communication Group (zie www.dns.be) voor de website www.belgiumhousing.be.
Het is niet omdat jouw naam coenen is dat jij automatisch recht zou hebben op www.coenen.be. Voor betwisting over een domeinnaam moet je niet bij dommel zijn maar bij www.dns.be
Het is niet omdat jouw naam coenen is dat jij automatisch recht zou hebben op www.coenen.be. Voor betwisting over een domeinnaam moet je niet bij dommel zijn maar bij www.dns.be
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
het zou natuurlijk niet mogelijk mogen zijn van een domeinnaam in te geven die niet vrij is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- darkzero
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
het is niet aan mij om op te zoeken of die domeinnaam nog vrij is.
als die al ingenomen is, dan leg ik mij daarbij neer en dan maak ik daar verder geen probleem over hoor.
wat wel mijn probleem is: ik heb die dus aangevraagd via de homelink en nu blijkt die bezet. natuurlijk geen enkele mogelijkheid om dit ongedaan te maken of een andere te kiezen... dat is mijn probleem!
als die al ingenomen is, dan leg ik mij daarbij neer en dan maak ik daar verder geen probleem over hoor.
wat wel mijn probleem is: ik heb die dus aangevraagd via de homelink en nu blijkt die bezet. natuurlijk geen enkele mogelijkheid om dit ongedaan te maken of een andere te kiezen... dat is mijn probleem!
-
- Elite Poster
aha.. en als jij vb een domein hebt bij bedrijf X en dit wilt overzetten naar dommel omdat dit gratis is? dan is dit domein toch ook niet vrij?darkzero schreef:het is niet aan mij om op te zoeken of die domeinnaam nog vrij is.
- silentkiller
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 26 keer
Dan kies je normaal gezien voor 'bestaand domein overzetten'.icekiller2k6 schreef:aha.. en als jij vb een domein hebt bij bedrijf X en dit wilt overzetten naar dommel omdat dit gratis is? dan is dit domein toch ook niet vrij?darkzero schreef:het is niet aan mij om op te zoeken of die domeinnaam nog vrij is.
Ze hadden er makkelijk een check kunnen insteken of het domein nog beschikbaar is (in geval je kiest voor 'nieuwe domeinnaam registreren')
-
- Plus Member
- Contacteer:
Best is toch eerst zelf een domeicheck te doen. Ik weet het ,het zou automatisch moeten gebeuren. Maar ik zou het doen om alle miserie achteraf te vermijden.