hallo,ik heb mijn telefoon abonnement sinds 1 mei opgezegd en nooit meer iets van belgacom gehoord of ontvangen tot 9 of 10 OKTOBER(weet het niet zeker daar ik voor een verlengd weekend weg was),maandag morgen 13 oktober zat er een laatste aanmaning tot betalen in de brievenbus( bedrag 15,29 euro),ik heb mijn laatste fakturen nagekeken en dat zou kunnen kloppen(van 15 april tot 1 mei),dus ik heb dezelfde dag nog betaald,woensdag 15/10 krijg ik een brief van een gerechtsdeurwaarder ,te betalen 109,91 euro ,voor deze faktuur,te betalen binnen de 8 dagen,ik heb onmiddelijk naar belgacom gebeld en daar erkent men dat de faktuur betaald is maar dat zij hier niets aan kunnen doen,ook heb ik dezelfde nog nog een e-mail gestuurd naar de deurwaarder(zonder antwoord),op 16/10 heb ik een fax gestuurd naar hun met mijn hele uitleg,op 21/10 krijg ik terug een brief van de deurwaarder ,gedateerd op 15/10 dus nog voor ik hun die fax heb gestuurd dat ik nu het bedrag aan belgacom niet meer hoef te betalen maar hun kosten 38 euro!!
wie kan mij raad geven wat ik best kan doen want ik vind dit gewoon niet kunnen !!belgacom met miljoenen euro s per dag aan reclame op tv en tijdschriften en de kleine man is alweer de sigaar
vgr joe
faktuur belgacom
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Wauw, ben gestopt met lezen na de 2de zin. straks als ik wat meer tijd/goesting heb om dit te ontleden zal ik een beter antwoord kunnen neerpennen.
Ooit al gehoord van interpunctie, of nog eenvoudiger: "normale zinsbouw" ?
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
En nu ff on-topic.
Het *lijkt* mij dat het aangestelde incassobureau hier verkeerd is geweest door veel te laat te reageren. Hierdoor heeft belgacom de zaak laten vallen, maar had het incassobureau al wel een gerechtsdeurwaarder ingehuurd (bekende strong-arm techniek).
Ik denk dat he incassobureau dan ook probeert jou te laten opdraaien voor de kosten. Ik zou deze dus weigeren om te betalen aangezien jij de betalingen op tijd uitgevoerd hebt. Eventueel neem je eens contact op met de aangestelde deurwaarder.
Mvg,
Sasuke
Het *lijkt* mij dat het aangestelde incassobureau hier verkeerd is geweest door veel te laat te reageren. Hierdoor heeft belgacom de zaak laten vallen, maar had het incassobureau al wel een gerechtsdeurwaarder ingehuurd (bekende strong-arm techniek).
Ik denk dat he incassobureau dan ook probeert jou te laten opdraaien voor de kosten. Ik zou deze dus weigeren om te betalen aangezien jij de betalingen op tijd uitgevoerd hebt. Eventueel neem je eens contact op met de aangestelde deurwaarder.
Mvg,
Sasuke
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Gewoon laten weten dat ze hun kosten moeten regelen met Belgacom... jij hebt een bewijs dat de betaling is gedaan op 13 oktober (stond er op die laatste aanmaning een uiterste betaaldatum ?). Als de deurwaarder niet correct afstemt met Belgacom is dat zijn probleem, en moet hij eventuele kosten maar verhalen op BGC.joe-joe schreef:heb ik vanmiddag gedaan,en kreeg deze keer wel e-mail terug dat ik hun kosten moet betalen voor 25/10
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Wel grappig, na het lezen van de tweede zin, las ik uw reactieSasuke schreef:Wauw, ben gestopt met lezen na de 2de zin. straks als ik wat meer tijd/goesting heb om dit te ontleden zal ik een beter antwoord kunnen neerpennen.
Grtz,
Sasuke

Nee, af en toe eens een punt "." gebruiken of een enter zou veel doen.
Komt hier toevallig goed van pas,ik heb toevallig een ingebrekestelling van een deurwaarder gekregen waarbij hij vraagt te betalen
Hoofdsom ,: 132€
Intrest ,: 48€
Inningskosten,:62€
Betreft een factuur van Mobistar gedateerd,:29/4/2003.
'k heb gebeld naar Mobistar,die vonden er niks van en ik moest vragen aan de deurwaarder naar het referentienummer van het dossier voor ze me konden helpen.
Gedaan en moeten horen dat het dossier sinds 2004 in handen is van de deurwaarder.
Ik stel me hierbij ook de vraag of het normaal is dat een gerechtsdeurwaarder zolang(bijna 5 jaar)wacht om een ingebreking in dienst van derden aan te bieden.
Het komt over alsof hij moedwillig zolang wacht,om de de hoge intresten nadien in z'n zakken te kunnen steken.
Reken maar uit,als je zo een enkele duizenden dossiers in handen hebt.
Ik ga het hem in ieder geval eens vragen en ben curieus naar zijn antwoord.
Voor de inningskosten mag hij naar de opdrachtgever,want die kon mij voor die prijs gedurende die jaren véél aanmaningen sturen en zouden al lang betaald geweest zijn als ze mij hadden aangeschreven inplaats van een bijna 5 jaar wachtende deurwaarder
Als sommige deurwaarders zich aangetrokken voelen om hun collega te verantwoorden,Uw comment word in dank aanvaard.
Hoofdsom ,: 132€
Intrest ,: 48€
Inningskosten,:62€
Betreft een factuur van Mobistar gedateerd,:29/4/2003.
'k heb gebeld naar Mobistar,die vonden er niks van en ik moest vragen aan de deurwaarder naar het referentienummer van het dossier voor ze me konden helpen.
Gedaan en moeten horen dat het dossier sinds 2004 in handen is van de deurwaarder.
Ik stel me hierbij ook de vraag of het normaal is dat een gerechtsdeurwaarder zolang(bijna 5 jaar)wacht om een ingebreking in dienst van derden aan te bieden.
Het komt over alsof hij moedwillig zolang wacht,om de de hoge intresten nadien in z'n zakken te kunnen steken.
Reken maar uit,als je zo een enkele duizenden dossiers in handen hebt.
Ik ga het hem in ieder geval eens vragen en ben curieus naar zijn antwoord.
Voor de inningskosten mag hij naar de opdrachtgever,want die kon mij voor die prijs gedurende die jaren véél aanmaningen sturen en zouden al lang betaald geweest zijn als ze mij hadden aangeschreven inplaats van een bijna 5 jaar wachtende deurwaarder
Als sommige deurwaarders zich aangetrokken voelen om hun collega te verantwoorden,Uw comment word in dank aanvaard.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =

- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Heb je deze factuur met het bedrag dat je vermeld in je bezit?ceurrrix schreef:Komt hier toevallig goed van pas,ik heb toevallig een ingebrekestelling van een deurwaarder gekregen waarbij hij vraagt te betalen...
Zo ja, betalen! Zo niet, een kopie vragen aan Mobistar via het info/dossiernummer van de deurwaarder en alsnog betalen zonder de deurwaarderskosten en dergelijke OP de rekening van Mobistar vermeld op de originele(/kopie v/d) factuur.
Verjaringstermijn
In principe tien jaar. Nogal wat mensen denken dat een factuur na één jaar verjaard is en dat ze dan niet meer moeten betalen. Maar dat is evenwel zelden het geval. Als algemene regel geldt immers dat de meeste facturen tussen zelfstandigen na verloop van tien jaar verjaren.
Vanwaar het misverstand ? Ook in de relatie handelaar-particulier is de algemene verjaringstermijn tien jaar. Slechts in heel uitzonderlijke gevallen geldt daar evenwel een verjaringstermijn (eigenlijk een "vermoeden van betaling") van één jaar. Maar het gaat dan echt om uitzonderlijke gevallen waar normaal gezien niet gefactureerd wordt, zoals bv. verkopen door de melkboer, bakker, visboer of groenteboer. Een particulier die bv. na drie jaar nog een factuur van zijn aannemer krijgt zal dus wel nog moeten betalen. Maar soms is de verjaringstermijn een stuk korter dan tien jaar. We overlopen de belangrijkste gevallen.
Soms vijf jaar. In een aantal specifieke gevallen heeft de wetgever evenwel een kortere verjaringstermijn voorzien van vijf jaar. Dat is het geval voor advocaten en deskundigen. Om hun ereloon op te eisen hebben advocaten immers slechts vijf jaar de tijd vanaf de beëindiging van hun taak.
Soms één jaar of nog minder. Een heel belangrijke uitzondering in de praktijk is de indexering van de huur. Een verhuurder die vergeet te indexeren kan slechts één jaar teruggaan voor het indexeren van de huur. Gaat het om zgn. woninghuur (de huurder is er o.a. gedomicilieerd), dan bedraagt deze termijn zelfs maar drie maanden. Ook voor de horeca (hotels, restaurants, cafés) geldt een bijzonder korte termijn van zes maanden. Die termijn van zes maanden geldt evenwel niet voor alcoholische dranken waarvoor men totaal niets meer kan opeisen zodra de klant de zaak heeft verlaten.
Let op ! Als u naar de rechtbank moet binnen de verjaringstermijn (u wordt dus gedagvaard), dan begint de verjaring weer helemaal vanaf nul te lopen.
Daarnaast voorziet het burgerlijk wetboek een reeks kortere verjaartermijnen, waaronder:
* 6 maanden voor hotel- en restaurantrekeningen;
* 1 jaar voor deurwaarderskosten;
* 2 jaar voor medische kosten;
* 5 jaar voor advocaatkosten.
Dat is de bedoeling.
Mobistar houd zijn facturen maar 1 jaar bij.
Ik heb een kopie van de factuur dan maar opgevraagd bij de aangeklaagde deurwaarder,
met de bedoeling ze te betalen,de rest bekijk ik na antwoord van de beschuldigde.
Mobistar houd zijn facturen maar 1 jaar bij.
Ik heb een kopie van de factuur dan maar opgevraagd bij de aangeklaagde deurwaarder,
met de bedoeling ze te betalen,de rest bekijk ik na antwoord van de beschuldigde.

Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!