Dreambox SNR

Alles over TV via satelliet
Plaats reactie
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer
Provider

Hey ik heb nog een paar vraagskes, ik heb een dreambox pvr600 mijn SNR staat op ong op 87% met 0% BER. Maar als het te hard begint te regenen (meestal vlak voor de bui). Valt de SNR terug naar 79-80%

Moet ik de SNR nog hoger proberen krijgen of wat kan ik hier aan doen?

Als ik over het netwerk naar de DB kopieer, krijg ik maar een doorvoer van 3MB/s is dat niet aan de lage kant?

Kan ik makkelijk zien hoeveel procent de CPU van de DB belast is op de DB zelf?

Alvast bedankt
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Als je schotel/LNB's perfect afgericht zijn zal je je SNR niet meer kunnen verhogen denk ik. Het is normaal dat je bij slecht weer een terugval hebt.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Op welke zender heb je deze SNR? Hoe groot is je schotel? Mijn schotel (visiosat bisat) is 80 op 60 en daarbij heb ik een SNR van ongeveer 94-95% (mooi weer) op een DM600 op de vlaamse zenders. De load van je box kan je zien door te telnetten naar de box en het programma 'top' opstarten.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer
Provider

triax schotel 60 cm

http://www.techplaza.nl/catalog/product ... 51ebded2bb

Ongeveer dezelfde waardes(op 1%na) op BVN, tvvlaanderen en canaaldigitaal transponder.

Cpu load kan ik idd via telnet zien :)
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer
Provider

Block schreef:triax schotel 60 cm

http://www.techplaza.nl/catalog/product ... 51ebded2bb

Ongeveer dezelfde waardes(op 1%na) op BVN, tvvlaanderen en canaaldigitaal transponder.

Cpu load kan ik idd via telnet zien :)
Iets te klein he, met een 80schotel(4 lnb's) meestal 97-98% A1,+90% A2+hotbird,A3 +93%.

afstellen doe je best met adin's satfinder plugign (als je een dreambox hebt), is zeer kritisch.

cpu load e.d. vind je onder plugins sysinfo (bij pli).

Als ik over het netwerk naar de DB kopieer, krijg ik maar een doorvoer van 3MB/s is dat niet aan de lage kant?=>is normaal, kan wel getweaked worden.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:
Provider

Bij mij komen de posten van het TV Vlaanderen pakket binnen met een SNR van 96%.
Schotel is een WaveField T90.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”