Een paar posts hierboven, klikJames. schreef: Wat was de vorige configuratie van je gehele netwerk? Kan je soms dommel adsl binnenkrijgen op hetzelfde koperpaar als waarop je belgacomTV adsl signaal krijgt? Ik zou denken van niet, maar toch maar even vragen.
BelgacomTV met dommel internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- James.
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 34 keer
(dat ik daarover heb gekenen, oepsMaglor schreef:Een paar posts hierboven, klikJames. schreef: Wat was de vorige configuratie van je gehele netwerk? Kan je soms dommel adsl binnenkrijgen op hetzelfde koperpaar als waarop je belgacomTV adsl signaal krijgt? Ik zou denken van niet, maar toch maar even vragen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Dus ik versta het op deze manier:
1e koperpaar: Belgacom Digitale TV + ADSL GO (ipv vroeger Discovery)
2e koperpaar: Dommel adsl + discovery
Is dit juist?
Het straffe bij mij is dus nog steeds dat de vriendelijke, vrouwelijke vrerkoopster (we moeten ons houden aan de mooie alliteratie) zei dat we thuis (huidige situatie: 1e koperpaar: belgacom classic telefoonabo + dommel adsl, 2e koperpaar: ongebruikt) zonder een extra abonnement gewoon Belgacom Digitale TV kunnen ontvangen. Er lijkt me dus iets niet pluis. Ik bleef het herhalen aan de vrouw, maar zij beweerde dus echt van niet. Raar.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Wacht maar tot plots je dommel signaal weg isJames. schreef:Er lijkt me dus iets niet pluis.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- James.
- Premium Member
Mevrouw aan de lijn was weldegelijk bewust over mijn bezit van een adsl abonnement bij dommel, dus ik hoop dat ik zoiets niet zal meemaken.r2504 schreef:Wacht maar tot plots je dommel signaal weg isJames. schreef:Er lijkt me dus iets niet pluis.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
De config zoals je ze hierboven beschrijft klopt. Het is echt onmogelijk om zowel dommel als Belgacom TV op één tel lijn te hebben.James. schreef:(dat ik daarover heb gekenen, oepsMaglor schreef:Een paar posts hierboven, klikJames. schreef: Wat was de vorige configuratie van je gehele netwerk? Kan je soms dommel adsl binnenkrijgen op hetzelfde koperpaar als waarop je belgacomTV adsl signaal krijgt? Ik zou denken van niet, maar toch maar even vragen.)
Is dit juist?
Het straffe bij mij is dus nog steeds dat de vriendelijke, vrouwelijke vrerkoopster (we moeten ons houden aan de mooie alliteratie) zei dat we thuis (huidige situatie: 1e koperpaar: belgacom classic telefoonabo + dommel adsl, 2e koperpaar: ongebruikt) zonder een extra abonnement gewoon Belgacom Digitale TV kunnen ontvangen. Er lijkt me dus iets niet pluis. Ik bleef het herhalen aan de vrouw, maar zij beweerde dus echt van niet. Raar.
Als het dan toch zou lukken, want ze zijn zoooooo ongelooflijk zeker van zichzelf bij Belgacom, dan hebben ze ons nogal een tijdje serieus iets zitten voorliegen. Nu, de internet verbinding en BGC-TV, lopen die eigenlijk gescheiden van elkaar? Ik weet dat alles over 2 IP adressen loopt maar is dit dan ook connectief onafhankelijk?r2504 schreef:Wacht maar tot plots je dommel signaal weg isJames. schreef:Er lijkt me dus iets niet pluis.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Geen flauw idee van. Als je belgacom tv wilt zonder vaste lijn, krijg je toch een adsl identificatienr (is eigenlijk een tel. nr.). Als je dan dommel wilt, ga je dat telefoonnummer (id nummer) nooit kunnen ingeven als telefoonnr voor connectie bij dommel, omdat dat al in gebruik is ... Je kunt proberen he, als 't zou lukken des te beter, maar ik vrees dat het niet zal gaan ...andy-dsl schreef:Als het dan toch zou lukken, want ze zijn zoooooo ongelooflijk zeker van zichzelf bij Belgacom, dan hebben ze ons nogal een tijdje serieus iets zitten voorliegen. Nu, de internet verbinding en BGC-TV, lopen die eigenlijk gescheiden van elkaar? Ik weet dat alles over 2 IP adressen loopt maar is dit dan ook connectief onafhankelijk?r2504 schreef:Wacht maar tot plots je dommel signaal weg isJames. schreef:Er lijkt me dus iets niet pluis.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Technisch kan het... maar weet alléén 200% zeker dat ze het niet zullen doen.andy-dsl schreef:Als het dan toch zou lukken, want ze zijn zoooooo ongelooflijk zeker van zichzelf bij Belgacom
Nee, over een ADSL verbinding gaat eigenlijk maar één "TCP/IP verbinding". Uiteindelijk gaat internet over een andere VLAN dan TV (en is het dus technisch ook perfect mogelijk van de "feed" van die VLAN van elders te nemen).andy-dsl schreef:Nu, de internet verbinding en BGC-TV, lopen die eigenlijk gescheiden van elkaar?
Dat dacht ik ook ja. Zonde eigenlijk. Ongelooflijk zonde.r2504 schreef:Technisch kan het... maar weet alléén 200% zeker dat ze het niet zullen doen.
Aha, ok. Thnx.r2504 schreef:Nee, over een ADSL verbinding gaat eigenlijk maar één "TCP/IP verbinding". Uiteindelijk gaat internet over een andere VLAN dan TV (en is het dus technisch ook perfect mogelijk van de "feed" van die VLAN van elders te nemen).
- James.
- Premium Member
Er is een brief van Belgacom toegekomen waarin staat:
"U hebt gekozen voor een Belgacom TV abonnement zonder breedband internetverbinding. Indien u toch over een internet abonnement bij Belgacom of een andere provider beschikt, hou er dan rekening mee dat deze zal afgesloten worden van zodra Belgacom TV geactiveerd wordt.
[...]
Belgacom TV-identificatie: <telefoonnummer van de huidig gebruikte lijn waarop we dommel adsl ontvangen>"
Nu denk ik: wat de neuk (excuseer mijn frans) zijn die rommelaars van Belgacom nu weer van plan? BelgacomTV op de huidige lijn forceren en ons van dommel adsl gooien? Dit lijkt mij ver van wat er zogezegd is afgesproken geweest met de vrouw aan de lijn. Ik ga direct eens langs bij een belgacom verkooppunt om te vragen wat dit wilt zeggen en of het gecorrigeerd kan worden. Het is te hopen voor hen, ook.
"U hebt gekozen voor een Belgacom TV abonnement zonder breedband internetverbinding. Indien u toch over een internet abonnement bij Belgacom of een andere provider beschikt, hou er dan rekening mee dat deze zal afgesloten worden van zodra Belgacom TV geactiveerd wordt.
[...]
Belgacom TV-identificatie: <telefoonnummer van de huidig gebruikte lijn waarop we dommel adsl ontvangen>"
Nu denk ik: wat de neuk (excuseer mijn frans) zijn die rommelaars van Belgacom nu weer van plan? BelgacomTV op de huidige lijn forceren en ons van dommel adsl gooien? Dit lijkt mij ver van wat er zogezegd is afgesproken geweest met de vrouw aan de lijn. Ik ga direct eens langs bij een belgacom verkooppunt om te vragen wat dit wilt zeggen en of het gecorrigeerd kan worden. Het is te hopen voor hen, ook.
-
- Pro Member
- Contacteer:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
voor belgacom tv heb je ofwel enerzijds een adsl abonnement nodig, light, go en plus kunnen zonder vaste lijn genomen worden (time en budget echter niet), of anderzijds heb je een classic lijn nodig.James. schreef:(dat ik daarover heb gekenen, oepsMaglor schreef:Een paar posts hierboven, klikJames. schreef: Wat was de vorige configuratie van je gehele netwerk? Kan je soms dommel adsl binnenkrijgen op hetzelfde koperpaar als waarop je belgacomTV adsl signaal krijgt? Ik zou denken van niet, maar toch maar even vragen.)
Is dit juist?
dus zomaar belgacom tv activeren op je tweede koperpaar zonder één van die 2 te nemen, laat belgacom niet toe op dit moment.
- James.
- Premium Member
Bij belgacom verkooppunt hebben ze inderdaad gezegd dat Belgacom TV zonder enig ander abo op een eigen PSTN lijn niet mogelijk is. Ze (het was een jonge vrouw waarvan ik niet echt zou denken dat zij er iets van zou weten - vooroordelen gebaseerd op het uiterlijk weliswaar) vond het trouwens ambetant dat de verkopers van belgacom dingen beweren die niet waar zijn omdat zij achteraf de boel moet opkuisen als er bij haar mensen langskomen met vragen en klachten omdat zij verkeerd zijn geïnformeerd geweest.
Dus heb ik gekozen dat de activatieprocedure die op de planning van Belgacom stond (voor 4 november pas) zou stopgezet worden, wat vrij snel gebeurde via een webbased configuratie paneel waarin orders en producten per klant kunnen bekenen en aangepast worden.
Soit, weer een illusie armer. Gelukkig enkel dat. Moest het geld zijn zou het iets erger zijn, voor ons. Voor belgacom natuurlijk niet. De CEO zou niet kunnen leven als hij minder dan zijn huidige miljoenen pleuros per jaar kan innen.
Wat me ook opviel aan het belgacom verkooppunt is dat die winkels zwaar chique zijn. Het is alsof Apple in de telecommarkt is gestapt en zijn motto "duur design boven alles" gretig heeft laten gelden. Nu begrijp ik ook waar die centen van al die te dure abo's naartoe gaan. Heh.
Dus heb ik gekozen dat de activatieprocedure die op de planning van Belgacom stond (voor 4 november pas) zou stopgezet worden, wat vrij snel gebeurde via een webbased configuratie paneel waarin orders en producten per klant kunnen bekenen en aangepast worden.
Soit, weer een illusie armer. Gelukkig enkel dat. Moest het geld zijn zou het iets erger zijn, voor ons. Voor belgacom natuurlijk niet. De CEO zou niet kunnen leven als hij minder dan zijn huidige miljoenen pleuros per jaar kan innen.
Wat me ook opviel aan het belgacom verkooppunt is dat die winkels zwaar chique zijn. Het is alsof Apple in de telecommarkt is gestapt en zijn motto "duur design boven alles" gretig heeft laten gelden. Nu begrijp ik ook waar die centen van al die te dure abo's naartoe gaan. Heh.
En hier eindigt het dan. idd een illusie minder maar het was te verwachten. Nu zoals reeds bovenaan werd gezegd, het zou wel degelijk kunnen (technisch gezien dan) maar het ontbreekt weeral aan goodwill. Dus zowel de dame in het verkooppunt als de telefonische verkoopster hadden het strikt genomen niet bij het rechte eind.James. schreef:Bij belgacom verkooppunt hebben ze inderdaad gezegd dat Belgacom TV zonder enig ander abo op een eigen PSTN lijn niet mogelijk is. Ze (het was een jonge vrouw waarvan ik niet echt zou denken dat zij er iets van zou weten - vooroordelen gebaseerd op het uiterlijk weliswaar) vond het trouwens ambetant dat de verkopers van belgacom dingen beweren die niet waar zijn omdat zij achteraf de boel moet opkuisen als er bij haar mensen langskomen met vragen en klachten omdat zij verkeerd zijn geïnformeerd geweest.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
BelgacomTV is volgens de belgacom website wel apart verkrijgbaar, maar niet compatibel met een andere internetprovider (niets belet u om internet op het tweede kopperpaar te nemen), echt kost het dan geen €9,95 maar €27,35.
Net zoals bij telenet waar Comfortnet XL 50€ en een telefoonlijn 20€ kost maar samen maar 42€![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Dus geen koppelverkoop meer, wel korting al je meerdere producten samen neemt.AANBOD GELDIG
...voor klanten met een internetaansluiting of een vaste Classic-telefoonlijn bij Belgacom en die tussen 01/10/2008 en 19/11/2008 intekenen op een Belgacom TV Classic+-abonnement van een jaar.
Belgacom TV is niet compatibel met een internetabonnement van een andere leverancier.
- prijs van het Classic+-abonnement (EUR 9,95/maand voor klanten met ten minste één Classic-telefoonlijn EUR 18,40/maand, hetzij een totaal van EUR 28,35/maand, waarbij elk element afzonderlijk verkrijgbaar is tegen respectievelijk EUR 18,40/maand voor de vaste Classic-lijn en EUR 27,35 voor het Classic+-abonnement),
Net zoals bij telenet waar Comfortnet XL 50€ en een telefoonlijn 20€ kost maar samen maar 42€
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- James.
- Premium Member
Ze had het niet over de technische mogelijkheid, maar over de mogelijkheid die Belgacom aanbiedt, dus ze heeft het wel bij het rechte eind. Of het technisch gezien mogelijk is heeft ze (wijselijk) niet vermeld.andy-dsl schreef:En hier eindigt het dan. idd een illusie minder maar het was te verwachten. Nu zoals reeds bovenaan werd gezegd, het zou wel degelijk kunnen (technisch gezien dan) maar het ontbreekt weeral aan goodwill. Dus zowel de dame in het verkooppunt als de telefonische verkoopster hadden het strikt genomen niet bij het rechte eind.James. schreef:Bij belgacom verkooppunt hebben ze inderdaad gezegd dat Belgacom TV zonder enig ander abo op een eigen PSTN lijn niet mogelijk is. Ze (het was een jonge vrouw waarvan ik niet echt zou denken dat zij er iets van zou weten - vooroordelen gebaseerd op het uiterlijk weliswaar) vond het trouwens ambetant dat de verkopers van belgacom dingen beweren die niet waar zijn omdat zij achteraf de boel moet opkuisen als er bij haar mensen langskomen met vragen en klachten omdat zij verkeerd zijn geïnformeerd geweest.