geen verbinding meer na speedpack
Op 15 september is mijn speedpack geactiveerd.
Op die dag had ik ook geen verbinding meer, wel nog een lijn (een hele goede volgens belgacom) maar ik kan niet meer aanmelden.
Na veel getelefoneer zeggen ze mij uw profiel is te hoog we gaan het laten verlagen, 2 weken later was het profiel verlaagd maar nog steeds geen verbinding.
terug veel gebeld en ze gingen alles laten nameten bij belgacom.
Vorige week (we zijn ondertussen al 4 weken zonder internet) zeggen ze mij ineens : het zal aan uw modem liggen.
Ik dus braaf een andere modem gezocht en geprobeerd, helaas zelfde probleem.
Nu na terug veel gebel gaan ze het terug laten nagaan bij belgacom.
Ik zit dus na meer dan 5 weken nog steeds zonder internet verbinding en het ziet er naar uit dat er geen schot in de zaak komt.
Ik begin het stilaan behoorlijk beu te worden.
Zou ik zelf nog iets kunnen ondernemen, of zou dit reden kunnen zijn om mijn contract op te zeggen zonder boete te betalen? (ik zit namelijk nog tot april vast aan hun).
Alvast bedankt voor eventuele tips en reacties.
Op die dag had ik ook geen verbinding meer, wel nog een lijn (een hele goede volgens belgacom) maar ik kan niet meer aanmelden.
Na veel getelefoneer zeggen ze mij uw profiel is te hoog we gaan het laten verlagen, 2 weken later was het profiel verlaagd maar nog steeds geen verbinding.
terug veel gebeld en ze gingen alles laten nameten bij belgacom.
Vorige week (we zijn ondertussen al 4 weken zonder internet) zeggen ze mij ineens : het zal aan uw modem liggen.
Ik dus braaf een andere modem gezocht en geprobeerd, helaas zelfde probleem.
Nu na terug veel gebel gaan ze het terug laten nagaan bij belgacom.
Ik zit dus na meer dan 5 weken nog steeds zonder internet verbinding en het ziet er naar uit dat er geen schot in de zaak komt.
Ik begin het stilaan behoorlijk beu te worden.
Zou ik zelf nog iets kunnen ondernemen, of zou dit reden kunnen zijn om mijn contract op te zeggen zonder boete te betalen? (ik zit namelijk nog tot april vast aan hun).
Alvast bedankt voor eventuele tips en reacties.
Wel, het _kan_ aan je binnenbekabeling liggen. Daarmee bedoel ik, spliter, stopcontacten of kabels. Je modem mag niet te ver van het intro punt (het punt waar de kabel het huis binnenkomt) staan.
Het zou mij straf lijken dat het speedpack aanvaard is wetende dat je te ver van de centrale zit. Ik meen mij te herinneren dat je maximaal 1,2KM van de centrale mag zitten (volgens belgacom) voor ze het ADSL2+ signaal aansluiten. Ik kan hier wel mis in zijn, maar ik dacht dat een belgacom tech mij dat ooit verteld heeft.
Contract opzeggen zonder boete vrees ik dat niet gaat lukken, want dit ligt buiten de wil van dommel om.
Het zou mij straf lijken dat het speedpack aanvaard is wetende dat je te ver van de centrale zit. Ik meen mij te herinneren dat je maximaal 1,2KM van de centrale mag zitten (volgens belgacom) voor ze het ADSL2+ signaal aansluiten. Ik kan hier wel mis in zijn, maar ik dacht dat een belgacom tech mij dat ooit verteld heeft.
Contract opzeggen zonder boete vrees ik dat niet gaat lukken, want dit ligt buiten de wil van dommel om.
Geduld is een Gave !
Als men niet levert waar u voor betaald heb je volgens mij een goede reden om zonder schadevergoeding op te zeggen.
Laat ze maar via de rechtbank naar een schadevergoeding vragen voor iets dat U betaald,en zij niet leveren.
Zeker als je weet dat Dommel met zijn scherpe prijzen geen compensatie kan geven en geen kredietnota's maakt.
Je kan ook blijven betalen en ze zullen hun best doen om in de toekomst zulke zaken te vermijden .
Is ook uw eigen schuld volgens sommigen,je had die boost niet moeten pakken, en je had hier kunnen lezen dat prutsen met een abonnement,nare gevolgen kan hebben
Als men niet levert waar u voor betaald heb je volgens mij een goede reden om zonder schadevergoeding op te zeggen.
Laat ze maar via de rechtbank naar een schadevergoeding vragen voor iets dat U betaald,en zij niet leveren.
Zeker als je weet dat Dommel met zijn scherpe prijzen geen compensatie kan geven en geen kredietnota's maakt.
Je kan ook blijven betalen en ze zullen hun best doen om in de toekomst zulke zaken te vermijden .
Is ook uw eigen schuld volgens sommigen,je had die boost niet moeten pakken, en je had hier kunnen lezen dat prutsen met een abonnement,nare gevolgen kan hebben
Laatst gewijzigd door ceurrrix 22 okt 2008, 12:10, in totaal 2 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
[quote="ceurrrix"]Geduld is een Gave !
Als men niet levert waar u voor betaald heb je volgens mij een goede reden om zonder schadevergoeding op te zeggen.
Laat ze maar via de rechtbank naar een schadevergoeding vragen voor iets dat U betaald,en zij niet leveren.
Zeker als je weet dat Dommel met zijn scherpe prijzen geen compensatie kan geven en geen kredietnota's maakt.:thumbs:
Je kan ook blijven betalen en ze zullen hun best doen :nana: om in de toekomst zulke zaken te vermijden . :wink:[/quote]
Het lijkt mij eerder dat als het voor de rechtbank komt ik zal moeten kunnen bewijzen dat ze niet leveren waar ik voor betaal.
Iets dat niet zo simpel zal zijn.
Vooral omdat zij het op belgacom zullen steken als ze al toegeven dat er iets mis is.
Als men niet levert waar u voor betaald heb je volgens mij een goede reden om zonder schadevergoeding op te zeggen.
Laat ze maar via de rechtbank naar een schadevergoeding vragen voor iets dat U betaald,en zij niet leveren.
Zeker als je weet dat Dommel met zijn scherpe prijzen geen compensatie kan geven en geen kredietnota's maakt.:thumbs:
Je kan ook blijven betalen en ze zullen hun best doen :nana: om in de toekomst zulke zaken te vermijden . :wink:[/quote]
Het lijkt mij eerder dat als het voor de rechtbank komt ik zal moeten kunnen bewijzen dat ze niet leveren waar ik voor betaal.
Iets dat niet zo simpel zal zijn.
Vooral omdat zij het op belgacom zullen steken als ze al toegeven dat er iets mis is.
Ik en vele UB-ers zijn getuige en kunnen met plezier, uw miserie,bij de rechter bevestigen.
Je kan ook al eens overwegen de Ombudsman op de hoogte te brengen,u versterkt daar ook uw geloofwaardigheid mee.
Je kan ook al eens overwegen de Ombudsman op de hoogte te brengen,u versterkt daar ook uw geloofwaardigheid mee.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
ceurrrix, nu overdrijf je weer hoor. Als schtein jouw raad moet opvolgen, maak je alles alleen maar nog erger.
schtein, ik heb zelf ook een probleem gehad met mijn adsl lijn. Die werkte goed (na aansluiting). Totdat de Belgacom medewerks een paar weken later zo nodig het contactdoosje wilden vervangen (dit was niet meer volgens de laatste normen, het doosje was nochtans nog maar 5 jaar oud, maar bon)
Die interventie was gratis. Ik heb ze laten gebeuren. Mijn vriendin was wakker. Ik lag nog te slapen. Toen ik later opstond en mijn lijn controleerde werkte er niets meer.
Ik had geen ADSL signaal meer! Voorheen, werkte alles wel nog naar behoren. Ik gebeld naar Belgacom, waar men me zei, dat men me niet kon helpen (ik was geen Belgacom kant, maar gebruikte het netwerk via Dommel). Dommel moest met Belgacom contact opnemen (ik kon dit niet rechtstreeks). Wat een zooitje.
Ik naar Dommel gebeld. Die stelden idd vast dat ik geen lijn meer had. En gingen Belgacom technieker sturen. Wat later probeerde ik eens een signaal te krijgen in de garage (waar de lijn binnenkomt) ipv in de woonkamer (waar de modem op een telefooncontact was aangesloten)
En wat bleek. Ik had daar wel signaal. Rechtreeks in de wandcontactdoos. Heel raar. Ik terug naar Dommel gebeld. En die afspraak met die Belgacom technieker geannulleerd (alvorens ze me die 70 euro interventie gingen aanrekenen).
Ik ben toen op zoek gegaan naar informatie. Die technieker moest dus die wandcontactdoos ergens verkeerd aangesloten hebben. Maar wat had hij verkeerd gedaan ? Naar Dommel gebeld (maar die konden me niet helpen, was Belgacom hun domein). Naar Belgacom gebeld, maar die konden of wilden me die info niet geven (om die aansluiting zelf te doen). Dan maar hier op userbase een foto gezet. En warempel, een uurtje later kreeg ik antwoord van een gebruiker hier, die me vertelde de draadjes te verzetten. Van ADSL blokje naar TELEPHONE blokje. Ik aangepast en alles werkte terug naar behoren. Heb er wel een dag aan verloren! En me behoorlijk stressed in gemaakt.
Uiteindelijk is Belgacom verantwoordelijk voor heel die infrastructuur. Echter als je bij Dommel (of een andere ISP bent) helpt Belgacom je niet gemakkelijk. Je wordt door hun dan vaak van het kastje naar de muur gestuurd.
Je hebt nu een nieuwe modem gekocht. Dus daar kan het zeker al niet aan liggen. Heb je bij Belgacom een abonnement (bv voor telefonie). Eventueel eens proberen om door hun aan een lijntest te geraken ?
Wat vertelt Dommel je. Als je naar de Dommel helpdesk belt. En ze doen een lijn-check. Hebben ze dan een signaal ? Of geen signaal ?
Alvast raar dat plots niets meer werkt nu. Vermoedelijk ligt dit idd aan de centrale. Proberen dit te achterhalen. Zodat Dommel wat druk op Belgacom uitoefenen kan.
Met je kwaad te maken (werkwijze ceurrrix) los je alvast niets op.
Als de oorzaak (zowel door Belgacom als Dommel) niet gevonden kan worden. Vraag dan eens aan Dommel wat je nu kunt doen ?
Teruggaan naar je oude ADSL-lijn. Je contract opzeggen ?
Probeer dit alvast met Dommel rechtstreeks te regelen.
En schakel zeker geen advocaat, ombudsman of andere externe in. Dergelijke agressieve aanpak zal eerder tegen je werken, dan meewerken.
Ik hoop alvast dat er enigzins wat goodwill bij Belgacom aanwezig is. Om je te helpen. Ook al zit je bij een concurrent van hun.
Succes!
schtein, ik heb zelf ook een probleem gehad met mijn adsl lijn. Die werkte goed (na aansluiting). Totdat de Belgacom medewerks een paar weken later zo nodig het contactdoosje wilden vervangen (dit was niet meer volgens de laatste normen, het doosje was nochtans nog maar 5 jaar oud, maar bon)
Die interventie was gratis. Ik heb ze laten gebeuren. Mijn vriendin was wakker. Ik lag nog te slapen. Toen ik later opstond en mijn lijn controleerde werkte er niets meer.
Ik had geen ADSL signaal meer! Voorheen, werkte alles wel nog naar behoren. Ik gebeld naar Belgacom, waar men me zei, dat men me niet kon helpen (ik was geen Belgacom kant, maar gebruikte het netwerk via Dommel). Dommel moest met Belgacom contact opnemen (ik kon dit niet rechtstreeks). Wat een zooitje.
Ik naar Dommel gebeld. Die stelden idd vast dat ik geen lijn meer had. En gingen Belgacom technieker sturen. Wat later probeerde ik eens een signaal te krijgen in de garage (waar de lijn binnenkomt) ipv in de woonkamer (waar de modem op een telefooncontact was aangesloten)
En wat bleek. Ik had daar wel signaal. Rechtreeks in de wandcontactdoos. Heel raar. Ik terug naar Dommel gebeld. En die afspraak met die Belgacom technieker geannulleerd (alvorens ze me die 70 euro interventie gingen aanrekenen).
Ik ben toen op zoek gegaan naar informatie. Die technieker moest dus die wandcontactdoos ergens verkeerd aangesloten hebben. Maar wat had hij verkeerd gedaan ? Naar Dommel gebeld (maar die konden me niet helpen, was Belgacom hun domein). Naar Belgacom gebeld, maar die konden of wilden me die info niet geven (om die aansluiting zelf te doen). Dan maar hier op userbase een foto gezet. En warempel, een uurtje later kreeg ik antwoord van een gebruiker hier, die me vertelde de draadjes te verzetten. Van ADSL blokje naar TELEPHONE blokje. Ik aangepast en alles werkte terug naar behoren. Heb er wel een dag aan verloren! En me behoorlijk stressed in gemaakt.
Uiteindelijk is Belgacom verantwoordelijk voor heel die infrastructuur. Echter als je bij Dommel (of een andere ISP bent) helpt Belgacom je niet gemakkelijk. Je wordt door hun dan vaak van het kastje naar de muur gestuurd.
Je hebt nu een nieuwe modem gekocht. Dus daar kan het zeker al niet aan liggen. Heb je bij Belgacom een abonnement (bv voor telefonie). Eventueel eens proberen om door hun aan een lijntest te geraken ?
Wat vertelt Dommel je. Als je naar de Dommel helpdesk belt. En ze doen een lijn-check. Hebben ze dan een signaal ? Of geen signaal ?
Alvast raar dat plots niets meer werkt nu. Vermoedelijk ligt dit idd aan de centrale. Proberen dit te achterhalen. Zodat Dommel wat druk op Belgacom uitoefenen kan.
Met je kwaad te maken (werkwijze ceurrrix) los je alvast niets op.
Als de oorzaak (zowel door Belgacom als Dommel) niet gevonden kan worden. Vraag dan eens aan Dommel wat je nu kunt doen ?
Teruggaan naar je oude ADSL-lijn. Je contract opzeggen ?
Probeer dit alvast met Dommel rechtstreeks te regelen.
En schakel zeker geen advocaat, ombudsman of andere externe in. Dergelijke agressieve aanpak zal eerder tegen je werken, dan meewerken.
Ik hoop alvast dat er enigzins wat goodwill bij Belgacom aanwezig is. Om je te helpen. Ook al zit je bij een concurrent van hun.
Succes!
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
In hun volgende Jaarverslag zal Dommel waarschijnlijk (zeker??) alle records breken.
en de bekendste B(elgische)Isp worden
en de bekendste B(elgische)Isp worden
Laatst gewijzigd door ceurrrix 22 okt 2008, 12:22, in totaal 1 gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Dommel komt hier niet eens in voor !ceurrrix schreef:In hun volgende Jaarverslag zal Dommel waarschijnlijk (zeker??) alle records breken.
en de bekendste Belgische isp worden
En wat bereik je hier nu mee ?
Niets...
Zucht.
Ik kan begrijpen dat mensen (in paniek) soms te vlug de ombudsdienst aanschrijven. Radeloos op zoek naar hulp. Echter de beste hulp vind je nog altijd bij je ISP zelf. Probeer die relatie dan ook niet te verzuren! (wat Ceurrix ergens graag doet). Maar constructief naar een oplossing samen te zoeken.
Lukt dit niet. Stap dan naar de ombudsdienst (voor hulp of bemiddeling tussen jou en je ISP).
En niet eerder. My 5 cents...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37
man man, het blijven toch prutsers bij BGC
De hoeveelste in rij is het hier nu niet dat geen ADSL meer heeft doordat BGC de speedpack is komen activeren.
BGC heeft iets gewijzigd aan jouw lijn en sindsdien werkt je internet niet meer. Het lijkt mij vrij logisch wie er een fout gemaakt heeft.
schtein, er is volgens mij 1 oplossing voor jou probleem en dat is een BGC technieker laten langskomen zodat ze hun fout rechtzetten.
2 van mijn vrienden hebben het ook meegemaakt: BGC activeert de speedpack en den ADSL is weg. Er is hier maar 1 schuldige in heel dit verhaal en dat zijn de prutsers van BGC.
En dat verhaal van een te hoog profiel is ook dikke bullshit. BGC heeft mij dit ook eens wijsgemaakt en mijn profiel verlaagd. Achteraf bleek dan dat mijn lijn slecht gepatched was in de centrale en ho maar als je dan vraagt om je profiel terug te verhogen aangezien het dus duidelijk nutteloos was verlaagd.
De hoeveelste in rij is het hier nu niet dat geen ADSL meer heeft doordat BGC de speedpack is komen activeren.
BGC heeft iets gewijzigd aan jouw lijn en sindsdien werkt je internet niet meer. Het lijkt mij vrij logisch wie er een fout gemaakt heeft.
schtein, er is volgens mij 1 oplossing voor jou probleem en dat is een BGC technieker laten langskomen zodat ze hun fout rechtzetten.
2 van mijn vrienden hebben het ook meegemaakt: BGC activeert de speedpack en den ADSL is weg. Er is hier maar 1 schuldige in heel dit verhaal en dat zijn de prutsers van BGC.
En dat verhaal van een te hoog profiel is ook dikke bullshit. BGC heeft mij dit ook eens wijsgemaakt en mijn profiel verlaagd. Achteraf bleek dan dat mijn lijn slecht gepatched was in de centrale en ho maar als je dan vraagt om je profiel terug te verhogen aangezien het dus duidelijk nutteloos was verlaagd.
A post without a signature is like a fish without a bike
In deze gevallen zal de fout hoogstwaarschijnlijk wel bij BC liggen.
Het is al meerdere malen gebeurd.
Maar dat de klant moet blijven betalen zonder zicht op compensatie,
dat zou niet mogen.
En wees ervan overtuigd,dat er al nieuwe facturen en aanmaningen gestuurd zijn via zijn niet werkend internet.
Wat de gevolgen zijn van mijn manier van handelen ,
komen we met veel geduld ook wel te weten
en kunnen als het zo ver is maar be(ver)oordeeld worden.
Het is al meerdere malen gebeurd.
Maar dat de klant moet blijven betalen zonder zicht op compensatie,
dat zou niet mogen.
En wees ervan overtuigd,dat er al nieuwe facturen en aanmaningen gestuurd zijn via zijn niet werkend internet.
Er zijn 2 tegenstrijdige raadgevingen gegeven,maar hij doet wat hij wil.Gent32m schreef:ceurrrix, nu overdrijf je weer hoor. Als schtein jouw raad moet opvolgen, maak je alles alleen maar nog erger.
Wat de gevolgen zijn van mijn manier van handelen ,
komen we met veel geduld ook wel te weten
en kunnen als het zo ver is maar be(ver)oordeeld worden.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Even voor de duidelijkheid er zijn al menig lijntsts op mijn lijn geweest en allemaal waren ze zeer goed, ik heb ook adsl signaal.
Ze kunnen dus bij mij niks komen aanpassen want het is allemaal goed.
Het probleem doet zich voor op de moment dat mijn modem een ppp verbinding probeert te maken. Dus vermoedelijk ligt het in de centrale. Ik ben natuurlijk geen specialist dus ik weet niet wat er daar allemaal kan misgaan.
Ze kunnen dus bij mij niks komen aanpassen want het is allemaal goed.
Het probleem doet zich voor op de moment dat mijn modem een ppp verbinding probeert te maken. Dus vermoedelijk ligt het in de centrale. Ik ben natuurlijk geen specialist dus ik weet niet wat er daar allemaal kan misgaan.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1601
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
- Bedankt: 118 keer
Hier zou de politiek ook iets kunnen aan doen:
Door een onafhankelijke netwerkbeheerder aan te stellen.
Zodat Belgacom zich enkel nog met de diensten op die lijn bezig houdt(zoals tv, internet, telefonie, etc) . Net zoals zijn concurrenten (Dommel, Scarlet, Tele2, etc) doen.
De onafhankelijke netwerkbeheerder (samengesteld met mensen die van Belgacom overkomen ? + nieuw volk) kan dan tussenkomen voor alle verbindings-problemen tussen klanten en hun ISP (die niets met de ISP te maken hebben, maar wel met het netwerk, waarover hun producten lopen).
Een rechtstreeks (eventueel gratis) nummer waar we als klant dan naar kunnen bellen, zou handig zijn.
Voor het onderhoud / dienst van deze lijnen, kunnen de ISP's (ook Belgacom ?) dan een onderhoudsgeld betalen aan de onafhankelijke netwerkbeheerder. Wat de ISP's op hun beurt dan kunnen doorrekenen naar hun klanten. Ofwel betaalt de klant zelf rechtstreeks voor de kosten.
Dergelijke operatie, zou alvast met heel dit diffuus gedoe wat er nu op de markt heerst, komaf maken.
Zoiets zou beter eens over gemaakt worden aan de ombudsdienst of het ministerie. Maar ja, ik zie de politiekers dit nog niet snel veranderen. Belgacom is hun melkkoe. En die centjes hebben ze nu extra hard nodig!
Door een onafhankelijke netwerkbeheerder aan te stellen.
Zodat Belgacom zich enkel nog met de diensten op die lijn bezig houdt(zoals tv, internet, telefonie, etc) . Net zoals zijn concurrenten (Dommel, Scarlet, Tele2, etc) doen.
De onafhankelijke netwerkbeheerder (samengesteld met mensen die van Belgacom overkomen ? + nieuw volk) kan dan tussenkomen voor alle verbindings-problemen tussen klanten en hun ISP (die niets met de ISP te maken hebben, maar wel met het netwerk, waarover hun producten lopen).
Een rechtstreeks (eventueel gratis) nummer waar we als klant dan naar kunnen bellen, zou handig zijn.
Voor het onderhoud / dienst van deze lijnen, kunnen de ISP's (ook Belgacom ?) dan een onderhoudsgeld betalen aan de onafhankelijke netwerkbeheerder. Wat de ISP's op hun beurt dan kunnen doorrekenen naar hun klanten. Ofwel betaalt de klant zelf rechtstreeks voor de kosten.
Dergelijke operatie, zou alvast met heel dit diffuus gedoe wat er nu op de markt heerst, komaf maken.
Zoiets zou beter eens over gemaakt worden aan de ombudsdienst of het ministerie. Maar ja, ik zie de politiekers dit nog niet snel veranderen. Belgacom is hun melkkoe. En die centjes hebben ze nu extra hard nodig!
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
-
- Elite Poster
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
belgacom zegt dan.. ja kijk wij hebben geïnvesteerd in alds2+& vdsl2 dus die lijnen zijn eigendom van ons.. als je een aparte telecomaanbieder wilt voor de 'kabels' dan mag dat enkel voor adsl1 omdat wij de rechten gekocht hebben op het laatste..Gent32m schreef:Hier zou de politiek ook iets kunnen aan doen:
Door een onafhankelijke netwerkbeheerder aan te stellen.
Zodat Belgacom zich enkel nog met de diensten op die lijn bezig houdt(zoals tv, internet, telefonie, etc) . Net zoals zijn concurrenten (Dommel, Scarlet, Tele2, etc) doen.
De onafhankelijke netwerkbeheerder (samengesteld met mensen die van Belgacom overkomen ? + nieuw volk) kan dan tussenkomen voor alle verbindings-problemen tussen klanten en hun ISP (die niets met de ISP te maken hebben, maar wel met het netwerk, waarover hun producten lopen).
Een rechtstreeks (eventueel gratis) nummer waar we als klant dan naar kunnen bellen, zou handig zijn.
Voor het onderhoud / dienst van deze lijnen, kunnen de ISP's (ook Belgacom ?) dan een onderhoudsgeld betalen aan de onafhankelijke netwerkbeheerder. Wat de ISP's op hun beurt dan kunnen doorrekenen naar hun klanten. Ofwel betaalt de klant zelf rechtstreeks voor de kosten.
Dergelijke operatie, zou alvast met heel dit diffuus gedoe wat er nu op de markt heerst, komaf maken.
Zoiets zou beter eens over gemaakt worden aan de ombudsdienst of het ministerie. Maar ja, ik zie de politiekers dit nog niet snel veranderen. Belgacom is hun melkkoe. En die centjes hebben ze nu extra hard nodig!
waardoor je voor het feit komt dat je enkel 'de lastmile' betaalt aan telecom X terwijl als je iets of wat nieuwere technologie wilt je toch bij belgacom moet aankloppen.
vb 12mbits van Dommel = belgacom adsl2+...
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Zoals bij de elektriciteit & gas zeker ? Als je ziet wat voor last en verhoging van de kosten dit heeft gebracht ... nee dank u. Laat ons werken aan een oplossing waar het nodig is, en de duopolie doorbreken. Een onafhankelijke netbeheerder zal er nooit komen, en moest men zo'n constructie maken,wie gaat daar dan in zetelen (juist ja, BGC mensen ...)Gent32m schreef:Hier zou de politiek ook iets kunnen aan doen:
Door een onafhankelijke netwerkbeheerder aan te stellen.
Grtz,
Sasuke
Blijf maar dromen; als je ziet dat een waakhond als het BIPT niet eens in staat is om de markt op wettelijk vlak een beetje te reguleren. Hopelijk is een een grap als je voorstelt dat daar ook Belgacom mensen mogen in zitten. Want als dat zo is zal er zeker nooit iets veranderen op de internet markt. Belgacom heeft als doelstelling om ons land op ADSL vlak tot een achtergesteld gebied te maken en te houden in het centrum van Europa, want ze verdienen er tonnen geld mee om hun oorlogskassa verder aan te dikken en om hun CEO's dik te betalen op de kosten van de klanten en de belastingbetalers.Gent32m schreef:Hier zou de politiek ook iets kunnen aan doen:
Door een onafhankelijke netwerkbeheerder aan te stellen.
Zodat Belgacom zich enkel nog met de diensten op die lijn bezig houdt(zoals tv, internet, telefonie, etc) . Net zoals zijn concurrenten (Dommel, Scarlet, Tele2, etc) doen.
De onafhankelijke netwerkbeheerder (samengesteld met mensen die van Belgacom overkomen ? + nieuw volk) kan dan tussenkomen voor alle verbindings-problemen tussen klanten en hun ISP (die niets met de ISP te maken hebben, maar wel met het netwerk, waarover hun producten lopen).
Een rechtstreeks (eventueel gratis) nummer waar we als klant dan naar kunnen bellen, zou handig zijn.
Voor het onderhoud / dienst van deze lijnen, kunnen de ISP's (ook Belgacom ?) dan een onderhoudsgeld betalen aan de onafhankelijke netwerkbeheerder. Wat de ISP's op hun beurt dan kunnen doorrekenen naar hun klanten. Ofwel betaalt de klant zelf rechtstreeks voor de kosten.
Dergelijke operatie, zou alvast met heel dit diffuus gedoe wat er nu op de markt heerst, komaf maken.
Zoiets zou beter eens over gemaakt worden aan de ombudsdienst of het ministerie. Maar ja, ik zie de politiekers dit nog niet snel veranderen. Belgacom is hun melkkoe. En die centjes hebben ze nu extra hard nodig!
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37
Dit was ook het geval bij 1 van mijn vrienden (ik kan niet meer zeggen of het ook bij de andere zo was). Na de speedpack syncte de modem nog dus er was wel een ADSL-signaal maar er was geen internet connectieschtein schreef:Even voor de duidelijkheid er zijn al menig lijntsts op mijn lijn geweest en allemaal waren ze zeer goed, ik heb ook adsl signaal.
Ze kunnen dus bij mij niks komen aanpassen want het is allemaal goed.
Het probleem doet zich voor op de moment dat mijn modem een ppp verbinding probeert te maken. Dus vermoedelijk ligt het in de centrale. Ik ben natuurlijk geen specialist dus ik weet niet wat er daar allemaal kan misgaan.
PS voor Ceurrix: IMO vangt ge nog altijd meer vliegen met honing (vriendelijk blijven) dan azijn (dreigen).
Zeker als waarschijnlijk 50% (of misschien meer) van de problemen bij een alternatieve ISP worden veroorzaakt door gezever en gepruts van BGC. Na mijn 3de alternatieve ISP en iedere keer gezever van BGC ben ik daar nu heilig van overtuigd.
Daarom ben ik voorstander dat het BIPT BGC lagere tarieven met scherpe SLA's zou moeten opleggen voor diensten naar alternatieve ISP's toe en dit zolang ze een monopolie hebben. Nuja een mens kan eens dromen
A post without a signature is like a fish without a bike
Als die 2 geen resultaat geven gebruik ik een vliegenmepper.
Sinds ik 8 jaar geleden op het internet terecht kwam,
heb ik absurde facturatie en andere problemen van mijzelf en anderen meegemaakt,
die weinigen meemaken en ben precies gedoemd die te moeten ondergaan.
Ik heb lang hun zever gepikt,maar doe dat niet meer,
val hen niet meer aan maar laat ze zelf komen en verdedig me.
Mijn verdedigingsstrategie heeft mijn verwachtingen in de meeste gevallen geen windeieren gelegd
ps,: omdat er sommigen zot van worden , geen emoticons (en geen herhaling van deze laatste zin meer)
Sinds ik 8 jaar geleden op het internet terecht kwam,
heb ik absurde facturatie en andere problemen van mijzelf en anderen meegemaakt,
die weinigen meemaken en ben precies gedoemd die te moeten ondergaan.
Ik heb lang hun zever gepikt,maar doe dat niet meer,
val hen niet meer aan maar laat ze zelf komen en verdedig me.
Mijn verdedigingsstrategie heeft mijn verwachtingen in de meeste gevallen geen windeieren gelegd
ps,: omdat er sommigen zot van worden , geen emoticons (en geen herhaling van deze laatste zin meer)
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Ceurrrix hou aub eens op met iedereen te verzoeken naar de rechtbank of ombudsman te stappen. Niet dat ik het probleem minimaliseer, alles behalve. Maar we leven hier niet in Amerika he, er valt niets te rapen.
Rechtbank gaat de klacht hoogst waarschijnlijk verwerpen mits er absoluut geen snelheidsgaranties worden gegeven en het probleem al lang opgelost blijkt (met goede wil van beide partijen) tegen dat het proces voorkomt. Indien de rechtbank dit effectief wil laten berechten zal je hoogstwaarschijnlijk een schade vergoeding van het betaalde bedrag krijgen, als er al geen uitspraak zal zijn welke beslist dat de tegenpartij (dommel in dit geval) recht heeft op een vordering wegens tergend en roekeloos geding. In dat laatste geval ben jij dus monddood gemaakt door de rechtbank en ben je serieuze lappen aan het neerleggen.
Wat de ombudsdienst betreft, laat die het werk doen voor mensen die serieus opgelicht worden (lees 1000 tot 10000de euro's, ja die bestaan), dan hebben ze het al druk genoeg. De ombudsdienst is gewoon te onder bemand om effectief op te treden in deze gevallen, dus bezorg ze niet meer werk dan ze aankunnen.
In dit geval moet je sowieso afwachten tot belgacom is langs gekomen. Ik verzeker je dat het probleem dan wel opgelost zal geraken (al dan niet zonder speedpack). Maar de oplossingen die jij bied gaan te lang duren of zijn totaal nutteloos.
Rechtbank gaat de klacht hoogst waarschijnlijk verwerpen mits er absoluut geen snelheidsgaranties worden gegeven en het probleem al lang opgelost blijkt (met goede wil van beide partijen) tegen dat het proces voorkomt. Indien de rechtbank dit effectief wil laten berechten zal je hoogstwaarschijnlijk een schade vergoeding van het betaalde bedrag krijgen, als er al geen uitspraak zal zijn welke beslist dat de tegenpartij (dommel in dit geval) recht heeft op een vordering wegens tergend en roekeloos geding. In dat laatste geval ben jij dus monddood gemaakt door de rechtbank en ben je serieuze lappen aan het neerleggen.
Wat de ombudsdienst betreft, laat die het werk doen voor mensen die serieus opgelicht worden (lees 1000 tot 10000de euro's, ja die bestaan), dan hebben ze het al druk genoeg. De ombudsdienst is gewoon te onder bemand om effectief op te treden in deze gevallen, dus bezorg ze niet meer werk dan ze aankunnen.
In dit geval moet je sowieso afwachten tot belgacom is langs gekomen. Ik verzeker je dat het probleem dan wel opgelost zal geraken (al dan niet zonder speedpack). Maar de oplossingen die jij bied gaan te lang duren of zijn totaal nutteloos.
-
- Pro Member
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 32 keer
Ge moet niet naar ceurrrix luisteren hij wil zich alleen interessant maken, daarom dat hij die emoticons ook steeds misbruikt zodat "iedereen het gezien heeft"gr4vity schreef:Ceurrrix hou aub eens op met iedereen te verzoeken naar de rechtbank of ombudsman te stappen. Niet dat ik het probleem minimaliseer, alles behalve. Maar we leven hier niet in Amerika he, er valt niets te rapen.
Ketter,ik beloofde op,:ketter schreef:gr4vity ik ga 100% akkoord met U.
Maar je kan er mischien ook is aan denken om Ceurrrix terug een ban te geven want hij zal het nooit leren om al zijn kruistochten te stoppen.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 705#211705
dat het gedaan ging zijn met die dure betaalnummers,
Je lachte me uit samen met de fanboys.
Maar het is ondertussen wel gebeurd.
Uw clubje heeft ondertussen al wat aanhangers verloren door de voorspelde problemen die ze ondertussen al mee mochten maken bij Dommel (zie Userbase)
Heb geduld(zoals u zo graag aanbeveeld ) en meerdere van de voorspellingen komen ook nog uit.
En laat met uw smeekbede,
me nog maar eens te laten verbannen,
eens zien,hoe het er in deze wereld,tegenwoordig aan toe gaat.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
zucht.. STOP!!! Het topic gaat over 'geen verbinding meer met speedpack' en niet over betaalnummers en bannen en zo voort.
Probeer a.u.b. on-topic te reageren en elkaar niet te verwijten.. en als ge dat niet kunt, trap het dan eens af of zo (of maak een apart verwijtentopic aan ofzo.)
Probeer a.u.b. on-topic te reageren en elkaar niet te verwijten.. en als ge dat niet kunt, trap het dan eens af of zo (of maak een apart verwijtentopic aan ofzo.)
To download or not to download, that's the question.
[quote="UniCorn"][quote="schtein"]
Ik dus braaf een andere modem gezocht en geprobeerd, helaas zelfde probleem.
[/quote]
Misschien een domme vraag, maar heb je getest met een modem die ADSL2+ ondersteund?[/quote]
Ik heb een linksys wag325N die adsl2 ondersteunt.
en de andere modem die ik gebruikt heb is een speedtouch 546iv6 die ook adsl2 aankan.
Ik dus braaf een andere modem gezocht en geprobeerd, helaas zelfde probleem.
[/quote]
Misschien een domme vraag, maar heb je getest met een modem die ADSL2+ ondersteund?[/quote]
Ik heb een linksys wag325N die adsl2 ondersteunt.
en de andere modem die ik gebruikt heb is een speedtouch 546iv6 die ook adsl2 aankan.
[quote]Dit was ook het geval bij 1 van mijn vrienden (ik kan niet meer zeggen of het ook bij de andere zo was). Na de speedpack syncte de modem nog dus er was wel een ADSL-signaal maar er was geen internet connectie[/quote]
En weet je of dit bij hem opgelost is geraakt en hoe?
En weet je of dit bij hem opgelost is geraakt en hoe?
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
ceurrix je bent een dikke zeveraar. Je 'goede raad' om met veel poeha naar rechtbanken en ombudsdiensten te stappen, werkt misschien in jouw natte dromen maar niet hier. Het kost je heel wat geld en tijd.
Stel jezelf beter eens de vraag hoe het komt dat in de 8 jaar dat jij op internet zit, dit al die tijd voor jou een kruistocht tegen BGC en je verschillende ISP's is. Ik lees hier ook heel wat reacties van mensen die problemen kunnen oplossen door simpel te bellen en zonder direct te dreigen hun probleem opgelost zien. En dan hebben we het nog niet over mensen met problemen die nooit op deze site komen. Jij oogst wat je zelf zaait.
we hebben hier niets aan eindeloze posts vol met quotes en emoticons. Enkel constructieve tips en bondige uitwisseling van ervaringen zijn een mogelijkheid om tot een oplossing te komen. En dan nog zijn de mensen op is dit forum niet almachtig en alziend en ben je 'overgeleverd' aan BGC & Co.
Voor je begint te leuteren over snelheidsverhogingen en dergelijke stel ik voor dat jij je eerst eens degelijk informeert over
(1)het feit dat iedereen die ADSL aanbiedt afhankelijk is van BGC
(2)hoe ADSl werkt en welke de technische beperkingen zijn. een goede website is http://www.engineering-online.nl/?subj= ... ntent=adsl
Stel jezelf beter eens de vraag hoe het komt dat in de 8 jaar dat jij op internet zit, dit al die tijd voor jou een kruistocht tegen BGC en je verschillende ISP's is. Ik lees hier ook heel wat reacties van mensen die problemen kunnen oplossen door simpel te bellen en zonder direct te dreigen hun probleem opgelost zien. En dan hebben we het nog niet over mensen met problemen die nooit op deze site komen. Jij oogst wat je zelf zaait.
we hebben hier niets aan eindeloze posts vol met quotes en emoticons. Enkel constructieve tips en bondige uitwisseling van ervaringen zijn een mogelijkheid om tot een oplossing te komen. En dan nog zijn de mensen op is dit forum niet almachtig en alziend en ben je 'overgeleverd' aan BGC & Co.
Voor je begint te leuteren over snelheidsverhogingen en dergelijke stel ik voor dat jij je eerst eens degelijk informeert over
(1)het feit dat iedereen die ADSL aanbiedt afhankelijk is van BGC
(2)hoe ADSl werkt en welke de technische beperkingen zijn. een goede website is http://www.engineering-online.nl/?subj= ... ntent=adsl
Ik verwacht een volwassen antwoord via Testaankoop
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Je weet toch waar de inkomsten van test aankoop vandaan hebben voor je 'volwassen' antwoorden wilt krijgen?
Als je meer wil weten, gebruik de zoek functie op dit forum
Je mag mijn bericht ook als laatste waarschuwing zien om te vragen je gedrag aan te passen aan de regels geldende op dit forum.
schtein zit met een probleem, niet iedereen die met een probleem zit _wil_ de hele uitleg krijgen over jou probleem. De reden dat schtein een topic aanmaakt is dat hij met een probleem zit. Dit wil zeggen dat je echt niet elk topic dient te kapen. Niemand verbied jou op een nieuw topic aan te maken waar jij je beklag kan doen, zolang dit binnen de regels van dit forum past. Voor alle duidelijkheid, dit is echt niet bedoelt om jou te pesten. Als je dit zo ervaart scheelt er iets met de perceptie waarop je dit ervaart.
Als je meer wil weten, gebruik de zoek functie op dit forum
Je mag mijn bericht ook als laatste waarschuwing zien om te vragen je gedrag aan te passen aan de regels geldende op dit forum.
schtein zit met een probleem, niet iedereen die met een probleem zit _wil_ de hele uitleg krijgen over jou probleem. De reden dat schtein een topic aanmaakt is dat hij met een probleem zit. Dit wil zeggen dat je echt niet elk topic dient te kapen. Niemand verbied jou op een nieuw topic aan te maken waar jij je beklag kan doen, zolang dit binnen de regels van dit forum past. Voor alle duidelijkheid, dit is echt niet bedoelt om jou te pesten. Als je dit zo ervaart scheelt er iets met de perceptie waarop je dit ervaart.
Ik ben hier op UB al zelf terug weg en zal nog enkel nog aan mij gestelde vragen beantwoorden en een paar kaarsjes branden.
Met de groeten en m'n beste wensen aan iedereen.
Met de groeten en m'n beste wensen aan iedereen.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Applaus voor Gravity!!!!!!!!gr4vity schreef:Ceurrrix hou aub eens op met iedereen te verzoeken naar de rechtbank of ombudsman te stappen. Niet dat ik het probleem minimaliseer, alles behalve. Maar we leven hier niet in Amerika he, er valt niets te rapen.
Rechtbank gaat de klacht hoogst waarschijnlijk verwerpen mits er absoluut geen snelheidsgaranties worden gegeven en het probleem al lang opgelost blijkt (met goede wil van beide partijen) tegen dat het proces voorkomt. Indien de rechtbank dit effectief wil laten berechten zal je hoogstwaarschijnlijk een schade vergoeding van het betaalde bedrag krijgen, als er al geen uitspraak zal zijn welke beslist dat de tegenpartij (dommel in dit geval) recht heeft op een vordering wegens tergend en roekeloos geding. In dat laatste geval ben jij dus monddood gemaakt door de rechtbank en ben je serieuze lappen aan het neerleggen.
Wat de ombudsdienst betreft, laat die het werk doen voor mensen die serieus opgelicht worden (lees 1000 tot 10000de euro's, ja die bestaan), dan hebben ze het al druk genoeg. De ombudsdienst is gewoon te onder bemand om effectief op te treden in deze gevallen, dus bezorg ze niet meer werk dan ze aankunnen.
In dit geval moet je sowieso afwachten tot belgacom is langs gekomen. Ik verzeker je dat het probleem dan wel opgelost zal geraken (al dan niet zonder speedpack). Maar de oplossingen die jij bied gaan te lang duren of zijn totaal nutteloos.
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
dus na zever met Dommel en alle voorgaande ISP's heb jij nu weer ruzie met EDPNet?ceurrrix schreef:Ik verwacht een volwassen antwoord via Testaankoop
We onderhandelen.
Wat niet kan met Dommel.
Over TN is de adviseur van de Om. aan het nadenken
Met de rest,no probs.
Wat niet kan met Dommel.
Over TN is de adviseur van de Om. aan het nadenken
Met de rest,no probs.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo =
Museum of Talking Boards + Word Lingo =