Overstappen op een Shake: wat een zootje!

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
stevenv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 dec 2007, 12:51
Locatie: Gent

In vorige posts heb ik al vermeld dat ik aan het uitkijken ben naar een Shake.

Het is normaal dat een mens hier nog wat vragen over heeft en die dan aan de Telenet helpdesk voorlegt, maar die blijven gewoon potdoof. Geen antwoord. Niks noppes. Ze hebben de kans om nieuwe producten te verkopen, maar zelfs dat doet hen nog niet bewegen. Erg dat een oude klant van het eerste uur (eerst bij mijn ouders, nu in mijn eigen woning) zo behandeld wordt.

Gelukkig hebben we Charlotte nog die alleszins al mijn vragen over de activatiekosten heeft beantwoord.

Dan maar even aangeklopt bij de telefonische helpdesk en een verkoper van Telenet. Op zich wil ik me niet op mondelinge beloften van beiden baseren, ik wil een antwoord op papier. Wat echter wel treffend is dat de helpdesk en de verkoper elkaar tegenspreken.

- Wat gebeurt er met mijn webspace bij een overstap van ExpressNet naar een GoldShake?
Helpdesk: De webspace bent u kwijt
Verkoper: De webspace kan u behouden
(NB ik ga geen 10 EUR meer betalen per maand voor een belachelijke 50 Mb webspace - anderzijds wil ik ze ook niet kwijt. Geen webspace = geen deal)

- Wat met de activatiekost voor digitale Televisie?
Helpdesk & Charlotte: Dat is 50 EUR
Verkoper: Die krijgt u in het kader van een actie kado
(Met een activatiekost heb ik op zich al een probleem omdat daar geen enkele dienst tegenover staat)

- Ik heb een Motorola SB5100E modem zonder specifieke telefonie voorzieningen. Die zal dus waarschijnlijk geruild moeten worden. Zijn er dus eventueel installatiekosten te verwachten?
Zowel bij helpdesk als verkoper: Geen antwoord.
(Hier zetten we dus de deur open voor alle mogelijke verborgen extra kosten)

Kan er hier eens iemand van Telenet klaarheid scheppen, eventueel met een PM, want ondergetekende is het ondertussen wel een beetje zat. Internet, telefoon en TV bij twee verschillende firma's houden is financieel niet interessant. De voorkeur ging er duidelijk van uit om alles bij Telenet te steken omwille van hun superieure Internet producten, maar op deze manier jagen ze je echt wel naar de concurrentie.

Steven
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5719
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Goh, weer een typisch voorbeeld van de verkoper t.o.v. de realiteit. In mijn ervaring ben je bij telenet altijd beter de helpdesk te geloven dan een verkoper.

Langs de andere kant, als die 10Mb webspace voor jou zo belangrijk is ... die kan je gewoon gratis krijgen van mij ook zene ... (pm dan).

Wat betreft de modem, ik dacht dat Telenet een aparte router voorziet achter de modem voor telefonie en dat je de bestaande modem kan houden ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik zal mijn antwoorden dan maar eens geven (heb trouwens niets met Telenet te zien, maar denk dat ik beter weet wat mogelijk is dan zijzelf, inclusief Charlotte).
stevenv schreef:- Wat gebeurt er met mijn webspace bij een overstap van ExpressNet naar een GoldShake?
Die blijft gewoon behouden (bij de lancering van de Shakes waren er wat problemen zodat die soms verloren ging, contact opnemen met de helpdesk loste dit gewoon op).
stevenv schreef:- Wat met de activatiekost voor digitale Televisie?
Indien je je ongenoegen uit (op een beleefde manier, en met het standpunt dat hier geen enkele dienst tegenover staat, dat je reeds lang klant bent, blahblah, ...) op de administratieve dienst ivm. deze kost, dan gaat men deze meestal niet aanrekenen. Wel duidelijk volledige naam vragen van de persoon die je dit belooft (je kan ze namelijk nooit betrouwen bij Telenet).
stevenv schreef:- Ik heb een Motorola SB5100E modem zonder specifieke telefonie voorzieningen. Die zal dus waarschijnlijk geruild moeten worden.
Inderdaad, zal gratis vervangen worden.
Sasuke schreef:Wat betreft de modem, ik dacht dat Telenet een aparte router voorziet achter de modem voor telefonie en dat je de bestaande modem kan houden ?
De tijd dat men werkte met aparte telefoniemodems is reeds lang voorbij (en die werden trouwens niet op een router aangesloten, maar ook rechtstreeks op de coax).
Gebruikersavatar
Telenet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 dec 2007, 11:06
Twitter: Telenet
Bedankt: 49 keer

r2504 schreef:(...)denk dat ik beter weet wat mogelijk is dan zijzelf, inclusief Charlotte).
Wat bedoel je daar precies mee?
r2504 schreef:
stevenv schreef:- Wat gebeurt er met mijn webspace bij een overstap van ExpressNet naar een GoldShake?
Die blijft gewoon behouden (bij de lancering van de Shakes waren er wat problemen zodat die soms verloren ging, contact opnemen met de helpdesk loste dit gewoon op).
In een Goldshake zit ComfortNet XL. ComfortNet XL heeft géén webruimte.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Charlotte schreef:Wat bedoel je daar precies mee?
Het ganse gedoe met de activatiekost... althans het feit dat het perfect mogelijk is over te schakelen zonder hem te betalen. Het verbaast me dus dat klanten zich nog niet massaal bedrogen voelen door Telenet... maar die praktijken hebben we nog gezien met de 40 GB extra.
Charlotte schreef:In een Goldshake zit ComfortNet XL. ComfortNet XL heeft géén webruimte.
Hier was ik fout... veronderstelde even dat "Gold" synoniem stond voor een deftig product, maar blijkbaar zit daar dus geen webspace in. Nog maals een bewijs dat mensen die van ExpressNet naar een Shake (met ComfortNet XL) gaan gewoon een downgrade krijgen (en dus relatief gezien meer betalen als vroeger).
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

r2504 schreef:
Charlotte schreef:In een Goldshake zit ComfortNet XL. ComfortNet XL heeft géén webruimte.
Hier was ik fout... veronderstelde even dat "Gold" synoniem stond voor een deftig product, maar blijkbaar zit daar dus geen webspace in. Nog maals een bewijs dat mensen die van ExpressNet naar een Shake (met ComfortNet XL) gaan gewoon een downgrade krijgen (en dus relatief gezien meer betalen als vroeger).
Gewoon een bedenking ...
Ik ga ervan uit dat de url (iets als users.telenet.be/xxxxxx ?) waarschijnlijk niet zo heel erg belangrijk zal zijn?
Zorg dat je een backup hebt van je volledige webspace. (op 50MB kan toch zowiso niet al te veel staan dus dat kan geen onoverkomelijk probleem vormen)
Schakel daarna over op Comfort XL
Check of je webspace er nog is
Indien ja : einde verhaal
Indien nee : contacteer helpdesk, leg hen uit dat je reeds jarenlang klant bent en vraag hen vriendelijk of er geen mogelijkheid bestaat om je webspace alsnog te reactiveren.
Ik heb er vertrouwen in dat deze aanpak lukt en dat ze een "uitzondering" zullen maken.
Indien dit niet het geval is, volgens mij is 50MB webruimte (zonder mogelijkheid om scriptingtalen zoals PHP, ASP(.NET), db-ruimte, ...) toch relatief eenvoudig, gratis te vinden op het net?
Je kan in elk geval voor veel minder dan 10 euro/maand veel meer webruimte krijgen waarop je dan meteen ook nog eens een pak extra mogelijkheden hebt zoals db ruimte en scripting. (je bent uiteraard niet verplicht deze te gebruiken)

Ik zie eerlijk gezegd niet het onoverkomelijke probleem van al dan niet webruimte te hebben bij een internet account? Als ik daardoor 10 euro / maand bespaar is mijn rekening toch snel gemaakt. (al kan ik natuurlijk iemand anders' rekening niet maken. :wink: )
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kleine schreef:Indien nee : contacteer helpdesk, leg hen uit dat je reeds jarenlang klant bent en vraag hen vriendelijk of er geen mogelijkheid bestaat om je webspace alsnog te reactiveren.
Ik heb er vertrouwen in dat deze aanpak lukt en dat ze een "uitzondering" zullen maken.
Jij hebt veel vertrouwen in Telenet :lol:
Kleine schreef:Indien dit niet het geval is, volgens mij is 50MB webruimte (zonder mogelijkheid om scriptingtalen zoals PHP, ASP(.NET), db-ruimte, ...) toch relatief eenvoudig, gratis te vinden op het net?
1.25 euro/maand met alles erop en eraan... http://www.one.com
Kleine
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 24 jun 2008, 08:29
Locatie: Kortenaken

r2504 schreef:
Kleine schreef:Indien nee : contacteer helpdesk, leg hen uit dat je reeds jarenlang klant bent en vraag hen vriendelijk of er geen mogelijkheid bestaat om je webspace alsnog te reactiveren.
Ik heb er vertrouwen in dat deze aanpak lukt en dat ze een "uitzondering" zullen maken.
Jij hebt veel vertrouwen in Telenet :lol:
Bwa, volgens wat ik al gelezen heb hier schijnt dat toch wel te lukken?
r2504 schreef:
Kleine schreef:Indien dit niet het geval is, volgens mij is 50MB webruimte (zonder mogelijkheid om scriptingtalen zoals PHP, ASP(.NET), db-ruimte, ...) toch relatief eenvoudig, gratis te vinden op het net?
1.25 euro/maand met alles erop en eraan... http://www.one.com
Er zijn er ongetwijfeld gratis te vinden ook, zelfs met php ondersteuning al zal je daar dan wel een reclame bannertje bij moeten dulden.
Enfin, ik begrijp nog steeds het punt niet waarom die webspace een blokkerende factor moet zijn om product te nemen dat 10 euro goedkoper is.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Zoals Sasuke al aangaf, er zullen genoeg mensen op userbase zitten die je die 50MB (of zelfs meer) gratis willen geven.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
stevenv
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 dec 2007, 12:51
Locatie: Gent

De kogel is door de kerk. Het wordt dan toch maar een SmartShake.
De webspace gaat naar one.com. De digitale HD TV gaat nog even in de koelkast wegens voorlopig te weinig aanbod in HD.

Bedankt allemaal voor de reacties!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”