In vorige posts heb ik al vermeld dat ik aan het uitkijken ben naar een Shake.
Het is normaal dat een mens hier nog wat vragen over heeft en die dan aan de Telenet helpdesk voorlegt, maar die blijven gewoon potdoof. Geen antwoord. Niks noppes. Ze hebben de kans om nieuwe producten te verkopen, maar zelfs dat doet hen nog niet bewegen. Erg dat een oude klant van het eerste uur (eerst bij mijn ouders, nu in mijn eigen woning) zo behandeld wordt.
Gelukkig hebben we Charlotte nog die alleszins al mijn vragen over de activatiekosten heeft beantwoord.
Dan maar even aangeklopt bij de telefonische helpdesk en een verkoper van Telenet. Op zich wil ik me niet op mondelinge beloften van beiden baseren, ik wil een antwoord op papier. Wat echter wel treffend is dat de helpdesk en de verkoper elkaar tegenspreken.
- Wat gebeurt er met mijn webspace bij een overstap van ExpressNet naar een GoldShake?
Helpdesk: De webspace bent u kwijt
Verkoper: De webspace kan u behouden
(NB ik ga geen 10 EUR meer betalen per maand voor een belachelijke 50 Mb webspace - anderzijds wil ik ze ook niet kwijt. Geen webspace = geen deal)
- Wat met de activatiekost voor digitale Televisie?
Helpdesk & Charlotte: Dat is 50 EUR
Verkoper: Die krijgt u in het kader van een actie kado
(Met een activatiekost heb ik op zich al een probleem omdat daar geen enkele dienst tegenover staat)
- Ik heb een Motorola SB5100E modem zonder specifieke telefonie voorzieningen. Die zal dus waarschijnlijk geruild moeten worden. Zijn er dus eventueel installatiekosten te verwachten?
Zowel bij helpdesk als verkoper: Geen antwoord.
(Hier zetten we dus de deur open voor alle mogelijke verborgen extra kosten)
Kan er hier eens iemand van Telenet klaarheid scheppen, eventueel met een PM, want ondergetekende is het ondertussen wel een beetje zat. Internet, telefoon en TV bij twee verschillende firma's houden is financieel niet interessant. De voorkeur ging er duidelijk van uit om alles bij Telenet te steken omwille van hun superieure Internet producten, maar op deze manier jagen ze je echt wel naar de concurrentie.
Steven
Overstappen op een Shake: wat een zootje!
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Goh, weer een typisch voorbeeld van de verkoper t.o.v. de realiteit. In mijn ervaring ben je bij telenet altijd beter de helpdesk te geloven dan een verkoper.
Langs de andere kant, als die 10Mb webspace voor jou zo belangrijk is ... die kan je gewoon gratis krijgen van mij ook zene ... (pm dan).
Wat betreft de modem, ik dacht dat Telenet een aparte router voorziet achter de modem voor telefonie en dat je de bestaande modem kan houden ?
Grtz,
Sasuke
Langs de andere kant, als die 10Mb webspace voor jou zo belangrijk is ... die kan je gewoon gratis krijgen van mij ook zene ... (pm dan).
Wat betreft de modem, ik dacht dat Telenet een aparte router voorziet achter de modem voor telefonie en dat je de bestaande modem kan houden ?
Grtz,
Sasuke
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik zal mijn antwoorden dan maar eens geven (heb trouwens niets met Telenet te zien, maar denk dat ik beter weet wat mogelijk is dan zijzelf, inclusief Charlotte).
Die blijft gewoon behouden (bij de lancering van de Shakes waren er wat problemen zodat die soms verloren ging, contact opnemen met de helpdesk loste dit gewoon op).stevenv schreef:- Wat gebeurt er met mijn webspace bij een overstap van ExpressNet naar een GoldShake?
Indien je je ongenoegen uit (op een beleefde manier, en met het standpunt dat hier geen enkele dienst tegenover staat, dat je reeds lang klant bent, blahblah, ...) op de administratieve dienst ivm. deze kost, dan gaat men deze meestal niet aanrekenen. Wel duidelijk volledige naam vragen van de persoon die je dit belooft (je kan ze namelijk nooit betrouwen bij Telenet).stevenv schreef:- Wat met de activatiekost voor digitale Televisie?
Inderdaad, zal gratis vervangen worden.stevenv schreef:- Ik heb een Motorola SB5100E modem zonder specifieke telefonie voorzieningen. Die zal dus waarschijnlijk geruild moeten worden.
De tijd dat men werkte met aparte telefoniemodems is reeds lang voorbij (en die werden trouwens niet op een router aangesloten, maar ook rechtstreeks op de coax).Sasuke schreef:Wat betreft de modem, ik dacht dat Telenet een aparte router voorziet achter de modem voor telefonie en dat je de bestaande modem kan houden ?
- Telenet
- ISP Official
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
Wat bedoel je daar precies mee?r2504 schreef:(...)denk dat ik beter weet wat mogelijk is dan zijzelf, inclusief Charlotte).
In een Goldshake zit ComfortNet XL. ComfortNet XL heeft géén webruimte.r2504 schreef:Die blijft gewoon behouden (bij de lancering van de Shakes waren er wat problemen zodat die soms verloren ging, contact opnemen met de helpdesk loste dit gewoon op).stevenv schreef:- Wat gebeurt er met mijn webspace bij een overstap van ExpressNet naar een GoldShake?
-
- Deel van't meubilair
Het ganse gedoe met de activatiekost... althans het feit dat het perfect mogelijk is over te schakelen zonder hem te betalen. Het verbaast me dus dat klanten zich nog niet massaal bedrogen voelen door Telenet... maar die praktijken hebben we nog gezien met de 40 GB extra.Charlotte schreef:Wat bedoel je daar precies mee?
Hier was ik fout... veronderstelde even dat "Gold" synoniem stond voor een deftig product, maar blijkbaar zit daar dus geen webspace in. Nog maals een bewijs dat mensen die van ExpressNet naar een Shake (met ComfortNet XL) gaan gewoon een downgrade krijgen (en dus relatief gezien meer betalen als vroeger).Charlotte schreef:In een Goldshake zit ComfortNet XL. ComfortNet XL heeft géén webruimte.
Gewoon een bedenking ...r2504 schreef:Hier was ik fout... veronderstelde even dat "Gold" synoniem stond voor een deftig product, maar blijkbaar zit daar dus geen webspace in. Nog maals een bewijs dat mensen die van ExpressNet naar een Shake (met ComfortNet XL) gaan gewoon een downgrade krijgen (en dus relatief gezien meer betalen als vroeger).Charlotte schreef:In een Goldshake zit ComfortNet XL. ComfortNet XL heeft géén webruimte.
Ik ga ervan uit dat de url (iets als users.telenet.be/xxxxxx ?) waarschijnlijk niet zo heel erg belangrijk zal zijn?
Zorg dat je een backup hebt van je volledige webspace. (op 50MB kan toch zowiso niet al te veel staan dus dat kan geen onoverkomelijk probleem vormen)
Schakel daarna over op Comfort XL
Check of je webspace er nog is
Indien ja : einde verhaal
Indien nee : contacteer helpdesk, leg hen uit dat je reeds jarenlang klant bent en vraag hen vriendelijk of er geen mogelijkheid bestaat om je webspace alsnog te reactiveren.
Ik heb er vertrouwen in dat deze aanpak lukt en dat ze een "uitzondering" zullen maken.
Indien dit niet het geval is, volgens mij is 50MB webruimte (zonder mogelijkheid om scriptingtalen zoals PHP, ASP(.NET), db-ruimte, ...) toch relatief eenvoudig, gratis te vinden op het net?
Je kan in elk geval voor veel minder dan 10 euro/maand veel meer webruimte krijgen waarop je dan meteen ook nog eens een pak extra mogelijkheden hebt zoals db ruimte en scripting. (je bent uiteraard niet verplicht deze te gebruiken)
Ik zie eerlijk gezegd niet het onoverkomelijke probleem van al dan niet webruimte te hebben bij een internet account? Als ik daardoor 10 euro / maand bespaar is mijn rekening toch snel gemaakt. (al kan ik natuurlijk iemand anders' rekening niet maken.

-
- Deel van't meubilair
Jij hebt veel vertrouwen in TelenetKleine schreef:Indien nee : contacteer helpdesk, leg hen uit dat je reeds jarenlang klant bent en vraag hen vriendelijk of er geen mogelijkheid bestaat om je webspace alsnog te reactiveren.
Ik heb er vertrouwen in dat deze aanpak lukt en dat ze een "uitzondering" zullen maken.

1.25 euro/maand met alles erop en eraan... http://www.one.comKleine schreef:Indien dit niet het geval is, volgens mij is 50MB webruimte (zonder mogelijkheid om scriptingtalen zoals PHP, ASP(.NET), db-ruimte, ...) toch relatief eenvoudig, gratis te vinden op het net?
Bwa, volgens wat ik al gelezen heb hier schijnt dat toch wel te lukken?r2504 schreef:Jij hebt veel vertrouwen in TelenetKleine schreef:Indien nee : contacteer helpdesk, leg hen uit dat je reeds jarenlang klant bent en vraag hen vriendelijk of er geen mogelijkheid bestaat om je webspace alsnog te reactiveren.
Ik heb er vertrouwen in dat deze aanpak lukt en dat ze een "uitzondering" zullen maken.![]()
Er zijn er ongetwijfeld gratis te vinden ook, zelfs met php ondersteuning al zal je daar dan wel een reclame bannertje bij moeten dulden.r2504 schreef:1.25 euro/maand met alles erop en eraan... http://www.one.comKleine schreef:Indien dit niet het geval is, volgens mij is 50MB webruimte (zonder mogelijkheid om scriptingtalen zoals PHP, ASP(.NET), db-ruimte, ...) toch relatief eenvoudig, gratis te vinden op het net?
Enfin, ik begrijp nog steeds het punt niet waarom die webspace een blokkerende factor moet zijn om product te nemen dat 10 euro goedkoper is.
De kogel is door de kerk. Het wordt dan toch maar een SmartShake.
De webspace gaat naar one.com. De digitale HD TV gaat nog even in de koelkast wegens voorlopig te weinig aanbod in HD.
Bedankt allemaal voor de reacties!
De webspace gaat naar one.com. De digitale HD TV gaat nog even in de koelkast wegens voorlopig te weinig aanbod in HD.
Bedankt allemaal voor de reacties!