inloggen gigaset sx762

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
no name
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 feb 2006, 13:12

Gisteren voor het eerst m'n sx762 uitgepakt omdat ik men activatie brief had gekregen. activeren ging zonder veel problemen, op 5min kon ik op internet.
Nu probeerde ik, in het eerste half uur, ook om eens in te loggen op router en dit lukte niet... steeds error 404. Wat zou dit kunnen zijn?

Ik weet dat de tele2 modems problemen kunnen hebben met IE maar van de sx762 ben ik iets dergelijks nog niet tegen gekomen.

Thx.
SL33PY
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2008, 15:56

Ik geraakte vlot op de gigaset, alleen kon ik niet verbinden met het internet :lol:

Dommel raad overigens ook aan om bijvoorbeeld het wachtwoord van de gigaset niet te wijzigen (zij pushen de instellingen naar de modem)

Verder kan je al je wireless settings instellen.

Ik surf dan gewoon naar http://192.168.2.1 met zowel IE als FireFox
no name
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 feb 2006, 13:12

SL33PY schreef:Dommel raad overigens ook aan om bijvoorbeeld het wachtwoord van de gigaset niet te wijzigen (zij pushen de instellingen naar de modem)

Ik surf dan gewoon naar http://192.168.2.1 met zowel IE als FireFox


Ja als je de modem de eerste maal aansluit moet je dit zo laten tot hij de instellingen van dommel heeft.maar nadien mag dit veranderd worden. (ga ik zowieso doen anders kan iedereen erop! :? )

Ik zal strax nog eens proberen in te loggen, mss was hij nog bezig waardoor het niet lukte...
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

no name schreef:
SL33PY schreef:Dommel raad overigens ook aan om bijvoorbeeld het wachtwoord van de gigaset niet te wijzigen (zij pushen de instellingen naar de modem)

Ik surf dan gewoon naar http://192.168.2.1 met zowel IE als FireFox


Ja als je de modem de eerste maal aansluit moet je dit zo laten tot hij de instellingen van dommel heeft.maar nadien mag dit veranderd worden. (ga ik zowieso doen anders kan iedereen erop! :? )

Ik zal strax nog eens proberen in te loggen, mss was hij nog bezig waardoor het niet lukte...


Niet lullig bedoeld hoor maar dit is gewoon weer een voorbeeld van onschuldige nieuwsgierigheid terwijl er duidelijk gemaakt is dat mensen van het modem af moeten blijven.. het internet doet het.. maar dan TOCH nog even snel met het modem spelen.. ik zie de berichten alweer komen van "de telefonie geraakt niet in orde".....

Kijk Userbase heeft mij juist veel geholpen vooraleer ik ging installeren. Maar ik denk toch dat veel mensen eigenwijs zijn en toch zelf vanalles gaan proberen en vervolgens de boel verklooien en dus is dommel alles schuld.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

no name schreef:
SL33PY schreef:Dommel raad overigens ook aan om bijvoorbeeld het wachtwoord van de gigaset niet te wijzigen (zij pushen de instellingen naar de modem)

Ik surf dan gewoon naar http://192.168.2.1 met zowel IE als FireFox


Ja als je de modem de eerste maal aansluit moet je dit zo laten tot hij de instellingen van dommel heeft.maar nadien mag dit veranderd worden. (ga ik zowieso doen anders kan iedereen erop! :? )

Ik zal strax nog eens proberen in te loggen, mss was hij nog bezig waardoor het niet lukte...


nadien mag je dit ook niet doen dacht ik hoor.
Volgens mij geraak je dan ook niet in je homeconnect software ...
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

sinds telefonie werkte op de router heb ik toch het paswoord aangepast
tot nu toe weet ik niet of hier enige aanpassingen aangedaan zijn, al dan niet met de update van de software (deze wel gelukt is na release)
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Er worden hier toch wel veel specualties gedaan e..

Bij de installatie wnn de software je modem configureerde, toen moest je paswoord nog altijd standaard zijn. Daarna mag je zo veel je paswoord veranderen als je wilt, want dommel kan zijn instellingen pushen zonder diene admin password ook..

Tot nu toe werkt alles perfect in mijn router en software en ik heb al vrij veel gesleuteld aan mijn router (voor je sleutelt, natuurlijk eerst de nodige kennis opdoen)
Afbeelding
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer

Heb soortgelijk login probleem gehad met SX763 en IE, inloggen lukt soms met IE en gewoonlijk altijd met e.g. Opera. Bizar, maar ja - het is gewoon ook rommel... Ik heb die router alleszins niet meer ingebruik, lang geleden dat ik nog zo'n onbetrouwbare router in mijn hadden had.
no name
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 13 feb 2006, 13:12

Nog eens getest en ik kan nu in logen op de router, wrs was hij nog volop aan het herstarten :wink:

@macamba
De internet en VOIP instellingen wil ik niet veranderen, de VOIP instellingen kan ik zelfs niet instellen op het eerste zicht, krijg de melding dat dit voorbehouden is voor de ISP! Maar los van dat vind ik het niet meer dan logisch dat ik het paswoord van MIJN router mag aanpassen, anders kan iedereen hier zomaar op inloggen wat ook niet de bedoeling is. Ook de andere instellingen zoals wifi moet ik kunnen instellen.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

no name schreef:Nog eens getest en ik kan nu in logen op de router, wrs was hij nog volop aan het herstarten :wink:

@macamba
De internet en VOIP instellingen wil ik niet veranderen, de VOIP instellingen kan ik zelfs niet instellen op het eerste zicht, krijg de melding dat dit voorbehouden is voor de ISP! Maar los van dat vind ik het niet meer dan logisch dat ik het paswoord van MIJN router mag aanpassen, anders kan iedereen hier zomaar op inloggen wat ook niet de bedoeling is. Ook de andere instellingen zoals wifi moet ik kunnen instellen.


Op zich kan het geen kwaad, het modem heeft een firewall en standaard staan er geen verkeerde poorten open. T is enkel als je je wireless open zet dan zouden mensen er wel in kunnen geraken ja.

Men zegt dat het beter op admin kan blijven staan zodat dommel instellingen kan doorpushen. Ik zit zelf nu op een tweede telefoonlijn te wachten dus ik laat het nog maar ff netjes op admin staan. Heb er wel nog 2 extra VOIP accounts ingezet via dat firebug trucje, eens kijken of dat nog problemen gaat geven...
SL33PY
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 okt 2008, 15:56

Wireless staand standaard aan en open :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”