Vragen over TELE2 / Versatel

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
Marauder
Member
Member

Ik zit momenteel bij Dommel en ga overstappen naar een andere ISP. Mijn ogen waren gericht op dxADSL maar aangezien die gebruik maken van het zo onbetrouwbare Scarlet netwerk ga ik passen tenzij ik 100% zekerheid zou hebben dat ik via ADSL2+ op het Belgcaom netwerk zou zitten.

Nu had ik gelezen dat Base ook zijn ADSL-dienst heeft namelijk Base ADSL freedom (tot 31 oktober 24,90€). Aangezien Base gebruik maakt van het Versatel netwerk stel ik mijn vragen dan ook hier.

Hoe betrouwbaar is TELE2? Hoe vaak is het uitgevallen pakweg de laaste 4 maanden? Zijn er snelheidscaps? Gaat het trager tijdens de piekuren?

Kunnen er e-mails verstuurd worden langs de SMTP server met non proprietary e-mail clients zoals daar zijnde Mozilla Thunderbird? Bij Dommel gaat dit immers niet meer sinds vrijdagavond 17 oktober, enkel Microsoft Outlook werkt nog.

Welke poorten zijn allemaal geblokkeerd? Poort 25, ingeval ook hun SMTP server het zou laten afweten?

Gaat dat goed bittorent, emule, kazaa, limeware en andere P2P toestanden?

Last but not lease, zijn jullie content van TELE2?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

nogChoco
Premium Member
Premium Member

²: kaween's post van Za Okt 11, 2008 20:34 in die topic, vat het perfect samen imo.

Zelf ben ik zeer tevreden over Tele2: Mijn telefoon+internet factuur ging van ~60€ naar ~34€/maand, met unlimited volume en ADSL2+ router er gratis bij :-)

Emails doe ik via Gmail, torrents gaan perfect (automatische portforwarding): meestal zet ik de torrentclient op 36KB/s upload als ik ook aan 't surfen ben (max is 38-39KB/s upload) en dan vergeet ik zelfs dat het opstaat.
Marauder
Member
Member

nogChoco schreef:
²: kaween's post van Za Okt 11, 2008 20:34 in die topic, vat het perfect samen imo.

Zelf ben ik zeer tevreden over Tele2: Mijn telefoon+internet factuur ging van ~60€ naar ~34€/maand, met unlimited volume en ADSL2+ router er gratis bij :-)

Emails doe ik via Gmail, torrents gaan perfect (automatische portforwarding): meestal zet ik de torrentclient op 36KB/s upload als ik ook aan 't surfen ben (max is 38-39KB/s upload) en dan vergeet ik zelfs dat het opstaat.

Bij mij staat er een uur meer "Geplaatst: Za Okt 11, 2008 21:34 Onderwerp:" :-)

Kan je soms zeggen hoeveel MBit je formule inhoudt, of dit ook meestal klopt en of je tijdens piekuren vertragingen ervaart?
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Wie wil er eens een speedtest online hier in dit forum zetten,en de afstand ,ongeveer tot centrale? :P
Live life to the Max
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Tele2 All In Plus (4Mbit), maximale ware snelheden zijn 3530/328 kbps (down/up). Voor mij zijn er geen merkbare vertragingen (zone 053) - enkel als de telefoon in gebruik is, valt de downloadsnelheid terug naar zo'n 1800-2000 kbps, geloof ik, maar daar merk ik niks van tijdens het gewone websurfen.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”