Online kopen 10 tot 38 procent goedkoper
- brooklyn
- Elite Poster
Hightechproducten online kopen is gemiddeld bijna 14 procent goedkoper dan ze kopen in een elektronicaketen. Dat blijkt uit een onderzoek van de prijs- en productvergelijkingswebsite Vergelijk.be.
Vergelijk.be vergeleek de winkelprijzen van veertig hightechproducten in dertien categorieën met de prijzen van bijna negentig webwinkels uit België, Nederland en Frankrijk. "We namen het gemiddelde van de prijzen bij MediaMarkt, Vanden Borre en Krëfel en vergeleken dat met de prijs van dezelfde producten in internetwinkels. We hebben ook de verzendingskosten in onze studie meegerekend", zegt Ben Kerkhof van Vergelijk.be.
Gemiddeld bleken de onlineprijzen 13,9 procent lager te liggen. Ongeveer één op de drie producten was in een internetwinkel zelfs meer dan 20 procent goedkoper dan in de drie onderzochte elektroketens. (belga/tdb)
bron hln.be
Vergelijk.be vergeleek de winkelprijzen van veertig hightechproducten in dertien categorieën met de prijzen van bijna negentig webwinkels uit België, Nederland en Frankrijk. "We namen het gemiddelde van de prijzen bij MediaMarkt, Vanden Borre en Krëfel en vergeleken dat met de prijs van dezelfde producten in internetwinkels. We hebben ook de verzendingskosten in onze studie meegerekend", zegt Ben Kerkhof van Vergelijk.be.
Gemiddeld bleken de onlineprijzen 13,9 procent lager te liggen. Ongeveer één op de drie producten was in een internetwinkel zelfs meer dan 20 procent goedkoper dan in de drie onderzochte elektroketens. (belga/tdb)
bron hln.be
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
klopt allemaal met mijn ervaringen.
Saturn en mediamarkt zijn zelfs, integenstelling tot wat vele denken, duurder dan vandenborre en krefel.
Saturn en mediamarkt zijn zelfs, integenstelling tot wat vele denken, duurder dan vandenborre en krefel.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad, ze nemen zeker voldoende marges! Ik koop alles gerust onlineFluppeke schreef:klopt allemaal met mijn ervaringen.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
waar kopen jullie zoal?
Ikzelf:
vaatwasser op www.bobshop.nl (Beste koop via Test-aankoop gekozen)
gps op www.redcoon.be
mp3-speler via www.pixmania.be
foto's via www.photobox.com
Vaatwasser was best wel spannend om te zien wat we juist gekocht hadden![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ikzelf:
gps op www.redcoon.be
Vaatwasser was best wel spannend om te zien wat we juist gekocht hadden
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Waar tweakers.net of kieskeurig.nl me brengt...Dfrog schreef:waar kopen jullie zoal?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
(ook een week of 2 a 3 terug een wasdroger gekocht in Nederland, schol enkele honderden (!) euro's...)
ooh. shiny.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik koop vooral spullen bij:
kmelektronik.de
loveno.be
tones.be
caseking.de
pdashop.be
Maar voor huishouden e.d. nog niet echt ervaring...![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
kmelektronik.de
loveno.be
tones.be
caseking.de
pdashop.be
Maar voor huishouden e.d. nog niet echt ervaring...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik heb een paar lcd tv's opgeschreven in de Mediamarkt die me wil interessant leken en dan de prijs opgezocht via kieskeurig. Mediamarkt lag steeds zo wat in het midden van de online prijzen. Dus niet het goedkoopste maar ook niet het duurste.
Vroeger was het voor veel mensen nog een punt om in een elektronica winkel een toestel te kopen voor de service achteraf. Dan konden ze in de winkel jou toestel maken als het stuk was. Maar met de electronica van tegenwoordig moeten die winkel het zelf ook allemaal terugsturen naar de fabriek, dus valt dat voordeel van de winkels al weg.
tenzij voor wasmachines enzo mss
Vroeger was het voor veel mensen nog een punt om in een elektronica winkel een toestel te kopen voor de service achteraf. Dan konden ze in de winkel jou toestel maken als het stuk was. Maar met de electronica van tegenwoordig moeten die winkel het zelf ook allemaal terugsturen naar de fabriek, dus valt dat voordeel van de winkels al weg.
tenzij voor wasmachines enzo mss
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zonet even gekeken naar een kleine diepvriezer en het is inderdaad 56 euro goedkoper dan bij Van Den Borre... echter als je dan de leveringskost erbij neemt (bij VDB is dit namelijk gratis) dan is het plots nog maar 6 euro goedkoper.cloink schreef:(ook een week of 2 a 3 terug een wasdroger gekocht in Nederland, schol enkele honderden (!) euro's...)
Het hangt er dus een beetje vanaf voor wat, en hoeveel het verschil is.
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik heb mijn TV verleden jaar gekocht bij Brant Electro (Antwerpen) voor 2499,- geleverd & geïnstalleerd.
Tot midden dit jaar stond dezelfde TV bij o.a. Media Markt en Saturn voor 2999,- exclusief levering.
Andere webshops (zelfs die in Nederland) waren 100 EUR duurder dan Brant.
Tot op heden heb ik al mijn groot electro (TV dus, wasmachine, droogkast,...) bij hen gekocht en het me nog geen moment beklaagd.
Tot midden dit jaar stond dezelfde TV bij o.a. Media Markt en Saturn voor 2999,- exclusief levering.
Tot op heden heb ik al mijn groot electro (TV dus, wasmachine, droogkast,...) bij hen gekocht en het me nog geen moment beklaagd.
- brooklyn
- Elite Poster
mediamarkt werkt net zoals colruyt met regioprijzen, indien er geen winkels in de omtrek zijn , ligt de prijs hoger.
![Afbeelding](http://img185.imageshack.us/img185/1986/5713up1.png)
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Wel spijtig dat ze niet op z'n minst de service achteraf opnemen in de vergelijking. Da's zoals mensen die prijzen van de buurlanden vergelijken met de lokale PC winkel
Ik weet 1 ding: had ik bij RedCoon m'n plasma TV gekocht had ik bij een defect binnen garantie de TV naar hen moeten opsturen, en dat kost een HOOP geld.
Nu ik m'n plasma via een Belgisch dealerkanaal gekocht heb komt Panasonic netjes aan huis. RedCoon was een pak goedkoper maar ze mogen het hebben wat mij betreft.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ik weet 1 ding: had ik bij RedCoon m'n plasma TV gekocht had ik bij een defect binnen garantie de TV naar hen moeten opsturen, en dat kost een HOOP geld.
Nu ik m'n plasma via een Belgisch dealerkanaal gekocht heb komt Panasonic netjes aan huis. RedCoon was een pak goedkoper maar ze mogen het hebben wat mij betreft.
- Dfrog
- Elite Poster
Er staat daar een KDL40W2000 in promo voor €2099. Een goed gereviewde webshop vraagt €1222 thuis geleverd. Voor €877 verschil ben ik echt wel bereid om het risico te lopen dat ik binnen de twee jaar bij een defect zelf de tv moet terugsturen.testertje schreef:Ik heb mijn TV verleden jaar gekocht bij Brant Electro (Antwerpen) voor 2499,- geleverd & geïnstalleerd.
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dfrog schreef:Er staat daar een KDL40W2000 in promo voor €2099. Een goed gereviewde webshop vraagt €1222 thuis geleverd. Voor €877 verschil ben ik echt wel bereid om het risico te lopen dat ik binnen de twee jaar bij een defect zelf de tv moet terugsturen.testertje schreef:Ik heb mijn TV verleden jaar gekocht bij Brant Electro (Antwerpen) voor 2499,- geleverd & geïnstalleerd.
Sorry hoor , maar op de meeste merken heb je de service van aan huis te herstellen. Bedoel ik heb zelf een phillips plasma en na vier maand was die defect ( on/off schakelaar was defect ) en heb gewoon naar philips belgië gebeld en die hebben een technieker gestuurd . Dus ik heb veel geld uit gespaard en krijg de gewenste garantie en service die ik verwacht had .
- Dfrog
- Elite Poster
Wat bedoel je nu juist?Sniffie schreef:Sorry hoor , maar op de meeste merken heb je de service van aan huis te herstellen. Bedoel ik heb zelf een phillips plasma en na vier maand was die defect ( on/off schakelaar was defect ) en heb gewoon naar philips belgië gebeld en die hebben een technieker gestuurd . Dus ik heb veel geld uit gespaard en krijg de gewenste garantie en service die ik verwacht had .Dfrog schreef:Voor €877 verschil ben ik echt wel bereid om het risico te lopen dat ik binnen de twee jaar bij een defect zelf de tv moet terugsturen.
Dat je ook naar Philips kan bellen als je hem via webshop koopt,
of
dat je enkel naar Philips kan bellen als je hem via een winkel koopt?
Hoe zit het met de garantie als je iets van een NL-webshop koopt? Kan je dan ook naar de BE-producent bellen?
- testertje
- Elite Poster
Voor dat geld kan ik het begrijpen. Voor een verschil van 100 EUR op 2000 EUR ga ik wel geen risico nemen.Dfrog schreef:Er staat daar een KDL40W2000 in promo voor €2099. Een goed gereviewde webshop vraagt €1222 thuis geleverd. Voor €877 verschil ben ik echt wel bereid om het risico te lopen dat ik binnen de twee jaar bij een defect zelf de tv moet terugsturen.
Verleden week heb ik het duurste scheerapparaat van Braun gekocht via een webshop in Duitsland. Dit scheelde de helft tov de prijs van de normale electrowinkels hier!
Indien ik die Sony via een webshop in het buitenland had gekocht had ik kunnen fluiten naar m'n onsite garantie. Dit stond in de garantievoorwaarden van toen (5 jaar onsite garantie)Sniffie schreef:Sorry hoor , maar op de meeste merken heb je de service van aan huis te herstellen. Bedoel ik heb zelf een phillips plasma en na vier maand was die defect ( on/off schakelaar was defect ) en heb gewoon naar philips belgië gebeld en die hebben een technieker gestuurd . Dus ik heb veel geld uit gespaard en krijg de gewenste garantie en service die ik verwacht had .
-
- Elite Poster
- Bedankt: 104 keer
link plztestertje schreef: Verleden week heb ik het duurste scheerapparaat van Braun gekocht via een webshop in Duitsland. Dit scheelde de helft tov de prijs van de normale electrowinkels hier!
heb binnenkort ook een nieuwe razor nodig.
ik koop zo goed als alles online, meestal vanuit duitsland
soms vanuit de states
met alles bedoel ik -> t shirts, broeken, jassen, pc stuff, hondeneten
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
broeken , jassen? Hoe weet je dat ze passen?:p Uw eigen meten en doorsturen ofzo?decat schreef: met alles bedoel ik -> t shirts, broeken, jassen, pc stuff, hondeneten,
Photobox is wel een handige , merci voor de tip
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- testertje
- Elite Poster
Ik gebruik meestal www.idealo.de als zoekmachine om te kijken waar het artikel goedkoop te vinden is en Google (in't Duits) om zeker te zijndecat schreef:link plztestertje schreef: Verleden week heb ik het duurste scheerapparaat van Braun gekocht via een webshop in Duitsland. Dit scheelde de helft tov de prijs van de normale electrowinkels hier!
heb binnenkort ook een nieuwe razor nodig.
ik koop zo goed als alles online, meestal vanuit duitsland
soms vanuit de states
met alles bedoel ik -> t shirts, broeken, jassen, pc stuff, hondeneten,
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Had hem via webshop gekocht en ja philips service center gebeld en die zijn hem komen maken .Dfrog schreef:Wat bedoel je nu juist?Sniffie schreef:Sorry hoor , maar op de meeste merken heb je de service van aan huis te herstellen. Bedoel ik heb zelf een phillips plasma en na vier maand was die defect ( on/off schakelaar was defect ) en heb gewoon naar philips belgië gebeld en die hebben een technieker gestuurd . Dus ik heb veel geld uit gespaard en krijg de gewenste garantie en service die ik verwacht had .Dfrog schreef:Voor €877 verschil ben ik echt wel bereid om het risico te lopen dat ik binnen de twee jaar bij een defect zelf de tv moet terugsturen.
Dat je ook naar Philips kan bellen als je hem via webshop koopt,
of
dat je enkel naar Philips kan bellen als je hem via een winkel koopt?
Hoe zit het met de garantie als je iets van een NL-webshop koopt? Kan je dan ook naar de BE-producent bellen?
- Dfrog
- Elite Poster
Welk merk van hondeneten bestel je waar dan?decat schreef: met alles bedoel ik -> t shirts, broeken, jassen, pc stuff, hondeneten,
Nog vergeten: een stofzuiger ooit bij www.bestekeus.be besteld en af gaan halen.
Laatst gewijzigd door Dfrog 19 okt 2008, 20:56, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
Idd. Philips is zo'n merk dat garantie biedt in alle europese landen. Koop je iets in NL, dan mag je de garantie claimen bij Philips België. Ook producten die niet in België verkocht worden, worden gerepareerd, maar het kan wel veel langer duren dan normaal. Heb zo ook al een garantierequest gedaan.Sniffie schreef:Had hem via webshop gekocht en ja philips service center gebeld en die zijn hem komen maken .
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
heb je der ook zo eentje voor nederland/belgie?testertje schreef:
Ik gebruik meestal www.idealo.de als zoekmachine om te kijken waar het artikel goedkoop te vinden is en Google (in't Duits) om zeker te zijn
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb dat in deze thread al eens gezegd, maar ok: tweakers.net (vnl. computermateriaal) en kieskeurig.nl (of zelfs sinds kort kieskeurig.be).Dafke schreef:heb je der ook zo eentje voor nederland/belgie?
Wat Duitsland betreft vind ik preistrend.de wel een leuke.
ooh. shiny.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Ok
met zoveel keuze is het niet meer makkelijk
Ik zoek namelijk voor mijn vriendin een autoradio van +-100€ die een USB aansluiting heeft en toch goede kwaliteit..
Ik zou echt niet weten welke..
met zoveel keuze is het niet meer makkelijk
Ik zoek namelijk voor mijn vriendin een autoradio van +-100€ die een USB aansluiting heeft en toch goede kwaliteit..
Ik zou echt niet weten welke..
-
- Elite Poster
Dfrog schreef: Welk merk van hondeneten bestel je waar dan?
Petrikske schreef:Waar koop je dat online?decat schreef:hondeneten
er zijn verschillende merken te verkrijgen
http://www.zooplus.nl/
bestellingen boven de 29€ worden zelfs gratis geleverd
- Dfrog
- Elite Poster
damn, onze hond krijgt Bento Kronen. Staat er niet tussen.decat schreef:Dfrog schreef: Welk merk van hondeneten bestel je waar dan?
Petrikske schreef:Waar koop je dat online?decat schreef:hondeneten
er zijn verschillende merken te verkrijgen
http://www.zooplus.nl/
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Bedankt.decat schreef: http://www.zooplus.nl/
Wel raar dat het maar 1 euro of zo/zak goedkoper is dan bij de dierenarts.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... dult/24548
Wel interessant die gratis verzending, besparen we toch al de benzine.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Elite Poster
mja
wij zitten met een prijsverschil van +- 15 euro / zak
dat kan al tellen wetende dat ons hondje wat binnen een jaar een hond gaat worden dat makkelijk 1 zak /maand verslind
op jaarbasis is dat 180 €
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... nior/23782
wij zitten met een prijsverschil van +- 15 euro / zak
dat kan al tellen wetende dat ons hondje wat binnen een jaar een hond gaat worden dat makkelijk 1 zak /maand verslind
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
op jaarbasis is dat 180 €
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... nior/23782
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
Welke merken doen dat nog?lithion schreef:Idd. Philips is zo'n merk dat garantie biedt in alle europese landen. Koop je iets in NL, dan mag je de garantie claimen bij Philips België. Ook producten die niet in België verkocht worden, worden gerepareerd, maar het kan wel veel langer duren dan normaal. Heb zo ook al een garantierequest gedaan.Sniffie schreef:Had hem via webshop gekocht en ja philips service center gebeld en die zijn hem komen maken .
-
- Starter
photobox.com: is dat een goede winkel voor foto's, want ik lees daar enkel slechte ervaringen over op het net. Hij is wel goedkoop - goedkoper dan foto.com die ik normaal gebruik maar wel tevreden over ben.Dfrog schreef:waar kopen jullie zoal?
Ikzelf:
gps op www.redcoon.be
Vaatwasser was best wel spannend om te zien wat we juist gekocht hadden
- cloink
- Elite Poster
- Contacteer:
Don't change a winning team. Ik gebruik ook al jaren foto.com, tot eenieders grote tevredenheid!mobaonthemoon schreef:photobox.com: is dat een goede winkel voor foto's, want ik lees daar enkel slechte ervaringen over op het net. Hij is wel goedkoop - goedkoper dan foto.com die ik normaal gebruik maar wel tevreden over ben.
ooh. shiny.
Ik kijk meestal op kieskeurig tenzij er niet veel winkels op staan voor dat product.
Heb zo al gekocht bij: redcoon, 4Launch, coolsound en verschillende andere shops.
1 keer problemen gehad met een GSM die defect was. Nederlandse winkel stuurde ons door naar Belgische hersteldienst maar die mocht hem niet maken gezien hij in Oostenrijk geproduceerd was...
Is nog altijd aan de gang.
Heb zo al gekocht bij: redcoon, 4Launch, coolsound en verschillende andere shops.
1 keer problemen gehad met een GSM die defect was. Nederlandse winkel stuurde ons door naar Belgische hersteldienst maar die mocht hem niet maken gezien hij in Oostenrijk geproduceerd was...
Is nog altijd aan de gang.