Een IP-adres behoort niet tot de 'persoonlijke gegevens' van internetgebruikers, waardoor internetproviders het voor langere tijd mogen bijhouden. Dat oordeelt een Duitse rechter tot woede van privacywaakhonden, meldt de Telegraaf.
IP
Een IP-adres is een unieke cijfercombinatie die alle machines online identificeert. De rechter meent dat het adres niet te gebruiken als identificatiemiddel omdat internetproviders vrijwel nooit informatie over hun gebruikers vrijgeven. Dit gebeurt enkel via een gerechtelijk bevel.
Privacy
Door de uitspraak mogen websites als Google IP-adressen opslaan om te zien hoe gebruikers hun diensten gebruiken. De zoekmachine houdt bijvoorbeeld bij vanaf welk adres wat gezocht wordt. Privacygroepen vechten al jaren tegen dit beleid van Google en andere bedrijven. (belga/sam)
16/10/08 16u51
IP-adres is geen persoonlijke informatie
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
kan goed zijn dat het geen persoonlijke gegevens bevat. Maar ik ben eens op een website geweest die blijkbaar aan de hand van men IP wist dat ik in Beringen woon, je kreeg zo'n kaartje met het centrum van Beringen en daar stond mijn straat ook op. Mja die straat kan toeval zijn omdat ik in het centrum woon, maar vond het wel nogal straf dat ze de gemeente wisten.
En dat google dergelijke gegevens bijhoud zorgt voor hun enorme inkomsten. Ze waren al rijk voordat ze met die zichtbare reklame begonnen, gewoon door verzameling van gebruikersgegevens
En dat google dergelijke gegevens bijhoud zorgt voor hun enorme inkomsten. Ze waren al rijk voordat ze met die zichtbare reklame begonnen, gewoon door verzameling van gebruikersgegevens
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
http://www.google.cn/search?complete=1& ... =&aq=f&oq=
Nu weet china wrs ook je ip
.
Ik denk dat ipv6 nog wel even gaat duren hoor... Belgacom of eender welke andere isp gaat zijn 1000'den klanten niet verplichten een nieuwe gateway te kopen.
Nu weet china wrs ook je ip

Ik denk dat ipv6 nog wel even gaat duren hoor... Belgacom of eender welke andere isp gaat zijn 1000'den klanten niet verplichten een nieuwe gateway te kopen.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Verplichten ? tuurlijk wel, ze verplichten je toch ook een vaste lijn te nemen, of BGC ADSL te hebben voor TV, of ... maar ze zullen wel een omschakelingsperiode inlassen waarbij men een IPv6toIPv4 tunnel zal voorzien.misterjo schreef:http://www.google.cn/search?complete=1& ... =&aq=f&oq=
Nu weet china wrs ook je ip.
Grtz,
Sasuke
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
Awel dan zal het toch nog even duren
. Een normale mens ligt daar niet van wakker hoe hij op het internet geraakt. Zolang z'n internet maar snel genoeg is. En investeren in iets wat hij niet ziet , doet hij niet graag.