Internet explorer 6 verwijderen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Felicien

Heb sinds de installatie van IE 6 niets dan miserie met mijn e-mails en internet verbindingen.
Via config scherm/software kan dit niet degelijk verwijderd worden. Hoe kan ik IE6 verwijderen en terug IE 5.5 en daarbijhorend OE 5.5 herinstalleren. Ik werk met Win 98SE.

Alvast bedankt.

Felicien
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Volgens mij gaat dat niet gaan, of je moet formatteren.

Misschien kan je proberen met de setup van Windows 98 opnieuw uit te voeren en zo je installatie te overschrijven zonder dataverlies, maar windows 98 is voor mij al te lang geleden om dat met zekerheid te zeggen...
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Normaal moet dit wel werken hoor,
als je in config../software IE SP1 ziet staan klik je op verwijderen en normaal kan je dan kiezen, herstellen/verwijderen je krijgt dan een waarschuwing dat je terug gaat naar IE 5.
Of het bij Win 98 SE ook zo gaat weet ik niet maar op Win2K en XP lukt het wel hoor. IE werkt normaal toch "apart" van het OS denk ik.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Felicien

Weetgraag schreef:Normaal moet dit wel werken hoor,
als je in config../software IE SP1 ziet staan klik je op verwijderen en normaal kan je dan kiezen, herstellen/verwijderen je krijgt dan een waarschuwing dat je terug gaat naar IE 5.
Of het bij Win 98 SE ook zo gaat weet ik niet maar op Win2K en XP lukt het wel hoor. IE werkt normaal toch "apart" van het OS denk ik.

Greetz
Weetgraag :wink:

Ik heb ondertussen een backup van mijn data gemaakt, een format C gedaan en de boel terug geinstalleerd samen IE 5.5. De problemen zijn nu van de baan.
Bedankt voor de suggesties.

Felicien
Felicien

Op een forum van pandora heb ik volgende gevonden. Na het verwijderen via Instellingen/software moet ook nog volgende sleutels uit het register verwijderen evenals de mappen waar IE6 gestaan heeft. Misschieft iemand anders er nog iets aan.
Groeten
Felicien

Hey key user /software/microsoft/internet explorer
Hey key loc /machien /software/ microsoft/internet explorer

deze mappen internet explorer moeten ook verwijderd worden, daar blijven de sleutels inzitten.
paul

Er bestaat een programma IEradicator dat automatisch alles uitvoert;

Zelf al toegepast en werkt feilloos.

website www.98lite.net

Success
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Paul,

Mooi nieuwtje, van IEEradicator wist ik nog niet, wel van de DirectX versie ;). Die mannen van Lite doen zorgen toch voor ons eh :).

Enfin, wat betreft die "repair/remove" versie waarbij je eventueel terug kan gaan naar een eerdere versie van IE werkt voor zover ik weet enkel vanaf 2000/Xp/... en niet onder 98. (maybe Me wel.. niet zeker).
I love it when a plan comes together!
Felicien

Bedankt iedereen.
Ik heb de boel draaiende gekregen door eerst al de belangrijke data zoals favorieten, e-mails etc te exporteren naar een andere partitie, format c gedaan en alles terug geinstalleerd. Spijtig genoeg was ik toen nog niet op de hoogte van de tip van Paul. Ik ga dat zeker downloaden want het is blijkbaar de periode dat iedereen windows ugrades maakt nu MS Win 98 niet meer verder ondersteund. Blijkbaar hebben er nogal wat problemen sinds ze IE6 geinstalleerd kregen. Waarom weet ik ook niet.

Groeten

Felicien
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”