Ik had een mail gestuurd naar TELE2 om te vragen wanneer mijn PureADSL
opgeleverd zou worden, zonet heb ik telefoon gekregen waarin een vrouw
zei dat er een belgacom-technieker zou langskomen om de bekabeling te
controleren, ik zei tegen de vrouw dat dat niet nodig was, maar ze
antwoordde daarop dat dat de standaard procedure is.
De technieker zou tele-2 op de hoogte dan brengen dat alles ok zou zijn
wat ik ook al een raar verhaal vind..
nu is mijn vraag, klopt dit allemaal?? waarom moet die technieker de
bekabeling controleren? Btw, er is geen bekabeling, buiten de
aansluitstekker waartoe een aansluitkabel naar het straat loopt..
waarom een belgacom-technieker voor de aansluiting van TELE2, terwijl
als je ADSL van belgacom neemt, niet eens een technieker afkomt,
hoe verklaar je dat?
ik wil gewoon dat mijn PureADSL geactiveerd wordt en dat ik met de login
codes kan aanmelden op internet via mijn draadloze modem.
ps: moet ik die technieker betalen of doet TELE2 dit??
meltens
Tele 2 belgacom-technieker komt langs, pardon??
Ten tijde van hun pure ADSL 12Mbits aanbod kwam er hier ook een technieker van Belgacom langs. Om inderdaad de lijn uit te meten. Heel vriendelijke mens trouwens. Het is het ideale moment om de exacte afstand tot de centrale te weten te komen. Dus op zich zal dit wel kloppen wat men u aan de telefoon werd meegedeeld.
Neen, die persoon dient niet betaald te worden door u. Wees maar op je gemak.meltens schreef:ok bedankt Zambo, moet je deze technieker dan zelf betalen?
moet je hem zelf vragen naar de afstand tot de centrale?
meltens
Als deze technieker dan toch in huis is met zijn laptop, kan je hem ook maar tegelijkertijd die afstand vragen. Hij ziet dit op zijn scherm. kleine moeite
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Bij mij is die toen ook langsgeweest. Hij heeft toen van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn lijn van Belgacom alvast te ontkoppelen zodat ik zonder telefoon zat, alhoewel mijn abonement met Belgacom nog een week liep. Ik heb toen naar de dienst storingen gebeld om dit recht te zetten.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
pureadsl = op een lijn waarop geen telefonie is. Dus belgacom kan niet garanderen dat het zo zal werken. Daarom komen ze onsite om te checken dat het ok is alvorens Tele2 een afmelding van oplevering te bezorgen (dit loopt bijna altijd goed).
Misschien was het volgende nog niet duidelijk, maar wens het toch graag even te benadrukken:
In België beheert belgacom nog altijd het kopernetwerk. De dag dat alternatieve providers volledige bekabeling tot bij mensen hun thuis gaan aanleggen zal dit stukje opgeheven worden. Tot dan: belgacom.
Misschien was het volgende nog niet duidelijk, maar wens het toch graag even te benadrukken:
In België beheert belgacom nog altijd het kopernetwerk. De dag dat alternatieve providers volledige bekabeling tot bij mensen hun thuis gaan aanleggen zal dit stukje opgeheven worden. Tot dan: belgacom.