Dommel, de goede kant

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 mar 2007, 15:07

Hallo menskes, het staat hier zo ontzettend vol van de problemen van Dommel dat ik vind dat er ook wel es een topic mag zijn waar mensen in kunnen vertellen die geen problemen hebben. Ik zelf ben nu al een aantal jaar netconnect gebruiker en ik heb absoluut niets te klagen, en ook nooit niet gehad. Hopelijk begint dit uiteraard niet wanneer ik binnenkort op homeconnect overschakelen (foert dure belgacom). Vandaag draaide de newsserver niet en ik dacht ik ga eens een telefoontje proberen, na 2 minuutjes had ik toch iemand aan de lijn (13h50 op een vrijdag namiddag) wat echt niet problematisch is, zelfs de info dienst van de lijn houd me langer aan het lijn'tje.

Vergeet ook niet dat er volgens mij geen enkele andere internet provider is waar je voor 41 euro per maand volledig ongelimiteerd internet hebt (netconnect + boostpack -> 150gb limiet maar mediumband = breedband) En dan vergeet men nogal eens snel dat er een usenet server bij geleverd word die geen enkele andere isp kan evenaren (Giganews ter waarde van 19.99$ oftewel 14.9euro)

De mensen met problemen hebben recht van spreken maar ik vind dat het ook mag duidelijk gemaakt worden dat er ook zeer tevreden klanten rondlopen!
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik heb zelf ook nog nooit problemen gehad die door dommel zelf veroorzaakt zijn geweest. Ik heb wel problemen met mijn internet verbinding, maar die problemen liggen bij Belgacom.

Ik heb nog nooit een outage gehad (toch niet dat ik mij kan herinneren).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Nu, niet om jullie meteen af te breken of op dommel te beginnen bashen, maar dit is toch ook al verschillende keren (ik zou bijna zeggen, 'tot in den treure') verteld geweest? Er zijn altijd mensen geweest bij wie het goed werkt en mensen bij wie het niet of minder goed werkt. De klagers zijn hier dan misschien in de meerderheid, maar ik mag toch hopen dat de (grote) meerderheid van de klanten wel tevreden is.

Technisch gezien hebben netconnecters en in iets mindere mate cityconnecters weinig reden om te klagen. Toen ik nog netconnect had, werkte dat ook als een zonnetje.

Maar goed, carry on met de positieve gebruikerservaringen. :-). Ik vrees echter dat dit weer op een welles-nietes spelletje zal uitdraaien.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

afgaande op mijn forum ervaring beginnen de problemen bij dommel vooral als je iets aan uw configuratie gaat veranderen (opzeggen, verhuizen, ...) persoonlijk heb ik netconnect. weinig problemen mee, behalve met de mail
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 mar 2007, 15:07

Dat zou dan zonde zijn, dit is en blijkt een gebruikersforum en het zou mooi zijn als niet enkel de negatieve kanten naar voren komen. Ikzelf spring ook in het diepe gat van Homeconnect binnenkort (contract pas verstuurd), ik heb wel het mezelf eerst wat bekeken zoals gewacht op de nieuwe software en de helpdesk problemen wat opgelost waren zoals nu grotendeels het geval is. Ik hoop dus dat mijn homeconnect avontuur wat minder robuust word als enkele andere mede dommelaars.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Ik ben van Netconnect naar Homeconnect gegaan begin deze maand, zonder enige problemen. De overdraging van mijn telenetnummer is nog bezig, dus in blijde verwachting. Voor de snelheidsverhoging vragen ze ook nog geduld, ook geen probleem, ofdat 50 Gb er nu door is op 24h of op 12h, daar lig ik niet wakker van. Dat probleem om te bellen naar mededommelklanten wordt ook aan gewerkt. Alle problemen worden opgelost, al hebben sommigen niet veel geduld. Dommel zou ik alleen aanraden aan medeleechers, de rest is beter af met een andere ISP en een deftige helpdesk.
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Maglor schreef:Maar goed, carry on met de positieve gebruikerservaringen. :-). Ik vrees echter dat dit weer op een welles-nietes spelletje zal uitdraaien.


Dat idee heb ik ook, en ik kan de mensen die problemen hebben en op dit topic gaan reageren absoluut geen ongelijk geven. Hoe je het ook draait er zijn problemen bij Dommel. Of dit typisch dommel is laten we even in het midden.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Heb nog geen problemen gehad met iets. Toch geen noemenswaardige problemen waarvoor ik de helpdesk nodig had.

Ik kom ook van NetConnect en heb Nu al 2 à 3 maanden HomeConnect en buiten dat de 12 mbit er nog niet is ben ik zéér tevreden :)
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Johnneke schreef:Dat zou dan zonde zijn, dit is en blijkt een gebruikersforum en het zou mooi zijn als niet enkel de negatieve kanten naar voren komen.


No offence, maar op de andere ISP fora worden geen topics geopend waarin de enige boodschap is: 'Bij mij gaat het wél goed.'
Het feit dat hier zoveel gepost wordt is niet te wijten aan de userbasers die de posts zetten, maar aan Dommel zelf. Van het totale gebrek aan klantvriendelijkheid dat ik hier zo vaak de revue zie passeren snap ik écht niet dat er toch nog mensen dit blijven pikken.

Een aantrekkelijk product ontwikkelen kost geen enkele moeite, maar een fatsoenlijke service bieden, financieel stabiel blijven en uw klanten als mensen behandelen (en niet als melkkoeien) is wat in mijn ogen respect verdient.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Volgens mij zijn ze iets te goedkoop voor dit apenland . Het blijkt duidelijk dat aan europees gemiddelde prijzen geen producten mogelijk zijn hier . Of je moet keuze's maken . Ik ben er zelfs zeker van moest iedereen massaal naar bv edpnet overschakelen er net dezelfde problemen zouden komen .

Het is erg dat sommige klanten problemen hebben . Maar die had ik ook toen ik telenet in huis nam 9 jaar geleden . Hun helpdesk was de eerste 2 jaar ook zo goed als onbereikbaar ( 070 nummer ) . Via mail moet je al helemaal niet proberen , daar kwam nooit ntwoord op ( nu wel na 4 tal weken , maar daar heb je niks aan , automatisch bericht wat meestal niks met je vraag te maken heeft ). Wat een geluk dat interkabel er nog was .

Nu , hoe het ook afloopt met dommel maakt me eigenlijk niks uit , maar 1 ding hebben ze alvast gedaan , een echte revolutie op gebied van limieten ( voor ze er waren veranderde er nagenoeg niks ).
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Euhm, zelfs dommel heeft geen "normale" Europese prijs hoor.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

gr4vity schreef:Euhm, zelfs dommel heeft geen "normale" Europese prijs hoor.


Maar ze komen vrij kort in de buurt , zeker met hun cityconnect producten .
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dopke schreef:
gr4vity schreef:Euhm, zelfs dommel heeft geen "normale" Europese prijs hoor.


Maar ze komen vrij kort in de buurt , zeker met hun cityconnect producten .
Dat is inderdaad vrij dicht bij de europese standaard. 14,99 EUR voor 24/3 Mbps, da's zelfs beter dan in Nederland, alleen die limiet natuurlijk nog.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 670
Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
Locatie: leuven
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Ik heb eigenlijk ook nog nooit iets voor gehad buiten dat ik 2 netconnect abo's heb waarvan ik 1 op de naam van de vzw moest krijgen. Waarvoor ik dan wel een paar keer heb moeten 'proberen' te bellen.
Geuf
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2006, 17:41

Zelete schreef:Heb nog geen problemen gehad met iets. Toch geen noemenswaardige problemen waarvoor ik de helpdesk nodig had.

Ik kom ook van NetConnect en heb Nu al 2 à 3 maanden HomeConnect en buiten dat de 12 mbit er nog niet is ben ik zéér tevreden :)

Gewoon uit nieuwsgierigheid dan, kan jij dan wel naar andere homeconnecters bellen?
Om dan ook maar ineens on topic te blijven, toen ik Netconnect had, geen klachten? Die zijn begonnen bij de overstap naar Homeconnect. Daar ik met nog enkele anderen ben overgestapt, kunnen we sindsdien niet meer bellen naar elkaar, en kost dit aan gsm-factuur ondertussen meer dan m'n internetabbonement. Vandaar dat ik mezelf niet tot de tevreden klanten kan noemen. Maar inderdaad, van het internetdeel heb ik geen klachten. (ok, nog niet de snelheid, maar daar heb ik geen probleem mee...)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik zit zelf ook al een tijdje op HomeConnect (kom van Netconnect). En het moet gezegd worden, het internet werkt even goed (is uiteindelijk ook hetzelfde product). De telefonie, is de laatste weken ook weer ok. Al zijn er wel wat schommelingen geweest (waardoor mensen me tijdelijk niet konden bellen of ik hun. Toen was ik wel eventjes ontgoocheld geweest :-(

Maar kijk, voorlopig werkt die core terug goed. Internet ok. Telefonie (bellen en gebeld worden) ook ok. Wel is het zo dat er bij die telefonie nog wat hickups zijn (bv kunnen Dommelaars al naar elkaar bellen ? wat met de echo / ruis soms op de lijn ? etc)

Die telefonie werkt via VOIP (en is ergens nog wat in ontwikkeling. Dit is een nieuw product). Best mogelijk, dat binnen een goed jaar, dit even stabiel en goed werken zal als hun internet-product. En dan hebben ze wel een heel krachtig product klaar (voor de toekomst) !! :-D

Helpdesk is idd een ander paar mouwen. Ik heb daar zelf geen slechte ervaringen mee. Ik ben (uiteindelijk) altijd binnen geraakt. Ook in tijden van drukte. De mensen zijn er steeds vriendelijk (en behulpzaam).

Neemt niet weg, dat sommige gebruikers soms lastiger problemen hebben, of die problemen bij hen maar moeilijk opgelost geraken. Soms moet je wat meer geduld hebben bij Dommel. Heb je weinig geduld, probeer je misschien beter elders. Al kan dat daar ook tegenvallen natuurlijk. De ideale ISP bestaat niet.

Op die snelheid is het idd nog wat wachten. Als die 12 Mbps er doorkomt en de telefonie verder stabiel blijft (zoals hij nu de laatste tijd is). Ja, dan ziet het er eigenlijk allemaal vrij goed uit...

Op de toekomst ! :beerchug:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Geuf schreef:
Zelete schreef:Heb nog geen problemen gehad met iets. Toch geen noemenswaardige problemen waarvoor ik de helpdesk nodig had.

Ik kom ook van NetConnect en heb Nu al 2 à 3 maanden HomeConnect en buiten dat de 12 mbit er nog niet is ben ik zéér tevreden :)

Gewoon uit nieuwsgierigheid dan, kan jij dan wel naar andere homeconnecters bellen?
Om dan ook maar ineens on topic te blijven, toen ik Netconnect had, geen klachten? Die zijn begonnen bij de overstap naar Homeconnect. Daar ik met nog enkele anderen ben overgestapt, kunnen we sindsdien niet meer bellen naar elkaar, en kost dit aan gsm-factuur ondertussen meer dan m'n internetabbonement. Vandaar dat ik mezelf niet tot de tevreden klanten kan noemen. Maar inderdaad, van het internetdeel heb ik geen klachten. (ok, nog niet de snelheid, maar daar heb ik geen probleem mee...)


Ook niet moeilijk voor het internet gedeelte zitten ze 100% op belgacom.
Het enige dat ze moeten doen is uw trafiek meten en een start en einddatum van uw maandelijk factuur aan uw lijn koppelen.
VOIP daarentegen is 100% van hun, ok samen met Siemens maar dat loopt maar voor 75% en dat na enkele maanden.
Voor hun internet hadden ze een zondebok maar nu voor het VOIP is het de schuld van de klant, die heeft geen geduld!
Ik hoor het mijn bakker al zeggen. "Je brood is niet gesneden, en aja de bloem heb ik er ook niet kunnen indoen, maar we werken er aan."
Naar een andere bakker gaan kan je gaan maar om direct van ISP te veranderen vraagt dit toch wat extra moeite
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 mar 2007, 15:07

Niemand geeft de schuld aan ongelukkige klanten hier. Ik ben een langtijdige lezer op userbase en ben dus wel geinformeerd met de problemen die dommel heeft gehad ook al heb ik zelf slechts zeer weinig last van gehad maar toch neem ik de overstap nu naar homeconnect. Wat dommel doet is nieuw in België en van de ene kant vind ik het niet meer als normaal dat al die problemen erbij komen, net zoals iemand al eerder aanhaalde bij telenet was het niet beter in de beginne (wie herinnert zich de 3 maanden wachttijd voor installatie?). En ja wat dommel nu al jaren succesvol aanbied hebben anderen hun proberen voor te doen en dat was nog allemaal een veel straffer verhaal als dat ne ongelukkige dommelaar kan navertellen (denk aan adsl2fit waarbij ik zelf als fervent downloader ook de problemen heb moeten meemaken).

Anyway wanneer ik de vergelijking maak tussen dommel en andere isp's weet ik waarvoor ik bij dommel zit en niet bij een belgacom/telenet en neem ik de kleine of grote ongemakken erbij. De prijs is voor belgische normen compleet onklopbaar, en hier kan dat niet opgevangen worden door chineeskes aan de helpdesk te zetten dus dat ze het met wat minder volk moeten doen lijkt me logisch. Wat ik vooral enorm lofend aan Dommel is is dat er een constante positieve evolutie in zit. Ondanks al de problemen die men heeft gehad blijft dommel verder evolueren en niet alleen de problemen oplossen (hoe lang het ook soms duurt) maar ook hun producten verbeteren (dit kan iedereen beamen die al langer dommel klant is, de opeens uit de lucht vallen gekomen limiets/snelheidsverhogingen bv, de mediumband snelheid verhoging, allemaal kosteloos). Hoeveel er ook slecht valt te zeggen over Dommel en hun homeconnect product dat gewoon niet klaar was voor de grote markt toen het uitkwam, Dommel is de enige isp in mijn internet bestaan waarin ik zo een snelle groei en evolutie in hun producten ben tegen gekomen, zonder dat de klant hiervoor gestraft word in hun portomonnee (wel eventjes anders bij telenet).
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gaan we topics beginnen voor elke product dat wel werkt? -.-
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 mar 2007, 15:07

liger schreef:Gaan we topics beginnen voor elke product dat wel werkt? -.-


Voor zover ik weet is userbase een gebruikersforum, niet een klachtenforum alleen.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb hier tot nu toe ook geen problemen met Dommel.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Johnneke schreef:
liger schreef:Gaan we topics beginnen voor elke product dat wel werkt? -.-


Voor zover ik weet is userbase een gebruikersforum, niet een klachtenforum alleen.

moest je nu iets nieuws vertellen of zeggen waarom dommel al dan niet beter is of wat hun sterkste kant is, ok
Maar topic beginnen van "dienst x werkt bij mij wel" is zinloos in mijn ogen dan. Tenzij iemand vraagt (war dan moet juist die persoon een topic maken) of denkt iedereen dat dienst X bij niemand werkt ("Werkt bij iedereen ISP x niet" is zeer helpvol).

Het is een discussie forum (denk ik toch?) dus gewoon om voor een feit topic te posten is dit niet geschikt.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Goh, op zich mag dit wel hé ... kan je als aanvulling op de Poll zien. Zodoende krijgen we toch een overzicht van mensen waar het niet werkt, en mensen waar het wel werkt.

Userbase word nogal eens gebruikt om te kijken welke ISP ze moeten nemen als men gaat veranderen. Op deze manier krijgt men een objectief overzicht. (Zolang ook deze thread niet ontaard in een welles-nietes discussie natuurlijk).

Mvg,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Tja overall werkt het hier goed.

Enigste problemen zijn a) niet beloftes houden b) niet communiceren als er problemen zijn.

Vb ivm VOIP incident. Hardware failures kunnen gebeuren... Als ze dit zouden door communiceren(!) dan was mijn 'woede' waarschijnlijk minder...

Nu was het meer van 'aan ons lot' over gelaten.. dus we wisten niet of het aan ons lag.. of aan belgacom lijn.. of aan sinterklaas die in het land kwam...


Persoonlijk interesseert me de nieuwe software niet 'zoveel'. Het was puur het feit dat het belooft was en niet gekomen is.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

liger schreef:
Johnneke schreef:
liger schreef:Gaan we topics beginnen voor elke product dat wel werkt? -.-


Voor zover ik weet is userbase een gebruikersforum, niet een klachtenforum alleen.

moest je nu iets nieuws vertellen of zeggen waarom dommel al dan niet beter is of wat hun sterkste kant is, ok
Maar topic beginnen van "dienst x werkt bij mij wel" is zinloos in mijn ogen dan. Tenzij iemand vraagt (war dan moet juist die persoon een topic maken) of denkt iedereen dat dienst X bij niemand werkt ("Werkt bij iedereen ISP x niet" is zeer helpvol).

Het is een discussie forum (denk ik toch?) dus gewoon om voor een feit topic te posten is dit niet geschikt.


Ik sluit me aan bij Johnneke. Userbase is een forum waar mensen hun ervaringen in kwijt kunnen. Dit kan zowel positief als negatief zijn. Je schrijft wat je kwijt wilt, zolang het maar ontopic blijft.

De meeste mensen die hier posten, zitten met een probleem, waar ze een oplossing voor zoeken. Dit kan soms een verkeerd beeld over hun ISP geven. Want positief nieuws over die ISP (de mensen die wel tevreden zijn) blijft veelal uit.

In die zin, is dit topic zeer waardevol.
Net zoals de topics ivm problemen of verzuchtingen ook waardevol zijn.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik begrijp je standpunt maar vanuit mijn perspectief is het even "Waardevol" als schrijven
"Linux werkt goed bij mij"
"Vista, de goede kant"
en dan gewoon zeggen dat het werkt.... Zonder iets erbij toe te voegen.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Johnneke schreef:
liger schreef:Gaan we topics beginnen voor elke product dat wel werkt? -.-


Voor zover ik weet is userbase een gebruikersforum, niet een klachtenforum alleen.


Een forumtopic start gewoonlijk met een vraag of een mededeling.
Dit is gewoon het zoveelste believers / non-believers topic zonder toegevoegde waarde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marauder
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 jun 2007, 22:04

Special_K schreef:
Johnneke schreef:
liger schreef:Gaan we topics beginnen voor elke product dat wel werkt? -.-


Voor zover ik weet is userbase een gebruikersforum, niet een klachtenforum alleen.


Een forumtopic start gewoonlijk met een vraag of een mededeling.
Dit is gewoon het zoveelste believers / non-believers topic zonder toegevoegde waarde.


Amen
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

liger schreef:Ik begrijp je standpunt maar vanuit mijn perspectief is het even "Waardevol" als schrijven
"Linux werkt goed bij mij"
"Vista, de goede kant"
en dan gewoon zeggen dat het werkt.... Zonder iets erbij toe te voegen.


Nee maar anders krijgen mensen het idee alsof iedereen bij Dommel problemen heeft terwijl in de praktijk natuurlijk alleen de mensen met problemen op Userbase komen zoeken naar een oplossing, je gaat niet zo snel naar een forum toe om iedere dag te zeggen hoe goed en foutloos alles werkt.
T is meer om anderen te helpen of om zelf nog iets op te steken.
In dit geval is het wel goed dat er even een topic is waarin wat mensen aangeven dat bij hun wel alles goed werkt zodat het wat genuanceerder overkomt allemaal.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Als alleen de positieve reacties van dommel in dit topic komen dan zal dit het kleinste topic in het dommel forum zijn. :lol:
Allee ik zal hieronder ook iets positief posten wat betreft mijn dommel.
Binnen een maand heb ik ook geen problemen met dommel meer. Ik heb hen hun C4 gegeven. :thumbs:
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

nonkie schreef:Als alleen de positieve reacties van dommel in dit topic komen dan zal dit het kleinste topic in het dommel forum zijn. :lol:
Allee ik zal hieronder ook iets positief posten wat betreft mijn dommel.
Binnen een maand heb ik ook geen problemen met dommel meer. Ik heb hen hun C4 gegeven. :thumbs:
Och got, hier gaan we weer ...
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
nonkie schreef:Als alleen de positieve reacties van dommel in dit topic komen dan zal dit het kleinste topic in het dommel forum zijn. :lol:
Allee ik zal hieronder ook iets positief posten wat betreft mijn dommel.
Binnen een maand heb ik ook geen problemen met dommel meer. Ik heb hen hun C4 gegeven. :thumbs:
Och got, hier gaan we weer ...


Als de maand om is dan ist hier vier maand dat de telefoon ( voip ) niet werkt. Dus dit is het grootste probleem en niet echt klant vriendelijk ! Het enige wat wel degelijk werkt is het internet dus toch iets positief . Maar ik overweeg om iets anders in huis te halen , al is het tot dommel terug ( echt ) op het goede spoor zit .

En ik denk niet dat er veel mensen zo slecht vertellen over dommel , enkel dan de mensen die homeconnect in huis hebben .
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Eerlijk gezegd, ik heb ook geen enkel probleem met Dommel... maar ook niet met Telenet, Belgacom, Tele2, EDPnet, Clearwire, Evonet, DxADSL,... :twisted:

EDIT: ik ben geen klant bij Dommel. Voor wie het nog niet door had. :wink:
Laatst gewijzigd door localhost op 20 okt 2008, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Eigenlijk ook al altijd tevreden geweest van de providers

Eerst belgacom (er was maar dat): alles prima in orde
Telenet: alles in orde behalve dat ik nooit mijn borg terug gezien heb
Dommel: alles werkt prima (hout vasthouden) behalve dat speedconnect beetje erg lang op zich laat wachten
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Idd, zo slecht hebben we het hier nog niet. Het moeilijke aan internet / VOIP phone is ook wel dat het bij de ene gebruiker perfect kan werken (0,0 problemen). En bij de andere totaal niet aan de praat geraakt. Hoe dit komt ? Is vaak een raadsel. En soms moeilijk te doorgronden.

Kan aan van alles liggen. Bv slechte leidingen, fout in de belgacom centrales, modem stuk, compatibiliteitsproblemen met de software, .. de lijst is eindeloos.

Ik werk zelf in de IT en besef genoeg dat één component maar goed werkt, zolang alle onderliggende lagen (of componentjes waar die ene component van afhankelijk is) goed blijven functioneren.

Het is dan ook vaak puzzelen naar een oplossing.
Waar je als gebruiker gemakkelijk gefrustreerd van geraakt.

MediaPortal bv is een heel goed en gratis programmaatje om je mediatheek me te beheren. Echter werkt niet alles altijd even goed. Het is soms zoeken en veel lezen om al die plugins (zeker de tv server) deftig aan de praat te krijgen. Heb daar al vele uurtjes aan verloren. Maar uiteindelijk geraakt je er wel... Als je de moed niet opgeeft :wink:

In die zin is het altijd oppassen aan wie Dommel aan te raden is. Als je weinig geduld hebt en niet veel van computers kent (de complexe afhankelijkheden ertussen in) blijf je er misschien beter van weg.

Want de support is gewoon veel minder. Veel minder mensen aan de helpdesk, slechte respons op tickets, auto-facturatie systemen. Allemaal kostenbesparende maatregelen. Die een snelle "service" niet echt ten goed komen.

Heb je echter wel wat geduld en ben je bereid gerust zelf heel wat uit te proberen, te testen, dan kan Dommel wel een droom voor je zijn.

Een paar procent echter zal altijd problemen blijven hebben, vrees ik. Door een slecht ADSL signaal. Dat niet te verhelpen valt. Dan stap je beter naar Telenet over (of iets anders dan ADSL) en hoef je Dommel niet verder te blijven beklagen.

Die VOIP werkt bij mij momenteel heel goed
(ik kan bellen en gebeld worden).

Sniffie, enig idee waarom het bij jou nog altijd niet werkt ??
Daar moet toch iets heel mis mee aan de hand zijn.
Maar ja, wat is de oorzaak ? Is soms moeilijk te vinden...

Als Dommel (en jij zelf) geen oplossing vinden, kijk je idd misschien beter uit naar iets anders. Tenzij je internet bij Dommel behoudt en telefoneert via een andere weg...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Kenneth schreef:Telenet: alles in orde behalve dat ik nooit mijn borg terug gezien heb
In hun algemene voorwaarden staat (stond ?)dat je er naar moet vragen. :student:
Neem er uw tijd voor en laat u niet afwimpelen.
Desnoods eerst dreigen met de ombudsman en als dat niet helpt,Hem effen om hulp vragen.

Tip,:je kan gratis bellen naar het nummer 0800 666 11 en de andere gratis 0800 nummers, gebruik dan vervolgens toetsen 2 - 1 - 2 en je krijgt de facturatie aan de lijn,(duur)gsm gebruik verkort de wachttijd :thumbs:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

In hun algemene voorwaarden staat (stond ?)dat je er naar moet vragen.


lijkt me ook niet echt wettelijk ok
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ceurrix is de specialist van de algemene voorwaarden! :-D
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

De super specialisten die de algemene voorwaarden opstellen,schieten soms kemels .
In zo'n geval haal je daar Gaia bij.

Wat ik wil zeggen is dat je een contract ook soms tégen de opstellers kunt gebruiken.
Een eerste vereiste is wel,dat men niet opgeeft,
voor men het helemaal gelezen en begrepen heeft
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Heb er naar gevraagd (telefonisch) maar moest dan naar andere dienst en daar weer naar iemand anders. Heb dan maar de activatie of zoiets van telenet digitale tv niet betaald. Na eerste rappel gebeld, madamke ging ervoor kijken en nooit meer iets van gehoord. Zal dus wel in orde gekomen zijn.

Dat zelf moeten vragen is misschien wel een minpunt maar ja, dat is eigenlijk meer "ná" het abonnement. Voor de rest was ik tevreden
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”