openBSD hangt bij boot
op een p3 500mhz geen probleem met het booten van de basis disk 3.4 maar op een celeron 633 hangt bij openBSD/i386 boot. nog iets. wat kan hier het probleem van zijn
hij hangt zelf voordat je enter bij boot moet duwen, zoals de volledige versie, als de iso voor van ftp te installen blijven hangen
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Ik zou zeggen, kijk de lijst eens na met compatibele hardware of er niks exotisch tussen zit. De install van ftp lukte hier nogthans goed hoor. Het was wel 3.3, maar normaal zou er niet echt veel verschil mogen op zitten. Heb je het met de snapshot gedaan? Of met een bootable CD uit de Openbsd/3.4/i386/ map gedaan?
Cheers
Cheers
ja, met cd, hardware zit niet veel speciaal. het enige wat er misschien fout kan gegaan zijn is dat sommige dingen wat verkeerd zitten bv hd is niet hda maar hdc en cdrom is niet hdc maar hda , aja uiteindelijk was er wel een fout iets van fd0 floppy dus hij vraagt ook de floppy op als hij boot, ook iets wat niet juist kan zijn
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
- Contacteer:
Dus je bedoelt dat je CD-rom op IDO0 als master zit en je HD op IDE1 als master. Normaal mag dit het probleem niet zijn. Nee, das idd niet juist als hij naar een floppy vraagt. Kan het zijn dat er een fout zit op je bootable CD?
Wat ik eigenlijk bedoelde met vanwaar je die CD-rom gehaald hebt was, heb je de ISO voor die bootable CD uit de snapshots dir gehaald of uit de OpenBSD/3.4/i386 dir gehaald. Want naargelang je de een of de andere neemt moet je het pad ook aanpassen tijdens de install van waar hij de bestanden ophaalt bij een FTP-install. Maar dan moet hij normaal later protesteren en niet zomaar hangen voor de boot>.
Cheers
Wat ik eigenlijk bedoelde met vanwaar je die CD-rom gehaald hebt was, heb je de ISO voor die bootable CD uit de snapshots dir gehaald of uit de OpenBSD/3.4/i386 dir gehaald. Want naargelang je de een of de andere neemt moet je het pad ook aanpassen tijdens de install van waar hij de bestanden ophaalt bij een FTP-install. Maar dan moet hij normaal later protesteren en niet zomaar hangen voor de boot>.
Cheers
komt uit i386/3.4 dir, boot zonder probleem op andere pc, maar op deze hangt hij gewoon, alle een puntje blijft flikkeren en de cdrom blijft draaien zonder iets te lezen
- Styno
- Elite Poster
wat er misschien fout kan gegaan zijn is dat sommige dingen wat verkeerd zitten bv hd is niet hda maar hdc en cdrom is niet hdc maar hda
gewoon kabeltjes versteken lost dit toch al op.
T lijkt mischien te simpel, maar probeer eens een andere cdrom lezer. Ik heb dat zelf al genoeg voorgehad...
Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
![Afbeelding](http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=styno&t=34517)
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
kabelkes gesteken is makkelijker gezegd als gedaan, bootloader laad hdc2 en niet hda2 , ik kan wel eens een andere cdromleze gebruiken.
pz
pz
jep daar lag het probleem idd, alleen nu heb ik een probleem op sectoren op hardeschijf, hij kan maar 215mb van 80 gig gebruiken, zelfde probleem had ik ook bij freebsd en slackware, iemand daar misschien een oplossing voor ?