ip adres

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
degrotebeer
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2002, 09:43
Locatie: Berlaar
Contacteer:

hoe kan ik een vast ip adres krijgen want bij het opstarten verandert dit altijd
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Even mijn moderator-powers gebruikt; je hebt een gewoon Skynet ADSL-abonnement. In de overeenkomst staat duidelijk dat je enkel recht hebt op een dynamisch IP-adres, geen statisch. Als je een statisch IP-adres wilt hebben, moet je een Office-abonnement nemen (en dus ook een BTW-nummer hebben). Let wel: dit is een heel stuk duurder. Je kan het dynamisch-ip-adres-probleem omzeilen door dynamic dns toe te passen. Je kan op het forum al eens zoeken naar die termen, het is al vaker terug gekomen.
Overigens verandert dat IP-adres telkens als je opnieuw inbelt (en niet telkens je de pc aanzet). En aangezien je na 36 uur zowieso wordt gedisconnect ...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Gelieve even de FAQ te doorlopen en het Solution center.

Aan je ip zie ik dat je via Skynet ADSL aangesloten bent. Skynet werkt met dynamische ip adressering net als bijna alle andere ISP's voor particulieren in België. Bij sommige kan je een static ip forceren, door je pc niet uit te zetten en die ip-lease dus héél lang te bewaren.

Bij Skynet kan dit niet. Zij beindigen de lease na 36h. Maw na 36h vlieg je van het internet en heb je een nieuw ipadres nodig.

Conclusie: gaat niet. Wil je echt een static ip heb je 2 mogelijkheden:
1. Dyndns/no-ip/sytes.net (zoek even in google, dit zijn dns-clients)
2. Upgraden naar een office, premium, pro adsl pakket -> static ip in het abonnement.
I love it when a plan comes together!
gsx300

http://www.no-ip.com

Werkt zeer goed kan er vanalles mee doen.
Gebruikersavatar
FlyingDoc
Skynet Forum Mod
Skynet Forum Mod
Berichten: 136
Lid geworden op: 24 sep 2003, 16:17

mooi zo, meon.. je krijgt mijn allures...
de verkoopsvoorwaarden bovenhalen als het moet... goed zo :)

inderdad, vast ip adres, enkel bij de business abo's van Belgaocm Skynet... Te vinden op de site van belgacom of telefoneren naar sales van BGC SKynet.

Grtz,

Fly
FlyingDoc, The real and Only one
is back!
----
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”