Voip storingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

't is jammer dat ze zoiets niet in het crm zetten (ik geraak er trouwens moeilijk op, vaak fout Problem with dB connection!), maar wellicht zijn ze bang dat ze dan compensatie moeten geven voor de dagen dat telefonie plat lag
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

xenne schreef:'t is jammer dat ze zoiets niet in het crm zetten (ik geraak er trouwens moeilijk op, vaak fout Problem with dB connection!), maar wellicht zijn ze bang dat ze dan compensatie moeten geven voor de dagen dat telefonie plat lag


compensatie ? Dat willen ze niet geven !!! Anders moet ik dat nu al hebben voor drie maand ;-)

Hier in MOL (014) kan er niet gebeld worden of opgebeld worden . Das nu al vier dagen . Als deze week niets van oplossing gebeurd ga ik stappen ondernemen om van homeconnect van af te komen.
Ik blijf niet als een zot betalen voor iets dat niet werkt ( ben geen beta tester ).

Iemand al positieve ervaringen met de ombudsdienst ? Of is het weer zo dat die niets kunnen doen ?
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Telefonie werkt hier nu weer.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Hier al 3 dagen niet.... steeds bezet aan de andere kant
en kan niet opgebeld worden. Tsja wat kunnen we er aan doen ? Niks zeker
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

driesel schreef:Telefonie werkt hier nu weer.

Hier ook... voor zolang het duurt. :evil:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

rosheen schreef:
driesel schreef:Telefonie werkt hier nu weer.

Hier ook... voor zolang het duurt. :evil:


Zal dommel voor een nieuwe record willen gaan? 1 uur lang stabiel mss :eek:
antpeks
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2008, 02:15

hie ris eigenlijk iets vreemds aan de gang, ik heb voip connectie. Maar kan niet bellen, na 40 seconden volgt een in gespreks toon. Maar wat schets mijn verbazing, het voip lampje blijft knipperen en er wordt een verbinding tot stand gebracht naar het nummer dat ik bel.

Dat gebeurd dus nadat ik heb ingehaakt, tja in gesprek na veertig seconden, en de verbinding wordt meerdere malen gemaakt.

Peter Kuipers
http://dommelusers.be
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Hier werkt het ook terug.

Er is inderdaad nog vannalles loos, zo duurde het ook idd een 30tal seconden voor ik via betamax beltoon kreeg en mijn schedom telefoon overging.

Ik kreeg al even koude rillingen aan het gedacht dat dommel ons tot vrijdag (nieuwe switch) zonder meer zonder telefoon zou zetten ...
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

heb sins vier dagen voor de eerste keer terug foon gehad :-) En zlef ook weer kunnen bellen .
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Voor de eerste keer problemen gehad met de telefoon hier. Ik bel naar mijn moeder, twee keer ofzo. Wel ja, dat lukt niet. Ik bel dus met de GSM en eventjes later hoor ik haar gewone telefoon afgaan.

Zij pakt die dus op "hallo? hallo?", niets te horen aan de andere kant. Een paar seconden later weer hetzelfde geval. Blijkbaar kwam mijn telefoontje dus een kwartier later pas aan :p

Is ondertussen wel vanzelf opgelost blijkbaar...
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Hier voor de 4de dag geen telefoon
Enkel bezet toon wanneer ik iemand opbel en wil opgebeld worden.

Ik wacht geduldig op morgen !
Vrouw des huizes word gek van die phone problemen.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

En weer dood. Ging sinds gisteren avond terug ok en deze voormiddag ook maar nu is het weer plat.
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

degoutant !

hier werkt het vandaag weer niet !!!

Dit is gewoon niet meer serieus. Normaal zou enkel in uitereste nood na enkele noodprocedures zoiets mogen gebeuren. En onderhoud zou snachts moeten gebeuren. HElaas ben ik snachts wél altijd bereikbaar, enkel overdag doen zich 'storingen' voor ... verdacht !
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vraag me eigenlijk af of die techniekers bij dommel wel een ganse week werken. Als er iets moet gebeuren is het altijd op een vrijdag. Die werken maar 1x per week zeker :roll:
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

We zitten allemaal met het zelfde probleem hoor ! Dommel zit in de misery met hunnen voip rommel. En ligt dus niet aan routingstabellen dat moeten worden aangepast ;-)
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

werkt iedereen hun telefonie weer naar behoren?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier wel ja.
Sommige telefoontjes kwamen bij mij ook 10 à 15 min later binnen (één beltoon)... En daarna niks meer.

Nu goed, ze werken eraan éh. We zijn de eerste klanten in de Belgische telecom revolutie, dus klagen moeten we niet echt, zie jezelf als pioneer xD

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tot hier toe kan ik ik terug gebeld worden en kan ik zelf ook terug bellen . Enkel nog altijd het probleem dat bepaalde telefoon providers me nog niet kunnen bereiken .Dus nog geen stap voorruit :-(
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Sniffie schreef:Tot hier toe kan ik ik terug gebeld worden en kan ik zelf ook terug bellen . Enkel nog altijd het probleem dat bepaalde telefoon providers me nog niet kunnen bereiken .Dus nog geen stap voorruit :-(

+ echo op de lijn nog steeds
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Yargo schreef:Ik vraag me eigenlijk af of die techniekers bij dommel wel een ganse week werken. Als er iets moet gebeuren is het altijd op een vrijdag. Die werken maar 1x per week zeker :roll:

Niet vergeten dat er geen 100 man werkt die dat kan zoals bij BGC of Telenet om er maar 2 te noemen.

Volgens mij zijn er één a 2 mensen bezig met deze specifieke taak (VOIP) dan hebt ge nog hun uitbouw van hun eigen netwerk(city...) en dus ook het onderhoud der op. En deze mens(en) kunnen dus duidelijk het klantenbestand van dommel niet op tijd verwerken.

Een extra switch erbij heeft de problemen dus niet opgelost, althans voor iedereen en ook 100%.
Denk ook eens aan de mail, hoe dikwijls is die al niet uitgevallen? Meestal voor kortere tijd wat bij mail niet echt zo'n groot probleem is, maar bij telefoon kan je moeilijk tevreden zijn als de connectie tot stand komt 30 minuten na dat er is opgelegd.

Ik geef ze nog enkele weken (01/01/2009) Als dan niet alles is opgelost stap ik er uit. Ga ook maandag nog maar eens bellen om te zien wat den uitleg is. En aangezien het tickettingsysteem terug 'werkt' zal ik ook daar mijn mening is verkondigen.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 maa 2008, 01:17
Contacteer:

frado schreef:+ echo op de lijn nog steeds

Ik had hier ook echo op de lijn. Dat komt blijkbaar omdat de lijn veel gevoeliger is. En omdat de persoon aan de andere kant van de lijn veel luider hoorbaar is als bij mijn vorig telecom abonnement. (ook met luidspreker van telefoon op minimaal).

Ik heb het kunnen verhelpen door:
- het luidspreker volume minimaal te zetten (van telefoon)
- op de pagina Telefonie --> VoIP de "vaste versterkingsregeling" op 4/-8 te zetten. Hiermee verzwak ik de uitvoer nog wat, waardoor de persoon niet zo luid hoorbaar is... en dus geen echo meer. Standaard staat dit op 0/0. Hoe groter het getal, hoe groter de versterking van invoer/uitvoer. Hoe kleiner, hoe zwakker de versterking van invoer/uitvoer (met behulp van firebug plugin kan je deze velden zichtbaar maken!) (web develop plugin werkt niet, aanpassingen worden hiermee niet doorgevoerd naar router!)

Sikk
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Je kan blijkbaar die uploadsnelheid niet op auto zetten? Als ik automatisch klik, gaat de pagina autmatisch weer naar het oude, maw geen access. Tzou wel handig zijn als het auto is, want nu is het altijd gecappd op 30kb/s voor de computer
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

heb nu die instellingen gevonden en kan deze ook aanpassen maar als ik de pagina refresh sta dit terug op 0/0 moet ik iets doen om deze instelling te blijven bewaren??
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

krizzie schreef:heb nu die instellingen gevonden en kan deze ook aanpassen maar als ik de pagina refresh sta dit terug op 0/0 moet ik iets doen om deze instelling te blijven bewaren??

De bewaar knop drukken!
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

rpr schreef:
krizzie schreef:heb nu die instellingen gevonden en kan deze ook aanpassen maar als ik de pagina refresh sta dit terug op 0/0 moet ik iets doen om deze instelling te blijven bewaren??

De bewaar knop drukken!


mijn fout idd had nog de knop ok visible moeten zetten :)

klein vraagje neemt iedereen 4/-8 of zegt iemand met een ander resultaat behaal ik beter


grtz
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

dunno, kheb dat hier gelezen dus kheb nu ook 4/8 staan. Hopelijk helpt het wat
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

vandaag en email gehad van dommel vanwege het probleem dat ik onbereikbaar ben voor sommige providers...
Krijg dan de melding"dit nummer is niet in gebruik" of "onjuist nummer"

In die mail stond samen gevat dat ik zelf maar ff al die providers op moest bellen om te vragen wat er aan de hand is....

Langleve de service van dommel!! :twisted:

zijn er andere die ditproblem hadden/hebben?
En wat kan ik of dommel hier aan doen?
Ik geloof namelijk niet meer in geduld na 10 weken geen telefoon....
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Telenet, Proximus, Mobistar, allemaal mogelijk, alleen naar Dommel niet :eek:
AMD X6 [email protected] Ghz & Corsair H50 - ASUS M489GTD PRO/USB3 - Coolermaster 690 II Advanced & CM RealPower 620W - ATI 5850 OC - 4 Gb Ram - 64 Gb SSD + 5 Tb HD - W7 x86 - Samsung SyncMaster 226BW - Telenet FiberNet50
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

VOIP ligt er precies weer uit, nonkel probeerde ons te bellen en was weer niks! :eek:
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

twerkt precies nu weer wel, vreemd vreemd ...
rosheen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 jan 2008, 22:02

Er is wel een 'storing' geweest: ik heb 3 x proberen te bellen, kreeg aansluiting, maar werd gelijk weer afgesloten. Dus de GSM moeten gebruiken. :roll:
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Tomola schreef:vandaag en email gehad van dommel vanwege het probleem dat ik onbereikbaar ben voor sommige providers...
Krijg dan de melding"dit nummer is niet in gebruik" of "onjuist nummer"

In die mail stond samen gevat dat ik zelf maar ff al die providers op moest bellen om te vragen wat er aan de hand is....

Langleve de service van dommel!! :twisted:

zijn er andere die ditproblem hadden/hebben?
En wat kan ik of dommel hier aan doen?
Ik geloof namelijk niet meer in geduld na 10 weken geen telefoon....


Zelfde probleem hier , enkel ben ik niet berijd om dit te doen wat zij zeggen . Zij moeten dit op lossen want zij zijn de provider . Anders neem ik maatregelen .
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

Sniffie schreef:
Tomola schreef:vandaag en email gehad van dommel vanwege het probleem dat ik onbereikbaar ben voor sommige providers...
Krijg dan de melding"dit nummer is niet in gebruik" of "onjuist nummer"

In die mail stond samen gevat dat ik zelf maar ff al die providers op moest bellen om te vragen wat er aan de hand is....

Langleve de service van dommel!! :twisted:

zijn er andere die ditproblem hadden/hebben?
En wat kan ik of dommel hier aan doen?
Ik geloof namelijk niet meer in geduld na 10 weken geen telefoon....


Zelfde probleem hier , enkel ben ik niet berijd om dit te doen wat zij zeggen . Zij moeten dit op lossen want zij zijn de provider . Anders neem ik maatregelen .


Bij Telenet zeggen ze dat ze geen support kunnen geven aan Dommel klanten en dat Dommel dit maar moet oplossen.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

ik_jefke schreef:Bij Telenet zeggen ze dat ze geen support kunnen geven aan Dommel klanten en dat Dommel dit maar moet oplossen.


Best mogelijk dat andere operatoren Dommel hierin tegenwerken. En op die manier dit product een stille dood laten sterven.

Momenteel kan ik terug bellen en door iedereen opgebeld worden. Ik bel echter niet zoveel. Dus of die VOIP 24u stabiel is (weet ik niet).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
krizzie
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 03 okt 2008, 18:51

wij hadden dit ook in het begin telenet nummers konden ons niet bereiken, na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)
ik_jefke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 okt 2008, 16:33

krizzie schreef:.... na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)


Zal ik ook eens proberen dan want ik ben al bijna 4 maanden niet bereikbaar voor Telenetters :-(
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

krizzie schreef:wij hadden dit ook in het begin telenet nummers konden ons niet bereiken, na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)


KIJK! Dat bedoel ik. Ik geloof ook wel hoor dat er providers zijn, met telenet voorop die de boel opzettelijk lopen te dwarsbomen.
Ze zien veel klanten overlopen naar Dommel gewoon omdat ze te duur zijn. En dat doet ze pijn.

En dat ze dan bij Telenet zeggen dat ze geen support geven aan Dommel is een foute redenatie, ze moeten gewoon support geven aan hun eigen klanten. Dus als je iemand kent met telenet, die niet naar dommel kan bellen, laat hem of haar dan bij telenet klagen in de trant van "ik kan met telenet niet naar dit nummer bellen maar met mijn GSM wel dus los het eens op!"

Eindelijk eens een antwoord van de onbudsdienst hieromtrent! Zie je nou wel!
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

macamba schreef:En dat ze dan bij Telenet zeggen dat ze geen support geven aan Dommel is een foute redenatie, ze moeten gewoon support geven aan hun eigen klanten. Dus als je iemand kent met telenet, die niet naar dommel kan bellen, laat hem of haar dan bij telenet klagen in de trant van "ik kan met telenet niet naar dit nummer bellen maar met mijn GSM wel dus los het eens op!"


Zeer juist!
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik_jefke schreef:
krizzie schreef:.... na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)


Zal ik ook eens proberen dan want ik ben al bijna 4 maanden niet bereikbaar voor Telenetters :-(


Hier mobistar en belgacom en Nederlandse nummers !
Kan je eens zeggen welk mail adres dat je hiervoor best gebruikt ?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Net naar de 0800 van pidpa proberen te bellen om mijn water stand door te geven
Ging natuurlijk niet !!! met dommel
Man zo nen dikke brol heb ik nog nooit gezien
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”