Ben zojuist overgestapt naar mobistar adsl max6. Ben dus geen oude adsl talk klant.Volgens de specs op de mobistar site heb ik recht op (o.a) een dnl-snelheid van 6Mbit/sec.
Maar wat merk ik op in de instelling van mijn livebox? dat die fijntjes is dichtgeknepen op 4Mbit/s.
Iemand die hier ervaring mee heeft? (bij belgacom bestond er zoiets als de speed-optie)
mobistar adsl max6 snelheidsproblemen
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Mobistar is nog steeds ADSL, waarschijnlijk zijn uw lijnwaarden niet goed genoeg om 6 Mbps aan te kunnen.
Dan hoop ik dat ik dat ook merk aan mijn abonnementsprijs. Het gaat imho niet op je 6Mbit/s te beloven, en je tot tweemaal toe te verzekeren dat het mogelijk is (er is zelfs een belgacom-installateur aan te pas gekomen die niet goed wist waarom) en je dan af te schepen met een instap-abonnement.
Je zou misschien eens kunnen beginnen met je lijnwaarden hier te posten.
Voorlopig kunnen we je geen advies geven, omdat je ons de belangrijkste informatie niet geeft.
Daarnaast is er geen enkele ISP die je een snelheid van 6mbit kan garanderen omdat dit afhangt van verschillende factoren zoals de afstand tot de LEX/LDC.
Voorlopig kunnen we je geen advies geven, omdat je ons de belangrijkste informatie niet geeft.
Daarnaast is er geen enkele ISP die je een snelheid van 6mbit kan garanderen omdat dit afhangt van verschillende factoren zoals de afstand tot de LEX/LDC.
Wat ook de zwakte is van de ADSL technologie.Mr.T schreef: Daarnaast is er geen enkele ISP die je een snelheid van 6mbit kan garanderen omdat dit afhangt van verschillende factoren zoals de afstand tot de LEX/LDC.
Ik hoop dat men zoiets bedoeld met lijnwaarden?
ADSL firmware version : A2pBT009c1.d17d
Connection mode : G.DMT
Type : Fast
Noise margin (dB) : 23.6
Attenuation (dB) : 31.0
Attainable download rate (kbps) : 9248
Downstream Upstream
Rate (kbps) 4096 384
't is vooral die 4096kbps die me niet zint
ADSL firmware version : A2pBT009c1.d17d
Connection mode : G.DMT
Type : Fast
Noise margin (dB) : 23.6
Attenuation (dB) : 31.0
Attainable download rate (kbps) : 9248
Downstream Upstream
Rate (kbps) 4096 384
't is vooral die 4096kbps die me niet zint
Na x aantal keer in hold te zijn gezet en doorverwezen te worden (ik schat dat ik ca.25 minuten naar deuntjes heb geluisterd) kreeg ik uiteindelijk iemand aan de lijn, maar de verbinding werd plots verbroken.
Heb nu een mailtje gestuurd en hoop maar dat daar binnen afzienbare tijd een helpend antwoord op komt.
De reden dat ik voor dat pakket van mobistar heb gekozen is vooral die 6 mb/s, volgens de site :
Waarom kiezen voor Mobistar ADSL Max6
een downloadsnelheid van 6 Mbps
40€ per maand
Als ze het technisch niet waar kunnen maken, vind ik dat ik het recht heb daarover ingelicht te worden. (dat ze dan 4mb/s aanduiden in hun promoties)
Heb nu een mailtje gestuurd en hoop maar dat daar binnen afzienbare tijd een helpend antwoord op komt.
De reden dat ik voor dat pakket van mobistar heb gekozen is vooral die 6 mb/s, volgens de site :
Waarom kiezen voor Mobistar ADSL Max6
een downloadsnelheid van 6 Mbps
40€ per maand
Als ze het technisch niet waar kunnen maken, vind ik dat ik het recht heb daarover ingelicht te worden. (dat ze dan 4mb/s aanduiden in hun promoties)
Ja lap! Antwoord op mail :Heb nu een mailtje gestuurd en hoop maar dat daar binnen afzienbare tijd een helpend antwoord op komt.
Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen en behandelen ze binnen de 4 dagen.
Alleszins beter dan 4 dagen aan de lijn te blijven.
mja, ik heb 6 dagen geleden een mailtje gestuurd, nog geen antwoordpetruz2 schreef:Ja lap! Antwoord op mail :Heb nu een mailtje gestuurd en hoop maar dat daar binnen afzienbare tijd een helpend antwoord op komt.
Wij hebben uw aanvraag goed ontvangen en behandelen ze binnen de 4 dagen.
Alleszins beter dan 4 dagen aan de lijn te blijven.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 10 keer
Hier gaat mijn ADSL prima:
Juist hetzelfde als bij mijn vorige provider (Fulladsl). Snelheden zullen vooral afhangen van je locatie en afstand tot de centrale. Deze zal bij eender welke maatschappij je snelheid beinvloeden.
Juist hetzelfde als bij mijn vorige provider (Fulladsl). Snelheden zullen vooral afhangen van je locatie en afstand tot de centrale. Deze zal bij eender welke maatschappij je snelheid beinvloeden.
Downstream Upstream
Rate (kbps) 4096 384
...
Een 4096 profiel, zou normaal toch een upload van 512 moeten hebben dacht ik ... ?
384 upload hoort bij een 3.3 Mbps profiel. Tenzij ze bij Mobistar er iets anders op nahouden ...
Rate (kbps) 4096 384
...
Een 4096 profiel, zou normaal toch een upload van 512 moeten hebben dacht ik ... ?
384 upload hoort bij een 3.3 Mbps profiel. Tenzij ze bij Mobistar er iets anders op nahouden ...