ik weet niet of ik dit hier nu goed zet, maar tgaat tenminste al over TELENET De helpdesk is *uitzonderlijk druk bezet* en mss kan 1 van jullie me al uit de nood helpen.
We hebben altijd een Pack gehad met Expressnet en Freephone 24 (aan 5€ extra) en dat kwam samen neer op 55 euro per maand.
Nu ben ik vorige maand rond de 10e okt (= onze factuurdatum) overgestapt naar een Shake omdat ik die 30Gb download wou hebben.
En de prijs zou eigenlijk minder moeten zijn want op de website staat SmartShake aan 42 euro /maand en pak daarbij nog 5 euro ongeveer voor 24/24 te bellen.. dan kom je toch niet aan 55 euro he.
Maar nu krijgen we een factuur waar de vorige maand (10 sept tot 8 okt) EN de volgende maand ( 9okt tot 8 nov) op wordt gefactureerd. Ik snap wel dat ze de vooruitbetaling van vorige maand moeten corrigeren maar waarom is het nu per maand duurder ipv goedkoper ? Waar de prijs voor Expressnet daarvoor 35,46 ex Btw staat, is het nu rond de 40 euro geworden.
Is dit normaal? Want dan moet ik terug overstappen denk ik
factuur veel hoger na Shake-overstap
-
- Starter
Be a model or just look like one
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Zoals je zelf kan uitrekenen moet je factuur dan 47 euro/maand bedragen.caterpillar schreef:En de prijs zou eigenlijk minder moeten zijn want op de website staat SmartShake aan 42 euro /maand en pak daarbij nog 5 euro ongeveer voor 24/24 te bellen.. dan kom je toch niet aan 55 euro he.
In je Smart Shake zit geen ExpressNet meer in, maar ComfortNet XL (minder snelheid, iets meer volume) waarvoor de "losse" prijs 50 euro is, echter op zich is dit niet belangrijk (via de Shake krijg je hierop korting)... het enige wat telt is de totale prijs op je factuur.caterpillar schreef:Waar de prijs voor Expressnet daarvoor 35,46 ex Btw staat, is het nu rond de 40 euro geworden.
Nu door het combineren van de herrekening kan ik me inbeelden dat men er bij TN een knoeiboeltje van heeft gemaakt, maar uiteindelijk zou je dit alles toch moeten kunnen terugvinden (anders post je je factuur maar eens).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Dat kan je het eerste jaar niet meer tenzij je een "duurdere" shake neemt ....caterpillar schreef: Want dan moet ik terug overstappen denk ik
The eternal and true pessimist
-
- Starter
mh hier poging om factuur te posten:
http://absolute-freedom.be/thumbs/var/t ... actuur.jpg
Der staat een pro rata op: -27.63 euro voor de vorige maand (die ik dan ook dubbel betaal) maar de maandprijs op zich is dan nog steeds meer.
Plus een algemene aanpassing Telefonie RC credit = ?
Kep bij TELE2 gewerkt waar het ook wel redelijk vaak voorkwam dat men na omschakeling gewoon nog eens aangerekend werd voor hetzelfde, maar .. bij telenet heb ik ook gewerkt alleen snap ik nog steeds niks van die hele factuur. Zal toch wel bij hun liggen ook, hoop ik
IPV gewoon die shake aan te rekenen per maand. Is dat nu zo moeilijk ?
http://absolute-freedom.be/thumbs/var/t ... actuur.jpg
Der staat een pro rata op: -27.63 euro voor de vorige maand (die ik dan ook dubbel betaal) maar de maandprijs op zich is dan nog steeds meer.
Plus een algemene aanpassing Telefonie RC credit = ?
Kep bij TELE2 gewerkt waar het ook wel redelijk vaak voorkwam dat men na omschakeling gewoon nog eens aangerekend werd voor hetzelfde, maar .. bij telenet heb ik ook gewerkt alleen snap ik nog steeds niks van die hele factuur. Zal toch wel bij hun liggen ook, hoop ik
IPV gewoon die shake aan te rekenen per maand. Is dat nu zo moeilijk ?
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Hmm ... inderdaad, ofwel is er een fout in hun "shake" fakturatie, ofwel hebben ze jou een ExpressnetXL (Powershake) gefactureerd onder de noemer van een Smartshake.
ComfornetXL ==> 41,32
Freephone ==> 16,53
Optie Freephone 24 ==> 4,13
Shake Korting ==> -16,20
BTW 21%
Totaal = 55,40€
Maar, telenet doet daar zelden moeilijk over, dus ik zou gewoon de faktuur betalen, naar telenet bellen of schrijven en dan komt dat wel in orde.
Grtz,
Sasuke
ComfornetXL ==> 41,32
Freephone ==> 16,53
Optie Freephone 24 ==> 4,13
Shake Korting ==> -16,20
BTW 21%
Totaal = 55,40€
Maar, telenet doet daar zelden moeilijk over, dus ik zou gewoon de faktuur betalen, naar telenet bellen of schrijven en dan komt dat wel in orde.
Grtz,
Sasuke
-
- Starter
Danku. Ik ga bellen van zodra mijn telefoon weer opgeladen is.
I'll let you know.
I'll let you know.
-
- Deel van't meubilair
Uit de algemene voorwaarden...
- ComfortNet XL aan 41.32 (50 euro inclusief)
- Freephone Europe aan 16.53 (20 euro inclusief)
- Optie Freephone 24 aan 4.13 (5 euro inclusief)
... dus dat is allemaal correct, echter waar het fout gaat is...
- Korting op de Shake aan 16.20 (20 euro inclusief)
Dit laatste moet dus 23.14 (28 euro inclusief) zijn ! Ik kan echter niet de tekst in italics lezen bij de Shake korting... staat daar nu "29 inclusief BTW" ?
... en jij hebt op je factuurDe SmartShake van €42/maand bestaat uit de volgende diensten: "ComfortNet XL (€50/maand) + FreePhone Europe €20/maand)". U geniet van een maandelijkse korting van €28/maand.
Dit laatste moet dus 23.14 (28 euro inclusief) zijn ! Ik kan echter niet de tekst in italics lezen bij de Shake korting... staat daar nu "29 inclusief BTW" ?
-
- Starter
wel bedankt al voor de hulp zover.
Ik heb net gebeld en ik denk dat ik een beginner aan de lijn had (no offense, ik ben er ook ooit met veel moeite aan begonnen) maar ze zei dus na een hoop wachttijd dat het goed was op deze factuur, aangezien er ook pro rata van vorige maand opstond. En dat de volgende factuur 50 euro zou bedragen; Dat was alles wat ik er uit kreeg
Uittreksel-totaal is ook 74,10 en bij korting staat er 28 incl. BTW.
ALs die korting klopte dan zou het eindbedrag nog 64 euro zijn ongeveer. Min +-6 euro voor gesprekken is dan 58 euro. Daar kan ik nog mee leven maar ja.
Ik vroeg waarom het dan deze keer zoveel was, logisch want mijn vorige product was ook 55 euro/maand en aangezien ik steeds ook vooruit betaal zou deze factuur niet méér mogen zijn he. Maar ja..
Ik kan nog een keer bellen en hopen dat ik iemand anders aan de lijn krijg.
Helpt het om te mailen ?
(want mijn inside-ervaring is dat de tech mails ergens terechtkomen en na een paar jaar op een rustiger moment onder het stof worden gehaald)
Ik heb net gebeld en ik denk dat ik een beginner aan de lijn had (no offense, ik ben er ook ooit met veel moeite aan begonnen) maar ze zei dus na een hoop wachttijd dat het goed was op deze factuur, aangezien er ook pro rata van vorige maand opstond. En dat de volgende factuur 50 euro zou bedragen; Dat was alles wat ik er uit kreeg
Uittreksel-totaal is ook 74,10 en bij korting staat er 28 incl. BTW.
ALs die korting klopte dan zou het eindbedrag nog 64 euro zijn ongeveer. Min +-6 euro voor gesprekken is dan 58 euro. Daar kan ik nog mee leven maar ja.
Ik vroeg waarom het dan deze keer zoveel was, logisch want mijn vorige product was ook 55 euro/maand en aangezien ik steeds ook vooruit betaal zou deze factuur niet méér mogen zijn he. Maar ja..
Ik kan nog een keer bellen en hopen dat ik iemand anders aan de lijn krijg.
Helpt het om te mailen ?
(want mijn inside-ervaring is dat de tech mails ergens terechtkomen en na een paar jaar op een rustiger moment onder het stof worden gehaald)
-
- Deel van't meubilair
Wat is dat voor nonsens, er staat een volledig maand Shake op (9/10 tem 8/11) en er moet dus ook een volledige maand Shake korting opstaan.caterpillar schreef:ze zei dus na een hoop wachttijd dat het goed was op deze factuur, aangezien er ook pro rata van vorige maand opstond.
Vraag gewoon hoeveel 16.20 plus 21% BTW is... en waarom dit niet gelijk is aan 28 euro ? En niet laten beginnen met verhaaltjes vertellen... gewoon pure wiskunde... dat ze hun rekenmachientje maar nemen.caterpillar schreef:Uittreksel-totaal is ook 74,10 en bij korting staat er 28 incl. BTW.
Zeker doen... desnoods tien keer na elkaar... mits wat geluk tref je wel iemand die meer dan enkele hersencellen heeft en inziet dat dit fout is. Nu je neem ook best contact op met de administratie, en niet met de "help"desk.caterpillar schreef:Ik kan nog een keer bellen en hopen dat ik iemand anders aan de lijn krijg.
Als je graag van die standaard blahblah terugkrijgt moet je dat doen... geholpen ben je er nooit mee !caterpillar schreef:Helpt het om te mailen ?
-
- Starter
nieuwe factuur bedraagt 20,93 euro. Ik heb wegens verhuis en verbouwing geen zin meer gehad om nog es 30 min aan de foon te hangen. Ik snap er niets van maar ok.. Kzal maar blij zijn he
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
De korting van de Shake voor de periode 9/10 tot 8/11 is niet toegekend.r2504 schreef:Uit de algemene voorwaarden...
... en jij hebt op je factuurDe SmartShake van €42/maand bestaat uit de volgende diensten: "ComfortNet XL (€50/maand) + FreePhone Europe €20/maand)". U geniet van een maandelijkse korting van €28/maand.
16,20 / 21 dagen = 0,7714 per dag...
Dus voor 30 werkende dagen: 30 x 0,7714 = 23,14.
Hier is mijn inziens iets fout.
De eerste keer dat ik mijn shake factuur kreeg moest ik ook alles eens goed bekijken maar uiteindelijk bleek het allemaal te kloppen.
Vanaf de tweede maand is het vrij transparent: aanrekening van de individuele producten en dan de shake korting daar vanaf getrokken.