Dit is de melding die ik krijg als ik naar mezelf bel of als andere me bellen...
Heeft iemand dit zelfde probleem?
Of heeft iemand het zelfde probleem gehad die weet wat de oplossing hier voor is??
Dommel weet in ieder geval de oplossing niet die heb ik in middels al 5 keer daarover aan de telefoon gehad.
En zeg niet dat geduld de oplossing is want ik zit al zo'n 10 weken te wachten tot het eens gaat werken...
b.v.d
dit nummer is niet ingebruik
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Als ik je kan troosten zit ik ook al 3 maand te wachten op een werkende foon. Ik heb jouw probleem voor als belgacom, mobistar en buitenlandse nummers mij proberen te bellen.Tomola schreef:Dit is de melding die ik krijg als ik naar mezelf bel of als andere me bellen...
Heeft iemand dit zelfde probleem?
Of heeft iemand het zelfde probleem gehad die weet wat de oplossing hier voor is??
Dommel weet in ieder geval de oplossing niet die heb ik in middels al 5 keer daarover aan de telefoon gehad.
En zeg niet dat geduld de oplossing is want ik zit al zo'n 10 weken te wachten tot het eens gaat werken...
b.v.d
- SniFManS
- Elite Poster
Probleem ligt bij dommel zelf ! Maar die kennen zelf geen oplossingen en scheppen je altijd maar even verder af met leugens is hier al meer dan 3 maand zo !Tomola schreef:klinkt als het zelfde probleem... bij mij ook mobistar,base , buitenland en BGC.
proximus gaat wel, daar staat mijn nederlandse vodafone op als ik in belgië ben....
Niemand weeT hiervoor de oplossing?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 12 keer
dada internet..Tomola schreef:Dat idee had ik dus al...
Ben dus ook niet van plan de volgende rekening te betalen als het nog niet werkt aan het eind van de maand....
-
- Plus Member
Het werd hier reeds eerder vermeld maar het is nooit een goed idee om zomaar de betalingen stop te zetten want dan wordt jij een wanbetaler keert zich alles tegen jou.Tomola schreef:Ben dus ook niet van plan de volgende rekening te betalen als het nog niet werkt aan het eind van de maand.... :evil:
Wil je juridisch stevig in je schoenen staan, dan moet je hen via een aangetekend schrijven in gebreke stellen; hoe je dat juist moet doen staat hier ook ergens op dit forum.
ik had het zelfde probleem.
Maar ik heb toen eens naar proximus gebelt en van mijn oren gemaakt.
En guess what. 1 week later was het in orde.
Blijkbaar ligt dat dus wél bij de providers hun routingstabellen.
Maarja, het is makkelijker om het op een andere provider te steken dan het zelf op te lossen he.
Maarja, het is makkelijker om het op een andere provider te steken dan het zelf op te lossen he.
- SniFManS
- Elite Poster
Hoe verklaar je dan dat belgacom eerst me wel kon bellen en na twee weken niet meer ? Wild belgacom dan mij een kloot aftrekken ? Nee hoor ,dommel is in de fout ! En zeker als het met 1 telefoontje opgelost zou zijnWentie schreef:ik had het zelfde probleem.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Maar toch vind ik het raar, als je het zo redeneert dat je dommel nummer dus in de lucht is en bereikbaar voor laten we zeggen 9 van de 10 providers.Sniffie schreef:Hoe verklaar je dan dat belgacom eerst me wel kon bellen en na twee weken niet meer ? Wild belgacom dan mij een kloot aftrekken ? Nee hoor ,dommel is in de fout ! En zeker als het met 1 telefoontje opgelost zou zijnWentie schreef:ik had het zelfde probleem.
Dan zou dommel dus effectief verkeer van belgacom tegenhouden of verkeerd routeren.
Het lijk mij logischer dat het probleem bij de provider (lees routeringstabel) ligt waar je vandaan belt.
Hoe kun je anders verklaren dat men wel van telenet en niet van belgacom kan bellen en wel van telfort maar niet van vodafone.
Ik denk toch dat de providers het ZELF op kunnen lossen. Gewoon een klacht indienen bij bijvoorbeeld belgacom dat je een bepaald nummer niet kunt bellen.
Ik heb dat eens gehad met mijn T-Mobile GSM dat ik niet naar Venezuela kon bellen naar een bepaald nummer en dat was na een week ook verholpen.
Terwijl ik zelf eerst ook dacht dat het probleem in dat crappy netwerk van venezuela zat, want dat is eigenlijk een makkelijke aanname, je gaat er vanuit dat een bedrijf als T-Mobile of Belgacom alles perfect in orde heeft en een bedrijf als Dommel niet, maar dat is dus eigenlijk een aanname en generaliseren / er vanuit gaan dat..
hoe komt het dan dat als je naar telenet gaat wel alles werkt?Wentie schreef:ik had het zelfde probleem.
Jij hebt alleen proximus hoeven bellen... ik moet even bellen naar alle nederlandse providers mobiel en vast...dan even naar alle providers behalve proximus en dommel in belgië...
En dat vervolgens in meerdere landen van europa om het werkent te krijgen.
Kortom... dat jij alleen opgebeld word door jou eigen met jou proximus gsm is makkelijk voor jou... maar ik heb meerdere mensen die mij willen bereiken door heel europa...
Dit lijkt mij een onbegonne klus, en zeker ongeloofwaardig dat het probleem bij al die honderde providers ligt en niet bij dommel waar alle sores begon toen ik via hun ben gaan "bellen"....
my 2 cents ......
correctie.... het is meer 98 van de 100 die mij niet kunnen bereiken..macamba schreef:Maar toch vind ik het raar, als je het zo redeneert dat je dommel nummer dus in de lucht is en bereikbaar voor laten we zeggen 9 van de 10 providers.Sniffie schreef:Hoe verklaar je dan dat belgacom eerst me wel kon bellen en na twee weken niet meer ? Wild belgacom dan mij een kloot aftrekken ? Nee hoor ,dommel is in de fout ! En zeker als het met 1 telefoontje opgelost zou zijnWentie schreef:ik had het zelfde probleem.
Dan zou dommel dus effectief verkeer van belgacom tegenhouden of verkeerd routeren.
Het lijk mij logischer dat het probleem bij de provider (lees routeringstabel) ligt waar je vandaan belt.
Hoe kun je anders verklaren dat men wel van telenet en niet van belgacom kan bellen en wel van telfort maar niet van vodafone.
Ik denk toch dat de providers het ZELF op kunnen lossen. Gewoon een klacht indienen bij bijvoorbeeld belgacom dat je een bepaald nummer niet kunt bellen.
Ik heb dat eens gehad met mijn T-Mobile GSM dat ik niet naar Venezuela kon bellen naar een bepaald nummer en dat was na een week ook verholpen.
Terwijl ik zelf eerst ook dacht dat het probleem in dat crappy netwerk van venezuela zat, want dat is eigenlijk een makkelijke aanname, je gaat er vanuit dat een bedrijf als T-Mobile of Belgacom alles perfect in orde heeft en een bedrijf als Dommel niet, maar dat is dus eigenlijk een aanname en generaliseren / er vanuit gaan dat..
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
Dit is een veel voorkomend probleem in de sector. Je nummer is blijven hangen bij de portering van de ene provider naar de andere, waardoor enkel bvb personen die op uw eigen provider zitten u kunnen bereiken. De provider in kwestie kan dit normaal recht zetten. Die routering gebeurt echter niet bij de provider zelf maar bij een andere organisatie die de nummers beheerd dacht ik.
Grtz
Grtz
- SniFManS
- Elite Poster
Dus als ik nu de tweede lijn activeer met een nieuw nummer dan moet het nieuwe nummer werken zonder problemen ?gimic schreef:Dit is een veel voorkomend probleem in de sector. Je nummer is blijven hangen bij de portering van de ene provider naar de andere, waardoor enkel bvb personen die op uw eigen provider zitten u kunnen bereiken. De provider in kwestie kan dit normaal recht zetten. Die routering gebeurt echter niet bij de provider zelf maar bij een andere organisatie die de nummers beheerd dacht ik.
Grtz
Kan er iemand bevestigen of die tweede lijn gratis is en of het inderdaat de problemen oplost ?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Er is een centrale database, maar als het zo eenvoudig zou zijn dan zou het voor iedere provider moeten werken, en dat is dus blijkbaar niet. Blijkbaar synchroniseren bepaalde providers dus (bewust) slecht met deze database ?gimic schreef:Die routering gebeurt echter niet bij de provider zelf maar bij een andere organisatie die de nummers beheerd dacht ik.