Dommel Internet problemen (regio 016 Leuven)
subject: cityconnect outage between 12u10 and 13u40
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.
-
- Pro Member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik ken natuurlijk niks van die apparatuur, maar de belangrijke servers die wij installeren moeten op elk gebied redundant zijn. Een ISP die geen redundante apparatuur heeft ???tequila schreef:subject: cityconnect outage between 12u10 and 13u40
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.
-
- Member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 24 jan 2008, 09:16
- Locatie: Leuven Belgium Europe
- Contacteer:
Redundant? Ik hoor dat graag zeggen.
Redundantie lost niet alles op en bovendien heb je verschillende niveaus van redundantie. Tenslotte hangt je koperpaar maar aan 1x kaart vast.
Hangt van het probleem af.
Ik heb bij Belgacom en Versatel toch ook al uren uitgelegen vanwege een defecte kaart.
Mensen denken altijd dat electronica 100% werkt of 100% defect is. Geloof mij, er zijn veel defecten die liggen tussen werken en niet werken en die je redundantie niet triggeren.
Idem ditto met onderhoudscntracten, met een onderhoudscontract van 2 uur lig je in de praktijk soms langer uit.
Redundantie lost niet alles op en bovendien heb je verschillende niveaus van redundantie. Tenslotte hangt je koperpaar maar aan 1x kaart vast.
Hangt van het probleem af.
Ik heb bij Belgacom en Versatel toch ook al uren uitgelegen vanwege een defecte kaart.
Mensen denken altijd dat electronica 100% werkt of 100% defect is. Geloof mij, er zijn veel defecten die liggen tussen werken en niet werken en die je redundantie niet triggeren.
Idem ditto met onderhoudscntracten, met een onderhoudscontract van 2 uur lig je in de praktijk soms langer uit.
- Sasuke
- Elite Poster
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Me dunkt dat "tussen 12u10 en 13u40" een knappe SLA periode is ! En zoals hierboven aangehaald, niet "alles" is redundant te maken. Alhoewel een CWDM kaart dit wel zou moeten zijn aangezien dit normaal gezien gewoon een fiberinterface is.jollito schreef:Ik ken natuurlijk niks van die apparatuur, maar de belangrijke servers die wij installeren moeten op elk gebied redundant zijn. Een ISP die geen redundante apparatuur heeft ???tequila schreef:subject: cityconnect outage between 12u10 and 13u40
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.
Grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Blijkbaar actieve CWDM apparatuur dan, voeding stuk ofzo, want passieve CWDM apparatuur kan zelden stuk gaan.Sasuke schreef:Me dunkt dat "tussen 12u10 en 13u40" een knappe SLA periode is ! En zoals hierboven aangehaald, niet "alles" is redundant te maken. Alhoewel een CWDM kaart dit wel zou moeten zijn aangezien dit normaal gezien gewoon een fiberinterface is.jollito schreef:Ik ken natuurlijk niks van die apparatuur, maar de belangrijke servers die wij installeren moeten op elk gebied redundant zijn. Een ISP die geen redundante apparatuur heeft ???tequila schreef:subject: cityconnect outage between 12u10 and 13u40
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.
Grtz,
Sasuke
Voor diegenen die niet weten wat CWDM is, in het kort, een techniek om een fiber meerdere keren te gebruik maken dmv andere kleurtjes te gebruiken.
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik hoorde dat het iets bij de Belgische spoorwegen was..?tequila schreef:subject: cityconnect outage between 12u10 and 13u40
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.
Exact hetzelfde probleem hier.ErwinC schreef:Idem ditto hier (83.101.44.), Leuven Vismarkt.
Had iets voor 12 uur gevraagd mijn lijn na te kijken omdat sinds die fameuze werken van afgelopen vrijdag mijn snelheid naar beneden is gegaan (van 14.500 Kbps naar 11.100 kbps (volgens test userbase).
Ze hebben mijn profiel rond 12 uur aangepast en sinds sinds dan niks meer...
tot 13u40.
Snelheid is nog altijd zo laag.
pff
Zit op minder dan 300m van de centrale, sinds vorige week ontzettend traag internet, snelheid is ook gezakt naar 11.100 kbps.
Naar klantendienst belle heeft meestal geen zin... Iemand die iets meer weet?
Een connectie waar je 150kb/s haalt met 8 man (kot) delen is niet echt praktisch...
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Lijkt me sowieso al niet praktisch he als je met teveel man op 1 verbinding gaat zitten. Je hebt er altijd wel 1 of 2 downloaders tussen. En zelfs streaming video kost behoorlijk wat bandbreedte dus dan is het wel leuk dat je goedkoop uit bent maar echt veel plezier zul je er niet van hebben.Tharuler schreef:...ErwinC schreef:Idem ditto hier (83.101.44.), Leuven ....
Snelheid is nog altijd zo laag.
pff
Een connectie waar je 150kb/s haalt met 8 man (kot) delen is niet echt praktisch...
Hier in het gebouw waar ik zit bieden ze het ook aan, voor 10 euro per maand, wireless, maar ik betaal toch liever 50 euro per maand aan Homeconnect en heb de lijn voor mezelf.
Niet zo zeer voor het downloaden maar meer voor streams en voip.
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
[quote="Tharuler"]Naar klantendienst belle heeft meestal geen zin... Iemand die iets meer weet?[/quote]
als iedereen zo redeneert dan kan Dommel nooit te weten komen dat er ergens problemen zijn.
als iedereen zo redeneert dan kan Dommel nooit te weten komen dat er ergens problemen zijn.
Voordat ze begonnen prutsen vorige week aan hun centrale haalden we vlotjes 2MB/s hoor... Naast de vismarkt zitten helptmacamba schreef:Lijkt me sowieso al niet praktisch he als je met teveel man op 1 verbinding gaat zitten. Je hebt er altijd wel 1 of 2 downloaders tussen. En zelfs streaming video kost behoorlijk wat bandbreedte dus dan is het wel leuk dat je goedkoop uit bent maar echt veel plezier zul je er niet van hebben.Tharuler schreef:...ErwinC schreef:Idem ditto hier (83.101.44.), Leuven ....
Snelheid is nog altijd zo laag.
pff
Een connectie waar je 150kb/s haalt met 8 man (kot) delen is niet echt praktisch...
Hier in het gebouw waar ik zit bieden ze het ook aan, voor 10 euro per maand, wireless, maar ik betaal toch liever 50 euro per maand aan Homeconnect en heb de lijn voor mezelf.
Niet zo zeer voor het downloaden maar meer voor streams en voip.
Je hoeft enkel afspraken te maken dat iedereen overdag capped op 400-500kb/s en er is geen probleem.
En hebben btw Cityconnect plus...
Dat kan heel goed zijn, maar dan moeten ze maar eens beseffen dat ze redelijk groot aant worden zijn en hun helpdesk die capaciteit dan ook moet aankunnen.staartmees schreef:als iedereen zo redeneert dan kan Dommel nooit te weten komen dat er ergens problemen zijn.Tharuler schreef:Naar klantendienst belle heeft meestal geen zin... Iemand die iets meer weet?
Ik verhuis volgend jaar, en voorlopig is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om mijn vebinding over te laten plaatsen.
-
- Plus Member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Regio 016 (Lubbeek): Deze morgen lag het weeral plat , dit is al de zoveelste keer op 2 weken tijd!!
En altijd pannes van aantal uren...
Als dit probleem blijft aanhouden, stap ik gewoon over want dit kan echt niet meer... Altijd als ik dringende mails moet sturen of zaken moet afwerken, ligt dat netwerk plat.
En altijd pannes van aantal uren...
Als dit probleem blijft aanhouden, stap ik gewoon over want dit kan echt niet meer... Altijd als ik dringende mails moet sturen of zaken moet afwerken, ligt dat netwerk plat.
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
op het BGC-forum gelezen dat er ook met BGC's ADSL problemen zijn in de zone 016.
zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21072
zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21072
-
- Plus Member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 22 mei 2008, 13:26
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 3 keer
30 minuten is nog aanvaardbaar.RaPMaN schreef:En hupla, theeft er weer een 30tal minuten uitgelegen...
Sinds begin juni dat ik bij dommel ben is het al 5e keer dat ze meer dan 2 uur uitlegen.(tijdens kantooruren)
Vandaag ook van 7u11 tot 16u40 geen IP kunnen krijgen.
Ik ben benieuwd wat hun uitleg deze keer zou zijn. Weer probleem bij een of ander leverancier.
Ik heb echt spijt van mijn overstap, 2 jaar bij EDPNet en geen enkel keer probleem. Daarvoor bij Tiscali ook geen probleem tot ze overgenomen werden door Scarlet.
Niet goed bezig Dommel.
Even iets opklaren, er was een storing in de 016 zone, maar die is opgelost. Heeft misschien wel een tijdje gekost, maar is wel opgelost. Volgens hum helpdesk was het probleem eerst gesignaliseerd rond 11u, waarna er meer meldingen kwamen, en dan is er een technieker gaan kijken. Waarschijnlijk was er een wisselstuk of zo nodig en daarmee dat het even duurde voor het gefixt was.
-
- Member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 27 okt 2008, 19:08
- Locatie: Sint-Truiden
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 3 keer
Ale gij hebt dan toch internet gehad , ik ben nu al 3 maand aant betalen en heb nog altijd geen internet , als ze nu eens mooi 1 voor 1 die telefoon oppakte zou al een gerust stelling zijnHouseSessions schreef:Hallo,
Sedert gisteren kan ik niet meer surfen via mijn Dommel account. Mijn line sync lijkt in orde maar bvb een ping sturen naar de Dommel gateway levert geen reply op. Aangezien de Dommel helpdesk nog steeds een absolute RAMP is, vroeg ik me af of nog andere mensen problemen hebben met hun verbinding en of het probleem gekend is bij Dommel?
thnks, hs,
-
- Pro Member
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Ja als je niet naar het BTW nummer belt zou wel al helpenBettina schreef:Ale gij hebt dan toch internet gehad , ik ben nu al 3 maand aant betalen en heb nog altijd geen internet , als ze nu eens mooi 1 voor 1 die telefoon oppakte zou al een gerust stelling zijnHouseSessions schreef:Hallo,
Sedert gisteren kan ik niet meer surfen via mijn Dommel account. Mijn line sync lijkt in orde maar bvb een ping sturen naar de Dommel gateway levert geen reply op. Aangezien de Dommel helpdesk nog steeds een absolute RAMP is, vroeg ik me af of nog andere mensen problemen hebben met hun verbinding en of het probleem gekend is bij Dommel?
thnks, hs,
Nevermind ...
Code: Selecteer alles
Dommel.com
CityConnect Plus
13779 1622 57%
29-10-2008 22:30
tequila
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
Al gehoord van een aangetekende ingebrekestelling?Bettina schreef:Ale gij hebt dan toch internet gehad , ik ben nu al 3 maand aant betalen en heb nog altijd geen internet , als ze nu eens mooi 1 voor 1 die telefoon oppakte zou al een gerust stelling zijn
Hier ook hetzelfde. Vorige week zaterdag en zondag had ik ook deze snelheden, net zoals vandaag. Normaal heb ik hier 15/1.5Mbit.
** off-topic :
Hoe krijg ik die printscr links uitgelijnd?
Een foto in 't midden van het scherm is ook maar onnozel.
** off-topic :
Hoe krijg ik die printscr links uitgelijnd?
Een foto in 't midden van het scherm is ook maar onnozel.
- Bijlagen
-
- speedtest.JPG
- speedtest
- (10.74 KiB) 148 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Code: Selecteer alles
Your DOWNLOAD Speed:
2335 kbps or 292 KB/sec
Your UPLOAD Speed:
648 kbps or 81 KB/sec
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
- Locatie: Heverlee
idd het is niet vooruit te branden
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
- Locatie: Heverlee
Vanmorgen om 06:30 was m'n snelheid acceptabel.
Vanaf 09:30 oplopende pingtijden en afnemende download snelheid.
Ik krijg sterk de indruk, dat Dommel vanaf de DSLAM (Vismarkt) naar ATM een serieus capaciteitsprobleem heeft.
Vanaf 09:30 oplopende pingtijden en afnemende download snelheid.
Ik krijg sterk de indruk, dat Dommel vanaf de DSLAM (Vismarkt) naar ATM een serieus capaciteitsprobleem heeft.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ge kunt er bijna uw klok opzetten ... hier vanmorgend full speed. Sinds 10:00 niemeer vooruit te branden.
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
- Locatie: Heverlee
Ik wordt schijtziek van Dommel.deej schreef:En heeft er al iemand een ticket geopend?
De enige (aangetekende) ticket(s) die ik nog ga openen, is over 28 dagen m'n opzeg
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ja online gamen is er momenteel niet meer bijjade767 schreef:Begint hier wel fameus tege te steke die lag. Hopelijk losse ze het snel op want was gisteren ook al zo