ADSL parameters?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Nico

Hoi, ik probeer een Allied Telesyn AT-AR255E ADSL router te configureren maar zonder succes.
Er zijn 2 configuratiemodes voorhanden: simple & advanced.
In de simple kan ik alleen user, paswoord en het feit of hij altijd verbonden moet blijven en daarnaast het LAN adres en subnet maar hiermee wil het niet functioneren.
In de advanced mode kan ik een connectie bijmaken met volgende parameters:
*ATM channel parameters:
-VPI/VCI -> moet blijkbaar 8 - 35 zijn voor België
*ATM Quality of service parameters:
-Peak Cell Rate: staat default op 2000
-UBR of CBR
-VBRrt of VBRnrt, sustainable cell rate: default 1000, maximum burst size: default 2000
-ABR of QFC
*Connection type:
-RFC 1483 of PPP, authentication method: none/pap/chap, user name, password
-PPPoA, encapsulation: VcMux of LLC/SNAP, Global IP:..., Dynamic IP, AutoDNS discovery, Create as default route.
-PPPoE, Global IP:..., Dynamic IP, AutoDNS discovery, Create as default route, Access concentrator, Service name.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Het vreemde is dat ik nergens kan vinden welke mode hij effectief gebruikt of hoe je dat kan sturen en indien advanced, welke connectie hij daar gebruikt?
Heb ook al op site van fabrikant gekeken maar zonder veel resultaat.
Alle hulp is méér dan welkom waarvoor mijn dank!
Nico
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik kan nergens een handleiding online vinden, dus het zal een beetke gokken worden.

Ik denk dat je best van die ATM quality settings af blijft. Hier ken ik zelf niet zo veel van en de kans zit er dik in dat die standaard goed staan.

Bij connection type : authentication methode dat moet CHAP zijn. Username en paswoord zijn logisch he :)

Neem bij de rest PPPoE, dynamic IP, service name leeg laten en bij encapsulation LLC/SNAP Bridged.

Dat zou het moeten doen.

Cheers
Afbeelding
Nico

Hey Sub Zero,

Bedankt voor die info!
Is het niet vreemd dat daar niets over te vinden is?
Samen met de settings uit uw bericht en wat puzzel en zoekwerk is het uiteindelijk dan toch gelukt.
Het vreemde was dat ik een hele tijd moest wachten vooraleer dat dinge wilde synchroniseren/verbinden en samen met het feit dat ik niet zeker was of die instellingen juist waren was dat toch wel een beetje zoeken.

Enfin, de volhouder wint hé! ;-)

cy
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”