dommel i.c.m callcheap

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Tomola
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

Ik heb al die tijd dat ik bij BGC zat gebruik gemaakt van callcheap.
Nu ik via dommel bel is dat niet meer nodig, omdat dommel goedkoper is.
Maar zou het kunnen dat als ik me niet afmeld bij callcheap dat ik problemen heb met mijn dommel lijn, zoals bv: dat ik voor sommige providers niet bereikbaar ben en dus de melding krijg "dit nummer is niet ingebruik" ??
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Je maakt toch enkel gebruik van callcheap als je de prefix 1616 gebruikt? Dit geldt trouwens enkel voor uitgaande gesprekken. Als je die dus weglaat, maak je geen gebruik meer van hun diensten. Als je je afmeldt kan je niet meer via 1616 bellen, maar voor mensen die jou willen bellen maakt dat hoegenaamd niet uit.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Afmelden die callcheap...denk niet dat het werkt via raw copper?, discoline ook de opleg van 0,15€/minuut...dacht ik.. iemand mag me terecht wijzen hierin...
Heb je homeconnect ?, dan denk ik dat je niet eens meer kan bellen met die prefix, omdat je belt via voip met raw copper en geen vaste tel BGC line meer hebt dacht ik..
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Tomola schreef:zou het kunnen dat als ik me niet afmeld bij callcheap dat ik problemen heb met mijn dommel lijn
Hier vroeger ook een tijdje gebruik gemaakt van Callcheap toen we nog een klassiek BC abo hadden.
Na overschakeling naar Dommel + BC Disco. lijn abo zijn we overgeschakeld naar Voipcheap voor uitgaande gesprekken.
Doch is ons Callcheap account nog steeds actief.
Vind het eigenlijk handig als bv. Voipcheap er een keertje uitligt dat we dan plots een stem horen die zegt hoeveel het gesprek zal gaan kosten (instelling bij Callcheap) mochten we dit niet hebben zou de Fritz!Box overschakelen naar BC om uit te bellen als Voipcheap er mocht uit liggen, met dure Disco tarief gevolgen natuurlijk.
Kan dat natuurlijk wel instellen dat er nooit gebruik mag gemaakt worden van BC om uit te bellen mocht Voipcheap plat gaan, maar geef toch de voorkeur om te kunnen bellen eventueel via het iets duurdere Callcheap.

Tot op heden altijd goed gegaan, er word dus geen geld afgehouden als je Callcheap niet gebruikt.
Tomola
Plus Member
Plus Member

iemand een idee waarom mensen dan krijgen te horen "dit nummer is niet in gruik" :???:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: Doch is ons Callcheap account nog steeds actief.
Vind het eigenlijk handig als bv. Voipcheap er een keertje uitligt dat we dan plots een stem horen die zegt hoeveel het gesprek zal gaan kosten (instelling bij Callcheap) mochten we dit niet hebben zou de Fritz!Box overschakelen naar BC om uit te bellen als Voipcheap er mocht uit liggen, met dure Disco tarief gevolgen natuurlijk.
Betaal je nog altijd dus 0.15/m opleg via disco, de eerste minuut dus 0.15+ 0.05+0.02= 22 cent +17 cent de volgende minuut...ect dat zal dat stemmetje niet meedelen :wink:
Btw @ Tomola zit je nu op homeconnect of niet? normaal kan je dan niet bellen met callcheap indien op homeconnect...
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

klopt , bij een Carrier-Select systeem zoals callcheap blijft de toeslang van 15 cent verschuldigd indien je een disco lijn hebt . Die zal je dan aan belgacom moeten betalen (terwijl callcheap zijn normale tarief zal rekenen aan u ) .
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Tomola
Plus Member
Plus Member

[quote="kaise1Btw @ Tomola zit je nu op homeconnect of niet? normaal kan je dan niet bellen met callcheap indien op homeconnect...[/quote]

Ik zit op homeconnect ja, maar maak geen gebruik van callcheap, omdat dommel goedkoper is en omdat het idd niet gaat samen met dommel.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster

Waarom heb je callcheap nog nodig bij eenhomeconnect abbo ? afmelden die handel en zie niet in dat je daar problemen mee zou hebben, je belt nu via voip, en dit heeft nix meer te maken met een analoge lijn :wink:
Tomola
Plus Member
Plus Member

maar waarom dan die melding dat mijn nummer niet bestaat?

Bij dommel hebben ze er geen oplossing voor...
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”