Nachtsurfen gewoon volledig meegeteld?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Alle abonnementen van Edpnet hebben toegang tot de nieuwsgroepen. Gewoon even de handleiding volgen op http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=helpcentre_newsgroup en je zit er zo op.
bigbrother
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2008, 18:39

Reeds 18 maand klant bij edpnet, nog nooit een probleem gehad, facturatie altijd correct, nachtsurfen werkt perfect en 700 mb met rapidshare downloaden is 350 mb op de meter. Dus rapidshare is een aanrader :-)
EDPNET ROCKS !!!
Tinke
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jun 2005, 07:23

zijn er dit moment nog mensen die het probleem hebben dat hun nachttraffiek niet goed berekend wordt?
Na het lezen van dit topic heb ik het eens nagekeken en het blijkt volgens mij toch goed te kloppen.

bvb
nachttraffiek down 7761,93
nachttraffiek up 244,30

Vermindering 4003,12
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Tinke schreef:zijn er dit moment nog mensen die het probleem hebben dat hun nachttraffiek niet goed berekend wordt?
Na het lezen van dit topic heb ik het eens nagekeken en het blijkt volgens mij toch goed te kloppen.

bvb
nachttraffiek down 7761,93
nachttraffiek up 244,30

Vermindering 4003,12


En wat is hier eigenlijk mis aan ?
down: 7761,93 + up 244,30 = 7986,23, aan 50% is je vermindering dus normaal maar 3993,15 ...

Lijkt me dus in jouw voordeel te zijn, niet ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Sasuke schreef:
Tinke schreef:Na het lezen van dit topic heb ik het eens nagekeken en het blijkt volgens mij toch goed te kloppen.


En wat is hier eigenlijk mis aan ?


Jullie schijnen het dus roerend eens te zijn :-)

Eigenlijk is dit berichtje vooral een test voor mijn gloednieuwe Chrome en het berichtvenster van userbase
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

W00ps, note to self: Read carefully before posting nonsense :)

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Nu hebben ze weer teveel traffiek geteld vandaag tussen 8u 'smorgens en 2u 's namiddags.

Zogezegd 11GB gedownload op die uren terwijl er niemand thuis was ...
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Is er een mogelijkheid om van de voorbije maanden de trafiek in detail te bekijken? dag per dag?
cod2k
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jun 2007, 22:25
Bedankt: 4 keer

murda schreef:Is er een mogelijkheid om van de voorbije maanden de trafiek in detail te bekijken? dag per dag?


me dunkt van niet met de tools van edpnet....

hoe dan ook als je het persé wilt weten kan je proberen met een ticketje hiervoor te maken.
2 maand geleden werd een "hercalculatie" uitgevoerd van de traffiek van héél wat maanden terug dus lijkt het me logisch dat ze die logs bijhouden tot het jaar stillekes :wink:
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Het is nu al de 2de keer in 2 maand tijd dat ze bij mij trafiek verkeerd aanrekenen.
Gelukkig staat op alles pc's netlimiter 2. Had beter geweest dat mijn router de trafiek kon bijhouden.
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

murda schreef:Het is nu al de 2de keer in 2 maand tijd dat ze bij mij trafiek verkeerd aanrekenen.
Gelukkig staat op alles pc's netlimiter 2. Had beter geweest dat mijn router de trafiek kon bijhouden.

Idem dito, ik kan het wel op de router zien, die geeft +- 1 GB aan (waar dan nog een groot deel snachts van is gebeurd) en er staat voor vandaag 4 GB aangerekend. Ik begin dit toch redelijk beu te geraken om eerlijk te zijn. Hoe kan je nu de mensen een factuur aanrekenen die afhankelijk is van het verbruik als je verbruiksmeter niet deftig werkt. Volgens mij is dit zelfs een proces dat ze zouden verliezen.

edit: nu is het weer ok +- maar het blijft toch raar dat er zo'n groot aantal ineens kan bijkomen zonder reden. Als dit juist gebeurd voor je limiet terug gereset wordt kan je zo toch onnodig een teveel aan traffiek worden aangerekend.
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

idd, nu voor mijn meter wordt gereset pak ik een printscreen van mijn edpnet historiek van de site.
Dan controleer ik dat met mijn netlimiter stats van beide pc. Daar steek ik wel wat werk in maar je ziet het snel als er 10GB op een dag afwijkt...

Kon je vroeger geen stats loggen met ISP monitor? Ik gebruik nu een firefox plugin maar die logged geen dagelijks volume, alleen het totaal verbruik van deze maand.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Mijn modem/router Fritzbox 7170 houdt zelf een log bij van alle trafiek (up en down) per dag, week, maand. De teller kan je zelf op om het even welk moment op nul zetten. Handig om edpnet te controleren om te zien of ze geen fouten maken.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Mette schreef:
murda schreef:Het is nu al de 2de keer in 2 maand tijd dat ze bij mij trafiek verkeerd aanrekenen.
Gelukkig staat op alles pc's netlimiter 2. Had beter geweest dat mijn router de trafiek kon bijhouden.

Idem dito, ik kan het wel op de router zien, die geeft +- 1 GB aan (waar dan nog een groot deel snachts van is gebeurd) en er staat voor vandaag 4 GB aangerekend. Ik begin dit toch redelijk beu te geraken om eerlijk te zijn. Hoe kan je nu de mensen een factuur aanrekenen die afhankelijk is van het verbruik als je verbruiksmeter niet deftig werkt. Volgens mij is dit zelfs een proces dat ze zouden verliezen.

edit: nu is het weer ok +- maar het blijft toch raar dat er zo'n groot aantal ineens kan bijkomen zonder reden. Als dit juist gebeurd voor je limiet terug gereset wordt kan je zo toch onnodig een teveel aan traffiek worden aangerekend.


bij mij is het ook wel eens 'k heb hier een topic van gemaakt tijd terug, en af en toe is het nog zo dat er gewoon ineens 40 gb teveel aangerekend wordt, nu 40 gb merk ik maar het zou wel kunnen zijn dat er 1-5gb teveel aangerekend is dan merk ik dat niet zo direct of misschien helemaal niet. Ik ben het ook beu, bij mij is er na veel gezaag verteld dat ze dit niet opgelost krijgen, en dat ik maar moet bellen, als het nog eens gebeurd, .. nog beter deze personen hebben me wijs proberen te maken dat ze mijn profiel op 120 gb gingen zetten terwijl dit tegenwoordig standaard is lol .. toen vertelde ze me dat ze daar niks van afwisten.
Cornelis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 okt 2008, 20:13

Je hoeft niet te verschieten dat je dagtrafieken van de afgelopen dagen jullie dubbel zijn aangerekend.

Code: Selecteer alles

17/10/2008 16:26:35

Beste klant

Gisteravond ontstonden wat problemen met de trafiekmeter, daroom kloppen de meters niet. Dit wordt vanavond of laatst maandag in orde gebracht.

Onze excuses voor het ongemak.


Eens zien wanneer het gecorrigeerd zal worden...
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Cornelis schreef:Je hoeft niet te verschieten dat je dagtrafieken van de afgelopen dagen jullie dubbel zijn aangerekend.

Code: Selecteer alles

17/10/2008 16:26:35

Beste klant

Gisteravond ontstonden wat problemen met de trafiekmeter, daroom kloppen de meters niet. Dit wordt vanavond of laatst maandag in orde gebracht.

Onze excuses voor het ongemak.


Eens zien wanneer het gecorrigeerd zal worden...


Het gaat niet alleen over nu. Het gaat over verschillende random momenten zonder aankondiging of iets.
Het is al minimum 5 a 6 jaar het geval (toen zat ik nog bij scarlet, waarvan edpnet gebruik maakt) en ik heb niet de indruk dat ze plan zijn er veel aan te doen.
En nog eens: imo kan het gewoon niet dat een meter die gebruikt wordt om de factuurgegevens te genereren verkeerd kan zijn.
En het kan al zeker niet dat er opeens aanpassingen gedaan worden aan andere dagen als de lopende dag zelf.

Ik heb geen enkel vertrouwen meer in die "meter" en er zijn momenten dat er precies random verbruik wordt bijgeteld zonder reden (bv 4GB zonder dat je iets hebt gedld).
De meter lag inderdaad plat, er was namelijk 0mb verbruik een bepaalde dag. Maar wat nu? Mijn limiet is juist weer gereset (de 17de), nu gaan ze dus het verbruik van vorige maand bij deze maand tellen door hun eigen incompetentie?
Dat vind ik dus niet kunnen, dat zij eens gewoon zien dat ze hun shit together hebben. Als door hun eigen schuld hun meter ineens niet meer werkt, though luck, maar dat moet je daarna niet aan de klant doorrekenen.
Ipv een meter te kopen van een of ander bedrijf (scarlet, belgacom, ...), dat ze dan hun eigen deftig werkende meter maken.
En liefst een die de ATM overhead niet meetelt, dat zou alleszins al een pak eerlijker zijn.

Dat er eens iets kan fout gaan kan ik nog enigzins begrijpen, maar elke 1 a 2 maand gebeurt er wel iets verdacht met deze "meter" en dat komt alleszins alles behalve professioneel over.
Cornelis
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 okt 2008, 20:13

.... en ondertussen blijven we wachten op de aanpassing......

Denk dat ze af en toe maar eens "een beetje verkeerd meten" , zodanig dat het de modale internetgebruiker niet echt opvalt (De gekende trucen van de foor, ze bestaan nog steeds...)
murda
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 22 jun 2006, 20:23

Cornelis schreef:.... en ondertussen blijven we wachten op de aanpassing......

Denk dat ze af en toe maar eens "een beetje verkeerd meten" , zodanig dat het de modale internetgebruiker niet echt opvalt (De gekende trucen van de foor, ze bestaan nog steeds...)


idd vandaag nog eens nakijken, het is weer einde van de maand?
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Cornelis schreef:.... en ondertussen blijven we wachten op de aanpassing......

Denk dat ze af en toe maar eens "een beetje verkeerd meten" , zodanig dat het de modale internetgebruiker niet echt opvalt (De gekende trucen van de foor, ze bestaan nog steeds...)

Inderdaad, het is gewoon een feit dat er niet fout gemeten MAG worden. Als dit wel het geval is kan imo die meter alleen gebruikt worden ter informatie.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”