Stel onbekwamen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
staartmees
Plus Member
Plus Member

zeg mannekes, zit eens in de kantine te zeveren over jullie werk. Niemand heeft hier een boodschap aan dat bekvechten van jullie.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De discussie over de OMS applicatie is afgesplitst naar http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20976
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

ondertussen wacht ik nog steeds op belgacom.
sinds 22/09 :eek:
droopy
Pro Member
Pro Member

Zijn ze nu al komen lassen?

Moeten ze dan nog eens binnen zijn om je 2e koperpaar aan te sluiten?
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Domme vraag maar wat moet er eigenlijk gelast worden? Is dat dan in de centrale?

Toen ik paar jaar geleden wou schilderen, heb ik alles van de muur gehaald, ook alle bedrading van belgacom (wat waarschijnlijk niet mag maar allé ) en bij mij zijn alle draadjes aangesloten. Blijkbaar is dat dus niet overal zo
droopy
Pro Member
Pro Member

Bij ons is het probleem dat het 2e koperpaar op straat niet aan elkaar is gelast. Dus binnen kan het aangesloten zijn maar ze kunnen er geen signaal op steken. Dit zou volgens de technieker die bij mij langskwam op de plannen staan maar blijkbaar kijken ze daar niet naar. Dus ze komen de overschakeling doen en dan zien ze dat ze geen signaal kunnen steken. Dan moet er een lasploeg komen om het koperpaar te lassen.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Kenneth
Premium Member
Premium Member

En daar moet effectief aan gelast worden? Aan 2 onnozel koperdraadjes? en dat door een lasploeg

En dan te bedenken dat het zo simpel kan zijn als "schroefje losdraaien, draadje erin, schroef vastdraaien"
droopy
Pro Member
Pro Member

ik weet niet wat ze precies moeten doen. De persoon die langsgeweest is heeft wel alles mooi inorde gedaan bij ons thuis en hij is ook naar de centrale geweest maar blijkbaar moet het ergens onder de grond zijn.

Ik hoop dat ze dit morgen doen en ik dus morgen avond eindelijk signaal heb.
decat
Elite Poster
Elite Poster

ik weet ook niet juist wat ze bij ons moeten doen.

BGC technieker is 24/09 langsgeweest en heeft lijn uitgemeten.
Daar zou 1 of andere storing / kortsluiting op de lijn zitten, kabels die tegen mekaar komen ofzo, ik weet het niet...
Hij kon het in ieder geval niet oplossen en moest een lasser laten langskomen, en die moet nog altijd langskomen, super diensten daar bij BGC.

En ondertussen weten ze dat ik mijn internet ergens anders heb en zullen ze mijn herstelling wel op de lange baan schuiven en de BGC ADSL en TV klanten voorrang geven.

Bij de installatie van de discoverylijn op 21/08 had de bgc technieker al gesproken van dit probleem maar dit zou geen probleem geven om te surfen etc.... t is er aan te zien :evil:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Stelletje zanikers. Het is nochtans simpel waarom ze die dingen lassen, en niet met schroefjes aan elkaar zetten: lijnkwaliteit. Ook is er een reden dat die koperdraden twisted zijn: weerstand. En dan is er de interferentie als die niet voldoende twisted zijn, waardoor het signaal van het ene op het andere koperdraadje gaat en omgekeerd. Veel signaal zul je dan niet ontvangen, of misschien wel: dat van de persoon van wie dat andere draadje is. Shit happens, dat is nu eenmaal hoe geleiders werken. Nooit fysica gekregen? En waarom een lasploeg? Wel simpel: putje graven. Dat doen gewone techniekers niet, en waarom niet? Omdat die kabels onder de grond gegroepeerde koperparen zijn, en jullie niet de enige mensen zijn die in die kabel zitten. Daarom halen ze er mensen bij die dagdagelijks met die dingen bezig zijn: lasploegen. Het is niet omdat het lassers zijn, dat die enkel lassen eh? En daarvoor zitten jullie te zaniken op Belgacom, omdat je wat moet wachten door fysieke beperkingen. Echt rotverwend zijn de meeste gebruikers hier: alles willen, en niet liefst nog zo rap mogelijk, neen het moét direct.
Kenneth
Premium Member
Premium Member

Excuseer , meneer goendi, zal het nooit meer doen :?

Je kan het ook op een normale manier uitleggen é ipv de mensen beginnen te verwijten.

Als je mijn post leest, heb je door dat ik niet weet dat het onder de grond gebeurt. Ik dacht dat het ergens in één of andere kast of in de centrale gebeurde. Blijkbaar niet

Maar op een gewone manier zeggen, kan ook

Ook in het andere topic (http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 6&start=60) is uw reactie niet echt aangenaam om lezen.

Ipv uit te leggen waarom dxadsl mij pas kan aansluiten op adsl2+ als belgacom hun netwerk aanpast, maak je je er vanaf met een dergelijk opmerking
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Oei oei, voel je je onheus behandeld? Ocharme. Wel opmerkelijk: je staat te zaniken zonder dat je weet waarover je spreekt, maar als je dan lik op stuk krijgt op identieke wijze voel je je onheus behandelt? Tot daar dat je niet bekend bent met het hoe en het wat, en vermoedelijk kan ik dat ook wel vriendelijk zeggen, maar waarom loop jij zo te zagen over iets waar je duidelijk het fijne niet van weet? Kijk het is heel simpel: behandel anderen zoals je zelf behandelt wilt worden, en dan zullen ze je op identieke wijze behandelen. In die topic die je aanhaalt, had ik al 2x (vriendelijk) uitleg gegeven. Als je die in twijfel trekt, is dat je goed recht, maar weet dan wat je zegt voor je je mond opendoet, of zwijg.
Kenneth
Premium Member
Premium Member

Afhankelijk van wat je ingesteldheid is, kan je mijn post (over onnozel koperdraadjes) opnemen als vragen die er staan. Ik zanik over niets, ik stel vragen. Daarom dat mijn volgende zin was "en dan te bedenken dat het zo simpel kan zijn ..." en bijvoorbeeld niet "... te bedenken dat het zo simpel is als ..."

In het andere topic had je inderdaad al op een andere manier antwoord gegeven. Maar waar haal jij uit dat IK je woorden in twijfel trek? Die uitspraak over het Belgacom netwerk is niet mijn uitspraak maar komt uit een mail van dxadsl.

aangezien je volgende uitspraak deed "BRUO heeft Scarlet eigen dslam's, en dus adsl2+ via eigen snelheden", zou de uitspraak van de dxadsl medewerker (volgens mij) moeten zijn dat ze moeten wachten tot Scarlet hun netwerk aanpast om mij aan adsl2+. Daarom dat ik de uitspraak uit de mail plaatste.

Probeer eens (in deze gevallen) vragen niet te zien als mensen die proberen je uitspraken in twijfel te trekken en het zal al een groot verschil maken
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Lees mss eerst uw posts eens opnieuw in die andere topic die je aanhaalde, en kom dan beweren dat je niet de wijsneus aan het uithangen was.
Kenneth
Premium Member
Premium Member

Geef eens een voorbeeld.

Zie niet in waar ik de wijsneus uithing. Heb commentaar gegeven vanuit de dingen die ikzelf iedere dag meemaak. Denk niet dat ik jouw woorden in twijfel getrokken heb

Zijn nu wel een topic aan het vervuilen maar allé
decat
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:Stelletje zanikers. Het is nochtans simpel waarom ze die dingen lassen, en niet met schroefjes aan elkaar zetten: lijnkwaliteit. Ook is er een reden dat die koperdraden twisted zijn: weerstand. En dan is er de interferentie als die niet voldoende twisted zijn, waardoor het signaal van het ene op het andere koperdraadje gaat en omgekeerd. Veel signaal zul je dan niet ontvangen, of misschien wel: dat van de persoon van wie dat andere draadje is. Shit happens, dat is nu eenmaal hoe geleiders werken. Nooit fysica gekregen? En waarom een lasploeg? Wel simpel: putje graven. Dat doen gewone techniekers niet, en waarom niet? Omdat die kabels onder de grond gegroepeerde koperparen zijn, en jullie niet de enige mensen zijn die in die kabel zitten. Daarom halen ze er mensen bij die dagdagelijks met die dingen bezig zijn: lasploegen. Het is niet omdat het lassers zijn, dat die enkel lassen eh? En daarvoor zitten jullie te zaniken op Belgacom, omdat je wat moet wachten door fysieke beperkingen. Echt rotverwend zijn de meeste gebruikers hier: alles willen, en niet liefst nog zo rap mogelijk, neen het moét direct.

Goendi, mijnheer of mevrouw weetal, loop gvd naar de pomp
Het is niet omdat gij alles weet dat de rest alles kan weten :evil:
'Het is nochtans simpel waarom ze die dingen lassen' wat nen dunk van uw eigen, damn damn :lol:
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ocharme schat, zijt gij ook op u teen getrapt? Zo typisch... Zelf klagen en kritiek geven, maar als je de bal teruggekaatst krijgt de gebeten hond uithangen. Kijk es in de spiegel ipv te doen alsof het bij mij ligt. Ik ben vereerd dat je mij alle krediet geeft, maar je hoeft niet zo bescheiden te zijn hoor.
decat
Elite Poster
Elite Poster

ben helemaal niet op mijn teen getrapt :-)
Maar ik krijg het van mensen zoals u die denken dat ze alles weten en neerkijken op de anderen, vermoedelijk ligt ge thuis serieus onder de sloef, zijt ge enorm gefrustreerd en speelt ge bullebak op het internet.
doe zo verder zou ik zeggen maar blijf aub uit dit topic.
droopy
Pro Member
Pro Member

Goendi ik vind dat je ons je excuses mag aanbieden. Men vraagt hier uitleg en jij gaat beginnen verwijten. Ofwel geef je gewoon antwoord ofwel antwoord je niet. Heel simpel. De manier waarop jij antwoord is er helemaal over. :!:
Laatst gewijzigd door droopy 09 okt 2008, 10:45, in totaal 1 gewijzigd.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb absoluut geen behoefte om mijn excuses aan te bieden. Waarom zou ik ook? Omdat anderen een paar zielige cliché's bovenhalen ipv hun eigen posts te herlezen? Het is veel erger dat noch zij noch jij niet beseft hoe die post overkomen. Dat waren geen "gewone" vragen, dat was negatieve kritiek -period-. Kritiek op iets wat je niet snapt: makkelijk hé? Om dan nog maar te zwijgen over die reactie er vlak voor: ik ga in op de inhoud, niet op de persoon. Maar het doet me deugd te weten dat je troost vind door U af te reageren op mij. Heel volwassen ;)
droopy
Pro Member
Pro Member

excuseer maar ik zeg duidelijk dat ik niet weet wat ze juist moeten doen ik wel vertrouw in wat ze moeten doen. Als jij meer weet wat ze moeten doen dan kan je dit ook gewoon zeggen zonder dat je daarbij iedereen moet verwijten. Ik zie niet waar ik me op jou afreageer... ik zie juist het omgekeerde en ik ben zeker dat veel anderen het ook zo zien. Je reacties zijn heel ongepast. In een vorige post heb ik je nog bedankt voor je reactie en erna uitgelegd wat mijn probleem was. Als jij het dan nodig vind om naar iedereen uit te halen dan denk ik dat je best eens in de spiegel kijkt. Zoek iets anders om je frustraties op uit te werken, wij hebben hier een beschaafde dialoog. Als je dit niet kan doen dan moet je er niet in tussen komen.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik denk dat je opvattingen van een beschaafde dialoog misschien wel correct zijn op je eigen woordgebruik, maar zeker niet op dat van die twee anderen. Overigens... Die reactie op dat "afreageren" was op de voorgaande post. Toegegeven dat is niet helemaal duidelijk, maar dat was allesinds niet naar U gericht.
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Mensen, hou het a.u.b. rustig en vriendelijk. Persoonlijke verwijten kunnen via PM waar ze de andere lezers niet storen, al zouden we liever hebben dat ze niet gemaakt worden natuurlijk.
droopy
Pro Member
Pro Member

gisteren had belgacom beloofd om langs te komen om de koperparen te lassen. Er hoeft daar niemand voor thuis te zijn dat is buiten heeft men ons verzekerd.

Gisteren zat er een kaartje in de bus: "u was niet aanwezig op de afspraak"

Ik bel nu naar de klantendienst en daar zegt men me: "ik kan geen afspraak terug vinden"

En als klant sta je daar. Je vraagt het duidelijk ze verzekeren het en je kan er nog niet op vertrouwen.

edit: ze hebben me net terug gebeld: ja meneer we moeten daarvoor binnen zijn we komen volgende week woensdag.

2 maanden na de 1e aanvraag.
decat
Elite Poster
Elite Poster

aanstaande vrijdag zijn de lassers langsgeweest.
vriendelijke sympathieke gasten.

vrijdag hebben ze ons buiten terrein zitten graven, juist waar de las zit.
de las zat dan nog eens extra diep, die mannen hebben serieus moeten graven (1.5m) maar helaas geen oplossing. Maandag moesten ze terug tot bij ons komen. Probleem zou onder het pad naar de woonst liggen.

Er werd voorgesteld om een kabel van de put naar binnen te trekken zodat we de mogelijkheid zouden hebben om tijdens het weekend te surfen. Gezien ik al meer dan 2 weken zonder internet zat was dit niet echt nodig.

Maandag zijn ze dus terug komen graven, een paar dallen van het pad opgebroken, naar probleem zitten zoeken maar weer niet te viinden.
Daarna hebben ze beroep op hun ploegbaas moeten doen, die is dan even langsgekomen. Probleem nog steeds niet te vinden.

Uiteindelijk hebben ze tussen de twee putten een nieuwe kabel gelegd en sindsdien werkt alles terug perfect.

Hoedje af voor die mannen omtrent het werk dat ze verrichten, ook de apparatuur enzo dat ze er voor hebben voorzien.
Had nooit verwacht dat dit zo in zijn werk zou gaan.

en volgens Goendi moest ik weten hoe dit allen in zijn werk zou gaan :lol:
droopy
Pro Member
Pro Member

gisteren zijn de lassers terug gekomen. Hun eerste reactie: meneer we hebben op de plans gekeken en uw tweede koperpaar stopt 3m verder dus als we dat lassen dan is het maar een verschil van 6m. Dus hun conclusie: het levert geen tijdswinst op we laten alles zoals het is :eek:

Het enige wat ze dan moeten doen is de lijn activeren en opgelost. Met andere woorden als ze een maand geleden op de plans hadden gekeken dan kon men gewoon de lijn geactiveerd hebben en was het een maand geleden ok zonder dat er 3 ploegen moeten langskomen en ik verlof moet nemen.

Bedankt belgacom en zeg nu nog eens dat ze efficiënt werken!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”