Printen via router verloopt traag

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
FredWP
Plus Member
Plus Member

Wanneer ik print zonder de router er tussen (dus printer aangesloten op PC) verloopt alles perfect.

Wanneer ik print via de router dan stopt deze soms tijdens het printen (langer bij foto's dan bij tekst) en op het einde duurt het 5 - 10 minuten voor het blad er volledig uit is.

Gebruikt iemand anders die print server? Zo kan ik weten of het misschien aan mij ligt of niet. Heb instructies in handleiding opgevolgd tijdens het configureren.
:3
Wentie
Member
Member

Ik gebruik die print service, en die is niet traag. gaat even snel als dat ik de printer gewoon aan pc hang.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Fred, de print wordt die onderbroken en hervat. Of wordt die onderbroken en niet terug hervat.
Dat een printer als eens even stopt met het printen van een foto dat is normaal.
Afbeelding
FredWP
Plus Member
Plus Member

nonkie schreef:Fred, de print wordt die onderbroken en hervat. Of wordt die onderbroken en niet terug hervat.
Dat een printer als eens even stopt met het printen van een foto dat is normaal.
Dat weet ik ook wel, maar voor een paar seconden, niet een halve minuut tot een minuut, of 10 minuten helemaal op het einde.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

FredWP schreef:
nonkie schreef:Fred, de print wordt die onderbroken en hervat. Of wordt die onderbroken en niet terug hervat.
Dat weet ik ook wel, maar voor een paar seconden, niet een halve minuut tot een minuut, of 10 minuten helemaal op het einde.
Dus uw print wordt onderbroken maar wel hervat.
Ik denk dat je het probleem bij je printer zelf moet gaan zoeken dan. Waarschijnlijk het geheugen dat niet goed mee wilt.
Afbeelding
FredWP
Plus Member
Plus Member

nonkie schreef:
FredWP schreef:
Dus uw print wordt onderbroken maar wel hervat.
Ik denk dat je het probleem bij je printer zelf moet gaan zoeken dan. Waarschijnlijk het geheugen dat niet goed mee wilt.
Je hebt nergens de mogelijkheid om de taak status te bekijken op de router, dus ik kan niet zeggen of het onderbreekt of niet (en die router geeft geen bidirectionele ondersteuning dus kan je dat niet bekijken in het besturingssysteem zelf). Zoals ik zei, indien printer aangesloten is op de computer rechtstreeks werkt alles zoals het moet, geen onderbreking, geen pauze op het einde.

Dit probleem ontstaat zowel als er van de Windows systemen als de GNU/Linux systemen in dit netwerk wordt afgedrukt. Vandaar dat ik vermoed dat de router de oorzaak is.

Indien het niet met andere personen gebeurt dan vermoed ik dat het slechte compatibiliteit is tussen de printer (HP PSC 1410, goedkoop model) en de router.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Het zou kunnen dat een instelling veranderen een oplossing kan brengen. Maar ik vermoed dat ofwel de printer te weinig of slecht geheugen heeft.
Heb je de mogelijkheid om eens met een andere printer te testen?
Afbeelding
FredWP
Plus Member
Plus Member

nonkie schreef:Het zou kunnen dat een instelling veranderen een oplossing kan brengen. Maar ik vermoed dat ofwel de printer te weinig of slecht geheugen heeft.
Ik denk dat het daaraan zal liggen dan. Het was een goedkoop model, ik denk dat het zelfs geen geheugen heeft (shared ofzo als dat mogelijk is, ben niet zeker).
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

FredWP schreef:
nonkie schreef:Het zou kunnen dat een instelling veranderen een oplossing kan brengen. Maar ik vermoed dat ofwel de printer te weinig of slecht geheugen heeft.
Ik denk dat het daaraan zal liggen dan. Het was een goedkoop model, ik denk dat het zelfs geen geheugen heeft (shared ofzo als dat mogelijk is, ben niet zeker).
Tsja, ik heb zo een vermoeden omdat het via usb wel perfect werkt. En bij foto's is het probleem erger.
Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ja via USB stuurt de pc de data synchroon door zodat de printer mee kan.
Via het netwerk hangt het een beetje af van de printserver die de data doorstuurt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

ik had dit ook met mijn USR router. Nooit kunnen fixen dus hangt hij nu maar aan de pc, gedeeld over het netwerk.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

frado schreef:ik had dit ook met mijn USR router. Nooit kunnen fixen dus hangt hij nu maar aan de pc, gedeeld over het netwerk.
Ja het zou natuurlijk ook kunnen dat de fout bij de printserver in de router ligt en niet aan de printer.
Anders even testen als de printer aan de pc hangt en delen over het netwerk. En een printopdracht geven van een andere pc waar de printer niet aanhangt. Eens zien of hij dat dan ook heeft.
Afbeelding
FredWP
Plus Member
Plus Member

Ik ga in ieder geval waarschijnlijk de printer terug op de lokale computer aansluiten en via daar delen op netwerk.

Hopelijk lost deze topic problemen op voor mensen die aan het zoeken zijn achter een oplossing als zij dit zelf ervaren (dat je best geen goedkope printers koopt voor geavanceerde functies/toepassingen).

Maar heb zelf weer iets bijgeleerd :).
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

FredWP schreef:Ik ga in ieder geval waarschijnlijk de printer terug op de lokale computer aansluiten en via daar delen op netwerk.

Hopelijk lost deze topic problemen op voor mensen die aan het zoeken zijn achter een oplossing als zij dit zelf ervaren (dat je best geen goedkope printers koopt voor geavanceerde functies/toepassingen).

Laat je iets weten of het dan wel goed werkt. Want dan denk ik dat je het probleem bij de printserver in de router moet zoeken.
Afbeelding
FredWP
Plus Member
Plus Member

nonkie schreef:
FredWP schreef:Ik ga in ieder geval waarschijnlijk de printer terug op de lokale computer aansluiten en via daar delen op netwerk.

Laat je iets weten of het dan wel goed werkt. Want dan denk ik dat je het probleem bij de printserver in de router moet zoeken.
Heb ik al tweemaal laten weten hierboven ;).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

FredWP schreef: Laat je iets weten of het dan wel goed werkt. Want dan denk ik dat je het probleem bij de printserver in de router moet zoeken.
Heb ik al tweemaal laten weten hierboven ;).[/quote]
Printen is meestal traag omdat het gebufferd wordt in de printerserver wat redelijk beperkt is in geheugen...
in windows gaat het gewoon in de "spool" folder ergens in je c:\windows folder
FredWP
Plus Member
Plus Member

Ik vraag mij af of iedereen leest wat er al gezegd werd sinds alles 2x, 3x herhaald wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”