OMS applicatie bij Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:
ie structuur ken ik wel, althans in grote lijnen. werd mij en anderen goed uitgelegd hoor. meer hoef ik ook neit te weten. Ik heb trouwens ook enkele goede contacten met IT-collega's die zich met niets anders bezig anders dan OMS, dus ook van hen verneem ik veel
Zoals ik al aangaf, dat is een heel andere schaal... Jij krijgt uitgelegd op gebruikersniveau hoe het in elkaar zit ("de grote lijnen"), niet de details en dergelijke eh. Ga nu niet de keikop uithangen en bij hoog en bij laag doorduwen. Je bent geen OMS expert of zo, je bent een commerciële medewerker van Belgacom -period-. Er is geen schaamte in toegeven dat ook uw OMS kennis beperkingen heeft!
sorry Goendi, ik ga nog weinig moeite doen want ge begrijpt totaal niet wat ik bedoel. en nee ik duw niet door en ik ben geen keikop. wat weet gij nu wat aan mijn werd uitgelegd? vertel dat eens?

kijk ik weet niet alles van OMS, ik heb ook geen probleem om dat toe te geven maar ik weet meer dan enkel het gebruikersniveau!
en waarom wil jij dat nu niet geloven? wie is hier nu de keikop?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

sorry Goendi, ik ga nog weinig moeite doen want ge begrijpt totaal niet wat ik bedoel. en nee ik duw niet door en ik ben geen keikop. wat weet gij nu wat aan mijn werd uitgelegd? vertel dat eens?
*zucht* Vertel dan eens, wat werd aan je uitgelegd? En hoe zit het allemaal in elkaar volgens jouw?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:
*zucht* Vertel dan eens, wat werd aan je uitgelegd? En hoe zit het allemaal in elkaar volgens jouw?
sorry makker, die zucht van jou was er teveel aan.
je gelooft me toch niet. maar ja, is je goed recht.

maar aan dergelijke personen ga ik die uitleg niet doen. en kom nu niet af met het feit dat ik niet wil of er niks van ken. je had die zucht maar moeten laten anders had ik het met veel plezier uitgelegd.

het enige wat ik je kan zeggen, is dat enkele personen binnen SAS veel meer uitleg en trainingen krijgen dan de gewone medewerkers. En ik ben één van hen die meer uitleg krijgen.
Dat was voor enkele jaren niet zo, maar ja, tijden veranderen hé.
Vandaar dat ik meer weet als de gemiddelde gebruiker.

Gesnopen?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het enige wat ik je kan zeggen, is dat enkele personen binnen SAS veel meer uitleg en trainingen krijgen dan de gewone medewerkers. En ik ben één van hen die meer uitleg krijgen.

Gesnopen?
Oei oei. U kennis is me té veel! Vooral dat je die zo uitvoerig deelt, en halsstarrig blijft doorduwen dat het maar zo is en dat we het maar moeten slikken. Nu, lees jij deze keer maar eens. Ik heb U steeds verdedigt, en ik heb respect voor u opinie, maar je zou misschien eens kunnen leren om een wat minder zwart-witte weergave van de realiteit er op na te houden. Ter verduidelijking: je bent een commerciële medewerker, geen technische, en per definitie heb je dus altijd een berperktere kennis van de technische achtergrond van applicaties die je gebruikt -period-. En nee, ik geloof u niet op u woord. Ik nodigde U overigens uit mijn ongelijk te bewijzen, maar dan verzin je een smoesje om toch maar je gelijk te hebben. Wel heb het dan... Mij niet gelaten. Ga nu wat zitten kniezen in een hoekje of zo, terwijl wij onwetenden hier wat verder leuteren over OMS.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:

Gesnopen?
Oei oei. U kennis is me té veel! Vooral dat je die zo uitvoerig deelt, en halsstarrig blijft doorduwen dat het maar zo is en dat we het maar moeten slikken. Nu, lees jij deze keer maar eens. Ik heb U steeds verdedigt, en ik heb respect voor u opinie, maar je zou misschien eens kunnen leren om een wat minder zwart-witte weergave van de realiteit er op na te houden. Ter verduidelijking: je bent een commerciële medewerker, geen technische, en per definitie heb je dus altijd een berperktere kennis van de technische achtergrond van applicaties die je gebruikt -period-. En nee, ik geloof u niet op u woord. Ik nodigde U overigens uit mijn ongelijk te bewijzen, maar dan verzin je een smoesje om toch maar je gelijk te hebben. Wel heb het dan... Mij niet gelaten. Ga nu wat zitten kniezen in een hoekje of zo, terwijl wij onwetenden hier wat verder leuteren over OMS.
je moet nu ook niet onvriendelijk of boos worden. dat is voor mij een teken van onmacht. maar dat even terzijde....

kijk, ik ben inderdaad iemand van de commerciele diensten maar ik heb ook uitleg over de technische achtergrond gekregen van OMS. De experts van SAS krijgen nu eenmaal veel meer opleidingen en trainingen dan de rest. Allee toch bij EBU, bij CBU weet ik het niet direct. Is misschien raar in uw ogen voor iemand van de commerciele diensten, maar toch is het zo. Dit heb ik al eerder verteld. Dus leer jij eens lezen aub.

Natuurlijk is mijn kennis niet zo groot als de technische medewerker zelf, heb ik 'ook'nooit beweerd. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik meer weet dan mijn naaste collega's op de commerciele diensten. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen of te geloven?

En ik wil je gerust dit eens uitleggen maar dan tussen pot en pint, niet hier op ub.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Anders dan misschien mekaars kennis van de aplicatie in vraag te stellen is het misschien nuttiger om wat concrete problemen/opmerkingen rondom die applicatie te maken? Want als het effectief onwetendheid van de gebruikers is kan kunnen jullie mekaar eerder helpen ipv domweg te zeggen "die applicatie deugt niet".
Da's net zoals "windows is slecht" of "internet explorer is slecht" of "linux s****" of ... als je niet beter weet is dat misschien de conclusie die je trekt, maar daar kan aan gewerkt worden eh? Verbeterslagen, hulp bieden, ...
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, meon heeft hier een punt: wat is er nu precies zo lastig aan het aanpassen of weet ik veel van één of ander punt in OMS? Welk vinkske of welk menuke of welk proces stoort er de mensen aan OMS nu zo speciaal om het een lastig programma te vinden?

En verder, mocht ik hollebollegijs zijn en niet geloofd worden, ik zou de discussie laten voor wat ze was en geen zevenentwintig keer herhalen dat u niveau echt wel is wat het is.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja, meon heeft hier een punt: wat is er nu precies zo lastig aan het aanpassen of weet ik veel van één of ander punt in OMS? Welk vinkske of welk menuke of welk proces stoort er de mensen aan OMS nu zo speciaal om het een lastig programma te vinden?
Hmm gij beziet het wel heel klein ;) Het is niet zo dat dat programma in elkaar zit. Je beziet het het best als een samenvoeging van enkele programma's tot één geheel, waar je een oneindig doolhof van tabs, opties en dergelijke in terugvind ;) De schaal is dus licht groter als een vinkske of menuke ;)

Voorts is OMS maar een deel van het geheel... Er zijn nog andere programma's die in interactie staan met OMS en die OMS aanspreekt om taken uit te voeren. En in al die clusters durft er al wel eens iets vastlopen waardoor er een manuele interventie moet komen.
droopy
Pro Member
Pro Member

Maar als OMS zo goed is en het blijkbaar alles kan. Waarom loopt het dan vast op een opzegging en een activatie op hetzelfde moment?

Het is nu al duidelijk aangetoond dat 2 actieve lijnen op 1 koperpaar mogelijk zijn en het veelvuldig voorkomt. Toch kan OMS dit niet verwerken en moet het eerst de afsluiting doen voor het de activatie kan doen. Dit lijkt me een tekortkoming van het systeem.

Maar aangeizn HBG zegt dat er maandelijks aanpassingen komen om de fouten eruit te halen ben ik zeker dat dit er volgende maand uit is :wink:
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Hup, ik ga hier maar nogmaals eens beamen wat Hollebollegijs vermeld. Ik had gisteren een goed opgeleide operator aan de lijn die haar weg kende in OMS. Gisterenmiddag gebeld voor een verkeerd gelopen verhuis, zij heeft het dossier opnieuw verwerkt in OMS en wonder boven wonder ... vandaag omstreek 10u00 ==> Internet & telefoon in de nieuwe woonst !

Dus .. als een operator een vastgelopen dossier kan vrijgeven, het opnieuw laten verwerken én alle betrokken diensten op zo'n korte tijdspanne de nodige werken te laten uitvoeren (hoe klein ze ook zijn, het zijn een hoop verschillende diensten), dan kan dat géén slechte software zijn in mijn ogen. Dat er problemen zijn, ja, is dat niet altijd ? Kent er hier iemand een enterprise-level applicatie ZONDER bugs ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
droopy
Pro Member
Pro Member

moet ik dan concluderen dat de operatoren niet weten hoe ze het systeem correct kunnen gebruiken want ik wacht nu al bijna 2 maanden op de aansluiting. Of ligt het aan de opleiding :lol:

Volgens HBG kan het systeem ook deze bewerking niet aan.
I don't like country music, but I don't mean to denigrate those who do. And for the people who like country music, denigrate means 'put down'
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

droopy, jij zit met een ander probleem. Maar wat ik zou voorstellen is dat je probeert een goeie OMS operator aan de lijn te krijgen, die dan jouw bestaande aanvragen annuleert en gewoon opnieuw begint. 2 activaties op 1 lijnnummer is inderdaad niet mogelijk, zowel niet technisch, als in OMS.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

droopy, op één lokatie kun je evenveel dsl signalen laten zetten als er koperdraadjes zijn. Meestal zijn dat er standaard 2. Je kunt echter niet op één koperdraad 2 signalen van diverse ISP's laten toekomen. Dat is zuiver technische materie, omdat er nu eenmaal geen rekening wordt gehouden met operatoren die bij de ene in wholesale zitten. Bottom line, wil je 2 dsl signalen, laat beide koperdraadjes aansluiten met elk een dsl signaal (done). [/quote]
droopy
Pro Member
Pro Member

Bedankt goendi maar dat is niet mijn probleem.

Nogmaals in het kort:
Dommel zegt signaal op, BGC krijgt stopzetting binnen van koperpaar 1 signaal.
DXadsl vraagt signaal aan, BGC krijgt aanvraag binnen voor koperpaar2 signaal.

Men heeft al gezegd dat de aanvragen in het BGC systeem op niveau van aansluitingsnr zijn en niet per koperpaar. Dus wil ik enkel erop wijzen dat hun systeem niet voorzien is voor de huidige aanvragen.

Mogelijke oplossingen:

1. het makkelijkste: Als er een stopzetting is en een aanvraag door een nieuwe dan zet je het signaal gewoon over van de ene op de andere.

2. Je maakt dat het systeem per koperpaar werkt.

en als je iemand stuurt om het 2e koperpaar aan te sluiten dan laat je eerst controleren (zou zelfs in het systeem moeten staan) of dit koperpaar aansluitbaar is.

Dus mijn probleem is hetzelfde als de originele post.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Eh... Dat is nogal simplistisch voorgesteld. Eerst en vooral: Dommel & dxadsl gebruiken een verschillend fysiek netwerk (Dommel gebruikt turboline via Belgacom, dxadsl broba/bruo via Scarlet). Er moeten dus cross connects aangepast worden, en dat vergt vaak een manuele ingreep in zowel centrale als KVD. Ook wordt er voor zo'n zaak geen 2de koperpaar aangesloten, het gaat over het bestaande koperpaar, en onderweg moeten enkele wijzigingen aangebracht worden aan het traject dat dat signaal volgt. Zie wel dat je weet wat je zegt voor je kritiek geeft eh.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Goendi schreef:(Dommel gebruikt turboline via Belgacom, dxadsl broba/bruo via Scarlet)
Ik dacht dat dxadsl die 20/12 mbps lijnen van Belgacom afnam? Tenminste, dat wordt hier toch beweerd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Is echt een welles-nietes topic.

Ligt volgens mij niet echt aan HBG. Die zegt dat iets goed werkt. Dan is het aan de andere partij om met specifieke gevallen aan te tonen wat er dan misloopt.

Moet zeggen dat ik neig richting hetgeen Sasuske zegt. Moet bijna dagelijks toezien hoe een goed programma (maar misschien met teveel mogelijkheden) "verkakt" wordt niet capabele personen.

Voor de rest volg ik pi r². Denk dat HBG interessanter dingen te doen heeft dan te bewijzen welke opleidingen hij gevolgd heeft. Als hij zegt dat hij allerlei opleidingen gevolgd heeft, wie ben ik om daar aan te twijfelen.
droopy
Pro Member
Pro Member

DXadsl gebruikt inderdaad het BGC netwerk voor hun 12/20mbit aansluitingen enkel nog de 6mbit aansluiting gaat over het scarlet netwerk.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dxadsl gebruikt overal het Scarlet netwerk. Er is wel een verschil tussen broba & bruo eh... BRUO heeft Scarlet eigen dslam's, en dus adsl2+ via eigen snelheden, broba zijn het BGC DSLAM's met Scarlet atm connecties (vandaar de 12 mbit). Niks BGC netwerk dus, en nog steeds geldt: andere DSLAM poort.
droopy
Pro Member
Pro Member

dan vind ik het raar dat sommige dx klanten een verhoging naar 12mbit aangevraagd hebben en dit profiel door BGC werd geweigerd (zie "overige isp's" forum).

Nu mij maakt het niet uit zolang het maar inorde komt en hopelijk zoals ze beloofd hebben morgen.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Hoewel dit een afsplitsing is van een topic, gaat het blijkbaar weer over het onderwerp van het eerste topic :?

maar om toch even een bijdrage te leveren. DXadsl heeft alleszins banden met Belgacom. Heb al een paar mails gestuurd naar dxAdsl en in één van de antwoorden stond dat ze mij adsl2 (of adsl+, weet nie meer wat het juist was) maar nog geen adsl2+. Wanneer ze dat wel konden doen, hing af van de snelheid waarmee BELGACOM hun netwerk aanpast
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Elk ISP heeft banden met Belgacom. Volgende wijsneus?
Special_K
Premium Member
Premium Member

Kenneth schreef: DXadsl heeft alleszins banden met Belgacom. Heb al een paar mails gestuurd naar dxAdsl en in één van de antwoorden stond dat ze mij adsl2 (of adsl+, weet nie meer wat het juist was) maar nog geen adsl2+. Wanneer ze dat wel konden doen, hing af van de snelheid waarmee BELGACOM hun netwerk aanpast
dxADSL levert ADSL2+ tot 20 mbit via Scarlet waar het mogelijk is en eveneens ADSL2(+) via het BGC netwerk met 12 en 9 Mbit profielen. Probleem is dat BGC in deze zeer strenge lijnnormen oplegt zodat momenteel zowat 55% van de abonnees niet in aanmerking komt voor een verhoging.
PS: laat je zo niet opjutten door die trol :smash2:
Afbeelding
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

PS: laat je zo niet opjutten door die trol Smash 2
Die trol is DXadsl klant, heeft een 12/1 mbit profiel, en weet dus maar al te goed dat DXadsl gebruik maakt van Scarlet via BROBA en niet van Belgacom. Was er nog iets?
Special_K
Premium Member
Premium Member

Nee hoor, wij waren al lang uitgepraat: *plonk*

toch vreemd:

Code: Selecteer alles

Beste,
Met het openstellen van het ADSL2+ netwerk van Belgacom, hebben we dus onze abonnementen aangepast.
De nieuwe tarieven vindt U op: http://www.dxadsl.be/goedkope-adsl-tarieven
*****- dxADSL
oeps....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”