Pc valt uit na installatie van een programma

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Dreeten
Starter Plus
Starter Plus

Ik kreeg ier volgende vraag van een dame... En kweet er dus zelf echt geen weg mee.

Als ze het programma op haar pc installeert slaat haar pc af bij het gebruik van het programma. Ik heb zelf het programma gesinstalleerd op haar pc, en idd bij gebruik start de pc opnieuw op...
Ik heb het geinstalleerd op mijn eigen pc.. program werkt zonder enig probleem.
Ik heb redelijke kennis van pc's en zuk probleem heb ik nog noois voorgehad.

Het programma heet: Foto's op CD & DVD 2.0 en is van de fabricant Magic. (Als ge mailt noa magic kreeg de dame de mail terug dat ze een een gefrustreerde 40 plusser is met geen geduld...)

Details over de pc waarop het niet lukt:
PIII 451 Mhz
192 MB ram
Windows xp pro SP1

De pc voldoet ruimschoots aan de minimum vereisten van het programma:
P II 266 Mhz gewenst
64 MB ram gewenst

Iemand raad?

Groeten
Dreeten
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Klik eens rechts op deze computer en klik op eigenschappen. Dan geavanceerd > opstart en herstelinstellingen. Vink daat automatisch opnieuw starten bij een systeemfout uit. Nu zal je al iets meer weten ivm foutmeldingen. Ik gok dat je een Blue Screen krijgt.

Je kan ook eens gaan kijken in de logboeken naar de error. Die bereik je als volgt rechts klikken op deze computer > beheren. En dan aan de linkerkant heb je logboeken. Misschien vind je daar meer info.

Cheers
Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dreeten schreef:...(Als ge mailt noa magic kreeg de dame de mail terug dat ze een een gefrustreerde 40 plusser is met geen geduld...)...

Van klantenservice gesproken !?!
Ge moet maar durven.

Waarschijnlijk durven ze bij Magic gewoon niet toegeven dat dit een zgn. not documented feature van hun software is. :wink:

Suc6.
If you can't beat them, confuse them.
Lion

Vermoedelijk zullen ze niet durven toegeven dat het program nie goe werkt of af en toe uitvalt onder XP
Die bewuste mail terug sturen naar Magic maar dan gericht naar de directie met verwijzing dat een consumentenorganizatie zal worden ingelicht
Ze zal dan wel deftig antwoord krijgen
hologic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Hey Dreeten,

Ik heb eens op het forum van Magix rondgehangen, er zijn verschillende mensen met problemen (reboots, crashes).

Eentje ervan had de problemen na een update van de windowsfiles. Het gaat hier specifiek om 811493 (beveiligingslek kernel WindowsXP, 16 april ).

Bij deze gebruiker gaf het crashes van het programma zelf, misschien eens proberen.

Er is trouwens een patch verschenen, heb je deze al geïnstalleerd??

Hier is trouwens de link naar de magixfora http://support.magix.net/boards/magix/index.php?act=idx
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”