Kan niet inbellen op Dommel
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
Kleine (waarschijnlijk herhaalde) vraag
Heb dus zojuist de D-LINK RangeBooster N ADSL2/2+aangeschaft, omdat m'n andere een Sitecom-modem meer aan/uit viel en verleden dinsdag niet meer wilde werken... De neiuwe modem aangesloten en al, maar blijkbaar kan ik niet inbellen... ik probeer hulpmails in alle kleuren te sturen naar dommel en krijg geen enkel antwoord terug eerlijk gezegd, ben nu ook ni de grootste held qua installaties, ik volg de wizard maar hij heeft geen verbinding met het netwerk (lichtje niet stabiel groen)...
alleszins heb ik dus hetzelfde probleem met m'n nieuwe modem (andere heb ik terug geprobeerd: nada) vraag ik me af of iemand weet of als de lijn geüpdate wordt, hoe lang 't nu specifiek duurt vooraleer ik terug online kan gaan... wree lastig
may-day... need a tech-guy
Heb dus zojuist de D-LINK RangeBooster N ADSL2/2+aangeschaft, omdat m'n andere een Sitecom-modem meer aan/uit viel en verleden dinsdag niet meer wilde werken... De neiuwe modem aangesloten en al, maar blijkbaar kan ik niet inbellen... ik probeer hulpmails in alle kleuren te sturen naar dommel en krijg geen enkel antwoord terug eerlijk gezegd, ben nu ook ni de grootste held qua installaties, ik volg de wizard maar hij heeft geen verbinding met het netwerk (lichtje niet stabiel groen)...
alleszins heb ik dus hetzelfde probleem met m'n nieuwe modem (andere heb ik terug geprobeerd: nada) vraag ik me af of iemand weet of als de lijn geüpdate wordt, hoe lang 't nu specifiek duurt vooraleer ik terug online kan gaan... wree lastig
may-day... need a tech-guy
- Bijlagen
-
- 40854vb.png
- (12.44 KiB) 553 keer gedownload
-
- Pro Member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
- Locatie: Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Wat is het typenummer van die Dlink? Ik vind hem niet direct terug op de site. Ondersteunt hij Annex-M (niet noodzakelijk, maar ik wil het graag weten )?
Volgens mij is dat een router, waar je een ADSL-modem moet voorhangen. Indien het toch een ADSL router is, moet je nog enkele instellingen doen, daarvoor moet je eens searchen hier.
Volgens mij is dat een router, waar je een ADSL-modem moet voorhangen. Indien het toch een ADSL router is, moet je nog enkele instellingen doen, daarvoor moet je eens searchen hier.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
type is de D-Link 2740B, een adsl2+ modem/router. en volgens de site "Ingebouwde ADSL/ADSL2/ADSL2+ modem (Annex A)"
raar is dat ik dus ook niet kon inbellen met de oude modem...
raar is dat ik dus ook niet kon inbellen met de oude modem...
-
- Pro Member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
- Locatie: Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Met die router zou het moeten lukken. Ben je zeker dat alle kabels goed zitten? Heb je de nodige configuratie gedaan op de router?
Dan over je oude modem, heeft Dommel daar ooit mee gewerkt? Zonee, heb je die wel geconfigureerd?
Dan over je oude modem, heeft Dommel daar ooit mee gewerkt? Zonee, heb je die wel geconfigureerd?
Om eerlijk te zijn vind je post een beetje verwarrend.
Dan spreek je over dat het "inbellen" (is eigenlijk inloggen) niet gaat, dan spreek je over dat je PC geen stabiele verbinding met het netwerk kan houden.
Zou je op je router eens willen kijken welke lichtjes groen branden?
Vooral de laatste twee (meest rechtse) de DSL en internet lampjes, branden die constant?
En wat bedoelde je met de lijn updaten? (ben je van adsl naar adsl2+ gegaan, maw een speedpack?)
Dan spreek je over dat het "inbellen" (is eigenlijk inloggen) niet gaat, dan spreek je over dat je PC geen stabiele verbinding met het netwerk kan houden.
Zou je op je router eens willen kijken welke lichtjes groen branden?
Vooral de laatste twee (meest rechtse) de DSL en internet lampjes, branden die constant?
En wat bedoelde je met de lijn updaten? (ben je van adsl naar adsl2+ gegaan, maw een speedpack?)
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
met die oude werkte Dommel goed maar af en toe verloor ik m'n signaal... en over de snelheid: dit was te vergelijken met m'n oude ADSL Go van Belgacom...
en zoals dus ervoor gezegd... ik ben gene techneut.
ik dacht dat door Dommel te nemen niet alleen m'n limiet, die fenomenaal gebruikt werd, maar ook m'n snelheid ging verbeteren.
hulp aan huis zou welkom zijn, ik word er mesjogge van
en zoals dus ervoor gezegd... ik ben gene techneut.
ik dacht dat door Dommel te nemen niet alleen m'n limiet, die fenomenaal gebruikt werd, maar ook m'n snelheid ging verbeteren.
hulp aan huis zou welkom zijn, ik word er mesjogge van
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
de Siemens SX762 modem/router zit dan in de officiële dommelbox... zag 't juist via een van m'n collega's
zal eerst deze proberen, en zien wat't geeft...
zal eerst deze proberen, en zien wat't geeft...
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
begrijp het niet goed, heb je nu een D-Link 2740B of een Siemens SX762? of beide? en 'inbellen'?
kijk misschien eens hier:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20668
kijk misschien eens hier:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=20668
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
iemand van m'n werk kom't allemaal een snakijken in't weekend...
ik hou nog de d-link tot nader order...
ik hou nog de d-link tot nader order...
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
nog eens al m'n accountgegevens ingevuld in 'n admin-venster van mijn d-link modem... zoals aangegeven in de oh zo overduidelijke handleiding. 4 lichtjes heb ik op m'n modem: Lan 1 OK, Power OK, Wireless OK maar het laatste lichtje, van verbinding flikkert ipv constant te branden.
op de schedom website krijg ik dit voor m’n account:
[001] 42545adsl netconnect 2009/01/16 actief
dus alles zou moeten werken...
en ja inbellen, inloggen of WTF ’t ook mag zijn… ik geraak gewoon niet online, c’est tout…
kan het zijn dat door dommel te nemen m’n lijn afgesloten is geweest door Belgacom?
Is mijn ADSL lijn nog actief? Ik heb een aangetekende brief naar m’n vorige ADSL leverancier gestuurd om dat af te zeggen, omdat er géén automatische afsluiting was (zoals nochtans beweerd werd op de Dommel-site) en ik weet dus niet of ik op dit moment, wel of niet een actieve DSL-lijn extra moet aankopen bij mijn Dommel-account.
Voor dit probleem heb ik al 3 hulpmails gestuurd via de website, en nog steeds krijg ik op geen enkele assistentie langs Dommel’s kant (en vraag me niet te bellen, heb al totaal 2,5 uur in wachtrij gezeten…).
Eens zien of ’t op ’n magische manier opgelost word, want hoe meer moeite k doe om te zoeken, hoe crap er rond vliegt… pff
op de schedom website krijg ik dit voor m’n account:
[001] 42545adsl netconnect 2009/01/16 actief
dus alles zou moeten werken...
en ja inbellen, inloggen of WTF ’t ook mag zijn… ik geraak gewoon niet online, c’est tout…
kan het zijn dat door dommel te nemen m’n lijn afgesloten is geweest door Belgacom?
Is mijn ADSL lijn nog actief? Ik heb een aangetekende brief naar m’n vorige ADSL leverancier gestuurd om dat af te zeggen, omdat er géén automatische afsluiting was (zoals nochtans beweerd werd op de Dommel-site) en ik weet dus niet of ik op dit moment, wel of niet een actieve DSL-lijn extra moet aankopen bij mijn Dommel-account.
Voor dit probleem heb ik al 3 hulpmails gestuurd via de website, en nog steeds krijg ik op geen enkele assistentie langs Dommel’s kant (en vraag me niet te bellen, heb al totaal 2,5 uur in wachtrij gezeten…).
Eens zien of ’t op ’n magische manier opgelost word, want hoe meer moeite k doe om te zoeken, hoe crap er rond vliegt… pff
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
als de DSL-led knippert wil dat zeggen dat er geen adsl-signaal op je lijn zit - staat klaar en duidelijk in de handleidng
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
en waar ligt de fout dan?
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
blijkbaar heeft BGC (?) je adsl-signaal die dinsdag voor 24 september afgesloten. Hoogstwaarschijnlijk komt dat door je aangetekende brief aan je vorige provider.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
zal maandag dommel nog eens proberen te contacteren...
of ze morgen een fax sturen...
of ze morgen een fax sturen...
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
geen enkel signaal om in te loggen...
alles is klaar om op't net te gaan, maar ik kan dus echt geen enkele verbinding maken met dommel... m'n lijn is dus zeer waarschijnlijk gedeactiveerd...
Hoe moet ik dommel contacteren om dat WÉL in orde te brengen? want ik heb ze al gefaxed, gemailed en gebeld... werkt er eigenlijk iemand in die centrale?
Leuk als je voor iets betaalt en er niks voor terugkrijgt...
alles is klaar om op't net te gaan, maar ik kan dus echt geen enkele verbinding maken met dommel... m'n lijn is dus zeer waarschijnlijk gedeactiveerd...
Hoe moet ik dommel contacteren om dat WÉL in orde te brengen? want ik heb ze al gefaxed, gemailed en gebeld... werkt er eigenlijk iemand in die centrale?
Leuk als je voor iets betaalt en er niks voor terugkrijgt...
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
overstappen naar telenet dan?
m'n kabelleverancier is Integan, in 2009 wordt 't overgenomen door Telenet... logische redenering of niet?
m'n kabelleverancier is Integan, in 2009 wordt 't overgenomen door Telenet... logische redenering of niet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 960
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Eerlijk gezegd heb ik veel respect voor groeiende bedrijven zoals dommel en de technische problemen neem je er dan bij. Maar het wordt wat te gortig. En het blijft niet alleen bij technische problemen. Ik heb hier twee adsl providers dommel en scarlet. Dommel kan ik volgende maand opzeggen en dxadsl komt hoogstwaarschijnlijk in de plaats.freakyfry3000 schreef:overstappen naar telenet dan?
m'n kabelleverancier is Integan, in 2009 wordt 't overgenomen door Telenet... logisch redenering of niet
Dommel heeft een heel goed product en de prijs is oke maar als het niet werkt zoals het hoort en de ondersteuning is er niet dan ben je er niet veel mee.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
is er misschien iemand van 't Antwerpse die alstublieft eens een huis bezoek kan doen om dit eens na te kijken of ik misschien iets verkeerd doe? want volgens Belgacom (gisteren techlijn gebeld) is m'n lijn dus wel actief... what the f*** doe ik verkeerd dan?
hang nu al 45min aan de lijn met dommel... pff, kots, kotsbeu...
hang nu al 45min aan de lijn met dommel... pff, kots, kotsbeu...
- Coolrunner
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42
misschien zijn je draden van je aansluiting omgedraaid ?
effe contactdoos opendraaien en nameten, 50V gelijkspanning moet op 2 draadjes zitten
Heb je de twee draden gevonden, dan sluit je die aan op de contacten ( a ) en ( b ). Eventueel kan je ook de aarding (het koperen draadje) aansluiten op de connector waar het aardingssymbool ( ¯ )op staat, maar echt nodig is dit niet.
effe contactdoos opendraaien en nameten, 50V gelijkspanning moet op 2 draadjes zitten
Heb je de twee draden gevonden, dan sluit je die aan op de contacten ( a ) en ( b ). Eventueel kan je ook de aarding (het koperen draadje) aansluiten op de connector waar het aardingssymbool ( ¯ )op staat, maar echt nodig is dit niet.
It ain`t what you say but the way you say it !
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
euh... ik ben fotograaf, en die technische uitleg da's nu echt gibberish voor mij... mi scusi
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
ipv te lachen , een beetje ernst... ik hoop niet dat jullie dat ook 's meemaken... nu zit ik te sukkelen door te e-mailen in de bib, en op't werk m'n internetsessies te houden... ni leuk
- Coolrunner
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42
eventjes alles op een rijtje zetten :
1. je bent van de ene provider (welke?) overgestapt naar Dommel netconnect ?
2. Is Dommel ooit actief geweest ? Daarmee bedoel ik ben je al via Dommel online geweest ?
3. Wat heb je precies aangetekend opgezegd ?
4. volgende installingen juist ingesteld : Lijn instellingen:
Protocol : PPPoE (PPP over Ethernet)
VPI : 8
VCI : 35
Modulation : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolation : LLC
QoS Class : UBR
maak eens foto van je aansluiting, da bakske zoals ze zeggen. eventueel opendraaien en daar ook ne foto van
En e rest kan beter wa helpen ipv uit te lachen
1. je bent van de ene provider (welke?) overgestapt naar Dommel netconnect ?
2. Is Dommel ooit actief geweest ? Daarmee bedoel ik ben je al via Dommel online geweest ?
3. Wat heb je precies aangetekend opgezegd ?
4. volgende installingen juist ingesteld : Lijn instellingen:
Protocol : PPPoE (PPP over Ethernet)
VPI : 8
VCI : 35
Modulation : Auto-Sense (G.DMT, T1.413)
Isolation : LLC
QoS Class : UBR
maak eens foto van je aansluiting, da bakske zoals ze zeggen. eventueel opendraaien en daar ook ne foto van
En e rest kan beter wa helpen ipv uit te lachen
It ain`t what you say but the way you say it !
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
1) belgacom adsl ZONDER vaste lijn.
2) Dommel heeft 2,5maand gewerkt, maar door m'n oude sitecom-modem vielt 't signaal vaak weg.
3) M'n adsl-abonnement afgezegd
4) alle instellingen kloppen...
2) Dommel heeft 2,5maand gewerkt, maar door m'n oude sitecom-modem vielt 't signaal vaak weg.
3) M'n adsl-abonnement afgezegd
4) alle instellingen kloppen...
Lijkt me een pebkac probleem. Jammer dat je zo ver woont anders zou ik wel is een kijkje willen nemen.
Bon terug naar naar de speurtocht naar het probleem .
Ik heb even een afbeelding van het model dat je opgaf in attachment gezet. Er zijn dus 8 leds in totaal op je router, in volgorde van links naar rechts:
- Power
- 4 Lan leds (enkel die waar een PC/laptop is op aangesloten branden)
- Wlan
- DSL
- Internet
Als je zegt dat het laatste ledje pinkt, bedoel je dan het DSL ledje of het internet ledje?
In het eerste geval krijgt uw router geen verbinding met de DSLAM in de centrale, in het tweede is er sprake van een instelling mbt het inloggen op Dommel-Netwerk dat fout zit (of bij Dommel zelf iets fout is gelopen).
Als je ons deze informatie zou kunnen geven kunnen een volgende stap nemen in het elimineren van mogelijke problemen.
Bon terug naar naar de speurtocht naar het probleem .
Ik heb even een afbeelding van het model dat je opgaf in attachment gezet. Er zijn dus 8 leds in totaal op je router, in volgorde van links naar rechts:
- Power
- 4 Lan leds (enkel die waar een PC/laptop is op aangesloten branden)
- Wlan
- DSL
- Internet
Als je zegt dat het laatste ledje pinkt, bedoel je dan het DSL ledje of het internet ledje?
In het eerste geval krijgt uw router geen verbinding met de DSLAM in de centrale, in het tweede is er sprake van een instelling mbt het inloggen op Dommel-Netwerk dat fout zit (of bij Dommel zelf iets fout is gelopen).
Als je ons deze informatie zou kunnen geven kunnen een volgende stap nemen in het elimineren van mogelijke problemen.
- Bijlagen
-
- 338140.jpg
- D-Link 2740B
- (44.66 KiB) 8 keer gedownload
- Coolrunner
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42
je bedoelt dus dat je een discovery lijn hebt of raw copper ?freakyfry3000 schreef:1) belgacom adsl ZONDER vaste lijn.
2) Dommel heeft 2,5maand gewerkt, maar door m'n oude sitecom-modem vielt 't signaal vaak weg.
3) M'n adsl-abonnement afgezegd
4) alle instellingen kloppen...
je weet niet toevallig hoe ver je van de centrale zit ?
storingsdienst van Belgacom al eens gebeld ?
waarschijnlijk toch een probleem met de lijn / in de centrale
It ain`t what you say but the way you say it !
Lijkt inderdaad erop dat er geen signaal op de lijn zit of doorkomt.
Je had BGC adsl zonder vaste lijn he, dat bestaat uit twee delen: het internet abo zelf en signaal op de lijn.
Krijg je nog steeds een 3-maandelijkse factuur voor je lijn of betaal je dit via raw copper via Dommel of misschien een disco-lijn?
Het kan immers zijn dat ze ook je contract voor de lijn afgesloten hebben, hoewel ik het raar zou vinden, want normaal krijg je dan al gauw bericht van je ISP dat ze je op raw copper zetten/gezet hebben (+ de rekening elke maand hiervoor).
Beste even bij bgc informeren zoals coolrunner voorstelde.
PS negeer voorgaande post van me maar, ben er echt ni goed bij laatste weken (slecht slapen) want alls het DSL ledje niet stabiel brandt dan zal dat internet ledje zeker niet branden
Je had BGC adsl zonder vaste lijn he, dat bestaat uit twee delen: het internet abo zelf en signaal op de lijn.
Krijg je nog steeds een 3-maandelijkse factuur voor je lijn of betaal je dit via raw copper via Dommel of misschien een disco-lijn?
Het kan immers zijn dat ze ook je contract voor de lijn afgesloten hebben, hoewel ik het raar zou vinden, want normaal krijg je dan al gauw bericht van je ISP dat ze je op raw copper zetten/gezet hebben (+ de rekening elke maand hiervoor).
Beste even bij bgc informeren zoals coolrunner voorstelde.
PS negeer voorgaande post van me maar, ben er echt ni goed bij laatste weken (slecht slapen) want alls het DSL ledje niet stabiel brandt dan zal dat internet ledje zeker niet branden
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
OK... m'n collega heeft naar Belgacom gebeld, blijkbaar is de lijn aan't afsluiten, uiteindelijke datum is 30/10/08... volgens de eerste telefonist (war ik eergisteren voor belde) was de lijn actief, maaaar... gisteren, bij het tweede telefoon, was er geen actief signaal van mij uit. een reparateur sturen zou ook 85€ kosten, dus wacht ik gewoon af...
Ik betaal nog steeds 42€ pêr maand, laatste factuur 1/10/08!!
Ik ga 't even afwachten, zodra m'n Belgacom volledig afgesloten is, zal ik Dommel contacteren voor de aanschaf van 'n Raw Copper lijn (werd mij gelukkig uitgelegd wat dat beest was...)
Patience...
Ik betaal nog steeds 42€ pêr maand, laatste factuur 1/10/08!!
Ik ga 't even afwachten, zodra m'n Belgacom volledig afgesloten is, zal ik Dommel contacteren voor de aanschaf van 'n Raw Copper lijn (werd mij gelukkig uitgelegd wat dat beest was...)
Patience...
Laatst gewijzigd door freakyfry3000 08 okt 2008, 16:11, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
addendum: wat mij nu absoluuuuut irriteert is dat er op geen enkele manier contact op te nemen is met iemand van dommel... had niet echt geduld met m'n vorige post om lang te wachten héhé
noch via mail, noch via hun "'helpdesk" op 011-nummer, heb zelfs dat betalend (verboden volgens Belgische wet!!) 0903 nummer geprobeerd, maar blijkbaar is dat afgesloten (4x geprobeerd, telkens: klik)
is er iemand die een ander rechtstreeks nummer van Dommel kent?
noch via mail, noch via hun "'helpdesk" op 011-nummer, heb zelfs dat betalend (verboden volgens Belgische wet!!) 0903 nummer geprobeerd, maar blijkbaar is dat afgesloten (4x geprobeerd, telkens: klik)
is er iemand die een ander rechtstreeks nummer van Dommel kent?
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
echt??
meer dan ik dacht...
meer dan ik dacht...
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
hier dus m'n vraag, ken iemand daar een persoon, al is't van zevende knoopsgat, die m'n administratieve vragen kan beantwoorden? want ik ga maandag anders een aangetekende brief sturen om meer uitleg, als't zo zit... 2,5 weken betaal ik al zonder internet te bezitten very nice...
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 24 sep 2008, 22:25
belgacom lijn afgesloten sinds 30/10/08
en van dommel geen info gekregen over hoe hun lijn zou geactiveerd kunnen worden, heb al 2x gebeld... ze gingen 't in orde brengen...
wacht nog steeds...
pff hopeloos
en van dommel geen info gekregen over hoe hun lijn zou geactiveerd kunnen worden, heb al 2x gebeld... ze gingen 't in orde brengen...
wacht nog steeds...
pff hopeloos